مذاکره وزیر دفاع ایران با همتای خارجی خود

وزیر دفاع ارمنستان با حضور در ستاد وزارت دفاع در تهران با امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

مذاکره وزیر دفاع ایران با همتای خارجی خود

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این دیدار با بیان اینکه موضوع تقویت روابط با کلیه همسایگان جزء اصول سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران است، افزود: کشور ارمنستان از اهمیت ویژه‌ای در روابط همسایگی برخوردار است و روابط دو کشور در حوزه های مختلف از بدو استقلال ارمنستان، همواره روند رو به رشدی داشته است.

وزیر دفاع حمایت از صلح جامع و پایدار در منطقه را از مواضع جمهوری اسلامی دانست و افزود: موضع قاطع جمهوری اسلامی ایران حمایت از تمامیت ارضی کشورهای منطقه و حق حاکمیت آنها بر تمام قلمرو خود و عدم تغییر مرزهای شناخته شده بین المللی است و در خصوص منطقه قفقاز نیز بر این سیاست پایبند هستیم و از مذاکره مستقیم، صلح پایدار و ارتباط مستقیم دو همسایه آذربایجان و ارمنستان پشتیبانی کرده و این امر را زمینه ساز پیشرفت و توسعه منطقه قفقاز میدانیم.

آشتیانی ادامه داد: در مورد امنیت منطقه، معتقدیم معماری امنیت منطقه باید در خود منطقه طراحی شود و لذا هر رویکردی که توسط کشورهای منطقه برخلاف این سیاست اتخاذ شود، به هیچ عنوان مورد پذیرش نیست.

میزبانی وزیر دفاع از مقام نظامی کشور خارجی +عکس

وزیر دفاع با تاکید بر امنیت درون منطقه‌ای و سازوکارهای منطقه‌ای امنیت تصریح کرد: جستجوی امنیت در خارج از منطقه نتیجه معکوس دارد و منطقه را به محل منازعه قدرتها تبدیل و امنیت و ثبات در منطقه را دچار چالش های بیشتر می‌کند و لذا نباید اجازه دهیم منطقه قفقاز به زمین رقابت دیگران تبدیل شود زیرا در این صورت ثبات و امنیت تک تک کشورها به مخاطره می افتد.

وزیر دفاع ارمنستان در این دیدار با بیان اینکه دوستی دو کشور تاریخی و چند هزار ساله است، افزود: برای ما بسیار مهم است که هر دو کشور در قبال ثبات در منطقه دیدگاه مشابه دارند و باید با نگاه به تحولات و امنیت منطقه ای برای نزدیکی بیشتر روابط دو جانبه تلاش کنیم و در این مسیر با نظر جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تقویت صلح و گسترش روابط دوستانه دو کشور آذربایجان و ارمنستان هم نظر می باشیم.

میزبانی وزیر دفاع از مقام نظامی کشور خارجی +عکس

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    1

    نه

  • ناشناس
    1

    مگه ایشون همتا هم دارد !

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها