خبرفوری بررسی می‌کند

عامل واقعی عملیات تروریستی مسکو/ داعش چه ارتباطی با جنگ اوکراین دارد؟

بعید نیست که غرب از طریق واسطه هایش، نیروهای داعش را به عملیات تروریستی بزرگی در مسکو ترغیب کرده باشد. این عملیات می تواند روحیه روس ها را ضعیف کند، جلوی پیشروی فوری آنها را بگیرد و همچنین، پوتین را وادارد که در عملیات های هجومی آینده اش بازنگری کرده و روی دفاع داخلی و امنیت ملی تمرکز کند.

عامل واقعی عملیات تروریستی مسکو/ داعش چه ارتباطی با جنگ اوکراین دارد؟

به گزارش خبر فوری، حمله تروریستی داعش به مسکو و کشته شدن حدود 150 انسان در حالی انجام گرفت که روسیه وضعیت خوبی در جنگ اوکراین دارد.

اگرچه نمی توان میان جنگ اوکراین و داعش ارتباط مستقیمی یافت اما می‌توان حلقه های واسطه ای میان این دو فرض کرد. بررسی وضعیت داعش در این سال ها نشان می دهد که این گروه تروریستی اخیرا به یکی از مهره های سازمان های اطلاعاتی غرب تبدیل شده است.

۴ فرضیه درباره آینده حمله تروریستی مسکو

بعد از حمله تروریستی داعش خراسان به کرمان، بسیاری از تحلیلگران گفتند که تروریست ها با چند واسطه به ماموران موساد وصل می شدند. موساد در آن زمان گفته بود که قصد انتقام از ایران را دارد، چرا که گمان دارد ایران پشت عملیات 7 اکتبر است. در حال حاضر نیز بسیاری از تحلیلگران معتقدند داعش آخرین حلقه از سلسله حلقه های علّی عملیات تروریستی مسکو است و ممکن است رد پای اسرائیل، آمریکا و ناتو در این حمله تروریستی عیان شود (اینجا بخوانید).

با این حال، آنچه بیش از هر چیز دیگری در روزهای اخیر برجسته است، وضعیت جنگ اوکراین است. پیشروی روسیه در اوکراین بزرگترین تهدید علیه غرب است و به مراتب ترسناک تر از عدم حمایت از اسرائیل یا کمک به ایران و همکاری با چین است. روسیه که از دو سال قبل تا کنون، فراز و نشیب زیادی در اوکراین داشته، در چند ماه اخیر توانسته دست بالاتر را داشته باشد. بعد از آغاز جنگ غزه و توجه آمریکا به خاورمیانه، حمایت غرب از اوکراین کم شد و همین مساله باعث پیشروی نیروهای پوتین در کشور همسایه گردید.

جنگ اوکراین؛ پیشروی روسیه و نگرانی غرب

در روزهای اخیر، پیشروی روسیه در اوکراین بیشتر از قبل شده است. چندی پیش اعلام شد که نیروهای روسیه توانسته اند در شرق این کشور و منطقه دونتسک پیشروی داشته باشند.

تحلیلگران نظامی معتقدند اگر روسیه بتواند دیوار دفاعی اوکراین در شرق را بشکند می تواند تا قلب این کشور پیشروی کند. این مساله باعث نگرانی مقامات غربی شده است. در همین رابطه،  رسانه‌ های آمریکایی به نقل از یک منبع که در نشست اخیر امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه با سیاستمداران این کشور در کاخ الیزه شرکت داشته گزارش دادند که ماکرون در این نشست تاکید کرد که ممکن است اوکراین به زودی سقوط کند (اینجا بخوانید).

به جز این، عملیات احتمالی روسیه در آینده نیز باعث نگرانی غربی ها و اوکراینی ها شده است. روس ها معمولا بعد از عبور از فصل سرما و آمدن بهار و تابستان شروع به حمله می کنند. سال گذشته روسیه بعد از پایان فصل سرما توانست عملیاتی بزرگ ترتیب داده و بسیاری از مناطق شرقی اوکراین را به تصرف خود درآورد. برخی منابع اطلاعاتی مدعی شده اند روسیه امسال نیز قصد دارد حمله ای بزرگ به اوکراین ترتیب دهد. در همین رابطه، الکساندر پاولیوک، فرمانده نیروی زمینی ارتش اوکراین روز جمعه در تلویزیون دولتی اوکراین گفت: روسیه در حال جمع آوری نیروهای نظامی قدرتمندی است که بیش از ۱۰۰ هزار سرباز دارد و این نشان می دهد که پوتین  قصد یک حمله جدید تابستانی را دارد.

ارتباط عملیات تروریستی داعش با جنگ اوکراین چه می تواند باشد؟

با توجه به این شواهد بعید نیست که غرب از طریق واسطه هایش، نیروهای داعش را به عملیات تروریستی بزرگی در مسکو ترغیب کرده باشد.

این عملیات می تواند روحیه روس ها را ضعیف کند، جلوی پیشروی فوری آنها را بگیرد و همچنین، پوتین را وادارد که در عملیات های هجومی آینده اش بازنگری کرده و روی دفاع داخلی و امنیت ملی تمرکز کند. این اقدامات باعث کند شدن عملیات برون مرزی پوتین شده و به اوکراین و غرب فرصت احیاء روحیه و بازسازی قوای خود را می دهد.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 28
  • ناشناس
    7

    .. این عملیات می تواند روحیه روس ها را ضعیف کند، جلوی پیشروی فوری آنها را بگیرد ..

    آره مخصوصا که روسها خیلی روحیه دارن و الان دو سال میشه که دارن پیشروی فوری میکنن!! خاک تو سر نویسنده این مهملات

    نظرات شما -
    • اردوان
      9

      وای به حال آن کشور هاکه این عملیات تروریستی را انجام دادند، اگر پوتین بفهمد کارکدام کشورها است ،مستقیما با موشک از آن دو کشور انتقام خواهد گرفت.

  • ناشناس
    9

    جالب است مملکتی که روزی قرار بود اسلامی باشد هم کیش کمونیست و کشورهایی که ظلم به مردم وانکار خدا را در قانون اساسی دارد درآمده .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      منظورت اینه که باید با اسراییل مهربان!!!!! دوست بشیم 😂😂😁😁

    • ناشناس
      4

      کسی از روسیه دفاع نکرده. این دفع افسد به فاسد هست.
      یعنی از بین بردن یک فاسدتر بوسیله یک فاسد.

    • ناشناس
      4

      اولا کسی با کمونیست جماعت متحد نشده،
      همکاری نزدیک اسمش اتحاد نیست،
      دوما حکومت روسیه پیرو رسمی کلیسا است،کمونیست برای 20 سال پیش بود عزیزم.
      سوما گور بابای روسیه و چین و هر خر دیگه
      چهارما ملاک اسم مسلمون داشتن نیست، عمل اسلامیه وگرنه اون اردوغان بی پدر و اون مرتیکه بن سلمان، که دارن تدارکات اسرائیل رو تامین میکنن از صد تا کمونیست بدتره
      پنجما هنوز کل دنیا باید بدوون تا به ظلم و جنایت اسرائیل و آمریکا و.. برسن

    • قاسم
      3

      نیز غربی‌ها در ظاهر خدا پرست و در باطن شیطان پرست نیستند!!!؟؟؟

    • ناشناس
      0

      با اسراییل چی کار داریم میگه در داریم علنی وبایدمثل گداهازندگی کنیم

  • 🐜
    9

    جنگ روسیه و اوکراین ربطی ب ماملت ایران زمین ندارد مشکلات اقتصادی رفاهی ما ملت ایران زمین ب اندازه ده تا جنگ جهانی است هر جایی را نگاه کنید یا اختلاس یا زمین خواری یا امضاء های طلایی مسولین دیده می‌شود!!! درگیر اجاره مسکن و معیشت خانوارهای خودمان هستیم! گرسنه سربربالین نگذاشتی تا بفهمید چی میگم!

    نظرات شما -
    • مهدی مهدی
      3

      جالبه همش میگی به ما ربطی نداره اما همش هم داری توی صفحات مربوط به غزه و روسیه پیام میذاری!
      از کجایی؟

  • شیرینی خوریم ملسه
    6

    داعش مگه نابود نشده بود.آخه ما شیرینی هم به خاطر نابودی داعش خوردیم.
    دیگه الکی شیرینی نمی خورم تا مطمن نشدم.
    مثل شیرینی طوفان القصاء.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      حکومت داعش نابود شد اما تفکر داعش نابود نشده.

    • ناشناس
      0

      اگه دو نفر پرچم هیتلر بگیرن تو اوکراین عکس بگیرن، یعنی نازی ها دوباره زنده شدن؟؟
      همینکه داعش مقر رسمی تو دنیا نداره و چپیده تو سوراخ سمباهاشون یعنی نابودی.
      شما شیرینی نخوردی، ترشی خوردی اینطور شدی،

  • ناشناس
    1

    توهم یعنی همین.

  • ناشناس
    3

    گور پدر روسیه ومردم روس

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      همچنین گور پدر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها و اسرائیلی ها و نوکرانش

  • ناشناس
    5

    کار خود پوتینه. برای متحد کردن و ترساندن مردم روسیه

  • ناشناس
    5

    تحلیل مفت و ابکی.اینها بخاطر رفتن به بهشت و جنگ با غیر مسلمانان این کارهای حیوانی را انجام میدن،پس عملیات های تروریستی در غرب هم کار روسیه و چین است،درسته این تحلیل؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    3

    خودزنی و مظلوم نمایی

  • ناشناس
    18

    زمانی که شاه چراغ و کرمان اون فجایع پیش آمد و جان عده ای بی گناه گرفته شد عده ای می گفتند این مدل کشتار سیستم پوتین ، اول انتقام بعد فضا را امنیتی کردن ، بعد گفتن داعشه والله ما موندیم تو او کنسرت در روسیه مسلمانی نبود که داعش باشه پس همه این کارها کار اسرائیله صهیونیست هست که الهی از صفحه روزگار پاک بشه.

    نظرات شما -
    • قاسم
      3

      دمت گرم.
      انشاءالله که اسرائیل هم بزودی محو خواهد شد.

  • متفاوت
    0

    همیشه غلط است آنچه می‌پنداریم.شدنی می‌شود وامدنی می آید، رفتنی می‌رود و تنها غصه بجا میماند.

  • ناشناس
    0

    دولت امریکا که دو هفته قبل تر از این ماجرا وقوع عملیات تروریستی را به پوتین خبر داده بود اما چون دیکتاتورها جز خودشان کسی را باور ندارند پوتین هم اعتنایی به آن هشدار نکرد.

  • ناشناس
    1

    برای امریکا و غرب حذف کردن پوتین کم هزینه تر نیست؟

  • مهدی
    0

    تحلیل غلطی است غرب اصول و معیارهای اخلاقی اش از شرق خصوصا روسیه بیشتر است

  • مهدی
    0

    شما هم نوکر روسیه هستید به نفع وی قلم میزنید ایران آبروی خودش را به پوتین گره زده شده غلام حلقه به گوش روسیه

  • ناشناس
    1

    اگر بگوبیم انقلابهای مخملی و رنگین که در کشورهای تازه استقلال یافته از شوروی سابق اتفاق می افتاد همه توسط( پول و سرمایه یک یهودی صهیونیستی بنام جورج سورسِ..) بود در اوکراین با همکاری همین صهیونیستی یهودی طرفدار غرب و اسراییل زلنسکی یهودی صهیونیستی را آوردند سر کار و کشور اوکراین را دربست تحویل آمریکا و غرب داد حال داعش توسط امریکا و اسراییل یهودی و...حمایت مالی و لجستیک می شود اوکراین با هماهنگی یهودیان صهیونیستی در اسراییل افراد داعش را برای خرابکاری با پول زیاد خریداری کرده اند تا با هماهنگی آمریکا اسراییل و اوکراین این حادثه تروریستی را در کشور روسیه پیاده کنند و مردم بی گناه را با رگبار ببندند

  • ممد
    0

    پوتین چهل پدر داره مردمشم به بای میده احمق

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها