زیدآبادی: منصور ارضی به گونه‌ای حرف زده که گویی خودش برگزیدهٔ ویژهٔ خداوند است/ آیا صِرف مداحی و روضه‌خوانی چنین تصوراتی را در او پدید آورده؟

احمد زیدآبادی نوشت: حاج منصور ارضی در مورد بازدیدکنندگان از کاخ گلستان به گونه‌ای حرف زده که گویی خودش برگزیدهٔ ویژهٔ خداوند است و باقی مردم هیچ اجر و حقی نزد خدا ندارند! این همه عُجب آشکار و احساس برگزیدگی برای چیست؟ آیا صِرف مداحی و روضه‌خوانی چنین تصوراتی را در او پدید آورده است؟

زیدآبادی: منصور ارضی به گونه‌ای حرف زده که گویی خودش برگزیدهٔ ویژهٔ خداوند است/ آیا صِرف مداحی و روضه‌خوانی چنین تصوراتی را در او پدید آورده؟

احمد زیدآبادی، فعال سیاسی و روزنامه نگار، در مطلبی در کانال تلگرامی خود با عنوان «طاعت یا معصیت؟» نوشت:

حاج منصور ارضی در مورد بازدیدکنندگان از کاخ گلستان به گونه‌ای حرف زده که گویی خودش برگزیدهٔ ویژهٔ خداوند است و باقی مردم هیچ اجر و حقی نزد خدا ندارند!

 

این همه عُجب آشکار و احساس برگزیدگی برای چیست؟ آیا صِرف مداحی و روضه‌خوانی چنین تصوراتی را در او پدید آورده است؟

مداحی و روضه‌خوانی که جای خود، یک مؤمن واقعی حتی اگر قائم‌اللیل و دائم‌الصیام هم باشد، هیچگاه خود را برتر از زشت‌کارترین بندگان خدا نیز به حساب نمی‌آورد، زیرا ملاک و معیار تقرب، فروتنی و بی‌ادعایی است. مضامین تمام دعاهای اصیل بر این موضوع شهادت می‌دهد.

روی همین اصل است که پیر هرات گفته است:

الهی من غلام آن معصیتم که مرا به عذر آرد و از آن طاعت بیزارم که مرا به عُجب آورد!

ارضی چه گفته بود؟

گفتنی است منصور ارضی مداح مشهور در مراسم احیای شب ۲۱ رمضان گفته بود: من خیلی از وزیر گردشگری گله دارم. چند مرتبه از طریق معاونش به او پیغام دادم که درب این کاخ گلستان خراب‌شده را از آن سمت باز کنید تا برخی با این اوضاع از مقابل مسجد تردد نکنند و دل امام زمان(عج) را به درد نیاورند. متاسفانه قوه قضاییه و نیروی انتظامی آنطور که باید و شاید با بی‌حجابی برخورد نمی‌کنند؛ ظاهراً زورشان نمی‌رسد. اما ما که می‌توانیم با این دعاکردن‌ها و مناجات‌ها در حد خودمان موثر باشیم. می‌آیند اینجا در پارک می‌نشینند و روزه خواری می‌کنند و به هم تعارف میکنند و از هم پذیرایی می‌کنند .

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • حسن . بیسواد.
    14

    بابا بس دیگه دارن همه رو میکشن شما هنوز هم داری به خودی میزنی تا کی نفهمی.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      من از بیگانگان هرگز ننالم که با من هر چه کرد آشنا [خودی] کرد!

  • حمید
    16

    خود جناب زید آبادی هم فهمید چی گفته؟! ما که نفهمیدیم!!!مگه گفته کل کاخ گلستان را تعطیل کنند! اصلا کی به کیه؟؟

  • ناشناس
    1

    بعضی ها با این وضعیت قمر در عقرب جامعه چه دغدغه هایی دارن!!
    دغــدغه بردن مـــــردم به بهشــــت

  • ناشناس
    2

    يك بار در يك شب محرم چند سال پيش پاى روضه و صحبتهاى اين جناب حاج منصور نشستم!چنان در مورد دانشجويان دختر حرفهاى ركيك زد كه كلا ازش بدم آمد و پشيمان شدم چرا رفتم آنجا!

  • ناشناس
    0

    مگر ماه رمضون است که این بابا فشار بهش اومده .مگه 22 بهمن نیست .

  • چای دبش باغ ازگل
    0

    مداحان خیلی پررو تشریف دارند در همه امور کشور دخالت دارند!!؟

  • ناشناس
    3

    من نمی. دونم حاج منصور چی گفته کار ندارم مقام مصعول خدا حرمت داره مسجدحرمت داره ماه رمضان حرمت داره چغدر بیحرمتی انگار نه انگار ماه رمضان خدا به مارحم کنه که اینقدر بی توجهیم به کار هامون

  • ناشناس
    3

    حاج منصور ارضی مرد بسیار شریفی است درست و بجا گفته کسانی که علناً گناه و معصیت می کنند و حرمت ماه مبارک رمضان را نگه نمی دارند پست و فرومایه هستند

  • ناشناس
    0

    زید آبادی و امثالهم بنده خداها فقط میخواهند با این حرفا یه اعتباری برای اعتبار از دست رفته ی خود که توسط روحانی و غیره از دست رفته است دوباره دست و پا کنند والا منظوری ندارند یه رای ناقابل

  • ناشناس
    0

    چیزی نیست فقط اصلاح طلب ها یک سال زودتر برای انتخابات ریاست جمهوری آماده می کنند مثلا ما خوبیم مردم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها