در مراسمی با حضور مسئولان و میهمانان داخلی و خارجی

مجلس دوازدهم افتتاح شد/ علاالدین بروجردی رئیس سنی شد/ پیام رهبر انقلاب/ سوگند نمایندگان/ ویدئو

مجلس دوازدهم با حضور رئیس قوه قضائیه و سرپرست ریاست جمهوری و میهمانان داخلی و خارجی افتتاح شد.

 مجلس دوازدهم افتتاح شد/ علاالدین بروجردی رئیس سنی شد/ پیام رهبر انقلاب/ سوگند  نمایندگان/ ویدئو

پایان نخستین جلسه مجلس دوازدهم/ هیأت رئیسه مجلس فردا تعیین می‌شود

زنگ پایان نخستین جلسه صحن دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نواخته شد.

به گزارش ایسنا، زنگ جلسه روز دوشنبه ۷ خرداد صحن مجلس شورای اسلامی نواخته شد.

این جلسه، نخستین جلسه صحن دوازدهمین دوره شورای اسلامی بود که با دستور کار مراسم افتتاحیه (قرائت پیام مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز به کار دوازدهمین دوره مجلس، مراسم تحلیف نمایندگان، گزارش معاون اجرایی مجلس، نطق رئیس سنی مجلس، گزارش انتخابات دوازدهمین دوره مجلس توسط وزیر کشور، سخنرانی محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری) و همچنین اقتراع شعب پانزده‌گانه بررسی اعتبارنامه منتخبان مجلس دوازدهم برگزار شد.

قرار است نمایندگان مجلس پس از پایان نخستین جلسه صحن مجلس دوازدهم، با حضور در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، با آرمان‌های امام(ره) و شهدا تجدید میثاق کنند.

شعب پانزده‌گانه بررسی اعتبارنامه منتخبان مجلس دوازدهم تعیین شد

در اولین جلسه علنی مجلس دوازدهم، شعب پانزده‌گانه بررسی اعتبارنامه منتخبان مجلس دوازدهم تعیین شد.

 علاءالدین بروجردی رئیس سنی مجلس دوازدهم در مراسم افتتاحیه و اولین جلسه رسمی مجلس دوازدهم گفت: شعب پانزده‌گانه برای بررسی اعتبارنامه منتخبان مجلس تشکیل می‌شود که قرعه‌کشی برای حضور هر کدام از این نمایندگان صورت گرفته است.

مخبر: سرمایه اصلی کشور مردم هستند

ارائه گزارش وزیر کشور به مجلس دوازدهم

وزیر کشور در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از روند برگزاری فرآیند انتخابات دوازدهمین دوره مجلس پرداخت.

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی وزیر کشور صبح دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از فرآیند برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم پرداخت.

معاون اجرایی مجلس بیان کرد:آمادگی مجموعه اداری مجلس برای همکاری با وکلای ملت

معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی از آمادگی مجموعه اداری و اجرایی برای همکاری با وکلای ملت برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و جهت‌گیری مردمی در دوازدهم دوره مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.

 نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی سوگند یاد کردند

پیام رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز به کار دوازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی، پیامی صادر کردند.

در جلسه افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که صبح دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام ایشان به مناسبت آغاز به کار دوازدهمین دوره مجلس را قرائت کرد.

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

و الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّد المصطفی و آله الطّاهرین سیّما بقیّةالله فی الارضین.

اکنون که دوازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی مانند همیشه در موعد مقرّر و بی‌تأخیر آغاز می‌شود، جبهه‌ی خشوع به درگاه خداوند عزیز و حکیم می‌سایم و استمرار و استحکام مردم‌سالاری دینی را که هدیه‌ی بزرگ الهی به ملّت ایران است، سپاس میگویم.

هر مجلس جدید میتواند درخششی تازه در افق روشن کشور پدید آورد و بر امید و انگیزه‌ی ملّت بیفزاید. ترکیب نمایندگان تازه‌نفَس با منتخبان کارآزموده و مجرّب، این پیام را می‌رساند که خانه‌ی ملّت، با بهره‌گیری از اختیاراتش در قانون اساسی و با التزام به مسئولیّت سنگینش در جمع ارکان کشور، خواهد توانست روزآمدی و نوآوری را با پختگی و سنجیدگی همراه کند و قانونگذاری و نظارت را از تلاطم و آشفتگی و نیز از رکود و سکون دور نگه دارد.

بی‌شک، تعامل منضبط و همدلانه با قوای دیگر و نیز رفتارِ جمعیِ صحیح و صبورانه در داخل قوّه‌ی مقنّنه، به تحقّق همه‌ی ویژگی‌های یک مجلسِ تراز کمک خواهد کرد و یاد نیک نمایندگان را ماندگار خواهد ساخت.

نکته‌ای که همواره بر آن تأکید میکنم آن است که مجلس باید آرامش‌بخش و امیدآفرین و برانگیزاننده‌ی همّتها و دعوت‌کننده به همدلی و برادری در محیط عمومی کشور باشد. در خود مجلس نیز مسابقات بی‌فایده‌ی رسانه‌ای و مجادلات مضرّ سیاسی، وقت و عمر کوتاه دوران مسئولیّت را به خود مصروف نسازد؛ وگرنه ظرفیّت ارزشمند حضور نمایندگان در این جایگاه والا ضایع خواهد شد و این خسارت بزرگی است.

نکته‌ی دیگر درباره‌ی سوگند نمایندگی است. این سوگند، نمایشی و تشریفاتی نیست؛ سوگندی حقیقی و مسئولیّت‌زا است که در دنیا و آخرت گریبان‌گیر خواهد بود. نمایندگان محترم، ناگزیر باید در همه‌ی مدّت نمایندگی، بندبندِ این سوگند شرعی را در پیش چشم داشته باشند و پایبندی به آن را معیار قضاوت درباره‌ی عملکرد خویش بدانند.

نکته‌ی بعدی مربوط به التزامات اخلاقی است. سبک زندگی اسلامی که بخش مهمّی از آن را فضایل اخلاقی تشکیل میدهد، در عرصه‌ی چالشهای سیاسی و رقابتهای مشروع، اهمّیّت بیشتر می‌یابد. در اینجا است که کیمیای تقوا و گذشت و انصاف و صداقت و مسئولیّت‌پذیری و کار بی‌منّت، قیمت اصلی خود را آشکار میسازد. شهیدان پرواز اردیبهشت(۱) ــ که اکنون سراسر کشور داغدار آنها است ــ یکی از خصوصیّاتشان رعایت فضیلت‌های اخلاقی بود. مراقبت از خویش در این زمینه را باید جدّی گرفت.

نکته‌ی آخر یادآوریِ این حقیقت است که هر یک از نمایندگان مجلس، نماینده‌ی همه‌ی ملّت ایران است؛ این بدان معنی است که کار اصلی نماینده تأمین منافع ملّی است. پیگیری مسائل حوزه‌ی انتخابیّه باید در چارچوب نگاه کلان به مسائل کشور انجام گیرد و از تصویب طرحهای آبادانی به صورت افراطی و بیرون از حدّ طاقت بودجه‌ی عمرانی پرهیز شود.

برادران و خواهران گرامی! کار با نیّت خدمت به مردم، عمل صالح و حسنه‌ی مأجور الهی است و خدای شاکر علیم، در دنیا و آخرت به آن پاداش خواهد داد. جذب دلهای مردم و سپاس بی‌دریغ آنان یکی از پاداشهای الهی در دنیا است و تشییع چندین‌میلیونی رئیس‌جمهور فقید و همراهان عزیزش نمونه‌ای از این پاداش الهی است. مردم وفادار و هوشیار در شهرهای مختلف، با گل‌باران و اشک‌باران این پیکرهای پاک، یاد شهیدان دهه‌ی ۶۰ را برای نسل جدید کشور زنده کردند و در عمل، به هزاران دروغ و تهمت و شایعه پاسخ دادند. رحمت و درود خدا بر آنان!

در پایان لازم می‌دانم از نمایندگان محترم دوره‌ی یازدهم، بویژه رئیس(۲) پُرتلاش و هیئت‌رئیسه‌ی فعّال آن، تشکّر کنم.

والسّلام‌علیکم‌ورحمةالله

سیّدعلی خامنه‌ای   

۱۴۰۳/۳/۶        

۱) اشاره به حادثه‌ی سقوط بالگرد حامل حجّت‌الاسلام والمسلمین سیّدابراهیم رئیسی (رئیس‌جمهور) و همراهان وی که در تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳۰ در نزدیکی ورزقان استان آذربایجان شرقی رخ داد و منجر به شهادت آنها شد.

۲) آقای محمّدباقر قالیباف»

هیات رئیسه سنی مجلس دوازدهم استقرار یافت

علاالدین بروجردی رییس سنی مجلس، حسینعلی شهریاری نایب رییس سنی، که به ترتیب مسن ترین نمایندگان مجلس هستند و همتی و عباس قدرتی دبیران هیات رئیسه سنی که جوان ترین نمایندگان هستند در جایگاه هیات رئیسه حاضر شدند.

اعلام اسامی اعضای هیات رییسه سنی مجلس

معاون قوانین مجلس شواری اسلامی، اسامی اعضای هیات رییسه سنی مجلس دوازدهم را قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون قوانین مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس ضمن خیر مقدم به مهمانان و منتخبان، اسامی هیأت رئیسه سنی را قرائت کرد.

بر این اساس، اسامی علاءالدین بروجردی به عنوان رئیس سنی، حسینعلی شهریاری به عنوان نایب رئیس، عبدالحسین همتی به عنوان دبیر اول و عباس قدرتی به عنوان دبیر دوم هیأت رئیسه سنی اعلام شد.

 بروجردی زنگ مجلس را به مناسبت آغاز دوازدهمین دوره به صدا درآورد

علاالدین بروجردی رئیس سنی مجلس معرفی شد

مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم در شرایطی شروع شد که یک هفته از سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس جهمور و شهادت آیت‌الله رئیسی و هیات همراه ایشان می‌گذرد لذا محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری به همراه تعدادی از اعضای کابینه دولت سیزدهم در این مراسم حضور دارند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام سیدحسن خمینی یادگار امام، حجت الاسلام علی اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح، سردار سلامی فرمانده سپاه، امیردریار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیردریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان، امیرخلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش، سرلشکر پاسدار رحیم صفوی مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نیروهای مسلح، سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی مقام معظم رهبری، اعضای شورای نگهبان، سردار رادان فرمانده فراجا، جبلی رئیس سازمان صداوسیما، روسای مجالس گذشته؛ علی اکبر ناطق نوری، غلامعلی حدادعادل، علی لاریجانی، علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران به همراه تعداد دیگری از اعضای شورای شهر، منتظری رئیس دیوان عالی کشور، همسر شهید حسین امیرعبداللهیان، جمعی از مقامات لشکری و کشوری دستگاه‌های اجرایی، سفرای کشورها مختلف در تهران، جمعی از خانواده شهدای مدافع امنیت و مدافع حرم و دفاع مقدس از دیگر حاضران و مدعوین این مراسم هستند.

بیشتر بخوانید: حضور سران قوا و مهمانان در مراسم افتتاحیۀ دوازدهمین دورۀ مجلس/ ویدئو

در جایگاه پیش بینی شده برای حضور رئیس جمهور و وزیر خارجه، تصویر این دو شهید فقید به همراه گل قرار داده شده بود.

آغاز مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم با نواختن سرود جمهوری اسلامی توسط گروه ارکستر سمفونیک ارتش همراه بود.

این خبر بروزرسانی شده است.

 

بخوانید: راز سر به مهر و گفته نشده شهید رئیسی از زبان دخترش

بخوانید: چرا قالیباف نباید کاندیدای ریاست جمهوری شود؟

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 34
  • ناشناس
    17

    ان شالله یه مجلس قوی و مفید برای مردم انقلابی

    نظرات شما -
    • محمد
      2

      به همین خیال باش

    • ناشناس
      0

      منطورش از مردم ان ٥٪؜ خودي نان خورشان است.

  • milad
    2

    رئیس جمهور کی انتخاب میشه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      منظورت مباشر است!

  • ناشناس
    12

    تشکر می کنیم.

  • ناشناس
    1

    مفت خوران و متظاهران جدید جایگزین شدند !!!

    نظرات شما -
    • هامون ته بارزاده
      1

      نه بابا اینها همشون ..همونها یی هستند که بودند..حمله حمله به بیت المال..بخورید واقازاده درست کنید وما را با افاغنه واگذارید..لعنت بر همه ی شما

  • زند
    2

    بسم الله الرحمن الرحیم

    عملکرد Step by Step ایران در تحولات منطقه‌ای میتواند این مسئله را که ایران در بیعت اعراب هست ،را تشکیک کند!!

    هر وقت لازم بود وارد عمل میشوید.

    افخم ایرانی

  • پوتین
    0

    چکیده
    مجلس در جمهوری اسلامی ،
    بله قربان، امر امر شماست

  • ناشناس
    0

    همین الان مملکت را گل و گلستان می کنند اگر مجلس قوی داشتیم بیچاره اون ریال اون زیر وته جدول له له نمی زد ۲۰۰ نفر معلول مجلس بزاریم از اینها بهتر است

  • ناشناس
    1

    انشااللہ موادغذایی بصورت شرعی رایگان بمردم بدھند

  • ناشناس
    2

    آغاز بخور بخور !!!

    نظرات شما -
    • چی شد داستانش
      0

      پسر ایشون .....

  • ناشناس
    1

    این مجلس تکلیفش معلوم است آقای جنتی انتخاب کرده خروجی صدوقیهای آزاد و مردم درگیر است مسیر خوب نیست

  • ناشناس
    0

    پیشنهاد اینجانب ایند فعه برای نمایندگان محترم بجای اختصاص شاسی بلند هر نماینده یک هلیکوپتر با دید در شب اختصاص داده. شود که با هلیکوپتر ایاب و ذهاب کنند همچنین صندلی های مجلس طوری تعبیه شود که بتوان هم بعنوان صندلی هم تختخواب برای چرت زدن استفاده کرد علی برکت الله

  • من مرد تنهای شبم
    1

    صد قصه مانده بر لبم از شهر تو من رفته ام کوله بارم را بسته ام به سر چشمه خرچنگ های مردابی چگونه ره کند ماهی زلال پرست

  • ناشناس
    0

    خخخخخخ

  • ایرانی آباد و آزاد
    2

    مجلسی که تا حالا هیچ خاصیتی برای مردم نداشته و با ادامه این رویه و شیوه باز نخواهد داشت !!!

  • ناشناس
    2

    کاش مدتی هم مجلس نداشتیم، الان که رئیس جمهور نداریم طلا،دلار و سکه داره میاد پائین، مجلسم نداشته باشیم قطعا خیلی میاد پائینتر

  • ناشناس
    1

    همه قیمتها بالا بالا بالا بالاتر میره البته هرکی بیاد همین اتفاق میوفته تا حال قدیمی برای زندگی برداشته نشده مردم را در فقرو بدبختی گرانی میخوان نگه دارن

  • ناشناس
    0

    نمایندگان گروه 5 درصدی و مخالفان 95 درصد حداکثری شروع به کار !!!! کردند .

  • ناشناس
    0

    نمایندگان مجلس بخوانند


    هدف از سهام عدالت این بود که فقر ریشه کن بشه


    سال 84 برای هر ایرانی به ارزش ۱میلیون تومان سهام عدالت داده شد در آن سال قیمت هر سکه تمام بهار آزادی  ۱۲۲ هزار تومان بود این یعنی برای هر ایرانی به ارزش، ۸ سکه تمام بهار آزادی و بیش از ۱ سکه ربع بهار آزادی، سهام داده شد' سهام داده شده الآن باید به قیمت ۳۲۷۶۰۰۰ ریال می بود.؛ ولی با هزاران تاسف الآن ارزش سهام عدالت به ۱۳ میلیون رسیده این آمار نشان دهنده این هست که صنعت ایران تا چه اندازه تحت فشار قیمت های دستوری قرار گرفته در حالی که یک شرکت تولیدی باید چندین برابر سکه بازدهی داشته باشد. سهام عدالت اگر درست کار می کرد باید برای هر ایرانی سالانه حداقل ۶۰ میلیون سود می داد نه این که بعد از ۱۹ سال، سالی ۳۰۰ هزار به زور سود می داد. حالا ببینید دخالتهای دولت چه ضربه بزرگی به ۵۰ میلیون سهامدار وارد کرده. مقاله علی نوبخت

  • ناشناس
    0

    کم شدن ظرفیت بازار سرمایه با دخالت های دولت








    سال 84 برای هر ایرانی به ارزش ۱میلیون تومان سهام عدالت داده شد در آن سال قیمت هر سکه تمام بهار آزادی  ۱۲۲ هزار تومان بود این یعنی برای هر ایرانی به ارزش، ۸ سکه تمام بهار آزادی و بیش از ۱ سکه ربع بهار آزادی، سهام داده شد' سهام داده شده الآن باید به قیمت ۳۲۷۶۰۰۰ ریال می بود.؛ ولی با هزاران تاسف الآن ارزش سهام عدالت به ۱۳ میلیون رسیده این آمار نشان دهنده این هست که صنعت ایران تا چه اندازه تحت فشار قیمت های دستوری قرار گرفته در حالی که یک شرکت تولیدی باید چندین برابر سکه بازدهی داشته باشد. سهام عدالت اگر درست کار می کرد باید برای هر ایرانی سالانه حداقل ۶۰ میلیون سود می داد نه این که بعد از ۱۹ سال، سالی ۳۰۰ هزار به زور سود می داد. حالا ببینید دخالتهای دولت چه ضربه بزرگی به ۵۰ میلیون سهامدار وارد کرده.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      327میلیون و 600 هزار تومان درسته

    • ناشناس
      0

      ۸ تا سکه میشه ۳۲۰ میلیون تومان یعنی الآن باید ارزش سهان عدالت بیش از ۳۲۰ مبلیون بشه

  • ناشناس
    1

    خداهمتونو بکشه راحت بشیم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      دعای هر ایرانی

  • ناشناس
    0

    بود ونبود مجلس چه فرقي دارد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تازه بودنش سراسر تنش و اختلاف و درگیری و دزدی و اختلاس و پر هزینه برای مردم بیچاره است.

  • ناشناس
    0

    این دختر آخری قاسم و به فرزندی نیاوردن مثلا لز کردستان عراق تو جنگی پدر مادرش کشته شده باشن ؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    نظرتون دربارہ بانکھای ربوی ایران چیست ربااعلان جنگ باخداست

  • ناشناس
    0

    خوش به حال مجلس حالا چه جوری و برای چی حالا چه عجله ای بود

  • ناشناس
    0

    به نظرم باید یه نفر ناظر باهوش در مجلس باشه تا ایرادات مصوبات را گوش زد کنه و از مصوبات خسارت بار جلوگیری کنه برای مثال نمایندگان وقت مجلس به جای این که به معلمان بگن برای گرفتن رتبه بندی کامل باید دو سال تمام با رتبه بندی خدمت کنند؛ گفتند که هر معلمی اول مهر ۱۴۰۰ بازنشسته بشه رتبه بندی شامل آنها میشه این یک حرف خسارت چند صد هزار میلیاردی به خزانه دولت زد اولا معلمان به جای میانگین دوسال آخر ح

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها