ادعای کانال عبری درباره نقش عربستان در مقابله با عملیات ایران

یک کانال عبری به نقل از یک منبع سعودی مدعی شد ریاض در مقابله با حمله ایران به اراضی اشغالی شرکت کرد.

ادعای کانال عبری درباره نقش عربستان در مقابله با عملیات ایران

کانال ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منبعی در خاندان حاکم سعودی مدعی شد: ریاض در مقابله با حمله شامگاه شنبه ایران نقش داشت.

شنبه کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مسئول سیاسی صهیونیست گفت: همکاری خوبی با تعدادی از کشورها در کنار آمریکا وجود دارد که از جمله آن‌ها فرانسه، انگلیس و کشورهای عربی مجاوری هستند که پیام‌هایی را ارسال کردند مبنی بر اینکه قصد دارند با تهدیدات هوایی که در مسیر اسرائیل است مقابله کنند.

اواسط فوریه رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: عربستان آماده قبول تعهدات سیاسی اسرائیل برای تشکیل کشور فلسطین در ازای عادی سازی روابط است. این تلاشی برای دستیابی به موافقت با معامله دفاعی با واشنگتن قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

دو منبع در منطقه در گفتگو با رویترز تأکید کردند: عربستان برای تقویت امنیت خود و مهار تهدیدات تلاش می‌کند تا بتواند چشم‌اندازهای خود را برای تغییر اقتصاد و جذب سرمایه‌گذاری خارجی پیش ببرد. به خاطر ایجاد فضایی برای تلاش در مذاکرات درباره به رسمیت شناختن اسرائیل و توافق با آمریکا مسئولان عربستانی به همتایان آمریکایی خود اعلام کردند ریاض بر این مسئله اصرار ندارد که اسرائیل گام‌های ملموسی را برای تشکیل کشور فلسطین اتخاذ کند و به جای آن تعهد سیاسی را درباره راه حل تشکیل دو دولت قبول خواهد کرد. مسئولان عربستانی محرمانه واشنگتن را ترغیب کردند تا بر اسرائیل برای پایان جنگ غزه و تعهد به یک افق سیاسی برای تشکیل کشور فلسطین فشار بیاورد. این مسئولان تأکید کردند ریاض پس از آن روند عادی سازی روابط و کمک به بازسازی غزه را آغاز خواهد کرد.

ژانویه فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان اعلام کرد ریاض از مذاکرات با رژیم صهیونیستی برای حل مسئله فلسطین و تحقق ثبات در منطقه استقبال می‌کند.

سایت آکسیوس پیشتر گزارش داد عربستان همچنان به توافق برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بعد از پایان جنگ غزه توجه دارد. مذاکرات عادی سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی بعد از عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر و شروع جنگ غزه متوقف شد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ناشناس
    0

    رفقایتان هم مثل خودتان میباشند

  • ناشناس
    5

    این هم عربستان مسلمان که کمک به کافر برعلیه یک کشور مسلمان دیگر

  • ناشناس
    0

    کشورهای عربی حاضرند کشور اسراییل را بپذیرند ولی سر به تن ایران نباشد!این دشمنیشان با ایران هم دیرینه است.حالا شما هی خودتان را به خاطر اینها با دنیا بد کنید.عقل که نباشد جان در عذاب است!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      حساب دشمنی نیست تو اگه تو اپارتمانت با همسایه هات روابط حسنه داشته باشی اسوده تری یا یکسره اره بده تیشه بسون ؟

  • ناشناس
    2

    خیلیم نمیتونه عجیب باشد .شما نمیخواید باور کنید دنیا عوض شده .ملتها دنبال هم زیستی مسالمت امیزند چون فهمیدند که اینجوری خیلی بهتر میتونند زندگی کنند .شما تو دو هزار سال پیش منجمد شدید فکر میکنید همه باید مثل شماها باشند ومتوم وخود حق پندار ومقرب خدا و خدا فقط مال شماست وووو.

  • ناشناس
    1

    هر کشوری سیاست و برنامه های خود را بر اساس منافع ملی و آینده ی جامعه خود پایه ریزی میکند بنابراین طبیعی ست ک کشورهای همسایه ی ما هم از این قاعده پیروی کنند هرچند خوشایند کشور دیگری نباشد

  • ناشناس
    6

    اگر الگو ما پیامبر است حضرت هیچ وقت هیچ وقت شروع کننده جنگ نبود تا می توانست از در صلح و صلح نامه نوشتن برمی آیند حتی با یهودیان متعصب ؛پس انتقام دیگر اینقدر را کش ندهید وهمین جا تمام کنید

  • ناشناس
    1

    ای صهیونیست رو به فتا هیچ یار و یاوری نداری پس برای خودت رفیق نباف .

  • ناشناس
    2

    درد وبلای امریکا بخوره توسر عربستان وبعضی از کشورهای عربی مسلمان نما

  • ناشناس
    0

    ما کاسه داغ تر از آش شدیم خود اعراب از جمله اردن و همین عربستان کمک نظامی در رهگیری پرنده های ما کردند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها