صهیونیستهای افراطی، مانع بزرگ آتش‌بس در غزه / جنگ، پاس‌گل نتانیاهو به ترامپ

با وجود موافقت احتمالی حماس با طرح آمریکا برای آتش‌بس در غزه، به‌نظر می‌رسد کابینه افراطی نتانیاهو مخالف اصلی آتش بس است و این خبر خوبی است برای دونالد ترامپ که می‌داند ادامه جنگ چقدر به زیان بایدن در انتخابات است.

صهیونیستهای افراطی، مانع بزرگ آتش‌بس در غزه / جنگ، پاس‌گل نتانیاهو به ترامپ

مصطفی انتظاری هروی- پس از اینکه منابع مصری از پیشنهاد جدید آمریکا برای آتش‌بس در غزه خبر دادند، العربیه هم به‌نقل از یک منبع بلندپایه در حماس مدعی شد که این جنبش با طرح آمریکا موافقت کرده است.

یک منبع مصری نیز گفت که پیشنهاد آمریکا، آتش‌بس فراگیر نیست؛ بلکه توافقی «برای کاهش میزان درگیری است؛ به‌ویژه اینکه تنش در سطح منطقه هم افزایش پیدا کرده است».

در همین حال صهیونیستها اصرار دارند که تنها آتش بسی موقت پس از آزادی همه اسرا امکان‌پذیر است. طرحی که حماس آن را دسیسه‌ای برای ادامه جنگ و از بین بردن برگ برنده حماس (اسرای اسرائیلی) می‌داند.

مقاومت نتانیاهو برای تداوم جنگی که وجهه صهیونیستها در جهان را بشدت تخریب کرده است، صدای ارتش خسته صهیونیستی را نیز درآورده و گفته می‌شود نماینده ارتش اسرائیل از تیم مذاکره‌کننده برای آتش‌بس استعفا داده است.

فشار افکارعمومی آمریکا بر بایدن برای توقف جنگ در سال انتخابات باعث شده واشنگتن با نتانیاهو اختلاف جدی پیدا کند اما احتمالا نتانیاهو سعی دارد با ادامه جنگ، به ترامپ فرصت پیروزی در انتخابات را بدهد.

دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو روابط نزدیکی دارند و در دولت او بود آمریکا سفارتخانه‌اش را از تل‌آویو به بیت‌المقدس منتقل کرد.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    3

    آتش راه نمی انداختید تا حالا دنبال آتش بس نباشید

  • جوزف هادی
    17

    یادش بخیراعتراضات سال 98نتانیاهو احمق یه کیپی بود میگفت ایران بای بای حالا جاداره بگیم رزیم کودک کش بای بای

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نمی دونم چی بهت بگم تا شاید کمی مغزت تلنگری بخوره جنگ را اینها شروع کردند و الان سربازان اسرائیلی خانه به خانه غزه را می گردند و شخم می کنند آنوقت تو میگی اسرائیل بای بای این بای بایت رو باید به حماس که دنبال سوراخ موش می گردند بگی که باعث شدند 50 هزار اسنان بی گناه به خاک و خون کشیده شوند نتیجه همین حماس بود که عقلشان را دست حضرات ایران دادند

  • تلمبه
    1

    گرم شدم یه جا نشستم گفتم اقدس یهو اقدس اومد نشست ور دستم زد پشت دستم یهویی از خواب جستم نگاهی به اطراف کردم دیدم عه هیشکی نیست ور دستم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها