تنور انتخابات داغ شد؛ چه کسانی به میدان آمدند؟

برخی از رسانه‌ها کاندیداتوری پرویز فتاح، بذرپاش و زاکانی در انتخابات ریاست جمهوری را جدی اعلام کرده اند. از سوی دیگر احتمال ورود احمدی نژاد نیز با ویدئویی که از وی منتشر شده است تقریبا قطعی به نظر می‌رسد.

تنور انتخابات داغ شد؛ چه کسانی به میدان آمدند؟

با توجه به برگزاری زود هنگام انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری در پی شهادت رئیس جمهور این روزها شاهد افزایش فعالیت‌های انتخاباتی احزاب و گروه‌های سیاسی و انتشار اخبار مرتبط با این رویداد هستیم. در همین رابطه خبرهایی از اعلام کاندیداتوری برخی از فعالین سیاسی به گوش می‌رسد.

سعید جلیلی

خبرگزاری فارس با انتشار خبری کاندیداتوری سعید جلیلی را قطعی اعلام کرده است. به نوشته این رسانه شب گذشته چهار نفر از نمایندگان مشهد (پژمانفر، ظهوریان، اخلاقی و نخعی راد) با حضور در دفتر سعید جلیلی نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی از وی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۸ تیر دعوت کردند. این جلسه حاکی از تصمیم قطعی سعید جلیلی برای حضور در انتخابات بوده است. میثم ظهوریان منتخب مردم مشهد گفته با سعید جلیلی جلسه داشتیم؛ ایشان گفتند کاندیدای ریاست‌جمهوری خواهم شد.

محمود احمدی نژاد

ویدئویی تازه از محمود احمدی نژاد در رابطه با کاندیداتوری او منتشر است. در این ویدئو محمود احمدی‌نژاد می‌گوید «درحال حاضر بنده درحال بررسی هستم، شما هم دعا کنید آنچه صلاح مردم و کشور است رخ بدهد و این خادم کوچک هم بتواند بهترین تصمیم را به نفع کشور بگیرد.»

علی مطهری

از سوی دیگر علی مطهری نیز به گمانه‌زنی‌ها پایان داده است. او در گفت‌وگو با «تسنیم» اعلام کرده که برنامه‌ای برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری ندارم.

مسعود پزشکیان

صبح امروز خبر اعلام کاندیداتوری پزشکیان منتشر شد؛ اما مدت زمانی نگذشت که این خبر تکذیب شد. مسعود پزشکیان به انصاف نیوز گفت که آنچه در رسانه‌ها مستقیم یا غیرمستقیم به نقل از او منتشر شده واقعیت ندارد او تاکید کرده که در حال ارزیابی شرایط است. پزشکیان گفت که تا آخر هفته تصمیم قطعی خود را اعلام می‌کند. 

علیرضا زاکانی

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران امروز در گفتگو با ایسنا اعلام کرد که درباره حضور زاکانی در انتخابات ریاست جمهوری اطلاعی ندارد. البته چمران این را هم گفت که زاکانی برای کاندیداتوری، نیازی به استعفا ندارد. زاکانی در حال حاضر شهردار تهران است.

زلفی گل

زلفی گل وزیر علوم دولت نیز از دیگر افرادی است که نامش در میان گمانه‌زنی‌ها به چشم می‌خورد. او در پاسخ به سوال ایسنا در این باره گفته است: من در حد و اندازه ای نیستم که کاندید شوم.

فتاح و بذرپاش

خبرگزاری تسنیم امروز از احتمال جدی کاندیداتوری پرویز فتاح و بذرپاش در انتخابات ریاست جمهوری خبر داده است. این خبرگزاری مدعی است برخی منابع اعلام کرده‌اند که آقایان پرویز فتاح، مهرداد بذرپاش و علیرضا زاکانی به احتمال زیاد در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا خواهند شد. اخبار رسیده به این رسانه حاکیست که بعضی از این افراد مقدمات راه اندازی ستادهای خود را فراهم کرده و مشغول رایزنی‌هایی هستند. هرچند هنوز موضوع کاندیداتوری توسط این افراد به صورت رسمی و‌ قطعی اعلام نشده است.

اعرافی

علیرضا اعرافی عضو فقهای شورای نگهبان نیز تکلیف حضورش در انتخابات را امروز مشخص کرد. او درباره انتشار برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر کاندیداتوری وی در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری به «تسنیم» گفت: قصدی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری ندارم.

محمد مقیمی

بر اساس شنیده‌ها، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران قصد کاندیداتوری در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری دارد.

 

 

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    14

    فقط احمد نژاد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      فقط هم باید با هاله نور بیاد!!!!!!!!!!!!

  • ناشناس
    5

    بازپزشکیان خانواده شهید هستند بیشتر درک دارند

  • ناشناس
    0

    چه زیبا خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ!!!!!!!!!!!

  • غریبه
    9

    مااگراحمدی نژادبیادرای میدیم دیگه هیچکس

  • طهماسبی
    1

    تجربه ثابت کرده انتخابات یک امر صوریست چه اصلاح طلب چه اصول گرا و تصمیمات و اداره ی کشور از جای دیگری انجام می‌شود

  • ناشناس
    2

    فقط دکتر صالحی

  • ناشناس
    0

    اکثر متقاضیان را توهم برداشته است .فکر می کنند بازی شیر یا خط است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها