هواشناسی: در روز سانحه هلیکوپتر هشدار نارنجی دادیم

مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و ارزیابی عملکرد سازمان هواشناسی گفت که در روز سانحه برای هلیکوپتر حامل رئیس فقید دولت سیزدهم و همراهانش هشدار نارنجی داده شده بود.

هواشناسی: در روز سانحه هلیکوپتر هشدار نارنجی دادیم

عبدالرسول حسن‌پور با اشاره‌ به گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس دفتر آقای رئیسی درباره‌ی روز حادثه گفت: ایشان درباره‌ی گزارش هواشناسی صحبتی نداشتند و درباره‌ی وضعیت هوا توضیح دادند که شرایط چندان حادی نبود. ما هم گزارشات را اعلام کرده بودیم و همه‌ی این گزارشات هم در سایت ما هست و هم گزارشاتی که به فرودگاه دادیم و همه‌ی اطلاعات آنجا ثبت است.

آقای حسن‌پور با تاکید بر اینکه ‘هشدار دادن درباره‌ی اینکه پرواز انجام نشود وظیفه‌ی ما نیست’، گفت: ما اطلاعات هواشناسی را باید بدهیم. ما در آن روز هشدار نارنجی دادیم و تمام مستندات آن هم موجود است و می‌توانیم ارائه دهیم. اما اینکه خلبان چه تصمیمی بگیرد را ما دخالتی نداریم.

او ادامه داد: ما فقط این اطلاعات را در اختیار قرار می‌دهیم بر اساس آن اطلاعات آنها تصمیم می‌گیرند. من هم صحبت ایشان را که گوش کردم درباره‌ی هواشناسی چیزی نفرمودند.

غلامحسین اسماعیلی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور در دولت سیزدهم با حضور در یک برنامه‌ی تلویزیونی روایت خود از روز حادثه را بیان کرد.

آقای اسماعیلی در بخشی از این برنامه، به پرسش مجری شبکه‌ی خبر درباره‌ی گزارش هواشناسی پاسخ می‌دهد که متن این پرسش و پاسخ عیناً در پی می‌آید:

مجری صداوسیما: هواشناسی یا گزارش‌های هواشناسی هیچ چیزی مبنی بر اینکه منطقه مه‌آلود است یا بادی طوفانی بارشی

غلامحسین اسماعیلی: نخیر هیچی نداشتیم.

منبع: انصاف نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    0

    به یـــــزدان که گـــــر ما خرد داشتیم
    کجـــــا این سر انجــــام بد داشتیم

  • ناشناس
    0

    کو گوش شنوا! در شرایط نامساعد جوی برج مراقبت پرواز نبایستی به خلبان اجازه پرواز بدهد!

  • ناشناس
    2

    برج مراقبت فقط وقتی میتونه فرودگاه رو ببنده و جلوی پروازارو بگیره که هوای خود فرودگاه خراب باشه و شرایط جوی کمتر از حداقل های لازم باشه . ولی هوای توی مسیر خوب باشه یا بد تصمیم خلبانه که پرواز کنه یا نه .

  • امیرعلی
    1

    ایکاش این وزیر راه هم باهاشون بود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      او در دوره بعدی کاندید ریاست جمهوری است حیف است به این زودی به پدرش بپیوندد!

  • رضا
    0

    خبرهای جور واجور!
    به هر حال کشته شدند ولی واقعیت چه بود الله و اعلم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها