متناسب سازی 40 درصدی حقوق بازنشستگان با دلار 65 هزار تومانی همخوانی ندارد

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس مقرر شده بود ۴۰ درصد از ۹۰ درصد همسان‌سازی امسال شامل بازنشستگان شود؛ اما آن زمان دلار ۵۰ هزار تومان بود و الان ۶۵ هزار تومان! با این وضعیت آیا می‌‎توان هزینه‌های زندگی‌ را طوری تنظیم کرد که دوران بازنشستگی لذت‌بخشی داشت.

متناسب سازی 40 درصدی حقوق بازنشستگان با دلار 65 هزار تومانی همخوانی ندارد

علیرضا منادی سفیدان ضمن تبریک روز ملی منابع انسانی، عنوان کرد: متأسفانه بسیاری از مناسبت‌هایی که برای تقویم کشورمان انتخاب می‌کنیم، در یک تبریک خشک و خالی خلاصه می‌شود و ثمره ای برای جامعه مخاطب ندارد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی از ۲۵ فروردین‌ماه به عنوان روز ملی منابع انسانی یاد می‌کنیم، یعنی این مناسبت باید برای همه مهم باشد، نه در سخن، بلکه در عمل؛ یکی از مصادیق منابع ارزشمند انسانی کشورمان، معلمان شریف هستند که با وجود رتبه‌بندی و افزایش نسبی حقوق، هنوز هم آنگونه که شایسته است، به حق خود نرسیده‌اند.

وی تصریح کرد: همانطور که می‌دانید، در مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه مقرر شده بود ۴۰ درصد از ۹۰ درصد همسان‌سازی امسال شامل بازنشستگان شود؛ اما آن زمان دلار ۵۰ هزار تومان بود و الان ۶۵ هزار تومان! از مسئولان و متولیان امر می‌خواهم تصور کنند که حقوق یک‌ماه‌شان به اندازه حقوق بازنشستگان است؛ آیا خودتان می‌توانید هزینه‌های زندگی‌تان را طوری تنظیم کنید که دوران بازنشستگی لذت‌بخشی سپری کنید؟

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: پس عدالت کجاست؟ بازنشستگان مستحق گذران زندگی با کار کردن در تاکسی‌های اینترنتی نیستند و فورا باید به این وضعیت رسیدگی شود.

منبع: خانه ملت
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    این افزایش هم که هنوز اعمال نشده

  • ناشناس
    0

    باز نشستگی برااون عزیزانی لذت بخشه که تو کانادا رو تردمیل در کنار زیبا رویان سپری میفرمایند .نه ملت .

  • حداد
    0

    مسئولا که نمی توانند باندازه حقوق ودرامد خودشان به بازنشستگان پردخت کنند چون در این صورت باید ماهیانه به هر نفر چند چند ملیارد بدهند .

  • ناشناس
    0

    مسئولان خودشونواز ملت جدا میدونن حالا بیان تصور کنن که یه ماه مثل بازنشستگان حقوق شون باشه
    اگر مسئولان بخوان حقوق بازنشستگان وکارمندان رو زیاد کنن میتونن حقوق نجومی بگیرند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها