حزب‌الله لبنان از بمباران ۸ موضع اسرائیل در جنوب خبر داد

ارتش اسرائیل روز یکشنبه مجموعه‌ای از حملات هوایی را به مواضع نظامی حزب‌الله انجام داد و شهرک‌ها را در جنوب لبنان با توپخانه‌های خود بمباران کرد، در مقابل نیز حزب‌الله با هدف قرار دادن شهرک‌های نظامی اسرائیل در امتداد مناطق مرزی و جلیل علیا و غربی پاسخ داد.

حزب‌الله لبنان از بمباران ۸ موضع اسرائیل در جنوب خبر داد

وبگاه عرب ۴۸ نوشت: «حزب الله در پاسخ به حملات اسرائیل که روستاها و منازل غیرنظامیان را در جنوب لبنان هدف قرار داد، عملیات‌های مختلفی را علیه ارتش اسرائیل و اماکن نظامی آن انجام داد و مواضع، تجمعات و مقرهای ارتش اسرائیل را در منطقه مرزی بمباران کرد».

حزب الله لبنان در چند بیانیه اعلام کرد که روز شنبه در بخش شرقی جنوب لبنان ۶ عملیات علیه مواضع و تجمع ارتش رژیم اسرائیل در نزدیکی مرزهای جنوبی لبنان انجام داده است.

در این باره حزب الله افزود که رزمندگان این حزب پس از رصد تحرکات ارتش اسرائیل در پایگاه «المرج»، تانک مرکاوا موجود در پایگاه را با موشک‌های مناسب مستقیماً هدف قرار دادند که طی این حمله، تانک مذکور تخریب و کادر آن کشته و زخمی شدند.

بر اساس بیانیه حزب الله، نیروهای مقاومت اسلامی لبنان ساختمان مورد استفاده ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک «المناره» و تجهیزات جاسوسی این رژیم در پایگاه «رویسات العلم» در تپه‌های کفرشوبا و دو ساختمان مورد استفاده ارتش اسرائیل در شهرک «المطله» را سلاح‌های مناسب و پایگاه «زبدین» در مزارع اشغالی شبعا را با بمب‌های توپخانه‌ای هدف قرار دادند.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای دیگر از بمباران دو پایگاه در بخش غربی جنوب لبنان خبر داد.

جبهه مقاومت اسلامی در لبنان در ادامه حملات خود، با موشک‌های مناسب و بمب‌های توپخانه‌ای به اهدافی در پادگان «زرعیت» حمله و اهداف مورد نظر را تخریب کرد.

حزب الله لبنان همچنین دو ساختمان مورد استفاده نیروهای ارتش رژیم اسرائیل در شهرک «شتولا» را نیز با سلاح مناسب مستقیماً هدف قرار داد.

این حزب همچنین به شهادت دو تن از رزمندگان خود طی حملات رژیم اسرائیل در جنوب لبنان اشاره کرد.

سخنگوی ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که جنگنده‌های این رژیم حملاتی را به مواضع نظامی حزب‌الله در خیام و عیتا الشعب انجام دادند و توپخانه‌های اسرائیل اهدافی را در شهرهای خیام، حوله، مرکب و کفرکله در جنوب لبنان بمباران کرده‌اند.

حزب الله لبنان و ارتش اسرائیل در پی وقوع جنگ در نوار غزه از هفت اکتبر، روزانه با یکدیگر تبادل آتش داشته که در پی این حملات دو طرف تلفات زیادی را متحمل می‌شوند.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها