ردپای احمدی‌نژاد در پرونده باغ ازگل + سند

واگذاری باغ ازگل به حوزه علمیه امام خمینی به دوره حضور محمود احمدی نژاد در شهرداری تهران باز می گردد و شهردار وقت با این واگذاری موافقت کرده است.

ردپای احمدی‌نژاد در پرونده باغ ازگل + سند

۲۲تیرماه ۱۴۰۰ صحن علنی شورای شهر تهران ؛آخرین جلسات شورای شهر پنجم درحال برگزاری است و سرانجام بعد از مدت ها اعضای شورا قصد دارند نتایج گزارش تحقیق و تفحص املاک شهرداری تهران را درصحن مطرح کنند. گزارش ها و اسناد روی میز چرخ داری به صحن آورده می شود.حجم گزارش ها به اندازه ای است که محمودمیرلوحی ؛رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای پنجم تنها به کلیاتی از تخلفات می پردازد . اما پانزدهمین گزارش تهیه شده درخصوص «باغ ازگل» و نحوه واگذاری به حوزه علمیه ازگل است .

گزارشی که آن روزها درمیان انبوه پرونده ها دیده نشد اما امروز موضوع گپ های دید و بازدید های نوروزی است .

پس از انتشار پرونده ای مربوط به کاظم صدیقی ،معصومه ابتکار عضو پیشین شورای شهر تهران در شبکه اجتماعی ایکس/توئیتر نوشت: «یادتان هست؟ سال ۹۱در شورای شهر تهران موضوع یکی از تذکرات سه شنبه من در صحن علنی افشای بی اعتنایی و همدستی هم طیفان این اقا در موضوع قطع درختان و تخریب باغات ازگل بود.»

اما بررسی گزارش پانزدهم تحقیق و تفحص از املاک شهرداری نشان می دهد که واگذاری این باغ به دوران مسئولیت محمود احمدی نژاد در شهرداری تهران می رسد .

در این گزارش روند واگذاری باغ گیو به حوزه علمیه امام خمینی بررسی شده در میان پیوست های زمان مالکیت قطعی شهرداری بر این زمین ها سال ۱۳۷۴ است . درنامه شهرداری تهران و دادگاه انقلاب در این سال آمده که قطعات ۱ الی ۱۱ و ۲۵۰ الی ۲۷۹ و ۲۱۴ الی ۲۱۶ و قطعه۲۲۸ از اراضی باغ گیو به صورت رایگان در اختیار شهرداری تهران قرار می گیرد و در مقابل شهرداری جهت سایر قطعات بلا معارض تراکم ۱۸۰ درصد بدهد که در ادامه شهرداری نامه ای به کمیسیون ماده ۵ ارسال می کند .

در میان اسناد این گزارش درخواست حجت الاسلام صدیقی سرپرست حوزه علمیه امام خمینی با شهرداری وقت (محمود احمدی نژاد)درخصوص وگذاری زمینی حداقل به مساحت ۵ هزار متر مربع دیده می شود . همچنین حوزه علمیه امام خمینی با مکاتبه با شهردار وقت تهران درخواست می کند تا زمین مجاور برای احداث مجموعه فرهنگی ومسجد و حوزه علمیه خواهران واگذار شود .

سازمان املاک با اشاره به وضعیت ملک از جمله پوشش گیاهی و درختی مثمر و بافت مسکونی واگذاری این ملک راجهت حوزه علمیه را صلاح نمی داند اما شهرداری با این واگذاری موافقت می کند .

4

با تغییر مدیریت شهرداری تهران در سال ۱۳۸۶ تولیت مدرسه علمیه امام خمینی ضمن مکاتبه ای درخواست واگذاری محضری ملک فوق به حوزه علمیه را می کند که شهردار در پیوست این نامه خطاب به معاون وقت امور مناطق تاکید برحداکثر مساعدت می کند .

سازمان املاک با اشاره به بندهای ۶ و ۱۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها ، واگذاری زمین های مذکور به حوزه علمیه امام خمینی ازگل ملک موسوم به باغ گیلاس– ملک تهران پارس، قنات کوثر را با حفظ مالکیت شهرداری تهران بلامانع اعلام می کند .

اما در نامه نگاری های دیگری که در این گزارش آمده به واگذاری قطعی سند به حوزه علمیه اشاره شده در نامه شهردار وقت منطقه گزارشی از اقدامات انجام شده به شهردار تهران می دهد که در آن به موضوعاتی از جمله واگذاری قطعی اسناد مالکیت توسط اداره کل املاک و مستغلات شهرداری تهران به نام مدرسه علمیه امام خمینی آمده است .

در این نامه درخواست شده با توجه به درختان وضع موجود و لزوم جابجایی و انتقال درختان جهت احداث با تسریع و مساعدت لازم در این خصوص توسط سازمان پارکها انجام شود .

همچنین در این گزارش آمده که کاربری ملک در وضع موجود پارک عمومی و در پهنه بندی مصوب مسکونی و باغ مسکونی لحاظ شده است که لزوم هماهنگی و تعیین کاربی آموزشی و فرهنگی ( حوزه علمیه ) و هماهنگی با دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ الزامی خواهد بود.

3

در میان نامه نگاری ها نامه اهالی این محله به شهردار وقت و رییس شورای شهر هم مشاهده می شود . همسایگان این باغ درخصوص قطع درختان قدیمی و صدای اره برقی در این باغ به مدیریت شهری وقت هشدار داده اند .

2

1

10

11

5

منبع: اکو ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 36
  • ناشناس
    1

    بیچاره مردم اون بالا ببینید که چه بخوربخوری هست
    مردم دارن می گردن دنبال مرغ و گوشت تعاونی وقتی هم گیر می یارن خیلی خوشحال می شن مثل اینکه جایی را فتح کردند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      15

      احمدی نژاد از همه بدتر بود طمع واعلام نابودی اسراییل استارت تحریم ها شد وحالا شده بلای جون ملت

  • J
    18

    ما شالله این محمود خان دست به هر طلایی زده تبدیل به خاکستر شده . جالبه هنوز خیلی ها که حافظه تاریخیشون از ماهی قرمز عید کوتاهتره ایشان را قهرمان میدانند .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      64

      فقط احمدی نژاد .

    • ناشناس
      0

      يه روز میگید احمدی‌نژاد هیچ کاره بود ولی الان شده مقصر و گناهکار گیرم مقصر ه ولی زماني که شهرداری بوده مال ۳۰ سال پیشه پس چرا امروز گند ش برملا شده طلاب گرامی چطور تو ملک غصبی و غیره نماز خوندن و عبادت کردن ....

    • ناشناس
      11

      خدا لعتش کنه

    • ناشناس
      3

      علیرغم دسته گلهایی که در ابتدا به آب داد اما شجاعتش و مقاومتش در برابر استبداد در مقایسه با روسای جمهور دیگر مثال زدنی بود.

    • ناشناس
      0

      لعنت به افراد بی انصاف و بد دهان

  • ناشناس
    42

    نه گوشت داریم نه روغن احمدی نژاد کجایی

  • ناشناس
    4

    ازادی عمل محمود معجزه با ان پیشینه ها و حتی صدرنشینی اش در مصلحت خانه گویای خیلی زیر پرده ها ست.تا انکه پرده بر افتد ببینیم که در مجلس رندان چه ها می گذشته است!

  • ناشناس
    39

    موافقت با حوزه علمیه شده نه تصاحب ملک‌ و زدن سند بنام خود و یا دیگری. ضمنا محمود را تبدیل به دستمال نکنید و دستهای آلوده را با اون پاک نکنید. خدا را خوش‌ نمیاد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      تا وقتی خودتونو به کری و کوری زدید هیچ وقت این مملکت درست نمیشه

  • ناشناس
    20

    هرچی بدبختی و مصیبتی که الان به اون گرفتاری شدیم اکثراً مربوط میشه به دوره شهرداری و ریاست جمهوری این آدم

  • بدبخت
    10

    یارانه منو قطع کردید پول پیش جابجا کردم با تشکر یک ثانت از باغ می‌دادی به من تشکر گالا برگ ها هم دیگه نمتونن استفاده کنند هر نفر ۵۳۰هزارتومان باید از مغازه خرید کنه تعلق بگیرد تشکر

  • تلمبه
    12

    آقای محمودی با ۸۰۰میلیارد دلار چه کردی ؟؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      داد به شما و مردم

  • همرزم هادی
    2

    انقلاب به یک خانه تکانی بزرگ وگسترده نیاز مبرم داردتادیر نشده که شده دست بکار شوید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      فعلا گذشته و اینده مردمو تکون میدن

    • ناشناس
      5

      خانه تکانی نه، بلکه کلا باید با بلدزر زیر و رو شود

  • ناشناس
    11

    همه جا هستی محمود!! آخه چی خورده بودی که این همه.......💦💦..........!!! که کسی حالاحالا نمیتونه جمع کنه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      15

      اشتباه مثبت دادم

  • رضا
    13

    محمود احمدی نژاد با چه رویی سخنرانی میکند و از حقوق مردم سخن میگوید.ما فکر کردیم در مسند رئیس جمهور همه تپها را قهوایی کرد.پس در شهرداری دست کمی نداشته.یکبار برای همیشه بفرستید جای دوستانش

  • ناشناس
    13

    اکثر مصیبتهای حال مملگت مال دوران حاکمیت مشعشع این احمدی نژاد است
    مثل تحریمهایی که زندگی را برما تلخ و زهر کرد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      9

      واقعا همینه

  • arad
    0

    چه خبره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آقایان هکتار بخورید اونوقت مردم بدبخت از همه چی بی خبر باید در صف کالابرگ بموند خدا لعنت کنه آنهایی که دارند از مردم ساده دزدی میکنند

  • ناشناس
    0

    ازینا پر هست جهان

  • م
    9

    میخوان احمدی نژاد
    راهم خراب کنند ولی اون بنده خدا مث بقیه دزد نبود .

  • حسن
    0

    یادتان نرود رئیس جمهور در ایران مثل همه چیز سوریه این دوره اون دوره ندارد.خبر فوری این هم لحاظ کن.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بابا صوریه صحیح است!سوریه کشوری است خرابه که بیشتر آن در کنترل گروههای مسلح است.

  • ناشناس
    7

    در کل سفره پهن هست و این جماعت از جیب مردم به هم بذل و بخشش میکنند

  • ناشناس
    10

    باید واقعا به حال این کشور بی حساب کتاب افسوس و گریه کرد و مردم ساده لوح و در یک کلام بدبخت ان که یک تیر خلاص زن در اوایل انقلاب به پست رئیس جمهوری میرسد و با فروش هشتصد و پنجاه میلیارد درامد نفت در هشت سال که از نظر ارزش از تمام دروا ن فروش نفت در طول تاریخ پیدایش نفت در ایران بیشتر بوده یعنی از زمان قاجار و پهلوی تا زمان خودش و دستاوردش یک کشور فلاکت زده که معلوم نیست 350 میلیار د دلار از این پولها به خارج در ونزولا و یا ترکیه برده
    اند و این هم از مدریتش که به باد دادن فرصت ها و افزایش تورم و همین یارانه دادن بیشتر مشکلات اقتصادی در اثر تصمیم ها ی احمق انه و پوپلیستی و ناپخته این فرد متوهم و در عین حال شیطان صفت توانست که منابع عظیم مالی را غارت داد که واگذاری این باغ تنها یک نمونه از این سیاستها بود

  • رامین
    0

    فساد در ایران مانند کوه یخی است که فقط قسمت کمی از آن از دریا بیرون زده و حجم عظیمی از این کوه یخ در زیر دریاست و از چشم ها پنهان...غواصی توانا و توانمند میخواهد تا انچه در زیر دریا میگذرد را کشف و شفاف سازد

  • ناشناس
    0

    والا یک آدم معمولی با حقوق کارگری تا آخر عمر نمی تونه یک آپارتمان معمولی بخره بعد چه راحت بهترین جاهای کشور برای خودشون هر کاری می کنن

  • دلسوز
    0

    این زمین‌ بر خلاف تیتر در زمان شهرداری احمدی نژاد ( ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ ) واگذار نشده بلکه مکاتبات آن از زمان‌ ایشان شروع شد کار اصلی واگذاری در زمان قالیباف آغاز شد که در اواخر سال ۱۳۸۴ عملی شد و در سال ۱۳۸۶ واگذار شد همان سالها قرار بود بخشی از حوزه علمیه در منطقه ۴ و در ضلع شمال غربی پارک پلیس روبروی شهرک پارس احداث شود که چون ملک ازگل و قنات کوثر هر دو متعلق به شهرداری تهران بود با هم تهاتر کردند و ساخت حوزه علمیه در قنات کوثر منتفی و بصورت یکجا در ازگل کار شروع شد . در ضمن شهرداران بسیاری از ابتدای انقلاب تا کنون املاک بسیاری را بصورت دائم یا امانی واگذار نموده اند که اگر آنها اعلام‌شود بسیاری متعجب خواهند شد و ایراد از اختیارات می باشد که قدرت واگذاری املاک را به یک فرد داده هرچند در حال حاضر باید با اطلاع شورای شهر باشد ولی بی فایده هست . بیشترین املاک واگذار شده در زمان کرباسچی و قالیباف اتفاق افتاده است که آنها نیز باید پیگیری و به اطلاع عموم رسانده شود فرقی هم نمی کند معمم باشد یا سیاستمدار ، بازیگر سینما یا بازیکن فوتبال و ...

  • ابوالفضل
    0

    بنده خدا احمدی نژاد چکار کرده که بهش گیر دادید این زمین را بنا به درخواست صدیقی رییس حوزه امام خمینی به حوزه علمیه امام خمینی داده نه پولی گرفته نه به اسم خودش ثبت کرده. داده به صورت عام المنفعه استفاده بشه حالا اینا خواستند به نام خود بزنندگناه این بنده خدا چیست .یه کم هم انصاف داشته باشید این همه خدمت کرد.ساخت مسکن جاده سهام عدالت یارانه که الان می ماند چندین برابر شده بود تبدیل کارگر وکارمندان به رسمی و...

  • ابوالفضل
    0

    تاوقتی در مملکتی عدالت وانصاف نباشد باید فاتحه اون کشور را خواند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها