کابینه جنگ اسرائیل اختیارات «بن گویر» در خصوص مسجدالاقصی را سلب کرد

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: کابینه جنگ، صلاحیت و اختیارات وزیر امنیت داخلی اسراییل را در مدیریت مسجد الاقصی، سلب کرده است.

کابینه جنگ اسرائیل اختیارات «بن گویر» در خصوص مسجدالاقصی را سلب کرد

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی پیشتر نیز در واکنش به عملیات شهادت‌طلبانه پنجشنبه گذشته در قدس اشغالی، خواستار محدودیت تردد فلسطینی‌ها شده بود.

وی ادعا کرد: حق زندگی مهمتر از حق آزاد جابجایی فلسطینیان است. باید محدودیت‌هایی علیه تردد فلسطینیان اعمال شود تا آن‌ها آزادانه نتوانند جابجا شوند.

به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، سلب مسئولیت از بن گویر پس از آن انجام می‌شود که پیشتر «یائیر لاپید» اول اسفندماه در سخنرانی خود در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی گفت که کابینه رژیم اسرائیل باید اختیارات اداره اوضاع و شرایط در شهر قدس و کرانه باختری در ماه رمضان را از بن گویر بگیرد و طبق توصیه نهاد امنیتی این رژیم عمل کند.

وی افزود: امکان ندارد وقتی چنین مرد آشفته‌ای مسئول است، به ماه رمضان وارد شویم.

لاپید اعتقاد داشت که بن گویر نمی‌تواند امنیت رژیم اسرائیل را حفظ کند.

«ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب در واکنش به خبر سلب مسؤولیتش از مسجد الاقصی گفت: از نتانیاهو انتظار دارم که اخبار مربوط به سلب مسوولیتم از سوی کابینه جنگ در مورد مسجد الاقصی را تکذیب کند.

به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، از سوی دیگر «یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون نیز در واکنش به سلب مسوولیت بن گویر ، از تصمیم کابینه جنگ تقدیر کرد و آن را اقدامی درست دانست.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها