خطیب نماز جمعه تهران: مصوبه «تعطیلی شنبه ها» تصویب نخواهد شد، این چه مصوبه ای بود؟ / مجلس آینده با اعصاب مردم بازی نکند/ پس از حادثه اخیر ذره ای تنش در کشور ایجاد نشد

خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: از تعطیلی شنبه گله داریم. این چه مصوبه ای بود؟! به فضل خداوند چنین نخواهد شد و این مصوبه تصویب نخواهد شد.

خطیب نماز جمعه تهران: مصوبه «تعطیلی شنبه ها» تصویب نخواهد شد، این چه مصوبه ای بود؟ / مجلس آینده با اعصاب مردم بازی نکند/ پس از حادثه اخیر ذره ای تنش در کشور ایجاد نشد

آیت الله سید احمد خاتمی امروز در خطبه‌های نمازجمعه تهران گفت: هفته گذشته در روز ولادت امام رضا(ع) به داغ بزرگی مبتلا شدیم. امام رضا(ع) در روایتی به یکی از نزدیکانش فرمود: تقوا پیشه کن. کسی که تقوا نداشته باشد و مراقبش نباشد، از ما نیست و ما از او نیستیم.

وی ادامه داد: محبت و بغض دل ها دست خداوند است و او مقلب القلوب است. در داستان موسی کلیم الله نیز خداوند مهر او را به دل همسر فرعون انداخت و همین موسی فرعون برانداز شد. دو عنصر خداباوری و عمل صالح برای ایجاد محبت الهی در دل هاست.

وی عنوان کرد: همه عزیزانی که در بالگرد به درگذشت شهادت گونه رسیدند، خصوصا رییس جمهور از عاشقان خدا و مصادیق بارز “امنو” بودند. آقای رئیسی یا درحال حرف شنیدن بود و یا دائم الذکر بود. بنابراین محبت او در دل های مردم افتاد. اگر تشییع پیکر او در تمام شهرها بود، همه مردم ایران می آمدند. تاجایی که یک خبرگزاری غیر ایرانی نیز می‌گوید:« تمام ایران رئیسی را تشییع کرد». آقای رئیسی به دنبال حل کردن مشکل مردم بود. او ۳۳ ماه شبانه روز نداشت. برای آغاز ریاست‌جمهوری نیز او به امام رضا(ع) عرضه داشت: دلم نزد شماست اما برای خدمت به مردم باید بروم.

خاتمی بیان کرد: شهیدان خدمت همگی قابل احترام بودند. شهید آل هاشم، نور چشم ائمه جمعه کشور بود و با تعداد رای بی نظیری از سوی مردم آذربایجان وارد مجلس خبرگان شد. شهید امیرعبدالهیان، دیپلمات تراز کشور بود و در طول جنایات رژیم صهیونسیتی، نماینده مردم فلسطین در جهان بود. استاندار جوان و انقلابی آذربایجان شرقی نیز در ابتدای معارفه خود به عنوان استاندار، با افتخار خود را فرزند کارگری شریف معرفی کرده بود.

وی در ادامه اظهار کرد: داغ از دست دادن آقای رئیسی بسیار سنگین بود و بهترین تعبیرات، تعبیرات رهبری بود. رهبر انقلاب با القاب خادم الرضا، عالم، مجاهد، باکفایت، انسان بزرگوار، فداکار، ریس جمهور مردمی و پرتلاش از ایشان یادکردند.

خاتمی با بیان اینکه آقای رئیسی عزیز خستگی‌ناپذیر و آزردگی هایش از طعمه بدخواهان مانع تلاش او در امور نشد، گفت: ایشان ۳۳ ماه رییس جمهور بود و سیل طعنه ها به او روانه شد. نه فقط رسانه های معاند، بلکه از داخل نیز به او تاختند.

خطیب نماز جمعه تهران، بدرقه شهیدان خدمت را دارای پیام های مهمی دانست و گفت: تجلیل عظیم و گسترده از شهدای خدمت پیام های فراوانی داشت. تبریز، قم، تهران،خراسان جنوبی و مشهد، فرزند این دیار را بدرقه کردند.

وی افزود: بیعت با نظام اسلامی اولین پیام این تشییع بود و نشان داد نظام جمهوری اسلامی محبوب دل‌هاست. دومین پیام، سپاس از خدمتگزاران بود. نه تنها آقای رئیسی، بلکه همه شهیدان خدمت در هر دیاری که تشییع شدند، همه مردم آمدند.سومین پیام این بدرقه‌ها، پیام وحدت و همدلی بود. بی تاثیر بودن طعنه بدخواهان پیام بعدی بود.

امام جمعه موقت تهران همچینین خاطرنشان کرد: مسئولین بعدی باید این موضوع را بدانند که وظیفه خود را انجام دهند و بدانند خداوند آن‌ها را تنها نخواهد گذاشت. موفق بودن دیپلماسی خارجی آقای رئیسی پیام دیگر این تشییع بود. ابراز همدردی کشورهای مختلف و اعلام کردن عزای عمومی و آمدن مسئولین کشورها به ایران، همگی نشان دهنده این موضوع است. بعد از درگذشت شهادت گونه رئیس جمهور ذره ای تنش در کشور ایجاد نشد. خبرگان ششم افتتاح شد و مجلس آینده نیز هفته بعد شکل خواهد گرفت. همه این ها مدیریت بی نظیر رهبر انقلاب را نشان می‌دهد.

خاتمی در ادامه با بیان اینکه شهدای عزیز خدمت، فدای نظام شدند، تاکید کرد: هشتم تیر روز انتخابات ریاست جمهوری است.بدرقه کنندگان شهیدان خدمت ، خود را برای حماسه جدید آماده کنند و رییس جمهوری همچون رئیسی انتخاب کنند.

وی همچنین درباره سالروز فتح خرمشهر نیز گفت: حماسه سوم خرداد یعنی فتح خرمشهر را نیز از یادنبریم. فتح این شهر کمر صدام را شکست. امام(ره) فرمود خرمشهر را خداوند آزاد کرد. چهارم خرداد نیز روز مقاوت و دزفول است. دزفول از آغاز جنگ تا پایانش قهرمان مقاومت بود. ۱۷۶ موشک به این شهر زده شد. ۴۸۹ بمب و راکت به این شهر اصابت کرد.

خاتمی در پایان از مصوبه تعطیلی شنبه ها گله کرد و گفت: از تعطیلی شنبه گله داریم. این چه مصوبه ای بود؟! در اوج بمباران غزه، باید مطابق صهیونیست‌ها تعطیلی داشته باشیم؟! در سال جهش تولید، تعطیلی شنبه‌ها اشتباه است. به فضل خداوند چنین نخواهد شد و این مصوبه تصویب نخواهد شد. آیت الله سبحانی و نوری بیانیه خوبی در این باره دادند که با تعطیلی پنجشنبه ها موافق هستند. امیدواریم مجلس آینده با اعصاب مردم بازی نکنند و دیگر این موضوع را ادامه ندهند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 61
  • ناشناس
    117

    واقعاً مصوبه افزایش تعطیلات هفتگی و کاهش ساعات کاری ادارات و کارخانجات و کارگاهها عجب مصوبه زیان باری برای کشور بود که خدا را شکر با درایت اعضای محترم شورای نگهبان تبدیل به قانون نخواهد شد!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      14

      تعطیلی شنبه مربوط به دین یهود است و ارتباطی با صهیونیست‌ها نداره

    • ناشناس
      16

      طبق قانون اساسی تعطیلی آخرهفته جمعه است برای افزایش تعطیلی پنجشنبه نیاز به تغییر قانون اساسی است مفید بودن تعطیلی پنجشنبه دلیل نمی شود که قانون اساسی زیر پا گذاشته شود

    • ناشناس
      4

      چرا متوجه نیستین فقط بخشی از دولت تعطیل است نه همه جامعه خوش رقصی قالیباف بود

    • منطقی
      0

      اگر آمریکا، اسرائیل، انگلیس، روسیه و بقیه ابرقدرت های جهان جمع می شدند تا به ایران ضربه بزنند به اندازه ضربه ای که رد افزایش تعطیلات آخر هفته به کشور زد نمیشه چون باعث شد نادان ترین آدم ها هم بفهمند قدرت یک نفر (امام جمعه موقت تهران) از قدرت و اعتبار مجلس، هیات دولت، رییس جمهور و حتی مراجع تقلید بزرگوار آیت الله العظمی گرگانی و آیت الله العظمی جوادی آملی بیشتره. نا امیدی از دو تا از سه رکن حاکمیت در ایران یعنی قویه مجریه و قوه مقننه چه تبعاتی وحشتناکی خواهد داشت؟

  • چای دبش باغ ازگل
    6

    هرروز هفته روز خدا جان است بجای این حرفهای تکراری کمی در مورد مسائل اقتصادی خانوارهای ایرانی قدم بردارید ما مردم ایران زمین فقط برای بقاء زندگی می کنیم هیچ امیدی ب آینده نداریم با وجود امسال شماخاتمی!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      امثال

    • چای دبش باغ ازگل
      3

      امثال صحیح است تشکر معلم عزیز

    • ناشناس
      0

      آب پاکی رو ریخت رو دست امصال شما!
      ببخشید امسال
      نشد که
      منظورم امثال بود

    • عبدا...
      0

      من امصال رو خیلی دوست دارم

    • ناشناس
      0

      عمسال درست است!

  • ناشناس
    7

    شنبه ها تعطیل شوند گناه است ولی تورم و گرانی و سرقت و جنایت گناه نیستند. خدا را شکر معنی دین شما را فهمیدم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      10

      چرا واقعا این حرف ها زده میشه؟
      کی گفته گرانی و تورم اشکالی نداره؟
      باید تلاش کرد حل بشه.
      ولی این موضوع باید درست بررسی بشه و بهترین تصمیم گرفته بشه

    • ناشناس
      14

      قدر کافی تعطیلی در طی سال هست شماها مستجر نیستین کارند و کارگر نیستین کارمند کارگر مستجر با این گرانیها تعطیلی به دردش نمیخوره یک روز تعطیلی زیان آور هست برای کارمند و کارگر تعطیلی به دره تن پروزها میخوره که همچی دارین

    • ناشناس
      0

      اتفاقا تعطیلی شنبه در راستای رشد اقتصادی به منظور ارتباط موثرتر با شرکتهای خارجی است.

  • Karemi3888
    7

    وقتی اقتصاددانان مملکت و همه عقل کل های مملکت با مجلس همفکری کردن و به این نتیجه رسیدن تعطیلی شنبه به مصلحت کشور هست اونوقت شما مخالفی؟ شما چه کاره ای ؟ رهبری؟ قوه مجریه هستی مقننه هستی؟ سپاهی؟ ارتشی؟ بشین سرجات دیگه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      21

      میشه اسم چند نفر رو هم بیارید که کدوم اقتصادان ها به این قضیه رای مثبت دادن؟

    • ناشناس
      0

      مشکل دقیقا همین‌جاست که در این دهکده، هزار کدخدا داریم که از قضا همه هم قدرتمند هستند و با نفوذ.طنز ماجرا هم انجاست که این دهکده مجلسی هم داره، مجلسی که فقط کدخدا ها جار میزنن که در راس اموره

  • Hadimovahed
    4

    چقدر خوب از جانب و طرف مردم مایه می‌ذاری ؟ رژیم صهیونیستی کیلو چنده تعطیلی شنبه چه ربطی اونا داره یعنی چون تو دنیای هشت میلیاردی یه کشور جعلی هشت میلیونی روز شنبه تعطیله پس ما نباید همون روز تعطیل باشیم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      19

      منظورآقای خاتمی این است که اکراین قانون تعطیلی شنبه تصویب شود مردم معترض می شوندوباید یک رفراندوم برگزار شود

  • یک ایرانی
    6

    آقای خاتمی چهره این مردم را خوب به خاطر بسپارید... این ها همان کسانی هستند که به علت فرمایشات گهربار شما در جهان دیگر نزد پروردگار یکتا آن ها را ملاقات خواهید کرد و از شما گلایه خواهند کرد... #حق_الناس

  • مرتضی
    8

    بابا یکی به اینا بفهمون تعطیلی شنبه مال یهودی ها ست بیشتر تلاش کنید که با اقتصاد دنیا پیش بریم نه که تعطیلی زیاد کنید

  • امیر
    43

    یک کار اشتباه است چه نیازی به تعطیلی من که نمی دانم
    کدام مغز متفکری از کجایی فکر ش این را به زور وزحمت درآورده بود خدا عالم
    در سال بیش از دوماه تعطیلی در کشور است

  • بازنشسته
    9

    بجای تعطیلی زیاد،بیائیدکارایی کارکنان ادارات دولتی وبانکها رو افزایش بدید! وارد ادارات وبانکهاکه بشی از ۱۰باجه فقط دوتاکارمیکنن بقیه نشستن باموبایلشون سرگرمن یا الکی خودشون رومشغول نشون میدن،به رئیس یامعاون هم مراجعه میکنی زورش نمیرسه،،بسه بخداخسته شدیم!!

  • ناشناس
    4

    حاج اقا خواهشا دخالت نکنید بزارید مجلس و دولت در این باره تصمیم بگیرند

  • ناشناس
    3

    به به دیو چراغ جادو دوباره پیداش شد .

  • ناشناس
    2

    جالب است که روحانیت تریبون دار با هر چیزی شعاری و ایدءولوژیک برخورد می کند؟؟؟ خدایا کمی درایت و تدبیرم ارزوست.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      اینجا نگرد پیدا نمیشه ! هموطن!

  • ناشناس
    1

    برای انجام هر کاری در مملکت باید توجیه سود و فایده برای مملکت و مردم وجود داشته باشه
    و این توجیه را باید مسئولین مربوطه در کشور تشخیص بدن

  • ناشناس
    3

    مگه مجلس در راس امور نیست؟؟؟پس چرا اختیار قانون گذاری نداره؟؟؟تازه تمام اعضای این مجلس هم دستچین و دست پخت خودتان هستند.هیچ شخص و نهادی از بیرون مجلس حق نداره به مجلس فشار بیاره که چه تصویب بکنه و چه تصویب نکنه.

  • ناشناس
    3

    طبق گفته خودتان،شورای نگهبان باید داور بی طرف باشه،جنابعالی عضو این شورا هستی و الان پیشاپیش داری،رای صادر می کنید ،پس مردم حق دارند که به بی طرفی شورای نگهبان تردید داشته باشندو خیلی ها هم به یقین رسیده اند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      38

      اولا:تعطیلی شنبه خلاف شرع اسلام(تشبه به کفار)است وقطعا در شورای نگهبان رأی نمی آورد دوما:طبق قانون اساسی تعطیلی آخرهفته فقط جمعه است و اضافه نمودن هرروزدیگرتعطیل به هفته خلاف قانون اساسی است(باید قانون تغییرکند)

    • ناشناس
      2

      پس این همه تعطیلات جور واجور طول سال،کجا در قانون اساسی ذکر شده اند؟؟؟

  • ناشناس
    1

    آقا چرا تو این قضیه نظر مردم رو نمیخواید ۹۰ درصد مردم موافق شنبه هستند

  • ناشناس
    1

    پس با کسانی که مصوبه را به مجلس داده و کسانی که تصویب کردند .را مجازات کنید .آن هم مجازات سخت.تا دیگه از این خبر خواهی ها برای مملکت نکنند .

  • ناشناس
    17

    بیشتر این اداره ای ها یا مرخصین یا هم دیر میرن سرکار از چهارشنبه به بعد هم نصف نیمه میرن سرکارشون، اگه شنبه هم تعطیل باشه باید فاتحه کار کردن را خواند.

    نظرات شما -
    • Amini
      0

      عمو، پنجشنبه که تعطیل نخواهد بود؛ حتی مدارس و دانشگاه ها.

  • ناشناس
    3

    میزان رای ملت است و این فرمایش امام در کلیه انتخابات و امور حکم عقلی و حجت شرعی دارد و نمایندگان بخاطر آن در مجلس حضور دارند پس اعتراض باید از جایگاه رسمی و تریبون عمومی نباشد و نطر شخصی خارج از میدان ملت مثلا در پارک یا کافی شاپ امروز بجای قهوه خانه اعلام شود تا وحدت ملی و قانون اساسی رعایت شود

  • گمنام
    29

    باسلام و عرض تسلیت به تمام ایران زمین ،،همانطور که آقا میفرمایند تعطیلی شنبه مال ما مسلمانها نیست ،وبه اقتصاد مملکت ظرر زیان وارد میشود ،،ایرانی آباد با تلاش و کوشش،،

  • ناشناس
    28

    این تعطیلی شنبه ها مال یهودیان می باشد
    .مسولان یهودی شده اند

  • ناشناس
    1

    خب این مشکل مردم هم توسط شما حل شد.دیگه مشکل مهمتری نداشتیم خدارو شکر

  • ایرانیم
    0

    این اقا برای مجلس یک کشور تصمیم میگره و نظرش رو تحمیل میکنه واقعا جالبه که اگر کوره راهی برای تغییر اوضاع مشقت بار اقتصادی هم وجود داشته باشه امثال این اقا با هزار بهانه سعی در بن بست کردن اون میکنن .

  • مردم
    4

    قدرکافی مملکت تعطیل هست با این اقتصاد خراب برای چی تعطیلی آخه بس کنند دیکه میشینند قانون برای خودشان دروست می کنند بهتره به داده زندگی مردم برسین جلوی گرانیهای روزانه را بگیرن هیچ وقط تصمیمهای نا دروست

  • مهدی
    0

    پس چرا با قانون افزایش سن بازنشستگی که به علت بی درایتی بوده و صندوق بازنشستگی خالی شده و همچنین ضایع شدن حق کارمند و کارگر هست موافقت کردید، با تعطیلی شنبه ها موافقم

  • مهدی
    0

    با تعطیلی شنبه ها موافقم

  • ناشناس
    1

    اگر شنبه تعطیل بشه کیهان حسین شریعتمداری شنبه ها چاپ نمیشه

  • ناشناس
    0

    وقتی یه دستگاه خراب میشه باید 3 روز صبر کنی اقایان اروپایی بیان سر کار چی میفهمه این

  • ناشناس
    2

    ایران اقتصاد ندارد که در تعامل با کشورهای دیگر هماهنگ شود. برای اختلاس هم در هر ساعت شب و روز تعطیل و غیر تعطیل میتوان انجام داد چون برای مجموعه حکومت تعطیلی معنا ندارد.

  • علی
    0

    به خدا قسم که دخالت شما و برخی از افراد ناآگاه در اداره برخی از امور کشور اعصاب مردم را خرد کرده است این چه رویه اشتباه و غلطی است که در پیش گرفته اید و با ابزار و تریبون هایی که در اختیار دارید نظر را خود را بر کل جامعه تحمیل می کنید چرا همه امورات زندگی مردم را به نحوی به دین گره زده اید و با اینکار مردم را نسبت به دین بدبین کرده اید

  • مهرداد سربندی
    0

    یعنی شما مرجع تر از مراجع هستی؟ آقاین گفتند ایرادی ندارد. ظاهرا رهبر هم ایرادی نگرفته . اما شما. خدا عاقبتت را ختم به خیر کند

  • شنبه یکشنبه
    0

    دو نکته اول اینکه مجلس باید پافشاری کنه تابره مجمع تشخیص و به لطف آقای املی شنبه تعطیل شه.دوم اینکه یکشنبه هم بایدتعطیل شه و جمعه تاقبل نماز روزکاری باشه۴ساعت ودوشنبه تا۵شنبه۴روزکاری روی ۹ساعت که جمعابشه همون۴۰ساعت وکاملابادنیاتطبیق بدیم خودمونو.دقیقامثل کشورمسلمان وباشعوروعاقل امارات که همین نزدیکه

  • جعفرصادق
    0

    دوستانی که باور دارن تعطیلی شنبه تبعیت از یهود هست یک تحقیقی راجع به تسبیح و انگشتر و روزه و ... انجام بدن ، خیلی از احکام و سنن اسلامی از یهودیت به عاریت گرفته شده و هیچ اشکالی نداره. یهودیت با صهیونیسم اشتباه نگیرید.

  • ناشناس
    0

    بدبختی کہ بانکھای ربوی ازنظرتورم گرانی ربااعلان جنگ باخداست

  • ناشناس
    6

    تعطیلات ھرروزھفتہ کشوررابنظرم فلج میکندکل کشورتعطیل سودبجزبانکھای ربوی

  • ناشناس
    9

    تعطیلی شنبه یا پنج شنبه یعنی یک روز بیکاری کارگر ، عدم درآمد کاسب ، افسردگی برای خانواده ای که خانه نشین هستند و درآمد برای مسافرت ندارند ،یعنی بیکاری اعضای خانواده و درگیری بین آنها ، اسلام تاکید بر کار و تلاش دارد نه خانه نشینی و بیکاری

  • ناشناس
    1

    آقای خاتمی دلیل شرعی وغیر شرعی رابیان کنید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اشتباه منفي زدم

  • ناشناس
    12

    کم تعطیلی داریم در طول سال!!!!! والا ما که شغلمون آزاده حتی جمعه هام سر کاریم این تعطیلی ها فقط به درد کارمندها میخوره همش نصف روز سر کار میرن اینم هی از همه جاش بزنید براشون

  • ناشناس
    0

    اعصاب مردم؟ با این همه گرانی و بی پولی بایداعصابشان برای تعطیلی به هم بریزد؟ گویا ایشان از حال مردم خبر ندارد!

  • حلما
    2

    به فضل خدا ؛ شنبه تعطیل نخواهد شد
    واقعا این چه استدلالی هست ؟ شما هم در هفته ۴۴ ساعت کار کنید و برای مخارج زندگی اضافه کار هم داشته باشین و بعد از ساعت کاری به وظایف خانه داری و بچه داری برسین؛ بعد نظر بدین

  • مظلوم
    0

    سلام، شما را به روح رسول الله (ص) به حق چهارده معصوم (ع) تجدید نظر بفرمایید.چرا بین کارمندان عزیز مستقر در تهران و شهرستان این همه تبعیض و بی عدالتی است؟ رفاهی و اضافه کاری و بن های چندین برابری ؛ صرف نهار اداره ؛ 53 روز تعطیلی پنجشنبه ها؛ بهره مندی از امکانات شهر تهران و ده ها مزایای دیگر برای کارکنان مستقر در تهران هست؛ آیا کارمندان شهرستان انسان نیستند چقدر ظلم و بی عدالتی؟ به خدای احد و واحد جونم از این همه بی عدالتی و تبعیض به لبم رسیده؛ بغض گلوم را بسته، نا امیدم. ای کاش زودتر بمیرم تا این همه بی عدالتی نبینم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها