دانمارک در ماموریت اروپایی در تنگه هرمز مشارکت میکند
پارلمان دانمارک روز پنجشنبه با اعزام نیرو و تجهیزات به ماموریت چندملیتی در تنگه هرمز موافقت کرد.
قانونگذاران دانمارکی تصمیم گرفتند این کشور در چارچوب یک مأموریت چندملیتی به رهبری انگلیس و فرانسه با هدف آنچه «حفاظت از آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز» خوانده شد و همچنین در چارچوب عملیات دریایی اتحادیه اروپا، افسران و پهپادهایی را به منطقه اعزام کند. همچنین ممکن است توانمندیهای سایبری به این مأموریت نظامی دانمارک افزوده شود.
این در حالی است که تامین امنیت تنگه هرمز برعهده ایران و دیگر کشورهای منطقه است و تهران نیز همواره بر این اصل تاکید داشته است.
از سوی دیگر، اعمال کنترل ایران بر این آبراه حیاتی جهان تنها پس از تجاوز نظامی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی به خاک کشورمان صورت پذیرفت.