پیش بینی کارشناسان "دیلی تلگراف" در مورد رئیس جمهور آینده امریکا

چه کسی در انتخابات آمریکا پیروز خواهد شد؟

در حالی که حزب جمهوری خوه محکم پشت سر ترامپ ایستاده او اکنون نیاز دارد تا رای دهندگان مستقل بیش تری را متقاعد کند که از او حمایت کنند یا حداقل آنانی را که در هفت ایالتی که رای شان در انتخابات سرنوشت ساز خواهد بود را متقاعد کند. نتایج نظرسنجی‌ها برای ترامپ بسیار خوب به نظر می‌رسند.

چه کسی در انتخابات آمریکا پیروز خواهد شد؟

نتایج سه شنبه بزرگ به ما نشان داد که اگرچه جمهوری خواهان ممکن است مایل باشند از ترامپ پیش از اعلام نتایج دادگاه‌ها حمایت کنند، اما اگر او در دادگاه محکوم شود به راحتی می‌توانند نظرشان را تغییر دهند. در مورد جو بایدن افزایش مداوم نرخ تورم در داخل امریکا و ادامه جنگ در غزه رای دهندگان دموکرات را به موضع گیری علیه او واداشته است.

به نقل از دیلی تلگراف، کارکنان روزنامه "دیلی تلگراف" به تحلیل چشم انداز پیش روی انتخابات امریکا و احتمال پیروزی بایدن و ترامپ دو نامزد اصلی در آن رقابت پرداخته اند:

روزینا سابور

معاون سردبیر دفتر "دیلی تلگراف" در ایالات متحده امریکا

ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ بی سر و صدا مطمئن است. الکترال کالج بدان معناست که کاخ سفید در نهایت چند هزار رای دهنده را در تعداد انگشت شماری از ایالت‌ها فعال خواهد کرد و در حال حاضر  ترامپ از مزیت نظرسنجی در آنجا برخوردار است. با این وجود، حلقه درونی ترامپ هیچ یک از غرور‌های به نمایش گذاشته شده از سوی او در سال ۲۰۲۰ را از خود نشان نمی‌دهد. آنان کاملا آگاه هستند که باید رای میانه رو‌ها را به سوی خود جذب کنند.

 بن باچر

سردبیر بخش داده روزنامه "دیلی تلگراف"

رقابت مقدماتی موفق‌ترین انتخابات برای یک جمهوری خواه غیرفعال در تاریخ معاصر آن کشور بود. در حالی که حزب جمهوری خوه محکم پشت سر ترامپ ایستاده او اکنون نیاز دارد تا رای دهندگان مستقل بیش تری را متقاعد کند که از او حمایت کنند یا حداقل آنانی را که در هفت ایالتی که رای شان در انتخابات سرنوشت ساز خواهد بود را متقاعد کند. نتایج نظرسنجی‌ها برای ترامپ بسیار خوب به نظر می‌رسند. در هفت ایالت کلیدی میدان نبرد او در همه ایالت‌ها به جز یک ایالت یعنی پنسیلوانیا پیشتاز است. در چهار ایالت از ان ایالت‌ها برتری او بیش از پنج امتیاز است. آن چهار ایالت نوسانی برای پیروزی ترامپ کافی نیستند اگر بایدن در سه ایالت دیگر برنده شود وضعیت به تساوی منجر خواهد شد. با این وجود، پیشتازی ۳.۸ امتیازی ترامپ در میشیگان تاکنون برای عبور از  خط ۲۷۰ کالج انتخاباتی کافی بوده است.

تیم استنلی

مورخ سیاسی

نظرسنجی‌ها در حال حاضر برای ترامپ خوب به نظر می‌رسند و او بهتر از "میت رامنی" نامزد جمهوری خواهان در مارس ۲۰۱۲ در برابر "باراک اوباما" (یکی دیگر از دموکرات‌ها که به دنبال انتخاب مجدد بود) قرار گرفته است. با این جود، اکنون از انبوه انتخابات مقدماتی خارج شده‌ایم که ترامپ در آن پیشتاز بود و می‌توان لحن و گفتمان در حال شکل گیری انتخابات عمومی را مشاهده کرد. همان طور که بایدن به روزنامه نگار نیویورکر گفت ترامپ در انتخابات مقدماتی MAGA یا طرفداران تندروی خود پیروز شد، اما نه لزوما در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان، زیرا بسیاری از جمهوری خواهان میانه رو از نیکی هیلی حمایت کردند. علاوه بر این کمدین‌ها و برنامه سازان تلویزیونی به ترامپ می‌پردازند و به رای دهندگان یاداوری می‌کنند که هی! اقتصاد خوب  است، ایالات متحده در جنگ نیست و بایدن آن قدر‌ها هم بد عمل نکرده است.

پاپی کوبرن

دستیار سردبیر نظرات روزنامه "دیلی تلگراف"

پس از عبور از انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان جای تعجبی ندارد که ترامپ خود را به عنوان رئیس معری کند. مانند سال ۲۰۱۶ میلادی رقبای او در مواجهه با اظهارنظر‌های تعیین کننده دستورکار ترامپ و از نظر ایدئولوژیک غیرمتعارف او دست و پا زدند. تسلط او بر حزب جمهوری خواه همانند همیشه محکم است. با این وجود، این توهم زمامداری و رضایتی که از آن به وجود خواهد آمد مشکل زا خواهد بود. مشکلات شرم آور حقوقی ترامپ باعث می‌شود تا سفیدپوستان دارای تحصیلات دانشگاهی از او دور شوند. دموکرات‌ها روی گاف‌های پرمخاطب حزب جمهوری خواه حساب می‌کنند تا نامزد خود را که به اندازه ترامپ نامحبوب است، اما فاقد جمعیت وفاداران ترامپ در قالب جنبش MAGA می‌باشد به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برسانند. با این وجود، باید نگاه مان را معطوف به بایدن کنیم این انتخاب اوست که ببازد و نه انتخاب ترامپ برای این که برنده شود.

تونی دایور

سردبیر دفتر روزنامه "دیلی تلگراف" در ایالات متحده امریکا

 دونالد ترامپ در نظرسنجی‌های ملی و در میان رای دهندگان در ایالت‌های نوسانی که نظر آنان بیش‌ترین اهمیت را دارد از بایدن پیشی گرفته است. با این وجود هنوز هشت ماه تا روز انتخابات باقی مانده و رئیس جمهور پیشین هزارتوی چالش‌های حقوقی را پیش از زمان برگزاری انتخابات پیش روی خود دارد. نتایج سه شنبه بزرگ به ما نشان داد که اگرچه جمهوری خواهان ممکن است مایل باشند از ترامپ پیش از اعلام نتایج دادگاه‌ها حمایت کنند، اما اگر او در دادگاه محکوم شود به راحتی می‌توانند نظرشان را تغییر دهند. در مورد جو بایدن افزایش مداوم نرخ تورم در داخل امریکا و ادامه جنگ در غزه رای دهندگان دموکرات را به موضع گیری علیه او واداشته است. 

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها