شمار شهدای راهپیمایی "حق بازگشت بزرگ" فلسطین به ۱۵ تن رسید

رسانه‌های فلسطینی از افزایش شمار شهدای راهپیمایی

شمار شهدای راهپیمایی "حق بازگشت بزرگ" فلسطین به ۱۵ تن رسید

به گزارش خبر فوری به نقل از باشگاه خبرنگاران، هزاران نفر از فلسطینیان ساکن غزه امروز جمعه علی‌رغم هشدارهای رژیم صهیونیستی اقدام به برگزاری یک راهپیمایی بزرگ موسوم به «راهپیمایی بازگشت» به سمت اراضی اشغالی کردند.

به دنبال برگزاری این راهپیمایی، ارتش رژیم صهیونیستی ضمن آماده‌باش کامل اعلام کرد بیش از ۱۰ هزار فلسطینی تاکنون در این راهپیمایی حاضر شده و حدود دو هزار نفر از آنان نیز در مرز غزه و فلسطین اشغالی با نظامیان صهیونیست درگیر شده‌اند.

طبق گزارش‌ها، تعداد نظامیان صهیونیست مستقر در مرز غزه به بیش از ۳۰۰۰ نفر رسیده و تاکنون ده‌ها فلسطینی را با شلیک گلوله زخمی کرده‌اند.

نظامیان صهیونیست همچنین با شلیک گلوله‌های جنگی و پرتاب نارنجک و گاز اشک‌آور سعی در جلوگیری از نزدیک شدن فلسطینیان به حصارهای امنیتی دارند.

تظاهرات‌کنندگان فلسطینی در مرز غزه تصاویر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس‌جمهور آمریکا را آتش زدند. هزاران نفر از آنان نیز در نزدیکی مرز غزه اقدام به برپایی نماز جمعه کردند.

«یحیی سنوار» رئیس دفتر حماس در نوار غزه و «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز در جمع تظاهرات‌کنندگان حضور دارند.

همچنین گفته می‌شود ارتش رژیم صهیونیستی نواحی اطراف حصار‌های امنیتی مرز غزه را «منطقه ممنوعه نظامی» اعلام کرده، اما تظاهرات‌کنندگان در ۶ منطقه مختلف در نزدکی حصار امنیتی تجمع کرده و با نظامیان صهیونیست درگیر شده‌اند.

صبح امروز پیش از آغاز راهپیمایی، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اولین توئیت خود به زبان عربی تهدید کرد که هر کس به دیوار حائل در مرز غزه نزدیک شود زندگی‌اش به خطر می‌افتد. وی در ادامه خطاب به مردم غزه نوشت: «نصیحت می‌کنم به زندگی عادی خود ادامه داده و از انجام اقدامات تحریک‌آمیز خودداری کنید!»

یک ژنرال ارشد صهیونیست نیز روز گذشته (پنجشنبه) گفت ارتش رژیم صهیونیستی ۱۰۰ تیرانداز ماهر را در نوار غزه برای مقابله با تظاهرات فلسطینیان مستقر کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی برای اولین بار از پهپاد جهت پرتاب گاز اشک‌آور و نارنجک‌های دودزا به سمت تظاهرات‌کنندگان فلسطینی در مرز غزه استفاده کرد.

پیکر شهید احمد ابو عوده که امروز در راهپیمایی روز زمین در شرق غزه با گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده بود، تشییع شد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از تبادل آتش در نقاط مرزی نوار غزه میان نظامیان صهیونیست و مقاومت فلسطینی خبر می‌دهند.

در پی شهادت شماری از مردم غزه در راهپیمایی امروز، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی فردا را روز عزای عمومی اعلام کرد.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: در تظاهرات و درگیری‌های امروز با نظامیان صهیونیست، ۱۵ فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۱۴۰۰ نفر مجروح شدند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها