بایدن: تحت معاینه جسمی در بیمارستان نظامی قرار می‌گیرم

«جو بایدن» درحالیکه برای دور دوم ریاست‌جمهوری در انتخابات ماه نوامبر (آبان) ایالات متحده رقابت می‌کند، امروز (چهارشنبه) در یک بیمارستان نظامی در حومه مریلند تحت معاینه جسمی سالانه قرار خواهد گرفت.

بایدن: تحت معاینه جسمی در بیمارستان نظامی قرار می‌گیرم

بایدن صبح امروز چهارشنبه برای انجام یک معاینه جسمی معمول سالانه به مرکز پزشکی نظامی ملی «والتر رید» می‌رود.

کاخ سفید اعلام کرد که خلاصه‌ای کتبی از یافته‌های معاینه رئیس‌جمهوری آمریکا را اواخر امروز به طور علنی منتشر خواهد کرد.

معاینه فیزیکی امسال در حالی برگزار می‌شود که بایدن دموکرات و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق و ۷۷ ساله جمهوری‌خواه برای رویارویی مجدد در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر (۱۵ آبان ۱۴۰۳) آماده می‌شوند.

بر اساس این گزارش، این ۲ نامزد یکدیگر را به زوال عقلی متهم کرده‌اند.

از سوی دیگر، «نیکی هیلی» ۵۲ ساله، آخرین رقیب ترامپ برای نامزدی جمهوری‌خواهان، گفته است که بایدن و ترامپ پیرتر از آن هستند که کاخ سفید را اداره کنند و باید تحت آزمایش‌های شناختی قرار گیرند.

پزشکان در معاینه جسمی سال گذشته بایدن که شامل برداشتن ضایعه‌ای از قفسه سینه بود، او را «سالم» و «مناسب برای انجام وظیفه» دانستند.

پزشک سابق کاخ سفید پیشتر درباره سرعت اختلال شناختی بایدن هشدار داده و اعلام کرده بود که این امر آمریکا را با خطر بزرگی مواجه کرده است.

از سوی دیگر، «رابرت هور» بازپرس ویژه پیشتر گفته بود که رئیس‌جمهور آمریکا نمی‌تواند نقاط عطف مهم زندگی خود را به یاد بیاورد.

بایدن ساعاتی پس از انتشار گزارش بازپرس ویژه درباره جابجایی اسناد محرمانه که حافظه او را زیر سوال می‌برد، با لحنی عصبی نتیجه‌گیری گزارش در مورد حافظه خود را رد و تاکید کرده بود که برخلاف ادعای هور، وی سال درگذشت پسرش «بو بایدن» را فراموش نکرده است.

بایدن در پاسخ به این ادعای بازرس ویژه مبنی بر اینکه او برای به یاد آوردن زمان مرگ فرزندش تقلا می کند، گفته بود: «او اصلا با چه جراتی این موضوع را مطرح می‌کند؟ حافظه من مشکلی ندارد.»

جو بایدن در سن ۸۱ سالگی رکورد سالخورده‌ترین رئیس جمهور تاریخ ایالات متحده را در اختیار دارد. او پیشتر نیز در ۷۷ سالگی به عنوان مسن‌ترین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا وارد کاخ سفید شد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها