مقاومت اسلامی عراق: حمله دیشب به پایگاه «کالسو» کار اسرائیل بود/ به یک هدف کلیدی در جنوب اسرائیل حمله کردیم

گروه‌های مسلح در عراق، که تحت عنوان «مقاومت اسلامی در عراق» فعالیت می‌کنند، اعلام کردند در سحرگاه شنبه یکم اردیبهشت «یک هدف کلیدی» در منطقه ایلات در جنوب اسرائیل را هدف حمله پهپادی قرار دادند.

مقاومت اسلامی عراق: حمله دیشب به پایگاه «کالسو» کار اسرائیل بود/ به یک هدف کلیدی در جنوب اسرائیل حمله کردیم

این گروه‌های مسلح در بیانیه‌ای اسرائیل را به هدف قرار دادن پایگاه «کالسو» در استان بابل عراق متهم کرده و اعلام کردند که حمله پهپادی روز شنبه «در پاسخ به کشتار غیرنظامیان بی‌دفاع فلسطینی‌» به‌دست اسرائیل و «تجاوز دشمن صهیونیستی به حاکمیت عراق با هدف قرار دادن پایگاه‌های حشد شعبی» صورت گرفت.

خبرگزاری فرانسه به نقل از ارتش اسرائیل خبر داد که تل‌آویو به گزارش رسانه‌های خارجی در این زمینه واکنشی نشان نداده است.

گروه‌های مسلح عراقی پیشتر اعلام کرده بودند که در پاسخ به حملات اسرائیل به نوار غزه، پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق و سوریه و یا مواضعی در اسرائیل را هدف قرار می‌دهند.

بر اساس گزارش دو منبع امنیتی، پایگاه نظامی کالسو در مرکز عراق، شامگاه جمعه 31 فروردین، هدف بمباران قرار گرفت. این منابع با اشاره به حضور شماری از اعضای نیروهای «حشد شعبی» در این پایگاه خبر دادند که این حمله خسارت جانی نیز به همراه داشته است. 

بر اساس گزارش ستاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق، دست‌کم یکی از نیروهای حشدالشعبی در این حمله کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند. این ستاد از تشکیل یک کمیته بلندپایه برای بررسی علل وقوع این انفجار در پایگاه کالسو خبر داد. 

یک مقام نظامی همچنین از زخمی‌شدن سه تن از نیروهای ارتش عراق خبر داد. با این حال، یک منبع امنیتی در عراق به العربیه گفت حمله موشکی به پایگاه کالسو را تا پیش از پایان روند تحقیقات تایید نمی‌کند.

یک مقام آمریکایی تاکید کرد واشینگتن ارتباطی با حمله اخیر در بابل عراق ندارد.

حمله به پایگاه وابسته به حشد شعبی عراق همزمان با ادامه جنگ در نوار غزه و ادامه تلاش‌ها برای جلوگیری از گسترش جنگ در منطقه صورت گرفته است.

منبع: العربیه
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • عباس
    0

    کی اینجور خبر ها تموم میشه .دیگه خسته شدیم .نه دلخوشی نه ........

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها