سلاحی که روسیه و آمریکا و انگلیس به دنبال آن هستند/ سلاح لیزری، برگ برنده ارتش ها در جنگ آینده

مهمات نامحدود و هزینه کم یکی از مزیت های اصلی سیستم های لیزری است که برای اهداف نظامی استفاده می شود. به همین دلیل، بسیاری از کشورها به دنبال دستیابی به آن هستند.

سلاحی که روسیه و آمریکا و انگلیس به دنبال آن هستند/ سلاح لیزری، برگ برنده ارتش ها در جنگ آینده

به گزارش خبر فوری، وب سایت روسی «نیوز ری» در گزارشی که اخیرا نوشته مدعی شده که فرماندهی عملیات ویژه نیروی هوایی آمریکا به دلیل مشکلات فنی شناسایی شده، تصمیم گرفته آزمایش سیستم تسلیحات لیزری نصب شده بر روی هواپیمای لاکهید AC-130 را موقتاً متوقف کند.

این پایگاه روسی  به نقل از وب سایت "The War Zone" گزارش داد که گزینه نصب یک توپ لیزری در هواپیماهای آمریکایی بررسی شده و ممکن است به زودی عملیاتی شود. مقامات نظامی ایالات متحده تأیید کرده اند که تفنگ های 105 میلی متری نصب شده بر روی هواپیمای لاکهید AC-130 به اندازه کافی قدرتمند نیستند و یک "سلاح لیزری" می تواند جایگزین خوبی برای این سلاح ها باشد.

با این حال، سیستم تسلیحات لیزری پس از انجام عملیات پیچیده در آزمایش‌های زمینی در فضای باز، با مشکل مواجه شد و مقامات آمریکایی به دنبال بهبود عملکرد آن هستند

بریتانیا و اسرائیل

به گزارش نیوز ری، لاکهید مارتین قرارداد اولیه توسعه سیستم لیزری را در سال 2019 امضاء کرد. آزمایش های پروازی هواپیمای لاکهید AC-130 که مجهز به لیزر هستند، قرار بود در سال 2021 انجام شود، اما این تاریخ بیش از یک بار به تعویق افتاد و هنوز معلوم نیست چه زمانی از آن رونمایی می شود.

در این گزارش آمده است که بریتانیا نیز به دنبال سلاح لیزری است. انگلیس اخیرا از آزمایش موفقیت آمیز این نوع سلاح (سلاح لیزری) خبر داده است. در ژانویه گذشته، وزارت دفاع انگلیس گزارش داد که سامانه «دراگون فایر» را آزمایش کرده و این سامانه موفق به انجام اولین حمله قدرتی و لیزری به اهداف هوایی شده است.

بر اساس گزارش رسانه های انگلیسی، سلاح لیزری به پهپادهایی که در فاصله چند کیلومتری هواپیماها بودند، برخورد کرد. گرانت شاپس، وزیر دفاع بریتانیا گفت که ارتش و نیروی دریایی در حال بررسی استفاده از "دراگون فایر" به عنوان بخشی از قابلیت های دفاع هوایی خود هستند.

بر اساس گزارش وب سایت روسی، اسرائیل نیز آزمایش های مشابهی را برای توسعه سلاح های لیزری خود انجام داده و می دهد اما هنوز نتیجه نهایی این آزمایش ها مشخص نشده است.

روسیه و اوکراین

  نیوز ری تاکید دارد که کار بر روی سلاح های لیزری در روسیه در سال 2009 آغاز شد.

بر اساس گزارش پایگاه روسی، مهمات نامحدود و هزینه کم یکی از مزیت های اصلی سیستم های لیزری است که برای اهداف نظامی استفاده می شود. به گفته وزارت دفاع بریتانیا، هزینه یک "شلیک" از "دراگون فایر" کمتر از 13 دلار است. نیوز ری به نقل از الکساندر خرمچیخین، کارشناس نظامی، می گوید که سلاح های لیزری ممکن است تنها ابزار موثر برای مبارزه با پهپادها باشند و به همین دلیل، روسیه به شدت به دنبال آن است.

خرمچیخین می گوید: مسکو برای مقابله با پهپادهایی که به تأسیسات روسیه حمله می کنند، نیاز به تولید فوری و به مقدار زیاد تسلیحات لیزری دارد. به گفته الکساندر بارتوس، عضو آکادمی علوم نظامی، هنوز برای نتیجه گیری روشن در مورد استفاده از لیزر در شرایط جنگی زود است.

وب سایت روسی به نقل از این تحلیلگر نوشت که قضاوت در مورد میزان پیشرفت واقعی انگلیسی ها و آمریکایی ها در ساخت سلاح های لیزری نیز دشوار است.

این وب‌سایت روسی تأیید کرد که الکسی گونچارنکو، نماینده پارلمان اوکراین از حزب همبستگی اروپا، در مصاحبه‌ای با مجله نیوزویک گفت که کی‌یف آمادگی خود را برای آزمایش سیستم «دراگون‌فایر» بریتانیا در خاک خود اعلام کرده است.

در پاسخ، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که این سلاح در مرحله تحقیقاتی است و هیچ برنامه ای برای استقرار آن در اوکراین وجود ندارد. خرمچیخین ادامه می دهد و می گوید که ناتو می تواند هر چیزی را به جز سلاح هسته ای به اوکراین منتقل کند و این مساله می تواند تهدیدی بزرگ برای روسیه باشد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • ناشناس
    14

    سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لیزر می سازد!

    نظرات شما -
    • اردوان
      1

      لیزر ساخته اند. اگر جنگی شروع شود جهانیان شگفت زده خواهندشد .همچنانکه کاهش ارزش پول ملی و مشکلات معیشتی جهان را شگفت زده می کند.

    • ناشناس
      3

      دقیقا مثل کرونایاب مستعان

    • ناشناس
      6

      اینها تو مسکن سازی گیر کردند. یک آفتابه میسازند کلی سوراخ و نشتی داره.تو میگی لیزر.

  • حمید
    24

    جناب خبر فوری در غزه رفح خان یونس بیمارستان شفا وووو چند روز است که کشتارها توسط اسراییل و آمریکا انجام می شود و شما نه خبری نه تحلیلی و....

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      تو که به فکر رفح و عرب ها هستی می دونی در تعطیلات عید چندین هزار نفر ایرانی در جاده ها کشته شدند ؟ لعنت بر ایران ستیزان

    • ناشناس
      2

      حمید دلبندم برو خبرگزاری فارس اینجا به درد 2 درصدی ها نميخوره

    • ناشناس
      1

      بسه دیگه چقدر خبر از غزه می تونی پاشو برو آنجا به خدا خسته شدیم تمام خبرهای صدا وسیما ورسانه ها از غزه وروسیه واوکراین و....... مگه آدم چقدر اعصاب داره جنگ همینه خدا کمک کنه همه جا صلح باشه خیلی از این خبر ها دوست داری یک آمار از قبرستان های کشور خودت بگیر ببین بدون جنگ چقدر خاکسپاری میشه مخصوصا جوانان وطن عزیزمون از سر نا امیدی وغمدوغصه وبیکاری وگرانی

    • ناشناس
      1

      تو برو خونه و زندگیت را بفروش و کمک کن و برو غزه بجنگ.

  • ناشناس
    10

    ما هم کرونایاب لیزری خواهیم ساخت به اسم: مستعان اللیزری فی المرگ بر العمریکایی!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      اصلا تکنولوژی مستعان دنیا رو حیرت زده کرده

  • ناشناس
    0

    سرقابلمه کرونایاب چه شد

  • ایرانی
    1

    اللهم عجل لولیک الفرج

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      پشتکارت خوبه.منتظر باش.

  • ناشناس
    3

    انشالله جوانان خودمون اولین سلاح لیزری و میسازن

  • رقییه بیگم
    2

    با اجازتون امریکا مدتهاست سلاح لیزری داره در غیر اینصورت انگلیس نابودش میکرد چون وقتی جمهوری خواهان انگلیسو حدود دویست سال پیش از امریکا بیرون کردند انگلیس خیلی سوخته ودلش میخواد امریکا زودتر نابود بشه تا خودش دوباره ارباب دبیا بشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها