خروج از NPT می‌تواند گزینه ایران در پاسخ به فشارهای ترامپ باشد؟

وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شده: ترامپ دستوراتی را به دستیاران خود صادر کرد تا برای محاصره طولانی مدت ایران آماده شوند. پاسخ تهران به چنین را۶بردی چیست؟

خروج از NPT می‌تواند گزینه ایران در پاسخ به فشارهای ترامپ باشد؟

دکتر مصطفی انتظاری هروی تحلیلگر و مدرس علوم سیاسی دانشگاه در کانال خود در پیامرسان بله در این‌باره نوشته است:

"اگر ترامپ واقعا بخواهد بازی فشار اقتصادی ایران را طولانی‌مدت دنبال کرده و حتی تز "پرواز ممنوع" رانیز در آسمان ایران به اجرا بگذارد، چرا ایران نباید با خروج از NPT، سیگنال قدرت هسته‌ای به آمریکا و متحدانش بفرستد؟

پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای واقعا چه کمکی به برنامه صلح آمیز هسته‌ای کرده و چه نقشی در کاهش تهدیدات ایفا می‌کند؟

اگر راهبرد ایران مقاومت و عدم استقبال از ایده‌های داوطلبانه اعتمادساز است و طرف مقابل را آماده دریافت چنین امتیازاتی نمی‌بیند، خروج از این پیمان هم پیامی محکم به طرف مقابل در این جنگ فرسایشی است و هم الزاما به جنگی تازه منتهی نمی‌شود."

گفتنی است،  فرمانده نیروی دریایی ارتش ساعاتی قبل گفت: به زودی زود، حتما سلاحی را از ما خواهند دید که خیلی از آن وحشت دارند و بیخ گوش‌شان است؛ امیدوارم سکته نکنند...

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ناشناس

    همین الانم خارج شدیم ولی رسما اعلام نشده

  • ناشناس

    خالی بندی کافیه!!!!

  • ناشناس

    اینترنتو وصل کنید مردم خودشون جنگ رو تموم میکنن همه میریم زیر پست ترامپ بهش فحاشی میکنیم اونم مجبور میشه عقب نشینی کنه

  • ناشناس

    حتما این بار به جای پشه کش از سوسک کش استفاده میکنید اما از نوع مورچه کش🤣

  • ناشناس

    خروس هم اگه قدقد بلد بود هر روز به دروغ قدقدی میخوند

  • مقیمی

    خروج از NPT یعنی تائید تمام اتهامات ترامپ

  • چای دبش باغ ازگل ک

    مسولین فراری

  • ناشناس

    وقتی تأسیسات هسته‌ای و سانتریفیوژ سالمی در کار نباشد خروج از NPT به چه کاری می آید؟

  • ناشناس

    آفرین خارج شید هر چی زود تر بهتر تکلیف روشن بشه
    اقای ترامپ اینا میخوان خارج شن جهت اطلاع

  • ناشناس

    آفرین خارج شید هر چی زود تر بهتر تکلیف روشن بشه
    اقای ترامپ اینا میخوان خارج شن جهت اطلاع