«۲۱ اردیبهشت»؛ مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی «۲۱ اردیبهشت» برگزار می‌شود.

«۲۱ اردیبهشت»؛ مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

استانداری خراسان رضوی اعلام کرد: به گفته  سخنگوی ستاد انتخابات کشور مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد و این تاریخ بر اساس قانون به پیشنهاد وزارت کشور و تایید شورای نگهبان، تعیین شده است.

محسن اسلامی افزود: این انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

وی افزود: اطلاع رسانی و آموزش به مردم  در این هشت حوزه در خصوص چگونگی رای دادن، در دستور کار قرار دارد که از طریق صدا و سیما، رسانه‌ها و از طریق پویانمایی انجام خواهد شد.

مدیر کل دفتر انتخابات وزارت کشور همچنین گفت: به نحوی برنامه ریزی خواهد شد که صندوق‌های رای تمام الکترونیک در محافل عمومی همچون نماز‌های جمعه این هشت حوزه قرار گیرد تا مردم از نزدیک با آن آشنا شوند و در روز رای‌ گیری ابهامی وجود نداشته باشد.

اسلامی افزود: مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۱ حوزه با رقابت برای ۴۴ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

وی گفت: این ۲۱ حوزه شامل «تبریز، آذرشهر و اسکو»، «شبستر»، «میانه»، «پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان»، «سمیرم»، «لنجان»، «کرج، اشتهارد و فردیس»، «تهران، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «بیرجند، درمیان و خوسف»، «مشهد و کلات»، «آبادان»، «رامهرمز و رامشیر»، «خدا بنده»، «زنجان و طارم»، «شیراز و زرقان»، «مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد»، «کرمانشاه»، «گنبد کاووس»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی» و «ملایر» است.

دبیر ستاد انتخابات افزود: جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از جمله زمان تبلیغات نامزد‌های راه‌یافته به این مرحله طراحی شده است که به محض تایید شورای نگهبان، اطلاع رسانی خواهد شد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار شد که انتخابات ۲۱ حوزه به مرحله دوم کشیده شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • 🐜
    0

    انتخابات جالبی بود یادگرفتم خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ هرگز رأی ندادم و نمیدم

  • ناشناس
    0

    رای دادن یا ندادن،مساله این است!🤔🤬😳🙄

  • احمد
    0

    دور دوم ؟؟؟؟
    این بار هم پول میدن برای خرید رای ؟؟؟؟؟؟؟

  • خدمتگزار
    0

    لطفا آرای تهران مجددا بازشماری نمایند

  • خدمتگزار
    0

    پیشنهاد می گردد، برای مشارکت بهتر مردم در پای صندوقهای رای، حداقل ۱۰ درصد از تعداد کل کاندیدهای هر حوزه برای دور دوم انتخابات شرکت بدهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها