رسانه های صهیونیستی: دادگاه لاهه حکم توقف جنگ غزه را صادر خواهد کرد

برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) به نقل از یک منبع دیپلماتیک گزارش دادند که دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه حکم توقف جنگ علیه نوار غزه را صادر خواهد کرد.

رسانه های صهیونیستی: دادگاه لاهه حکم توقف جنگ غزه را صادر خواهد کرد

دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه اعلام کرد که حکم مربوط به درخواست آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی را فردا (جمعه) صادر خواهد کرد.

در همین ارتباط روزنامه صهیونیستی «یسرائیل هیوم» به نقل از یک منبع عالی‌رتبه دیپلماتیک گزارش داد که دیوان لاهه احتمالا حکم مربوط به توقف عملیات نظامی در رفح یا حکم مربوط به توقف جنگ علیه غزه را صادر خواهد کرد.

این منبع افزود: پیشتر دیوان لاهه رأی مربوط به افزایش ارسال کمک‌های انساندوستانه به نوار غزه را صادر کرد اما این بار به این رأی اکتفا نخواهد کرد و اسرائیل احتمال می‌دهد که دیوان لاهه، حکم مربوط به توقف جنگ علیه نوار غزه را صادر کند.

ببه نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، پیشتر آفریقای جنوبی شکایتی علیه رژیم صهیونیستی به دلیل نقض کنوانسیون نسل‌کشی به دیوان بین‌المللی دادگستری ارائه کرده‌بود.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین گزارش دادند که صدور حکم توقف جنگ علیه نوار غزه، ادامه این جنگ با وجود پافشاری کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم، دشوار خواهد کرد.

در همین ارتباط ۲ روز پیش دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی دیروز درخواستی برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو و چند مقام ارشد صهیونیستی ارایه کرد.

«کریم خان» در بیانیه‌ای که پس از بیش از هفت ماه جنگ در غزه صادر شده است، گفت: دلایل منطقی نشان می دهد که نتانیاهو و دیگر مقام های ارشد اسرائیل به جنایت علیه بشریت متهم هستند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها