تنور اختلافات داخلی اسرائیل داغ شد

جنجال یک حاخام تندرو: ارتش چه کاره است؟ / دعای حاخام ها اسرائیل را از موشک های ترسناک ایران نجات داد!

یوسف اسحاق در کنیسه مخصوص یهودیان سفاردی گفت که عدم نابودی اسرائیل توسط موشک های ایران، حزب الله و حماس نه کار ارتش بلکه به خاطر «دانشجویان تورات» بوده است که با دعا و درخواست کمک از «یهوه» بلا را از سر یهودیان برداشتند.

جنجال یک حاخام تندرو: ارتش چه کاره است؟ / دعای حاخام ها اسرائیل را از موشک های ترسناک ایران نجات داد!

به گزارش خبر فوری،  همانطور که بارها تحلیلگران، مورخان و کارشناسان غربی و اسرائیلی گفته اند، بزرگترین مشکل رژیم صهیونیستی شکاف اجتماعی آن است که روز به روز نیز بیشتر می شود.

در اسرائیل دو گروه وجود دارند؛ عده ای اسرائیل را یک هویت «دینی» می دانند و عده ای نیز معتقدند اسرائیل یک هویت «ملی - قومی» و غیر دینی دارد. به همین طریق، گروهی معتقدند آنچه یهودیان اسرائیلی را در یک اجتماع جمع می کند، احکام و شرایع دینی است و گروهی دیگر بر آنند که اسرائیل یک هویت جدید و نوظهور است و بهتر است به جای احکام دینی و شریعت یهودی (هلاخا) با قوانین مدرن و سکولار، اسرائیل را اداره کرد.

اختلاف این دو گروه روز به روز بیشتر می شود. بنیامین نتانیاهو بعد از شکست از دولت ائتلافی «بنت – لاپید» سعی کرد میان این دو گروه پیوند بزند. او و حزب سکولارش یعنی حزب «لیکود» با شریعت گرایان و حاخام های سفاردی (سفاردیم) و یهودیان ارتودکس ائتلاف تشکیل داد و سعی کرد دولت خود را با نزدیک شدن به تندروهای مذهبی اداره کند. اما این اتفاق نیفتاد و حاصل این ائتلاف شکست سخت اسرائیل و مخالفت شدید سکولارها و نیز، تندروهای مذهبی با او بود.

چرا ارتودکس های دینی و سکولارها نمی توانند با هم ائتلاف کنند؟

اما چرا نتانیاهو نتوانست میان سکولارها و مذهبیون تندرو ائتلاف ایجاد کند؟ تحلیلگران معتقدند نوعی اختلاف ذاتی و بنیادی میان این دو گروه وجود دارد که مانع از ائتلاف آنها در هر دولتی و با هر مذهبی می شود.

آنچه تندروهای مذهبی را از سکولارها جدا می کند، «نگاه» متفاوت آنها به جهان و تبیین متضاد آن است. سکولارها معتقدند طبیعت یا جهان، حتی اگر مخلوق خداوند باشد، بر مبنای علّیت به وجود آمده است و فرد یا دولت باید از طریق «عقل» این جهان علّی را شناخته و بر مبنای آن عمل کند. سکولارها به علت همین بینش، معتقدند ساختار دولت باید بر اساس اصل «شهروندی»، «اومانیسم» و مدرنیته باشد. در نتیجه، مبنای قانون نیز «اراده عمومی» است نه «شریعت یا هلاخا».

در مقابل، مذهبیون تندرو و ارتودکس (مانند حریدی ها) معتقدند جهان نه بر مبنای علیت طبیعی و عقلی بلکه بر مبنای «خواست مستقیم» الهی و بدون واسطه ایجاد شده است. خداوند مستقیما در اداره جهان نقش داشته و فعال است و به همین دلیل، نباید اعتنایی به قوانین و قواعد علّی عقلی داشت. به همین طریق، آنها مبنای تشکیل دولت را رعایت «هلاخا» یا شریعت می دانند و قواعد سکولار و مدرن مدنی را «شیطانی» می نامند.

جنجال یک حاخام تندرو/ ارتش چه کاره است؟ تورات خوان ها ما را نجات دادند

نتیجه تفاوت دیدگاه فوق الذکر، اختلاف شدیدی است که میان دولتمردان اسرائیل و حاخام ها یا تندروهای مذهبی وجود دارد. آنها تقریبا روی هر مساله ای اختلاف نظر دارند. دید آنها نسبت به ارتش، ساختار دولت، کنست، قوه قضائیه، روابط با غرب و ... متفاوت است. یک نمونه اعلی از این اختلاف نظر را می توان در دیدگاه «یوسف اسحاق»، رئیس حاخام های سفاردی ها یافت.

اسحاق دو روز قبل، در جریان درس دینی شنبه خود در کنیسه مخصوص یهودیان سفاردی گفت که عدم نابودی اسرائیل توسط موشک های ایران، حزب الله و حماس نه کار ارتش بلکه به خاطر «دانشجویان تورات» است که با دعا و درخواست کمک از «یهوه» بلا را از سر یهودیان برداشتند.

اسحاق در موعظه دینیِ پس از درس خود گفت: «آنها {روحانیون و طلاب مدارس دینی اسرائیلی} از همه سربازان محافظت می کنند ... آنها از کل قوم اسرائیل محافظت می کنند. اعتبار اصلی از آن آنها است و هر کسی که به این مساله باور نداشته باشد کافر است.»

روحانی سرشناس کنیسه سفاردیم تأکید کرد که آنچه در ماه های اخیر اتفاق افتاده یک "معجزه واقعی" بوده است؛ زیرا اسرائیل با بیش از 13 هزار موشک و پهپاد مورد هدف قرار گرفته و هنوز نابود نشده است و تعداد کشته ها نیز زیاد نبوده است. این مساله معلول دعاهای روحانیون اسرائیلی و «تلمید» ها یعنی دانش آموزان این مدارس است.

اسحاق بدون اشاره به این مساله که ایران یا حزب الله به عمد، به شهرهای اسرائیل حمله نکرده و فقط اهداف نظامی آن را هدف قرار دادند، به سکولارهای یهودی حمله کرد که همه چیز را با «تحلیل عقلی» تبیین می کنند و به شریعت توجهی ندارند. این حاخام اسرائیلی گفت: «آنها باید بفهمند ... همه این سکولاریست ها که نمی فهمند، باید بفهمند که بدون تورات، بدون یشیوا (مدارس دینی اسرائیل)، بدون کولیل (پژوهندگان تلمود و شریعت شفاهی)، اسرائیلی وجود ندارد. ارتش {بدون مذهبیون} پیروز نمی شود.»

اظهارات یوسف اسحاق در حالی منتشر شده که اختلاف نظر شدید وی با سران ارتش، رژیم صهیونیستی را با یک بحران بزرگ مواجه کرده است. بر اساس گزارش الجزیره، حاخام اعظم یهودیان سفاردی در ماه های اخیر به دلیل مخالفت شدید با استخدام جوانان افراطی ارتدوکس در ارتش، مورد انتقاد دولت و سکولارهای رژیم صهیونیستی قرار گرفته است. در مارس گذشته، یوسف اسحاق گفت که حریدی ها (بنیادگرایان شاخه یهودیت ارتدکس) در صورت اجرای سربازی اجباری برای جوانانشان، اسرائیل را ترک خواهند کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی سال گذشته اعلام کرد که معافیت حاخام ها، ارتدوکس ها و دانشجویان مدارس دینی یهودی اسرائیل به پایان رسیده است. با این حال، دولت نتانیاهو که از حاخام ها می ترسد، این اعلام ارتش را نقض کرد و تصمیم گرفت تا تدوین قانون جدید در زمینه «سربازی اجباری» اعزام ارتدوکس های یهودی به ارتش را به تعویق بیندازد.

چند هفته پیش هم دادستان کل رژیم صهیونیستی اظهار داشت که دولت دیگر مبنای قانونی برای عدم استخدام جوانان افراطی ارتدوکس ندارد. در این وضعیت، اختلافات و درگیری میان سکولارهای رژیم صهیونیستی و حاخام های تندرو روز به روز بیشتر می شود و ممکن است این اختلافات به نوعی شورش یا جنگ داخلی بینجامد.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 113
  • سید عزیز
    9

    حالا فهمیدید مشکل این دنیا کجاست .تند روها هرجا که باشند و هر آیین و مسلکی که داشته باشند فرقی نمیکند آنها خود را نمایندگان خدا میدانند در حالی که خداوند اطلاعی از آنها ندارد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      33

      هر کس که به دعا اعتقاد داره تندرویه؟!!!چه ربط داره میانه روی گیج ...

    • ناشناس
      3

      ..این حرف برداشت اشتباه از اعتقاداته که بی تلاش می گه دعا اجابت می شه و ربطی به افراط نداره

    • حسن ستار
      2

      دقیقاً درست است.اما درایران جماعتی فراتر این که گفتی هستد

    • ناشناس
      1

      به ۲۸ ۱۱ توازمطلبی که منتشرو تحلیل شدهیچی متوجه نشدبعدبهدیگران نسبت گی میدهیامکان تندرویی درهمه چیز وجودداردفقط به دعا و..خلاصه نمیشودچشمات باز کنی وضعیت ایران ومردم که نتیجه ی افکاروکردارجماعتی است گویای همه چیزاست

    • ناشناس
      4

      به خداوندی خدا اصلا فارغ از سیاست و سیاست بازی های دو طرف..... چرا کلا یهودیا اینقدر نچسبند و به دل نمیشینن . مطمئن باشید که اصلا هم طرفدار مردم ایران نیستند و ایرانی جماعت را تحت هیچ عنوان دوست ندارن, بد ترکیبای بی ریخت داغون

    • ناشناس
      6

      آخه نگفته که خیلی دعا کردم می گی افراط کرده ...اینا در دستشویی. رفتن افراط دارند ...معلومه دلت با دعا نیستا

    • به ناشناس ۱۱:۲۸:۲۷
      0

      مگر شما طرفدار تندروی و افراطی گری هستی که یک یا چند گیج دعا رو به تندروی نسبت داده شما هم به میانه روی و اعتدال گرایان نسبت می‌دهی !

    • به سید عزیز
      0

      تندروی و افراطی گری به این میگن که گره که در صورت امکان با دست باز شود به اصرار با دندان هم نتوان باز کرد !

    • به ناشناس محترم ۱۱:۳۴:۵۸
      0

      سخن شما بسیارصحیح ، ولی آیا نتانیاهو و طرفدارانش و حماس با طوفان الاقصی چه تلاشی انجام داده اند ؟!!

  • چای دبش باغ ازگل
    13

    دقیقاً مثل ما مردم و حکومت!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      چقدر رفتارشون شبیه تندروهای ماست که همه چیزهای مثبت رو میخوان به خودشون نسبت بدن

    • ف
      5

      به اسم من نظر می نویسی این کار هم تخلفه آیدی آت معلومه هم اینکه بی وجدانی خودت را میرسانی

    • ناشناس
      0

      این خاخام رومی شناسید یه کمی

    • ایران زمین
      0

      ....................
      ......‌‌‌‌

  • من
    9

    این هم یک بی‌شعور مثل بی‌شعور های داخل خودمونه چه فرقی میکنه فقط اون یهودیه و اینها به اصطلاح مسلمون جفتشون برداشت‌های احمقانه و تحمیلی خودشون رو از دین دارند و جنبه های انسان‌دوستانه و مهربانانه ادیان خودشون رو نمی‌بینند فقط دین شده نون دونی تو قرون وسطی همچین آدمی هم پدر مردم رو در آوردن به اسم مسیحیت دنیا فقط یه رنسانس بزرگ میخواد تا اینجور تفکرات رو بریزه سطل آشغال

    نظرات شما -
    • ناشناس
      19

      اصل دعا را همه جا قبول دارند قرص شاد تو لایق سطل اشغاله.

    • ناشناس
      6

      ناشناس 11:39
      به اورژانس روانی مراجعه کن تا دیر نشده

    • ناشناس
      1

      ۱۸:۴۵ تو قرص شاد گرگی به مشاور فرویدی ادارات دهاتت مراجعه کن که حدیث می‌دزدید و انگ روانی میزنید امامزاده دهاتت را اسفالت کردی و به بچه قورباغه که زیر سنگ ماند خندیدی نتانیاهو اطفال‌کش هم مثل تو بود که نوزاد را در آغوش مادر کشت و خندید

    • ناشناس
      0

      فاطمه حیدری بازم گفتی اطفال کش که.

    • ناشناس
      0

      تو خودت آخه مدتهاست اطفال کش به اسم من می نویسی و زیرش نظر می دی که چرا اطفال کش نوشتی و در واقع به خودت می خندی

    • ناشناس
      0

      برای اینکه این نظر را تو از طرف من نوشتی

    • ناشناس
      0

      این نظر من ننوشتم لنگ ظهر اومدم دیدم !!!!شاگرد داشتم خبر ندارم !!

    • ناشناس
      0

      عین من می نویسی خودمم تعجب کردم منتها کلمه اطفال کش مال تویه

    • ناشناس
      0

      مار هفت خط

  • محمودی
    5

    راست میگه چون دعای روحانیون ما مارا از حمله اسرائیل نجات داد

  • ناشناس
    5

    از این مشنگا در همه ادیان هست

  • حائری
    28

    خر خام بچه گش شما دعا حالیتان شما که به هیچ جانداری رحم نمی کنید واز حیوان پست ترین چندین هزار نفر را کشتید انشا االه خون های پاک آنها شمارا نابود خواهد کرد.

  • ناشناس
    8

    در زمان حمله محمود افغان به ایران، روحانیون در اصفهان آش نذری پختند و دعا کردند و گفتند محمود افغان شکست میخوره، ولی شکست نخورد هیچ، آمد اش نذری ها هم خورد !!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      28

      من خیلی از حضرت ابوالفضل معجزه و کرامت دیدم ....همان دعاهای قدیم بودند اینهمه خشونت. نبود

    • ناشناس
      6

      11:38 معجزه؟!!!! واقعا انقدر به قوانین هستی مسلطی که معجزه را تشخیص می دی؟

    • ناشناس
      10

      مثل تو خنگ نیستم که ...ثبت اختراع دارم عنایت خدا هم نتوانم بفهمم..زیاد سرت در کتابهای شاد قرص بودی گیج ماندی ...

    • ناشناس
      10

      آنقدر نوشته داشتم که امثال تو کپی زدید منتها دهانت همچنان کجه ...نه فقط کدخدای دهات تو می فهمد ندانسته هم دهنت یه وری کج می شه....

    • ناشناس
      7

      معلومه خیلی سوختی ...اینقدر لب آت را آویزان کردی که از خودت درک و فهم نداری ...من خیلی جاها نظرات خاص داشته ام که متاسفانه فضولهایی. چون تو سرقت کردند و عنایت خدا معلوم نشد ....

    • ناشناس
      6

      همچنانکه امثال تو به تکذیب مسلطی!!!!نه صرفا باید امثال تو تأیید کنی...مردم از امام رضا عنایت دیدند که سمتش می رن وگرنه تبلیغ مأمون بیشتر بود

    • ناشناس
      4

      برای سلامت روان بعضی از عزیزان کامنت نویس باید نگران بود. با آرزوی شفای عاجل برای همه مر یضان.

    • ناشناس
      1

      اگر کسی را ار دویست سال پیش به عصر ما بیاورند همه چیز را معجزه می بیند چون توضیحی برای آنها ندارد

    • ناشناس
      2

      روحانیون مردم ایران را از زمان صفویان سرکاری گذاشته‌اند و حالاها ادامه دارد

    • ناشناس
      3

      اینکه ندیده و نشنیده دو متر دهن. وا کردی معلومه صرفا تکذیب کننده ای ...به تو عنایت نشده دلیل نیست دروغ باشه ...مردم اروپا به کرامات اعتقاد دارند ....به قول حافظ فیض روح القدس از باز. مدد فرماید دیگران هم بکنند آنچه مسیحا می کرد
      اتفاقا احادیث هزار سال قبل در حال سرقته

    • ناشناس
      2

      بعضیا صرفا کلمه شفا شفا بلد آند چون عقلی ندارند که بیش از گستاخی چیزی بلد باشند و در کار فروش قرص آند

    • ناشناس
      2

      آدم خنده اش می گیره مثل کوره ده های قدیم فقط دارمان شفا می گه و بیش از اون بارش نیست ..باشه یه فهمیدیم قرصی هستی

    • ناشناس
      1

      تو به اندازه هزار سال قبل سواد داشته باش بعد بیا. حرف دویست سال قبل بگو...مطالب سرقتی که خوردت دادند اول بدون مال حدیث هزار سال قبله اینکه حضرت موسی به عصا به دریا بزند راه باز شود فقط یه مشنگ می گه طبیعیه یا اینکه یکی قدرت کلام پیدا کنه که زبانش بیاد و خودش بلد نباشه همینطور شفاهای فراوان در حرم که مسبحی نقل کرده

    • ناشناس
      2

      یک مدیری هم زبان درازی می کرد حکم تعویضش دقیقا ولادت حضرت ابوالفضل آمد

    • ناشناس
      2

      از حضرت ابوالفضل بارها کمک خواستم دقیقا ولادت حضرت ابوالفضل دروغگویی کارمند رو شد ...و دوباره دقیقا کارم به ولادت حضرت ابوالفضل می افتاد...منتها بعضیا نشنیده دهان دو متر بازه. والا مادر رونالدو هم مقام فاطیما در پرتغال می ره و عنایات حضرت بر کسی پوشیده نیست مگر کوردلان

    • ناشناس
      2

      همان آب سرداب حضرت ابوالفضل را آزمایش کردند و معجزه ایشان ثابت شده که آب در یک جا مانده نمی کنند ..مجبور نیستی چیزی که. نمی دانی.

    • ناشناس
      2

      توشهرما نماز باران خواندند (قبلش ابرهاروبارو کردن)ابرها رفتند وتو افغانستان باریدند بعداون نمازباران رو تعطیل کردند چراکه دعا کردن یه قلب صاف و بدون تقلب می خواد

    • ناشناس
      2

      اوایل انقلاب که مدرسه میرفتیم تو کتابهای دینی میگفتند «معجزه علت طبیعی دارد»ولی الان اونو حذف کردند من هم به معجزه باعلت طبیعی اعتقاد دارم به معنی «خارق العاده»

    • ناشناس
      2

      اینکه نشنیده دو متر دهان وا کنی دلیل کوردلی آت ..رویاهای صادقانه که با پیچیدگی اش اعجاز را می رساند و . راست درمیابند را فرعون مصر هم فهمید دهن. تو کج شد

  • کشاورز
    0

    بازارگرمی باین میگن

  • ناشناس
    1

    اینکه کپ ریسیه

  • ناشناس
    0

    آدم یاد سلطان حسن صفوی می افته و لشکریان دعا خوان

  • ناشناس
    5

    خخخخه این که فقط ادب کر ن شما بو ن و چند صد نفر به هلاکت رسیده دفعه چند هزار تا می خورد آن وقت فرصت پریدن تو آب هم ندارید

  • ناشناس
    0

    این اوسکولهارا از کجا میارید خدایی؟؟!!!
    اگر اونهمه تلاشی که برای این کارهای تابلو و بیخود انجام میدید برای ابادانی کشور میکردید ما الان شده بودیم اقلا مالزی !!!

  • محمد رضا
    0

    چه ادبیات آشنایی !!!!!! یقینا متوهمین کره زمین را به نابودی خواهند کشاند . این خاخام ، خودش و همفکرانش چیزی برای عرضه به انسان امروز ندارند و آنچه قابلیت آزمودن ندارد را مطرح می کند .

  • ناشناس
    2

    بدبخت؛ دعای کوفتی یکی مثل تو جنایت کار بیشرف حتی خودتو نمیتونه نجات بده چه برسه دیگران

  • آینده محتوم و حتمی
    9

    آب که سربالا برود خاخام ها ی نژادپرستِ صهیونیست ، فرار را بر قرار ترجیح می دهند و اشغالگران بی هویت از جاهایی که آمده اند بر می گردند چون احتمالا" یهوه خواسته است که آنها سرگردان باشند و اگر کمک های شیطان ( آمریکا ) نباشد آنها هرگز ملتی نبوده و قابل چسب نیستند چون ذات و مواد ا‌ولیه آنها انگلیسی و ناچسب و فاسد است ، لذا آنها باد می کارند و با طوفان الاقصی های فلسطین مسلمان؛ حتما" درو خواهند شد و یهوه از دِروی وجود آنها خوشحال خواهد شد و ریشه ی فتنه ی آنها در خاورمیانه خشک و جای خود را به آرامش و صلح خواهد داد و کودکان از آسیب و قتل و کودک کُشی این فرعون ها برای بقای اشغالگری در امان خواهند شد و ...

  • ناشناس
    0

    چقدر این قبیل حرف ها در دین خودمان هم آشناست!!!!!

    بسوزه پدر سیاست که برای نفت و منابع خاورمیانه چه ها که نکرده

  • ناشناس
    16

    کسانی که سی هزار انسان رو کشتند من در عجبم چجوری رو شون میشه به درگاه خدا دعا کنند!؟
    یعنی روتون میشه با خدا حرف بزنید😁😁😂😂🤩🤩

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      همانطور که اتش افروزان واتش بیاران معرکه اش روشون میشود .

    • ناشناس
      5

      آخه هرچه هم بگیم آتش‌بیار باز توجیه کاراش نمیشه .دیگه نه اینکه بچه بکشد بریزه پلاستیک و

  • tino
    2

    حالا چه اسکی میرین از حرف یه خاخام

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      منظور شان اینه دیگه دعا هم افراطه

  • ناشناس
    7

    نه داداش قدرتش همین بود

  • ناشناس
    0

    ما فکر میکردیم فقط دعای اخوندای مارا خدا اجابت میکند .

  • همرزم هادی
    2

    لطف خداوندبرآنهایکه ایمان دارندپوشیده نیست ولی این تفکر ثابت میکندکه که درآمیختن دین باسیاست این دین است که صدمه خواهد دیدواین دین گریزی که درجامعه شکل گرفته بدلیل همین تفکراست وقتی مردان دینی گناهی وجنایتی مرتکب میشوند مردم آنرا بانگاه دین می بینند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      10

      الان تو به اصول صهیونیسم دین میگی!!!!البته وقتی که دین به دست آدم خود رای مثل این بیفته ...چرا نمی گی اینکه سیاستش در چاه فاضلاب مانده اتفاقا نتیجه عمل نکردن به اصول انبیاست ...

    • ناشناس
      3

      امثال تو هم مثل اون فقط اعتقادات را جمع و دعایی خشک مانده

    • ناشناس
      1

      کدوم خدا، خدای اونا یا خدای ما

    • ناشناس
      5

      اسمت را گذاشتی همرزم هادی آنوقت نمیگی سیاست اصول قرص شاد عیاشی اسراییل بچه کشی یه و فقط می گی مبادا آبروی دین بره ..اتفاقا دین را کنار گذاشتند. و فقط دعا می کنند!!!!

    • ناشناس
      3

      ناشناسی که هی از قرص شادی می نویسی بد نیست به روانپزشک مراجعه کنی. اوضاعت خیلی وخیمه

    • ناشناس
      2

      ۱۸:۴۱ من ثبت اختراع دارم نه مثل تو که دهانت را پر میکنی حدیث میدزدی انقدر نوزاد کشته شد نگفتی نتانیاهو شاد گرگ فرویدی مریضه فقط روانی روانی یاد گرفتید از علوم دزدی فرویدی برو قرص شاد مصرف کن زامبی شدی دهاتت را اسفالت کردی امامزاده در صحرا شهید شد و زیارتگاه در زیر سنگ ماند

    • ناشناس
      1

      یکی از شاگردان من اینجا مثل من نظر نوشته بهتر از من

  • ناشناس
    2

    در خرم شهر هم هزاران نفراز فرزندان پاك وصادق ايران شهيد شدن
    آخوندها گفتند
    خرم شهر را خدا آزاد كرد
    حالا چرا براي خاخام ها ايراد ميگرند!!!!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      آخوند نگفت مردم گفت اسراییل کودک کش آخه با اینهمه تجهیزات هنر نکرده ....هنر اینه که غزه دست خالی نمی ترسه و با عزت یک ساله جلوی دنیای قرصی وایستاده

  • ناشناس
    2

    همه کسانیکه از دین نان میخورند همین ادعا ها را دارند.
    میگویند به ما پول دهید دعا میکنیم که خدا شما را به بهشت ببرد.

  • ف ح
    5

    من هم به نفرین هم به دعا هم سحر و جادو اعتقاد دارم

  • ناشناس
    3

    خبر فوری این تیترو زده که یعنی ؛

    اگردعای این اوسکولهای متوهم مفتخور نبود
    اسراییل نابود شده بود !!!
    حرف دوپهلو است !

    بابا همون بود نمودید و یکیش هم پایین نیامد و سرمایه مردم دود شد رفت هوا !!
    ازاین بی کله ها همه جا پیدا میشه

  • فاطمه
    4

    سنش بالا رفته بد بیراه هم نمیگه ارتش اسراییل دیگه آبرویی برای اینها نذاشته و نبودش بیشتر مایه امنیت دنیا

  • فاطمه ح
    7

    من تمامی کتب مقدس را دوست میدارم و به همشان عمل میکنم

    نظرات شما -
    • فاطمه حیدری
      3

      کاربر باغ ازگل بیجا کن از طرف من نظر نده چون اصول صهیونیست اصلا دین نیست

    • ب اون قرمز
      1

      پس تو کافری چون به کتاب مقدس اعتفاد نداری من گفتم کتاب مقدس و این کتب مقدس توی قرآن تایید شده لعنت به اطفال کشی

    • عمو جانی
      3

      و این خاخام سری دراززز دارد

    • ناشناس
      1

      از کی صهیونیسم کشف حجاب و قرصی کتاب مقدس شده ...تا آنجا که می دانیم فرعون کودک می کشت هرکس هر لباسی پوشید عقل آت به. چشم ته

    • ناشناس
      2

      هیچ دینی مطلق نیست مطلق فقط خداست دین وقتی ازطرف خداوندبه فکر و ذهن انسان وحی شددیگرمطلق نیست البته یکسری احکام کلی دارد که با فطرت ووجدان انسانها همخوانی دارد ودر جزئیات بسته به زمان و مکان احکامش تغییرمیکندبرای همین دین و مذهب یک امر شخصی است و بازخورد آن است که نتیجه دین است می توان به آن دین و مذهب نمره داد

    • ناشناس
      2

      نظرت را برای خودت نگه دار چون متاسفانه کارشناسی هم دارید اما همچنان غیر مطلع که در علم اقتصاد و حتی اخلاق قرصی هزاران حدیث کپی شده و از آنجا که طوطیوارید نفهمیدید

  • تلمبه
    6

    رویایی دارم دنیای بی کینه رویای من اینه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      قبل از تو بسیاری این رویا را داشتند
      آنها رویایشان را با خود به گور بردند
      مطمئن باش تو هم رویایت را با خود به گور می‌بری

  • آرش
    0

    چقدر این ادعاها آشناست...

  • ناشناس
    7

    اتفاقا اینکه شب احیا صهیونیست ها لرزیدند کرامت حضرت علی و شب قدر بود ...قبلش هم شهادت حضرت فاطمه فرماندهان اسراییل گفتند ما در جنگ زمینی شکست خوردیم

  • ناشناس
    2

    قیافه خاخامه شکل بزرگیای رئیسیه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      به خدا مو نمی زنه من اینو دوبار نوشتم ولی خبر فوری نگذاشت سانسور کرد

  • ناشناس
    5

    گور بابات با نتانیاهو

  • ناشناس
    10

    همه یهودیان درهر لباسی وبا هرعقیده ای که اعلام میکنند
    شیطان پرست هستند ودرهرکاری از شیطان کمک میگیرند
    مردمیدروغگو وبی دین هستند

  • داوود
    0

    اثبات حرفش با خاموش کردن گنبد اهنین مشخص میشد.

  • ناشناس
    1

    درست همانطور که کشور ما را آیت الکرسی، دعای توسل، ندبه، جوشن کبیر و صغیر و زیارت عاشورا....... تا بحال حفظ کرده است.

  • ناشناس
    0

    اسلحه بزارن رو سرش بهش بگن دعا کن تیر بهت برخورد نکنه. بعد چتد تا تیر بزنن بش تا رب رو یاد کنه. اینطور هم خدا خوشحال میشه هم بندگان خدا

  • حسین
    8

    موش‌های یهودی صهیونیستی کثیف تک تک شماجنایتکاران بایدحساب پس بدهیدخون این کودکان ومظلومینی که به ناحق ریختیدفاشیستهای جنایتکار مرگ برصهیونیست

  • ناشناس
    0

    والا در مملکت ما هم هر چی میشه میگن دعا کنید!!! خب اوونها هم مثل ما!!! چرا تعجب کردید؟

  • ناشناس
    0

    ینی اینجا حوزه میتونه پول بگیره ودعا واس باران وگشایش امور و درمان کرونا بکنه حوزه اونا نمتونه

  • ناشناس
    8

    درقرآن آمدہ یھودقومی کہ خدابرآنان غضب کردہ است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      از اوضاع و احوال شما هم پیداست که خدا به شما رحمت کرده!!

    • ف
      0

      غزه مثل نتانیاهو تو هفت سوراخ پنهان نشده که جان سالم به در برد

  • ناشناس
    0

    حرفاش چقدر مثل آخوندا است همشون از طرف خدا اومدن!!!

  • نشناس
    0

    بیخیال جرج

  • ....
    0

    من فک کردم رمال بازی فقط توی ایرانه 😐

  • زمین ازگل بورس
    1

    این عکس رییسی است یا خاخام اونا چقدر شبیه هم هستند

  • جعفر صادق
    1

    از هر نظر حساب کنی شبیه به ما ایرانیا هستن، هم افکارشون، هم ایدئولوژی هم سیاست تنها تفاوت در وجدان کاری هست که اونها دارن ما نداریم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      منتها اونا در اصول اخلاق حدیث سرقت کردند شما به حدیث خرافه گفتید و سوادتان نکشید گفتید به به چه مطالبی

  • ایرج
    0

    جناب خاخام التماس دعا!!!!!

  • ناشناس
    3

    این خاخام مثل امام خمینی برخدااعتمادکردہ کارتربعدشکست طوفان طبس گفت خدای خمینی برخدای من پیروزشد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      خوبه به طوفان معجزه اشاره کردی اما این حقه بازه ...خودش می کشه خودش مظلوم نمایی می کنه که خوبه ما رو نزدن ....قاتل بچه شد دعا خوان

  • ناشناس
    4

    اینکه یک هفته بعد شب احیا دنبال سوراخ موش بودید دعای من بود که برای غزه دعا کردم

  • ایران من
    0

    تا دلتون بخواد تو کشور خودمون از آیت نوع موجودات هست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها