سخنگوی شورای نگهبان:

ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری، حضوری است

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: تمام مراحل ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات چهاردهیمن دوره ریاست جمهوری به صورت حضوری انجام می‌شود.

ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری، حضوری است

هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان ظهر یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ در گفت‌وگویی تلویزیونی به ارائه توضیحاتی درباره اجازه قانون برای نام‌نویسی الکترونیکی داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و گفت: در خصوص انتخابات ریاست جمهوری قانون ثبت‌نام را به صورت حضوری پیش بینی کرده و ادوار گذشته انتخابات ریاست جمهوری هم ثبت‌نام به همین صورت بوده است.

وی با اشاره به انجام ثبت‌نام غیرحضوری در انتخابات مجلس دوازدهم اظهار کرد: اخیرا در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام را بصوت مجازی داشتیم و علت نیز این بود که قانون انتخابات در این خصوص اصلاح شده بود و پیش‌بینی پیش ثبت‌نام بصورت مجازی انجام شده بود. در روزهای اخیر دوستان وزارت کشور در گفت‌وگوهایی که با موضوعات مرتبط با انتخابات داشتیم، پیشنهادی مطرح کردند که در کنار ثبت نامی که بصورت حضوری انجام می‌شود، دریافت مدارک را بصورت الکترونیکی داشته باشیم و ما هم در شورای نگهبان با این پیشنهاد مخالفتی نداشتیم و قرار بود سامانه‌ای هم که در این خصوص معرفی کردند، بررسی کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار کرد: در جلسات کارشناسی که با این عزیزان داشتیم به ویژه جلسه‌ای که قبل از ظهر امروز برگزار شد، این مباحث مجدد مطرح و جمع‌بندی همکاران وزارت کشور این بود که با توجه به اینکه ثبت نام بصورت حضوری است، دریافت مدارک هم بصورت حضوری باشد و با توجه به زمان کمی هم که تا آغاز ثبت‌نام باقی مانده است، محدودیتی برای داوطلبان ایجاد نکنیم.

طحان نظیف همچنین به ارائه توضیحاتی درباره بررسی صحت آرای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در همه حوزه‌های انتخابیه پرداخت و عنوان کرد: در مراحل قبل اعلام کرده بودم که صحت انتخابات در تمام حوزه‌ها به جز حوزه انتخابیه کرمانشاه به تایید شورای نگهبان رسیده است؛ از این حوزه انتخابیه گزارشاتی داشتیم که بررسی کردیم و امروز اعلام می‌کنم که به فضل خدا بررسی‌های ما به نتیجه رسید و صحت انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه هم به تایید شورای نگهبان رسید.

وی افزود: بخاطر وصول برخی از گزارشات تخلفاتی که هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات داشت، آرای ۵ شعبه اخذ رای ابطال شد که مراتب به اطلاع وزارت کشور خواهد رسید. ابطال این ۵ شعبه تغییری در نتیجه آرا ایجاد نخواهد کرد و با تایید این حوزه انتخابیه، صحت انتخابات در همه حوزه‌های انتخابیه تایید می‌شود و فردا تمام منتخبان در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حضور خواهند داشت.

گفتنیست، داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری از پنجشنبه ۱۰ خرداد تا دوشنبه ۱۴ خرداد فرصت دارند تا با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور ثبت نام خود را انجام دهند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    تعیین مشارکت در دستان شورای نگهبان است،

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها