مخالفت مجدد هنیه با طرح کوچاندن فلسطینی‌ها در دیدار با هیئت پارلمان اردن

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در سفرش به ترکیه برای شرکت در کنفرانسی پارلمانی، میزبان جمعی از اعضای پارلمان اردن و نیز تعدادی از چهره‌های اردنی بود.

مخالفت مجدد هنیه با طرح کوچاندن فلسطینی‌ها در دیدار با هیئت پارلمان اردن

طبق بیانیه جنبش حماس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش در دیدار با نمایندگان پارلمانی و چهره‌های اردنی به بررسی تحولات سیاسی و میدانی جنگ علیه نوار غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، قدس و زندان‌های این رژیم پرداخت.

هنیه در این دیدار بر مسؤولیت مشترک مقابله با این جنگ روبه‌تشدید و طرح‌های رژیم اشغالگر برای نابودی مساله فلسطین و ایده تل‌آویو برای کوچاندن فلسطینی‌ها به عنوان یکی از راه‌حل‌ها در کرانه باختری و نوار غزه تاکید کرد و گفت: این مساله از سوی مردم و مقاومت ما و یا هیچ یک از تشکل‌های امت ما قابل پذیرش نبوده و آنها چنین اجازه‌ای نمی‌دهند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ضمن تقدیر از همبستگی که مردم اردن نشان می‌دهند و همواره بر اتحاد دو ملت تاکید دارند، گفت: اردن از اهمیت ویژه‌ای در مساله فلسطین برخوردار است.

در این دیدار نمایندگان اردن نیز به هنیه بابت شهادت جمعی از فرزندان و نوه‌هایش و نیز جمعی از فلسطینی‌های ساکن غزه و کرانه باختری تسلیت گفته و از مقاومت مردم فلسطین و اقداماتشان در غزه در مواجهه با اشغالگران جهت رسیدن به آزادی و احقاق حقوقشان تقدیر کردند.

همچنین آنها بر موضع ثابت خود در حمایت از ملت فلسطین و مساله عادلانه آن تا زمان برپایی کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس شرقی تاکید کردند.

استانبول از روز جمعه به مدت سه روز میزبان پنجمین کنفرانس پارلمانی‌های حامی قدس با عنوان «آزادی و استقلال برای فلسطین» بود.

در این کنفرانس نزدیک به ۶۰۰ نماینده پارلمان از بیش از ۷۵ کشور شرکت داشتند.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده که موجب شهادت ده‌ها هزار غیرنظامی که بیشترشان زن و کودک هستند، شده و علاوه بر این فاجعه انسانی بی‌سابقه و ویرانی گسترده‌ای را در نوار غزه رقم زده که در نتیجه آن در دیوان بین‌المللی دادگستری از آن به اتهام نسل‌کشی شکایت شد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    اره همین جا خوبه بیشتر در خطرند وکشته میشن وتو استفادتا می بری !!

  • چای دبش باغ ازگل
    0

    اسماعیل هنیه از جایی دیگر دستورات لازم را می‌گیرد ایشان فقط سخنگوی می‌کند!!! یا در هتل های تهران است یا هتل های قطر در این شش ماه حتی بوی باروت ب دماغش نرسیده فرمانده ب این ترسویی و تن پروری نو بره!!! بدبخت مردم غزه را بگو که با طناب پوسیده رفتن ته چاه!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها