تشدید حمله‌های رژیم صهیونیستی به کرانه باختری

در روزهای اخیر حمله‌های جنگنده‌ها و ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف کرانه باختری افزایش یافته و مبارزان مقاومت نیز با آنها در حال مقابله هستند.

تشدید حمله‌های رژیم صهیونیستی به کرانه باختری

با گذشت چند روز از ماه مبارک رمضان، حمله‌های هوایی، زمینی، و دریایی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین همچنان بدون وقفه ادامه دارد و در روزهای اخیر صهیونیست‌ها علاوه بر بمباران مناطق مختلف نوار غزه، حمله‌های علیه مناطق مختلف کرانه باختری را نیز افزایش داده‌اند.

خط و نشان دو وزیر تندرو کابینه ضد نتانیاهو درباره مذاکرات آتش‌بس

رسانه‌های عبری در اراضی اشغالی شامگاه دوشنبه درباره ادامه اختلافات در کابینه بر سر مذاکرات بر سر مبادله اسرای صهیونیست گزارش دادند که دو وزیر کابینه ائتلافی، نتانیاهو را تهدید به خروج از ائتلاف در صورت عدم تأمین خواسته آنان درباره مذاکرات غیرمستقیم آتش بس در دوحه کردند.

در ادامه مذاکرات موقت برای آتش برخی گزارش رسانه‌های خبری حاکیست که کابینه ائتلافی بنیامین نتانیاهو در پی اعزام هیأت صهیونیستی به قطر برای بررسی توافق آتش بس، درحال بحرانی شدن است.

این گزارش می‌افزاید، ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی و بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی کابینه نتانیاهو تهدید کردند که در صورت آزادی اسرای فلسطینی که به گفته آنها در قتل شهرک نشینان دست داشتند، کابینه را ترک خواهند کرد.

درگیری شدید مقاومت با نظامیان صهیونیست در جنین

منابع محلی اعلام کردند مبارزان مقاومت فلسطین در شهرک میثلون در جنوب جنین وارد درگیری مسلحانه شدیدی با نظامیان اشغالگر صهیونیستی شدند. همچنین بنابر گزارش رسانه‌های فلسطینی در پی یورش نظامیامیان صهیونیستی به اردوگاه بلاطه در شرق نابلس، مبارزان مقاومت فلسطین با آن‌ها وارد درگیری مسلحانه شدیدی شدند.

شهادت ۱۰ فلسطینی در پی بمباران شهر رفح

جنگنده‌های اسراییلی بامداد امروز سه‌شنبه چند خانه را در شهر رفح در جنوب نوار غزه بمباران کردند که بر اثر آن ۱۰ فلسطینی شهید و شماری هم زخمی شدند.

پیش‌بینی مسوول پرونده مذاکرات اسراییل در دوحه از توافق آتش‌بس

در ادامه تلاش‌ها برای برقراری آتش بس در نوار غزه، برخی منابع عبری زبان فاش ساختند که اختلافات میان مسئول ارشد هیئت مذاکره کننده اعزامی به قطر با کابینه جنگ برای چانه‌زنی بر سر افزایش اختیارات برای مذاکرات آتش بس افزایش یافته است.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صیهونیستی به نقل از منابع آگاه از اختلاف بین مسئول پرونده اسرای اسرائیلی در ارتش و وزرای اسرائیلی بر سر گسترش اختیارات هیئت مذاکره کننده این رژیم در دوحه خبر داد.

منبع مذکور اشاره کرد که مسئول پرونده اسرای اسرائیلی در ارتش رژیم صهیونیستی گفته مسئولان سیاسی حدود اختیارات هیئت مذاکره کننده را به شدت کاهش دادند.

منابع آگاه اسرائیلی همچنین تاکید کردند که مسئول پرونده اسرا در ارتش گفته مذاکرات بدون دادن اختیارات گسترده به هیئت مذاکره کننده شکست خواهد خورد.

در همین راستا، شبکه خبری الجزیره درباره دورنمای آتش بس در غزه به نقل از روزنامه واشنگتن پست نوشت: مقامات آمریکایی فاش ساختند که در میان اعضای دولت بایدن در مورد چگونگی پایان جنگ در غزه، ناامیدی و عدم اطمینان شدید وجود دارد.

اقدام بی‌سابقه اتحادیه اروپا در تحریم شهرک‌نشینان تندرو صهیونیستی

وزرای اتحادیه ‎اروپا در اقدامی بی‌سابقه و به صورت رسمی از موافقت تمامی ۲۷ کشور عضو این اتحادیه به منظور وضع تحریم علیه شهرک نشینان اسرائیلی ساکن در کرانه باختری که دست به اقدامات خشونت طلبانه علیه فلسطینیان می‌زنند، خبر داد.

پایگاه خبری القدس العربی روز دوشنبه گزارش داد که خوزه مانوئل آلبارز بوئنو، وزیر امور خارجه اسپانیا در حاشیه نشست وزرای اتحادیه اروپا اعلام کرد که بر سر تحریم‌ها علیه شهرک نشین‌هایی که فلسطینی‌ها را در کرانه باختری آزار می‌دهند، به توافق رسیدند.

در خبری مرتبط، «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در واکنش به تصویب قانون وضع تحریم علیه شهرک نشینان اسرائیلی در کرانه باختری از سوی اتحادیه اروپا اعلام کرد که گسترش شهرک سازی پاسخی درخور در مقابله اقدامات تحریمی اتحادیه اروپا خواهد بود.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • 🐜
    0

    جنگ داخلی اسرائیل و فلسطین ب ما ربطی ندارد!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها