رئیسی: اطمینان می‌دهم، سال ۱۴۰۳،‌ سال شکوفایی و رونق اقتصاد است

آیت الله رئیسی با تبریک سال جدید و تقارن آن با ماه مبارک رمضانگزارشی از اقدامات دولت در ۳۰ ماه گذشته و انجام ۴۵ سفر استانی ارائه کرد.

رئیسی: اطمینان می‌دهم، سال ۱۴۰۳،‌ سال شکوفایی و رونق اقتصاد است

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در سخنرانی به مناسبت آغاز سال نو اظهار داشت: نوروز در ایران با آداب اسلامی مانند صله رحم قرین است بهار امسال با بهار قرآن و روزه داری قرین است لذا بروز محبت ملت ایران شکل ویژه تری دارد در دعای تحویل سال از خداوند تغییر و دگرگونی احسن الحال را می طلبیم.

رئیس جمهور افزود: سال ۱۴۰۲ سال پر فراز و نشیبی همراه با حوداث مهم بود و هم شیرینی داشت و اتفاقات تلخ، اما برآیند اتفاقات سال رشد ایران در همه بخش ها بود رهبر انقلاب سال ۱۴۰۲ را رشد تولید و مهار تورم نامگذار کردند و تلاش دولت برای تحقق آن متمرکز شد.

 قدم به قدم رو به جلو/ رشد اقتصادی سالِ ١٤٠٢، حداقل ٦ درصد است

آیت الله رییسی گفت: سه سال متوالی است که کشور، رشدهای بالای ۴ درصد را تجربه می‌کند و این در حالی است که میانگین رشد اقتصادی در دهه ۹۰ کم‌تر از یک درصد بوده است.برخی مدعی بودند که تورمِ ٣ رقمی در راه است، اما آمار نشان می‌دهد که تورم نقطه به نقطه، از حدود ٥٥درصد به  ٣٥درصد رسیده و تورمِ کل، چیزی حدود ٤٠ درصد خواهد بود.

پایان عقب‌ماندگی‌ها در حوزه مسکن/ بیش از دو میلیون و ٤٠٠ هزار مسکن در کشور، در حال ساخت است

وی با بیان اینکه در مسئله مسکن، هم «عقب ماندگی در ساخت» وجود داشت هم «بلاتکلیفی»، تصریح‌کرد: بعد از رفت و آمد چند دولت، هنوز ٢٤٠ هزار واحدِ مسکنِ مهر را تحویل نداده بودند که این موضوع برای دولت تعهد ایجاد کرد. امروز بیش از دو میلیون و ٤٠٠ هزار مسکن در کشور، در حال ساخت است و نیمی از مسکن‌های مهر هم به مردم تحویل شد و نیم دیگر هم در دست اقدام است.

 دولت مردمی، از مردم، کنار مردم و در میان مردم است

رئیس‌جمهور با بیان‌اینکه دولت ما افتخار دارد که به نام «دولت مردمی» شناخته می‌شود و در کنار مردم است،  گفت: در دولت سیزدهم، ۴۵ سفر استانی انجام شده؛ اولویت این سفرها،‌ توجه به مطالباتِ مردم و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و مهم است.

پیام ویژه رئیس‌جمهور به نوجوانان و جوانان

وی خطاب به جوانان و نوجوانان‌ گفت: فرزندان عزیزم؛ بدانید با اتکاء به توان، انگیزه و اندیشهِ شما و به فضل پروردگار، «ایرانِ فردا»، به مراتب، آبادتر، پیشرو تر و پیشرفته‌تر از «ایرانِ امروز» است. قدر شما را می‌دانیم و با تمام توان، برای باز کردن مسیر پیشرفت شما، تلاش خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: اطمینان می‌دهم با توکل به خداوند و همراهی شما مردم شریف، سال ۱۴۰۳ سال رونقِ بیشترِ تولید و اقتصاد، کاهشِ بیشترِ نرخ تورّم و خدمت‌رسانی گسترده به مردم است.طی دو سال قبل، بیمارستان‌های نیمه تمام زیادی در کشور بهره‌برداری شد و دسترسیِ مردم به خدماتِ سلامت، عادلانه شد.

وی بیان کرد: امسال هم اضافه شدن ۹هزار تخت جدید به مراکز بهداشتی و درمانی، جزو برنامه‌های دولت سیزدهم است.امسال ان‌شاءالله در زمینه برقی‌سازیِ ناوگانِ حمل و نقل شهری، شاهد تحول خواهیم بود؛ در زمینه اینترنت، هم ادامه تجهیز کشور به فیبر نوری، در برنامه است.

متن کامل پیام نوروزی رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین

یا مقلب القلوب و الابصار، یا مدبر الیل و النهار، یا محول الحول و الاحوال، حوّل حالنا الی احسن الحال

عید نوروز و حلول سال نو را به همه هم‌میهنان عزیز تبریک عرض می‌کنم، به خصوص به خانواده‌های مکرّم شهیدان، جانبازان و ایثارگران.

و همچنین این عید را به همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، صمیمانه تبریک عرض می‌کنم.

آیین‌های ملی ایرانی، اخلاقی‌ترین و پاکیزه‌ترین آیین‌های تاریخند.

مردم ما، قرن‌هاست که نوروز را حفظ کرده‌اند. نوروز در ایران، با آداب انسانی مثل صله رحم و مهربانی، آمیخته است.

یکی از ویژگی‌های مردم عزیز ما، این است که نوروز را همراه می‌کنند با قرائت قرآن، دعا و توسل. بهار امسال هم، تقارن پیدا کرده با بهار قرآن و روزه‌داری، لذا بروز معنویت و مهربانی ملت ایران شکل ویژه‌تری دارد.

در دعای تحویل سال از خدا می‌خواهیم که تحوّل و دگرگونی احسن را برای ما مقدر فرماید. احسن الحال. یعنی بتوانیم کاستی‌ها و ضعف‌ها را به قوت تبدیل کنیم. ان‌شاالله به یُمن این تقارن و دعاها، سال جدید، سال موفقیت و سرافرازی ملت ایران در همه عرصه‌ها باشد، ان‌شاءالله.

سال ۱۴۰۲، سال پر فراز و نشیب و همراه با حوادث مهم، هم شیرینی‌ها و شگفتی‌هایی داشت و هم برخی اتفاقات تلخ را. اما برآیند اتفاقات سال، رشد و شکوفایی بیشتر ایران عزیز در همه بخش‌ها بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، سال ۱۴۰۲ را سال رشد تولید و مهار تورم نام‌گذاری کردند همه تلاش دولت برای تحقق این شعار متمرکز شد.

رشد اقتصادی در مجموع در سال ۱۴۰۲، بر اساس برآورد مرکز آمار، حداقل ۶ درصد خواهد بود. الان سه سال متوالی است که کشور، رشدهای بالای ۴ درصد را تجربه می‌کند و این در حالی است که میانگین رشد اقتصادی در دهه ۹۰، کمتر از یک درصد بوده است.

در کنار بال رشد تولید، بال دیگر شعار سال، مهار تورم بود.

شما بخاطر دارید که از ابتدای این دولت و در مقاطع مختلف، برخی از افراد، مدعی بودند که تورم ۳ رقمی خواهد شد! اما امروز که من خدمت شما مردم عزیز هستم نه تنها آن پیش‌بینی‌های بدبینانه محقق نشد، برعکس، تورم، در مسیر نزولی قرار گرفت، تورم نقطه به نقطه، از حدود ۵۵ درصد در ابتدای امسال به ۳۵ درصد در ماه پایانی کاهش یافت و تورم کل، چیزی حدود ۴۰ درصد خواهد بود. یعنی، در یک سال، تورم نقطه به نقطه ۲۰ واحد درصد کمتر شده.

اینها نشان می‌دهد که ما با همراهی مردم و فعالان بخش‌های مختلف اقتصادی، مسیر اصولی و درستی را برای کاهش پایدار تورم و رشد پایدار اقتصادی انتخاب کرده‌ایم.

البته مردم فهیم ما مستحضرند که این، به معنای افزایش نیافتن قیمت کالاها نبود. هنوز هم عدد تورم بالا و مردم، به خصوص قشرهای ضعیف، در فشار معیشتی هستند.

اما در کنار موضوع رشد تولید و مهار تورم، وضعیت اشتغال هم سال گذشته بهبود داشت.

نرخ بیکاری در پاییز ۱۴۰۲، کاهش کم سابقه‌ای داشت و به کانال ۷ درصد وارد شد و نرخ بیکاری کل سال هم از سال ۱۴۰۱ کمتر خواهد شد. بخشی از اشتغال ایجاد شده، در قالب نهضت احیای بنگاه‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در سراسر کشور بود که امروز تعداد آن، از ۷ هزار واحد تولیدی بحمدالله عبور کرده.

نه تنها سرمایه‌گذاری و تکمیل پروژه‌ها در این ۳۰ ماه متوقف نشد، بلکه ایران به کارگاه سازندگی و پیشرفت و امید تبدیل شد.

طبیعتاً می‌شد به جای سرمایه‌گذاری‌هایی که چندسال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد، دولت، سرمایه را صرف روزمره خود می‌کرد. همچنان که در گذشته از این تجربه‌های تلخ و توسعه‌سوز برای کشور، کم نداشتیم.

اما به تعبیر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، دولت نگذاشت آینده کشور، قربانی روزمرگی‌ها شود و فردا را قربانی امروز نکرد.

اجازه بدهید چند نمونه از کارهای اساسی را یادآوری و مرور کنم:

من سال ۱۴۰۰ دو روز بعد از مراسم تنفیذ و آغاز به کار، به خوزستان رفتم. مهمترین مسئله و دغدغه مردم در اهواز و برخی از شهرهای خوزستان، مشکل آب بود. و این در خوزستان نبود؛ در سیستان و بلوچستان، در کرمان، بوشهر، حتی در کردستان، همدان،‌ مسئله مردم، مسئله آب بود.

بدخواهان ایران، اینطور تبلیغ می‌کردند که در آینده، بخش‌های مهم و حساسی از کشور، به علت بی‌آبی، قابل سکونت نخواهد بود.

امروز ملاحظه می‌کنید که در این ۳۰ ماه، چه تعداد پروژه‌های مهم آبی در کشور بحمدالله به ثمر رسیده. تقریباً‌ در هر سفر استانی، چندین پروژه مهم آبرسانی به بهره‌برداری می‌رسد. از جمله این اقدامات، ۳ پروژه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به استان‌های شرقی و فلات مرکزی کشور است.

طرح جهاد آبرسانی به روستاها، امروز به ۵ هزار روستا رسیده و تا پایان دولت به ۵ هزار روستای دیگر هم آبرسانی انجام خواهد شد.

موضوع بعد، موضوع مسکن است. مسئله مسکن، در ابتدای این دولت، تبدیل به یک گره شده بود. هم، «عقب‌ماندگی در ساخت» وجود داشت و هم «بلاتکلیفی». بعد از رفت و آمد چند دولت، هنوز ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر، تحویل داده نشده بود و تعهدی برای دولت بود.

امروز بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار مسکن در کشور، در حال ساخت است. نیمی از مسکن‌های مهر به مردم تحویل شده است و نیمی دیگر ان‌شاءالله در دست اقدام است که به زودی تحویل مردم عزیزمان خواهد شد.

در تولید برق، تولید گاز هم مثل موضوع مسکن اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

دولت ما افتخار دارد که به نام «دولت مردمی» شناخته می‌شود. در میان مردم و در کنار مردم است. در ۳۰ ماه گذشته از عمر دولت، ۴۵ سفر استانی انجام شده، اولویت این سفرها،‌ توجه به مطالبات مردم و اتمام پروژه‌های مهم و نیمه‌تمام قرار گرفت.

سال ۱۴۰۲، در کنار پیشرفت و آبادانی، از جهت اجرای برنامه‌ها و طرح‌های عدالت محور هم، سال ویژه‌ای بود.

طرح‌ها و اقداماتی مثل کالابرگ الکترونیک، بیمه رایگان سلامت برای ۱۲ میلیون نفر از قشرهای کم‌درآمد، تکمیل و توسعه راه‌های روستایی، رساندن آب و برق و گاز به روستاها.

همین جا به همه مدیران و خادمان مردم در دولت تأکید می‌کنم که در سال جاری هم، همه تصمیم‌ها باید با رویکرد و پیوست عدالت، همراه باشد.

اما در سال جدید، سرعت بخشی به نهضت اتمام پروژه‌های نیمه تمام، از رویکردهای اصلی دولت است. سرمایه‌ها را باید به سمت کارهای تولیدی و زیرساختی هدایت کنیم و در کنار هم، عقب‌ماندگی‌های دهه نود را جبران کنیم.

اطمینان می‌دهم با توکل به خداوند قادر متعال و همراهی شما مردم عزیز و شریف، سال ۱۴۰۳ سال رونق بیشتر تولید و اقتصاد، کاهش بیشتر نرخ تورّم و خدمت‌رسانی گسترده به مردم عزیز خواهد بود.

هر چه در این دو سال و نیم، تلاش برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و به ثمر رساندن پروژه‌های بزرگ در بخش‌های مختلف مثل سلامت، ارتباطات، فرهنگ، آموزش، آب، برق، گاز، راه، علم فناوری، محیط زیست و حمایت از محرومان، دیدید امسال این خدمات افزایش خواهد یافت ان‌شاءالله.

-    طی دو سال قبل، ملاحظه کردید که بیمارستان‌های نیمه‌تمام زیادی در کشور بهره‌برداری شد و دسترسی مردم به خدمات سلامت‌، عادلانه شد. امسال هم اضافه شدن ان‌شاءالله ۹ هزار تخت جدید به مراکز درمانی، جزو برنامه‌های دولت است.

-    امسال ان‌شاءالله در زمینه برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل شهری، شاهد تحول خواهیم بود.

-    در زمینه اینترنت، هم ادامه تجهیز کشور به فیبر نوری، در برنامه وجود دارد و اینترنت پر سرعت، به شهر و روستا به ویژه روستاهای بالای ۲۰ خانوار می‌رسد.

-    در زمینه فضایی، از ابتدای این دولت، به اندازه کل ۱۳ سال قبل، پرتاب موفق فضایی انجام شد. امسال هم این روند پر شتاب، ادامه خواهد داشت ان‌شاءالله.
مردم شریف ایران عزیز!

همه آنچه در این دو سال و نیم، در کنار هم، برای پیشرفت کشور انجام دادیم و هر چه در ادامه این راه انجام خواهد شد، با همراهی و پشتیبانی شماست. همه موفقیت‌ها، ناشی از نصرت پروردگار و قدرت و یاری مردم عزیزمان است.

«هو الذی ایّدک بنصره و بالمؤمنین». شما مردم، قهرمانان اصلی این میدان هستید.

اگر امروز، حرف ما در منطقه و جهان، شنیده می‌شود، ناشی از قدرت شماست. امید و قدرت شماست که به دولت، امید و قدرت می‌دهد.

۳ سال قبل، در ایام انتخابات، تعهد دادم که ما میز مذاکره را ترک نمی‌کنیم، اما پیشرفت کشور را هم منوط به مذاکره و اجازه و لبخند دیگران نمی‌کنیم. ملاحظه کردید که قراردادهای چندین میلیارد دلاری در بخش نفت و گاز در همین روزهای اخیر امضاء شد. در عین حال که حجم سرمایه‌گذاری خارجی هم غیر از سرمایه‌گذاری داخلی، در این دولت حدود ۱۱ میلیارد دلار بوده. سرمایه‌گذاری قطعی، نه فقط امضاء، تفاهم یا روی کاغذ، یعنی سرمایه‌گذاری قطعی و معتبر.

سال گذشته، سال شکوفایی حضور ایران در سازمان‌ها و گروه‌های مهم بین‌المللی بود. عضویت در بریکس پس از عضویت ایران در شانگهای، دستاورد مهم دیگری در حوزه سیاست خارجی بود. تجارت کشور با همسایگان، افزایش یافت. همکاری با حوزه بسیار مهم آمریکای لاتین و آفریقا، که متأسفانه قریب به یک دهه، به آنها بی‌توجهی شده بود، به صورت جدی فعال شد.

البته در سال گذشته، وقایع تلخی هم داشتیم که همه ما را داغدار کرد. یکی از آنها، حادثه تروریستی کرمان بود. ده‌ها نفر از هموطنان مؤمن ما، در این حادثه تروریستی به شهادت رسیدند. دشمن خواست، انتقام شکست منطقه‌ای خود و ناکام ماندن نقشه‌هایش را، از مردم ایران بگیرد. قلب ایران جریحه‌دار شد، اما ایران همچنان قوی ماند.

در ماجرای غزه، جلوه دیگری از ایستادگی در برابر دشمن را شاهد بودیم. زورگویان عالم، تمامی قوای خود را جمع کردند برای اینکه دو میلیون، مردم آزاده غزه را از بین ببرند. از جدیدترین و به‌روزترین بمب‌های سنگرشکن تا میلیاردها دلار پول در اختیار صهیونیست‌ها قرار دادند، اما نتوانستند.

سال ۱۴۰۲، سال گذار از اختلافات و تنش‌های اجتماعی هم بود. دشمنان این ملت، خواب‌های آشفته‌ای برای وحدت و انسجام ملی ما دیده بودند. خیال می‌کردند به خاطر فتنه تحمیلی سال ۱۴۰۱، توانسته‌اند به وحدت و یکپارچگی ملی ما، صدمه بزنند، اما مردم ایران نشان دادند که مرد روزهای حادثه‌اند. حضور معنادار مردم در عرصه‌های مختلف، آنها را مأیوس کرد.

یکی از عرصه‌های حضور مردم، انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بود. برنامه‌ریزی دشمن برای تحریم انتخابات، با حضور مردم در صحنه، شکست خورد. حالا دیگر نوبت منتخبان مردم است که با حفظ وحدت و انسجام، به تعهداتشان عمل کنند و ما نیز امیدواریم بتوانیم با همدلی، همکاری و همراهی بیش از گذشته مجلس جدید، در ایجاد تحول در نظام اداری کشور و گره‌گشایی از زندگی مردم، شاهد توفیقات بیشتر باشیم.

نسخه کهنه بدخواهان، ایجاد تفرقه است؛ هم، ایجاد تفرقه در میان مردم، هم در میان مسئولان. همه باید همدل و هم‌زبان در کنار یکدیگر،‌ توطئه‌ها را به عقب بزنیم.

یک جمله هم خطاب به جوانان و نوجوانان ایران عزیز می‌خواهم عرض کنم. فرزندان عزیز خودم؛

بدانید با اتکاء به توان، انگیزه و اندیشه شما و به فضل پروردگار، «ایران فردا»، به مراتب، آبادتر، پیشروتر، پیشرفته‌تر از «ایران امروز» خواهد بود. قدر شما را می‌دانیم و با تمام توان و وجود، برای باز کردن مسیر پیشرفت شما، تلاش خواهیم کرد.

در پایان وظیفه می‌دانم از حمایت‌ها و فداکاری‌های مردم شریف برای سربلندی ایران عزیز، فروتنانه سپاسگزاری کنم.

از رهبر حکیم انقلاب اسلامی که همواره راهنمایی‌ها و هدایت‌هایی را برای این دولت و برای ملت عزیز داشته‌اند و چراغ راه برای خادمان ملت بوده‌اند، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

از مجلس و قوه قضاییه، نیروهای مسلح، نهادهای انقلابی، دستگاه‌های دیگری که همدلانه، در کنار دولت، راه خدمت به ملت را هموار می‌کنند، صمیمانه تشکر می‌کنم.

یاد امام عزیز و شهدای والامقام را گرامی می‌دارم و نوروز و رمضان با نشاط و دلنشین و به یادماندنی برای مردم و همه خانواده‌های ایرانی آرزومندم و نصرت مردم فلسطین و مسلمانان جهان را از خداوند متعال خاضعانه مسئلت دارم.

والسلام علیکم و رحمه الله.

حجم ویدیو: 6.67M | مدت زمان ویدیو: 00:02:08 | دانلود ویدیو
منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 153
  • ناشناس
    6

    ما هم اصمینان داریم هیچ یک از وعده ها تحقق پیدا نمی‌کند و به یاد همان ضرب‌المثل سال به سال قربون پارسال

    نظرات شما -
    • Shahram
      3

      بنده خدا داره راست میگه . ولی نه برای مردم ایران ، برای مسئولین جمهوری اسلامی و غزه و لبنان.
      مردم ایران انشاله تا ظهور باید صبر کنن!! انشاله

    • ناشناس
      2

      فقط زیادی شکوفا نکنید ، پارسال که به پارگی رسید ، امسال را خدا به خیر کند بابت شکوفایی خاکش را توبره کش نکنند !!!

    • ناشناس
      7

      چقدر حرف مفت می زنی جناب غزه
      تورم امسال همانند سال قبل کمتر خواهد شد البته با سرعت بیشتر و رشد اقتصادی هم دوباره تکرار می شود

  • عادلی
    2

    😀😃😄😁😆😅🤣😂😇

  • علی
    2

    ولی نمیدانم هر چی شما فرمایش میکنین عکسش اتفاق میافته .

  • ناشناس
    1

    اقا دکتر شما کاری با اقتصاد ومهار تورم نداشته باشی به سفرهای خودتان ادامه بدین وقطار پیشرفت دستوربدین ایست کن شما ،اصلا خوش باشین

  • پرویز
    1

    باور کن که تمام وعده هات تحقق پیدا کرده .

  • ناشناس
    1

    الکی میگه

  • ناشناس
    1

    خودت تنهایی اطمینان میدی؟ ریز می بینم

  • علی
    2

    آره تو راست میگی

  • ناشناس
    1

    ما آماده ایم امسال برنامه حذف سیب زمینی از سفره مردم اجرا شود

  • ناشناس
    3

    بخدا اگه تو معنی رشد اقتصادی یا تورم بدونی یعنی چه همینجوری هوایی یه حرفی میزنی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      این همون معنی رشد راهم نمیداند

  • ناشناس
    2

    خواهیم دید!!! همین وضعیت بد اقتصادی سال 1402را برای مردم حفظ کن رشد و سود سال1403برای خود شما مسئولین

  • بهلول
    0

    تبريك سال نوبه كاركنان وخانواده محترم خبرفورى واميدوارم درسال جديدهيچ دغدغه اى چه مالى چه كارى نداشته باشيدوترس ازبسته شدن هم نباشدوان خبرفورى مهم راشماانتشاردهيدباسپاس فراوان

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      شاید 1404 شایدم 1444 ! دریغا

  • علی
    1

    آقای رئیسی .با حرف زدن.و بخشنامه .و دستور .دادن شکوفایی بوجود نمیاد. دلار 25تومانی از روحانی تحویل گرفتی .شده60 هزار.پراید 90میلیونی.کردی300میلیون.بخدا شکوفایی فقط با کنار رفتن تو ایجاد میشه.....بخاطر امام رضا دروغ نگو با ملت......استعفا بده

  • ناشناس
    1

    خواهشا قولی نده که بعد توش بمانی الان که ملت توی باتلاق گیر دادی دیگه بیشتر این نکن ؟! دلار ۲۳ هزار تومتی به ۶۳ رساندی گوشت ۷۰۰ هزار مرغ ۷۵ هزار برنج خارجی از ۱۲ هزار به ۶۵ هزار ایرانی ۱۴۵ هزار هنوز بگم ولش کن بابا قول نده
    خودت پدر زن مبارک هم باشید

  • ناشناس
    1

    چرا مردم ازاین همه کارها ی انجام شده چیزی احساس نمی کنند؟؟؟؟؟؟؟

  • سامان
    1

    فعلا که دلار بالای 60 تومان هستش .. شما قیمت دلار رو بیاری پایین خود به خود همه چیز درست میشه ولی نمی تونی این کار رو بکنی 😅

  • ناشناس
    1

    سالی که می آید از بهارش پیداست

  • ناشناس
    1

    اینطوری که شما گزارش دادید کشور ما مثل کشور زاپن میشد ولی برعکسشو میبینیم مثل کشور های افریقایی

  • ناشناس
    1

    امیدوار شدیم ،جهش تولیدبا مشارکت مردم ...چه شود ،دوباره به مردم نیاز دازید ،نه دیگه نه نه مردم به شما هیچ امیدی ندارند

  • راس
    1

    سال جدید
    فشار جدی ،تحمل بیشتر
    اختلاس بالاتر

    نظرات شما -
    • علی
      1

      همون حرفی ک زدی گفتی داخل ی اتاق ۱۰جور حقوقهست اعتراض داشتی درست شد همه ی جور حقوق می گیرن تو همیشه راست می گی همهکارها درست میکنی آخه خودت اعتراض داشتی خودت هم جلوش ایست کردی

  • مهدی
    3

    قول میدم وضع بدتر میشه دست رو هر چی میذار بدتر میشه ای کاش اصلا کاری به اقتصاد نداشت هر چی را دست گذاشتند بدتر شده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      قیمت طلا ساعتی داره میره بالا منظورش اقتصاد لبنان و یمن و ساندیسیون است

  • کارخوبه خدادرست کنه شاه سلطان محمود چه خری!
    2

    بانکی خواهد درستش کنی هروقتی آمدی حرف بزنی بدترشدکه بهترنشداگرحرف نزنی نمی گن زبان نداری

  • ناشناس
    3

    خداوندا بخشکان ریشه ی کذب وریا را

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      الهی آمین ....

    • ناشناس
      2

      جدی می فرماین ؟ پس اینهمه گرونی اول سال از کجا اومده

  • ناشناس
    1

    اقای رییسی اگر دولت مردمی هستید جرا در مورد چای دبش گزارش ندادید

  • ناصری
    1

    بیچاره شدیم هر چی قول میده بر عکسش اتفاق می‌افته خدایا کمک کن

  • ناشناس
    41

    سلام لطفاً یک صفحه رو هم اختصاص بدید به عید زیبای نوروز فقط از بهار و زیبایی هایش بگیم
    همیشه که نباید غر زد
    امروز اولین روز سال است و بهترین روز سال
    مبارک باشه هموطن دلت رو شاد کن و غمگین نباش خدا بزرگه.....⁦✌️⁩⁦✌️⁩⁦✌️⁩🌹🌹🌹

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      شکمت پر جیبت پر مغزت هم که توپ توپ بایدم تو فضا باشی .برو شیرینی وآجیل ومیوه خرید کن با حقوق کارگری بعدش بیا نظر بده

    • حسن ستار
      1

      آخه بهارمنتظر؛ بیمصرف افتاد!البته برای ماغرغروها به گفته ی تو

    • ناشناس
      1

      نادان با شکم خالی نميشه جشن گرفت و شاد بود شاد بودن سهم شماها ست که با خون مردم معامله و شادی میکنید پس ع ر.... نکن

  • 🐜
    1

    خدا جان خودت منجی ملت ایران زمین باش چونکه وعده‌های این‌ها همیشه بر عکس از آب درآمده!!!

  • ناشناس
    2

    تو رو به سر جدت درباره هر چی اطمینان می دهید در مورد اقتصاد اطمینان ندهید دلتان به حال این مردم بدبخت بسوزه به حال همین دوازده میلیون صدقه بگیر که افتخار کردید بهشون صدقه می دهید اصلأ سمت اقتصاد و معیشت مردم نیایید و وعده وعید ندهید چون دقیقا همه برعکس خواهد شد رهبر انقلاب هم فهمیدند نباید روی وعده های شما حساب باز کنند وگرنه ایشان هم در مورد رفاه و وضعیت معیشت مردم صحبت می کردند

  • HAKIM
    1

    سلام اگه حرف نمی زدی این چندروز تعطیلات یک جوری می گذشت ریل .قطار.ریل.قطار.ریل.قطار.....

  • ناشناس
    1

    احتمالا دلار 7ریال بشه با این تیم اقتصادی قوی دولت انقلابی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      قول‌های قبلی رو 10 درصد عملی کن بعد قول تازه بده، همش وعده پوچ و توخالی و برعکس

  • Mk
    1

    فقط خدا کن زود تمام بشه بری شرت بر دیگه برنکردی چ بلای به سر مردم آوردی حداقل حرف نزن تورو به دست بریده ابوالفضل

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      جناب آقای رییس‌جمهور امکان داره کابینه رو سوار قطار کنید و بندازید روی ریل و عازم سوریه یا یمن یا لبنان و... هر جایی که سرزمین اباو اجدادی تون هست برین و ما مردم رو به حال خودمون رها کنین آقا ما غلط کردیم مسلمان شدیم و افتادیم دست شما لطفاً از با مردم کافی بکشین

  • Shahram
    1

    خداوکیلی از لحظه ای شعارهای آقای رئیسی و مسئولین دیگر رو شنیدیم ، آنقدر خندیدیم که دل درد شدیم.
    لطفا بفکر بیماران قلبی باشید حرفه‌ای ایشون رو نشنون.
    ۴۵ سال خالی بندی بس نیست ...

  • هبه تک ماکارون
    1

    از قیمت دلار ۶۴ هزارتومانی و سکه ۳۹ میلیونی معلومه !؟ می دانی سال ۱۴۰۱ قیمت این دو بزرگوار چند بود ؟ سالی که زیباست از بهارش پیداست

  • ناشناس
    1

    حال مملکت ایران خوب نیست !

    پوتین با ایجاد جنگ غزه منطقه را گرفتار کرد
    خدا یا خودت قضاوت بکن و جزا بده

  • ناشناس
    1

    رئیس جمهوری که نمی داند کجاست و دور برش چی میگذرد اقتصاد چی هست خوردنیه

  • شهروند ثروتمند شهروند فقیر
    2

    اولین جوک سال توسط ابراهیم رییسی گفته شد تاریخ نگاران بنگارند!!!

  • محسن
    1

    چی میگی؟؟؟

  • تیغ اره
    1

    فرمودند برخی مدعی بودند که تورم سه رقمی در راه است اما شاهد کاهش تورم ۵۵درصدی به ۳۵ درصد بودیم.
    ما هم امیدواریم در سال پیش رو تورم چهار رقمی را تجربه نکنیم سی و پنج درصد که بزاری رو قیمت ارز دلاری ۱۰۰ تومن صلوات

  • ناشناس
    1

    از بهارش پیداست ....قیمت ها در آستانه سال را دیدیدیم ماهی و کباب از سفره شب عید و میهمانی های خانه های متوسط به کلی رخت بسته چه می گویی

  • ناشناس
    1

    یعنی قراره مدیرانتون را تغییر دهید؟؟!!

  • 🐜
    1

    جهش تولید با مشارکت مردم یعنی تولید ممنوع می‌باشد مشارکت مردم در انتخابات آتی نیازی ب مشارکت مردم نیست!!!

  • محمود
    2

    ملت ایران بیچاره شدن، هر موقع اینها از اطمینان حرف زدن بدان که خطری در کمین مردم ایران است، ننگ بر شماها .

  • J
    1

    استاد اشتباه پیام دادی . روز جهانی دروغ اول آوریل هست که میشه ۱۳ فروردین . پس این مصاحبه رو باید آخر عید انجام میدادی

  • ناشناس
    1

    آقای رئيسی ، در طول ۳۰ ماه گذشته دولت سیزدهم به غیر از فساد - ظلم و ستم - فقر و فلاکت - نکبت و نحسی چیزی برای ملت به ارمغان نداشتی ، خانه ات ویران باد که خانه ملتی را ویران کردی .

  • ناشناس
    1

    اسم رمز یا همان شعار سال اعلام شد مسئولین پیش به سوی غارت و چپاول بیشتر

  • ناشناس
    1

    دکتر آیت الله ابراهیم رئیسی حتما با شش کلاس مشکلات حل می شود

  • ناشناس
    1

    سید بهتره جو گیر نمیشدی اطمینان بدی به رونق اقتصادی چون نتیجه معکوس میشه

  • ناشناس
    1

    نه واجب است و نه مردم قبول میکنند حرفهای دروغ را که به خورداین مردم عقب مانده می دهید

  • ناشناس
    1

    ما هم اطمینان داریم کشور را فلاکت میکشی

  • Amir
    1

    بااین همه تلاش وپیشرفت واقداماتی که مدعی آن هستید،چیزی که ماباتمام وجودآن راحس میکنیم ، چیزی نیست جز فقر،بیکاری،گرانی،گرانی،گرانی

  • نسل سوخته
    1

    خداوندا این سرزمین را از دروغ و خشکسالی نجات بده.

  • سال نو مبارک
    2

    شکلات کیلویی ی ملیون شامپو بدرد نخور ۱۸تومانی ۶ماه پیش الان ۴۰تومن وووووو بهترین رشد اقتصادی را داشتیم کی میگه نداشتیم به دروغ گفتم در سفرم تا کسی نیاد. بازدید عید شرمنده بشم

  • ناشناس
    1

    یہ چای دبش بزنید ھمہ چی درست میشہ دولت مردمی

  • تلمبه
    1

    زندگی خوبششش به کام شما بدششششش به کام ما شد فقط میشه دعا کرد خداوند این مملکت از چاپلوسی دروغ و دغل و قحط سالی از خاکبرسری در امان دار

  • ناشناس
    1

    اگرراست میگوییداقتصادایران رابرگردانیدبه سه چهارسال قبل شمرابه خیرمارابه سلامت

  • جوجوله
    1

    من هنوز خواب می بینم خوابن و رویا میبینم سوته دلان یکی یکی فراگیر شدن سگ تو این زندگی

  • ناشناس
    1

    آقای رییسی به آنچه که اعتقاد داری کدامیک از وعده هایت در این سه سال دولت سیزدهم محقق شده __مسکن __گرانی __ تورم _حقوق کارگر و بازنشسته _ بیکاری _ طلاق .._ دلار __ ارزش پول ملی

  • رضا
    1

    دشت مان گرگ اگر داشت نمی نالیدم نيمی از گله ماراسگ چوپان خورده

  • عادل
    1

    بگذار هم اینقدر به درجه انسانیت رساندید بماند که بیشترش کندش در میاد لاف آبادانی دیگه بسه

  • ناشناس
    1

    قولو تو خط بزن
    عمل تو بچسب

  • ناشناس
    1

    امثال غوغا بپا میشه سایه جنگ کل جهان دربر میگیره خواهیم دید

  • روح الله
    0

    جناب رئیسی شما قول و اطمینان ندهید باور کنید راحت ترید لطفا با روان مردم بازی نکنید

  • امیر
    1

    آقا چه اجباری... بیا یک عید تبریک بگو و تمام
    آخه مجبوری وعده می دهی

  • علیرضا
    1

    میشه تو قول ندی؟ول کن بابا قولات همه وعده سر خرمنه

  • یاسین
    1

    تو رو خدا الکی ب مردم قدل نده تواین مدت ریاست تو دیدیم چ گردی ؟دلار ۶۰ ت ؟تو این مدت یک کار مثبت تو بگو؟ما که دیگه حرف هیچ کس و قبول ندارم همش دروغ و چرت و پرته.....

  • علیرضا
    1

    آقا ول کن این حرفا رو شما نهار خوردی؟

  • شهرام
    1

    رئیس جان میخوام باورکنم ولی نمیشه
    وعدهات کمدی تلخیه......
    خواهشاکمترحرف بزنیدبهتره

  • ناشناس
    1

    اقای رییسی تنها کاری که می تونی انجام بدی قید قوه مجریه را بزن هم ما خلاص بشویم هم شما

  • ناشناس
    1

    منظورش رونق برای خودشانه مثل آیت الله صدیقی برای پسران و عروسش

  • رضا
    1

    فعلا برو ی چای نبات بخور سردیت شده

  • ناشناس
    1

    شما تنها کسی هستی کاری کردی قطار که هیچ ریلش هم راه افتاد

  • ناشناس
    2

    در عرض این سه سال چنان کاری با اقتصاد ایران انجام دادید بارها اقا تذکر لازم را به شما کردند ولی کو گوش شنوا

  • ناشناس
    1

    باز هم حرفهای بدون پشتوانه و بی خبری از وقایع جاری مملکت

  • ناشناس
    1

    امیدوارم امسال............باشه

  • ناشناس
    1

    اگر نشد از کشور میرید

  • من
    2

    به قول هایده خدا بیامرزه
    سال سال این چند سال
    هر سال میگیم دریغ از پارسال

  • مازیار
    2

    هم چند سال که آمدید شکوفا کردین و رونق دادین کافیه جناب رئیس جمهور.سال آینده رو لطفا بیخیالش بشین کلا.اینطوری فکر میکنم بهتر باشه چون هر چی رو گفتین خوب میشه بدتر شد.

  • ناشناس
    2

    دولت توهم وشعار وحرف

  • حسن سلیمی
    1

    بازم این اطمینان داد فرار کنید

  • حسن سلیمی
    1

    عجیب رویی داره بله خیلی ملاحظه کردیم من که از مردم خجالت میکشم والا.

  • مختار
    1

    خدا به دادمان برسد .دوباره دروغ

  • ناشناس
    1

    جدی میفرمایید؟؟!!

  • ناشناس
    1

    منم از رأی دهندگانت بودم بعداز اینهمه عمر از خدا گرفتن دیگه به خودم هم اعتماد و اطمینان ندارم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      🤣🤣🤣🤣🤣

  • ایرانی
    1

    این نظرات مخالف نظرات اکثریت متمرد است . آقای رئیسی هم به آن اقلیت طرف صحبتش است نه این اکثریت .
    به کسایی داره قول میده که قبولش دارن و هرچی بگه میگن راست میگه

  • والا
    1

    همون اول جهش تولید با مشارکت مردم باافزایش یک درصدی مالیات محقق شد.
    ابراهیم جان مادرت تبر ت رو،بزار رو شونت بی خیال اقتصاد شو برو نهار بخور.ما هم ماهی تنگ قرمز مون رو نهار میخوریم.

  • ناشناس
    1

    😂😂😂😂😂جک اول سال

  • علی
    1

    هنوز جای سال کنترل تورم درد می کنه

  • دنا
    1

    اقا شب کابوس میبینی فردایش میای تو تلویزیون تعریقش میکنی

  • Habib
    1

    فقط یک کلمه راست حسینی بگو از کشور بورکینافاسو جلو می‌زنیم همین ما به این راضی هستم

  • مردم داغدیده
    1

    شما حرفهای الکی زیاد میزنید چون سواد اینکار را ندارید امسال چنان فشاری بر اقتصاد و مردم بیا که مردم آرزوی سال قبل را بکنند از این وعده های الکی تا دلت بخواهد مردم شنیدن مردم شماها را از مادرتان بیشتر میشناسند

  • احمد
    1

    سال جهش اختلاس با مشارکت مسئولین مبارک دیدید از دستتون هیچ کاری بر نمیاد آخرش انداختید گردن مردم

  • ایرانی آباد و آزاد
    1

    دولت حراف و متوام و دروغگو که جز اغفال مردم کار دیگری بلد نیست !!

  • علی
    1

    شما فقط فکر مردم فلسطین باش دلار 25 تومان تحویل گرفتی الان شده 64 تومان ارزش پول ملی و معیشت مردم را نابود کردی خدا ازتون نگذره با اجازه ات تورم هم رفت بالای60درصد

  • ناشناس
    1

    آقای رییسی نکنه باز می خواهی برای شکوفایی یک جراحی اقتصادی دیگر رو با وزیر کشور و وزیر کارت شروع بکنی نکن این کار رو

  • ناشناس
    1

    تورا‌جان‌‌خاندانت‌‌میدونی‌اطمینان‌چی‌هست

  • ناشناس
    1

    رشد ولش کن صحبت تورم کن صحبت اختلاس کن صحبت کلاهبرداری کن صحبت چهار میلیون مسکن کن چی شد صحبت یه کیلو گوشت کن صحبت .....

  • ناشناس
    1

    تو فقط بده .

  • ناشناس
    1

    یعنی واقعا ممکنه که این دفعه از مرگ به تب برسیم 🤔

  • ناشناس
    1

    جدی داری می‌گید پس چرا ما این پیشرفته ها و مهار تورم و ….در زندگیمان نمبینیم شاید در عالم غیب این پ انجام می‌گیرد عجبا

  • ناشناس
    1

    🤢🤢🤢🤢

  • محمد
    1

    طوری دولت خودشو مردمی میدونی که واقعا فکر می کنی دولت مردمی هستی نه بردار اینطوریا نیست فعلا خودتو با همین کلمه مشغول بکن تو منفور ترین شخصیت سیاسی ایران هستی در حالی خودت اصالتا ایرانی نیستی ملعون بی سواد

  • احمد
    1

    خوبه. منظورت جیب دوستانت شکوفا میشود.

  • ناشناس
    1

    سالی که نکوست از بهارش پیداست.

  • تلمبه
    1

    یه آبنبات چوبی خوشمزه

  • ناشناس
    1

    کاش اطمینان نمیداد....

  • رحمت
    1

    شتر در خواب بیند پنبه دانه
    گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه

  • ایرانی آباد و آزاد
    1

    با بودن شماها و ادامه این سیاست های چهل و پنج ساله غلط و به گل نشسته و لجوجانه و خصمانه این وعده ها توهم و دروغی بیش نیست برای اغفال مردم...

  • ایرانی
    1

    قول بده امسال یه مدرک تحصیلی درست و درمون بگیری که معنی اعداد و ارقام را بدونی که الکی قول ندی

  • ناشناس
    1

    بابا مشکل کشور افزایش پجهش تولید نیست مشکل گرانیه افسار کسیخته است مثلا مامشکل تعداد خودرو ومسکن نداریم بلمه خیلی زیاد ازحد هم تولید شده اما فیمتها خیلی گران است ما مشکل تعدادی نداریم مسکن خودذو گرانی نابود کرده

  • ناشناس
    1

    خجالت بکش، بیسواد حوزوی، اینقدر دروغ تحویل مردم نده؟! این حکومت به مردم خیلی بی احترامی کرده و ودروغ گفته؟!؟

  • ناشناس
    1

    هوا خیلی خوب بوده وچای دبش وشیرین خوردی وحالت خیلی عالیه، که تونستی دروغهای بزرگ تکراری تحویل مردم ایران بدی؟؟!!

  • مسلمان
    1

    جدی می فرمایید؛
    پس این چیزها رو ما ....

  • ناشناس
    1

    تقصیر خودش نیست بنده خدا! شبها تو عالم خواب یکی میاد بهش میگه شما تورم را ۵۰ درصد پایین میاری. این ساده لوح باور میکنه.

  • فرهاد
    1

    آقا ریس جمهور در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری فرمودی قیمت ماشین خیلی بالا است! اگر ریس جمهور شوم آن را پایین خواهم آورد: پایین که سر جای خود! دو سه برابر شد..کاری که نمی توانی انجام بدی مگر مجبور هستی دروغ بگویی.

  • ناشناس
    1

    مخبرت را عوض کن، خودبخود همه چیز درست میشه

  • شما
    1

    همان قول‌هایی که دادید موقع انتخابات خیلی عملی شد ،باز دارید قول علکی میدید.

  • محمد
    1

    خیلی خوب میگی ها دمت گرممم ولی حیف رییس جمهور ما ایرانیا نیستی انگار تو یه کشو دیگه رو اداره میکنی مشخصه اینا که فرمودین جدی میفرماییی؟؟😅

  • ناشناس
    1

    پنچری لکوموتیر پیشرانه اقتصاد هم گرفته شد و با سرعت برای شور کردن زمینهای باقیمانده با آب تلخ دریا بزن قدش!

  • ناشناس
    1

    واقعا سالی که نکوست از بهارش پیداست یا بقولی سالی که پیش روست ازاسمش پیداست جهش تولید برای فساد هر چه بیشتر به نفع از ما بهترون با مشارکت از جیب مردم

  • ناشناس
    1

    این مردم شریف که‌گفتی کدوم مردمند همون مردمی هستند که پدر زنت گفت اقلیت مورد نظر علم الهدی ؟؟؟!!!!

  • بابا زید
    1

    آقای رئیسی وعده های زمان تبلیغات ریاست جمهوری یادته؟؟؟!!!ما یادمونه ،میگفتی بورسو درست میکنیم ،دلار وارزان میکنم، تورم را کاهش میدم ارزانی را به ارمغان میارم پول ملی را ارزشمند می‌کنی بیکاری راکاهش میدم،چهار میلیون مسکن می‌سازم و.......وجدانا اگر یکی از این وعده ها تحقق پیدا کرده ما چسم بسته همه حرفهای الان تورا قبول میکنیم ولی حیف که همه اونها دروغ وتبلیغات پوچ بود

  • ناشناس
    1

    یک کیلو گوشت گوسفند ۷۵۰ هزار تومان است .بهتر است از رشد قیمت ها حرف بزند تا از رشد اقتصاد

  • ناشناس
    2

    این دولت یه روده راست نداره
    مسکن تو خیلی از شهرها هنوز در حال صاف کردن کوهها برای ساخت خونه هستن. کجا تو یکسال میشه این همه خونه ساخت بدون تاثیر منفی روی اقتصاد ؟ تورم تک رقمی تا پایان دولت که شد تا پایان برنامه هفتم ! بیمه سلامت رایگان که دولت روحانی اورد و من هنوز دفترچه اون زمان رو دارم . ازادی بیان و فیلترینگ و ... که جای خود داره
    چرا بانک آمار جدید رو از مهر ماه متوقف کرده؟
    نرخ رشد دلار و سکه و ... که همه می دونیم
    نرخ بیکاری که از خودتون درمیارید چون اطرافیان ما همه بیکارن هنوز
    کلا دولت دروغ هستید فقط دروغ دروغ دروغ

  • ناشناس
    1

    اقای ریسی شما به درد روضه‌خوانی میخوری که هر حرف مفتی که بزنی نیاز به سند نداشته باشد مملکت داری روضه‌خوانی نیست تو را به جدت استفا بده بیشتر از این مردم مملکت را نابود نکن

  • علی
    1

    وقتی میگه من اطمینان می دهم که بیکاری اقتصاد تورم مسکن پول ملی و ...... بیشتر ترس وجودمون فرا میگیره خدا بداد مردم ایران برسد

  • ناشناس
    1

    جالبه بدانید که زن وبچه های شما هم حرفها وشعاریتان راقبول ندارند .

  • ایران
    1

    همتون یه کوفتید اصول گرا و اصلاح طلب همتون مزخرفید.مردگ حراف بی هنر.خدائیش تو اعدام کردن رکورد زدی مثل اول انقلابت

  • ناشناس
    1

    جوجه رااخرپاییز می شمارنداقای رئیس جمهور

  • حسین
    1

    یاداون شعر افتادم آن یکی اشتررا که دید گفت ازکجا میایی ای فرخنده پی، گفت ازحمام گرم کوی تو، گفت خود پیداست از زانوی تو.....

  • کرمانی
    1

    جناب دکتر بسه بسه
    بابای ملت را در آورد ی
    بسه بسه

  • صادق مشرفی
    2

    سلام کدام رونق اقتصادی،،!!!!!!!!!!!!!!!!

  • ناشناس
    1

    سالی که نکوست از دلارش پیداست 🤣🤣🤣

  • ناشناس
    1

    همه حرف خوب می زنند اما کی خوبِ این وسط...

  • الف
    1

    سید جان خودتو خسته نکن
    دیگه اعتماد به قول‌های شما نیست
    ماها که بهت رای دادیم هم شرمنده شدیم

  • اسکندری
    1

    اره‌خو‌افزایش‌حقوق‌کارگر‌20درصد‌افزایش‌بیمه‌سلامت‌‌دارو‌ووووووو45درصد

  • ناشناس
    2

    اگر واقعا به فکر مردم وجوان وکودک ایرانی هستید ومملکت ویران،افراد متخصص دلسوزوکاردان را جایگزین کنید تا هم خدا، هم مردم راضی باشند

  • ناشناس
    1

    آقا ملا اگه حرف نزنی قول می دهم که کسی نگه لال هستی

  • بهروز
    1

    اتفاقا امروز از خونه بیرون اومدم دیدم چندتا درخت هلو شکوفه زده بودن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها