جزئیات تازه از ماجرای سقوط بالگرد رئیس جمهور

از گفته‌های علی نیکزاد و سخنگوی دولت می‌توان پاسخ برخی از پرسش‌های پیش آمده درباره حادثه اخیر را گرفت.

جزئیات تازه از ماجرای سقوط بالگرد رئیس جمهور

سخنانی که امروز از علی نیکزاد نماینده اردبیل و سخنگوی دولت پخش شد، نکات مهم و تازه‌ای را در خصوص حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور فاش ساخت. از گفته‌های آن‌ها می‌توان پاسخ برخی از پرسش‌های پیش آمده درباره حادثه اخیر را گرفت. در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

اول. چه کسی شاهد سقوط بالگرد حامل رئیسی و همراهانش بود؟

علی نیکزاد نماینده اردبیل در این باره می‌گوید: یکی از روستائیان شاهد سقوط بالگرد ابراهیم رئیسی بوده است. وقتی متوجه شدم بالگرد رئیس جمهور از رادار خارج شده است، چون سابقه حضور در وزارت راه و شهرسازی داشتم، فهمیدم چه شده است، بلافاصله به ورزقان و ستاد بحران در کارخانه مس سونگون رفتم.

وی ادامه داد: یکی از روستاییان زمانی که مرا دید به من گفت که شاهد سقوط بالگرد رئیس جمهور بود و ماجرا را برایم تعریف کرد و گفت که دیدم بالگرد چه تکان‌هایی می‌خورد. وقتی برایم طریق تکان‌ها را تعریف کرد، فهمیدم که چه اتفاقی افتاده است.

نیکزاد گفت: هنوز قطعی اعلام نشده بود که چه اتفاقی افتاده است، بنابراین به تبریز بیت آیت الله آل هاشم رفتم که نه تنها روحانیون و مقامات بلکه جوانان زیادی از تبریز در آنجا جمع شده بودند.

دوم- چه زمانی خبر سقوط بالگرد رئیسی به مخبر رسید؟

علی بهادری سخنگوی دولت نیز درباره سانحه سقوط بالگرد رییس جمهور گفت: ما ساعت ۲:۳۰ دقیقه متوجه سقوط بالگرد شدیم. وقتی دکتر مخبر از مشهد آمدند، در این حد می‌دانستیم که بالگرد نیست. دکتر مخبر تیمی را مامور کردند که با هماهنگی تیمی که از قبل جستجو را آغاز کرده بودند کار‌ها را انجام دهند.

او با تاکید بر اینکه معاون اول رئیس جمهور به بقیه اعضای دولت چیزی نگفت افزود: دکتر مخبر در انتهای جلسه خبر را به اعضای دولت اطلاع دادند و جلسه بحران تشکیل شد.

او با بیان اینکه ما هم همزمان با مردم متوجه شدیم خبر شدیم افزود: شرایط آب و هوایی موقع پرواز خیلی بد نبوده و مجوز پرواز داده بودند، اما باید بررسی شود که چرا هلیکوپتر بالا نرفته و داخل ابر یا مه رفته است.

 

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
نظرات شما - 11
  • ترک
    1

    من نمی دانم شما کارشناس هلیکوپتر هستید یا کارشناس مذهبی وقتی که نمی توانی با منطق حرف بزنی سکوت بهترین گزینه است

    نظرات شما -
    • Lتماس tفکر
      0

      تند سریع فوری
      با تنها کسی که شاهد سقوط بوده حرف زده
      چه شانسی داری !!!!
      خب پس اون محل سقوط رو میدونسته
      پس چرا ۱۲ ساعت برای پیدا کردنش وقت تلف کردین ؟؟؟
      چرا به اهالی نگفته برن برای نجات ؟!!

      بعدش هم
      دلیل سقوط چی بوده ؟؟
      این هلیکوپتر سط دوتای دیگه بوده
      اما چرا جدا شده و خورده به کوه و جنگل ؟؟
      یه خوره فکر کن . روی هوا هم منفجر و آتیش نگرفته

  • یک شهروند معمولی
    0

    آخه جناب نیڪزاد صرف حضور در وزارت راه و شهرسازی چه ربطی به این نظر ڪارشناسی و حضورسریع در محل حادثه و پیگیری از اهالی روستا و تحلیل تڪان های هلیڪوپتر داره ، اخوی
    افسوس ڪه همچنان نقش متخصص ها و خبره ها را نه در تحلیل داده های اقتصادی نه اجتماعی حتی در بحران های پیشرو جدی نگرفتید و خودتان را همه چیزدان میدانید !!

  • ناشناس
    1

    تو برو به فکر مسکن مردم باش تو متخصص فرغون هم نیستی

    نظرات شما -
    • حسن . بیسواد.
      0

      او موقع ما هم باید بریم دنبال کار خودمان و نباید نظر بدیم چون ما هم متخصص فرعون هم نیستیم.

  • حسن . بیسواد.
    0

    من اینطور فهمیدم که در داخل هلیکوپتر مشکلی ایجاد شده که باعث سقوطش شده است.

  • ناشناس
    0

    هر چی بود همان لحظات اولیه وقوع حادثه سقوط هلی کوپتر تمام شد و رفت و زمان دیگر به عقب باز نخواهد گشت تا جبران خطا و مآفات شود!

  • ناشناس
    0

    خاطره گفتن به اندازه سایر افرادیکه کلیپ های دروغ منتشر میکنند خروجی یکسانی دارد لطفا ازبیان آنها امتناع کنید .فرض را برآن قرار دهید که حوادث نبوده وشمآها آن را یک حادثه وشروع به خاطره گویی میکنید ودرنهایت درطول زمان با بررسیها به نتیجه دیگری برسند .شماها چه خواهید کرد .قطعا دشمنان ما درنهایت پی به بی انضباطی در برقراری امنیت عمومی، ناتوانی درکنترل کردن جو رسانه ایی ،فضای کشور را دریک جو روانی وسوظن قرار میدهند وهمین نقاط ضعف سبب میشود برای زدن یک آسیب بزرگ به کشور ازآن استفاده کند.ببینید قبل ازاین سانحه درکشور جرم وجنایت آمارش فزاینده بوده یا خیر وبعد از سانحه چگونه خواهد بود .دشمنان کشور ازبزه کاران برای رسیدن بمقصودشان قطعا استفاده میکنند بدون آنکه خودشان بدانند .

  • غ
    0

    ای مسئولین عزیز ایران شمارا به آن خدایی که می فرستید دیگر جوانب فنی کلیه موارد این چنینی را رعایت کنید تا ما چنین عزیزانی را از دست ندهیم این بزرگواران در پیشرفت ایران اسلامی از اول انقلاب آزمون سختی را گذرانده بودند افسوس که رفتند روحشان شاد

  • ناشناس
    0

    توی این کشور یک متخصص ومجرب پیدا نمی شود اصل قضیه را بدون تناقض و بدونه لا پوشانی به مردم بگویید خیال همه راحت کند؛ که هروروز یک خبری گفته نشود

  • ناشناس
    0

    جالبه حالا همه شدن کارشناس هوانوردی و هر کی یک نظری میده!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها