نتانیاهو: هر کسی به ما صدمه بزند به او صدمه خواهیم زد

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی و دیدار با سربازان اسکادران 133 گفت که اسرائیل در حال سپر کردن روزهای سختی است.

نتانیاهو: هر کسی به ما صدمه بزند به او صدمه خواهیم زد

نتانیاهو، پنج‌شنبه 23 فروردین گفت که اسرائیل در بحبوحه جنگ در غزه است و نبرد در این باریکه با تمام قدرت همچنان ادامه دارد.

او با اشاره به مذاکرات جاری در قاهره برای برقراری آتش‌بس در نوار محاصره شده غزه، گفت که دولتش به تلاش‌های خود برای آزادی گروگان‌ها ادامه می‌دهد.

نتانیاهو با اشاره به تنش با ایران و تهدیدهای مداوم مقامات جمهوری اسلامی به انجام حملات تلافی‌جویانه در اسرائیل پس از هدف قرار گرفتن ساختمان [مجاور] سفارت تهران در دمشق و کشته‌شدن شماری از افسران و ژنرال‌های ایرانی گفت که اسرائیل در حال آماده‌شدن برای سناریوهای چالش برانگیز در جبهه‌های دیگر است.

نخست وزیر اسرائیل گفت: «ما یک قاعده ساده را ایجاد کرده‌ایم، هر کسی به ما صدمه برساند، به او صدمه خواهیم رساند و آماده پاسخگویی به نیازهای امنیتی اسرائیل در دفاع و حمله هستیم.»

اظهارات نتانیاهو در حالی است که انتظار می‌رود ایران در پاسخ به هدف قرار دادن کنسولگری تهران در دمشق حملاتی را به اهداف اسرائیلی انجام دهد.

از سوی دیگر انتظارات و ارزیابی‌های اطلاعاتی غرب حاکی از آن است که ایران طی چند روز آینده، به‌ویژه پس از عید فطر، دست به حملات انتقام جویانه خواهد زد.

بر اساس گمانه‌زنی‌ها، احتمالا تهران مستقیماً و نه از طریق نیروهای نیابتی خود مواضع نظامی یا دولتی در داخل اسرائیل را با موشک و پهپادهای انتحاری هدف حمله قرار دهد.

این در حالی است که تنش‌ها پس از هدف قرار دادن یکی از ساختمان‌های وابسته به کنسولگری ایران در دمشق، به طور بی‌سابقه در منطقه‌ای که از آغاز جنگ در غزه در 7 اکتبر متشنج بود، تشدید شد.

در یکم آوریل، سپاه پاسداران ایران از کشته‌شدن سردار سرتیپ محمدرضا زاهدی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در سوریه و لبنان و محمدهادی رحیمی، معاون وی و همچنین پنج عضو سپاه همراه آنها در یک حمله هوایی اسرائیلی به ساختمان [مجاور] کنسولگری ایران در دمشق خبر داد.

این حمله از زمان هدف قرار دادن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران در مجاورت فرودگاه بغداد در ژانویه 2020، شاید دردناک‌ترین ضربه به تهران محسوب شود.

این امر مقامات ایرانی را بر آن داشت تا تأکید کنند که انتقام‌جویی اجتناب‌ناپذیر است. در حالی که برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که واکنش تهران حمله مستقیمی خواهد بود که خاک اسرائیل را هدف قرار می‌دهد.

منبع: العربیه
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    7

    ایران هم همچنین . ضربتی زدی ضربتی نوش کن.

  • ناشناس
    1

    فرزندان روحانیان آماده خدمت سربازی باشند چون کشور مال اینها است

  • ایران سربلند
    5

    نه باباااااا
    ترسیدیم😂😂😂
    نتن یابو ...زو 😝😝😝😝😝

  • حسن . بیسواد.
    5

    جوجه کبابتون می‌کنیم

  • ترک
    4

    نتانیاهو یک قدرت طلب وجنایتکار فراماسونی است

  • ناشناس
    1

    اگرزیادی حرف بزنی آقازاده های ایران را که با عناوین مختلف به چپاول بیت المال می پردازند میفرستیم روبروی شما تا به اشتباه یکجا قورتت دهند .😂😂

  • ناشناس
    2

    درود بر اسراییل صلح طلب و عملگرا

  • جعفر
    0

    والبته هرکه به ما صدمه بزندنقره داغش می کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها