رئیس تشکیلات خودگردان از کلیساهای قدس خواست تا مالیات شهری اسرائیل را نپذیرند

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین می‌گوید که تلاش‌های اسرائیل برای اعمال مالیات ویژه املاک شهری بر کلیساها، نقض جایگاه تاریخی و قانونی قدس اشغالی است.

رئیس تشکیلات خودگردان از کلیساهای قدس خواست تا مالیات شهری اسرائیل را نپذیرند

 خبرگزاری آناتولی نوشت که محمود عباس دیروز (شنبه) از کلیساها و مؤسسات مسیحی در قدس شرقی خواست تا تلاش‌های اسرائیل برای اعمال مالیات بر املاک شهری معروف به «آرنونا» را رد کنند و هشدار داد که این اقدام، حضور مسیحیان شهر و وضعیت تاریخی و قانونی آن را تهدید می‌کند.

«آرنونا» یک مالیات بر املاک شهری اسرائیل است که بر اساس اندازه، مکان و کاربری آن بر املاک و مستغلات وضع می‌شود. فلسطینیان در قدس شرقی نیز از آن به عنوان «مالیات منطقه‌ای» یاد می‌کنند و یکی از اصلی‌ترین بارهای مالی تحمیل شده بر ساکنان محسوب می‌شود.

خبرگزاری فلسطینی وفا گزارش داد که عباس نامه‌هایی به پاپ لئو چهاردهم، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان، عبدالله دوم، پادشاه اردن، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد و چندین رهبر اروپایی در مورد وضعیت قدس و تخلفات اسرائیل علیه کلیساها و مؤسسات مذهبی ارسال کرده است.

عباس نسبت به تلاش‌های شهرداری قدس برای اعمال «آرنونا» بر کلیساها هشدار داد و این اقدام را «نقض آشکار و بی‌سابقه» وضعیت تاریخی و قانونی شهر و «حمله مستقیم به حضور مسیحیان و مؤسسات مذهبی» توصیف کرد.

وی ضمن تأکید بر اینکه جامعه بین‌المللی، قدس شرقی را به عنوان بخشی از سرزمین فلسطین که از سال ۱۹۶۷ اشغال شده است، به رسمیت می‌شناسد، خاطرنشان کرد که قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، اقدامات اسرائیل با هدف تغییر ماهیت یا وضعیت حقوقی این شهر را «باطل» می‌دانند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین اظهار داشت: اقدامات اسرائیل به آن حاکمیت یا صلاحیت قانونی یا قضایی بر قدس شرقی یا موقوفات و مؤسسات مذهبی اسلامی و مسیحی آن را نمی‌دهد.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید