آغاز جلسه دادگاه لاهه درباره اشغالگری صهیونیست‌ها/ وزیر خارجه فلسطین: نباید ملت فلسطین را رها کرد

وزیر خارجه فلسطین در جلسه دادگاه بین‌المللی دادگستری در لاهه تأکید کرد نسل کشی در غزه نتیجه مجازات نشدن رژیم صهیونیستی است.

آغاز جلسه دادگاه لاهه درباره اشغالگری صهیونیست‌ها/ وزیر خارجه فلسطین: نباید ملت فلسطین را رها کرد

در حالی جلسات دادگاه عالی بین‌المللی در لاهه در خصوص درخواست پاسخ مشورتی از ۵۲ کشور درباره عواقب جنایت اسرائیل آغاز شده که ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین در جلسه دادگاه بین‌المللی دادگستری در لاهه درباره اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین و جنایت‌های این رژیم علیه فلسطینی‌ها گفت: حق ملت فلسطین درباره موجودیت و تعیین سرنوشت انکار شده است. اسرائیل اراضی فلسطین را سرقت کرده و هیچ گونه مکان امن یا آزادی وجود ندارد. اسرائیل در اوایل فاجعه (نکبة) دو سوم ساکنان را از اراضی‌شان بیرون کرد و پس از آن اراضی بیشتری را اشغال کرد.

به نقل از الجزیره، وی گفت: اشغالگری اسرائیل باید بدون هیچ شروطی پایان یابد. باید اقدامات اشغالگران متوقف شده و قوانین بین‌المللی اجرا شود. اسرائیل حکم دادگاه بین‌المللی دادگستری درباره ممانعت از نسل کشی در غزه را زیر پا می‌گذارد. اکنون زمان آن رسیده که سیاست یک بام و دو هوا که علیه ملت ما اجرا شده، پایان یابد. ما خواهان حق تعیین سرنوشت هستیم. ملت فلسطین نباید در این مرحله رها شوند.

همچنین در جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری عضو تیم حقوقی فلسطین گفت: اسرائیل با پایبندی به مذاکرات با فلسطینی‌ها بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل مخالفت کرد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در سه مناسبت پی در پی به رسمیت شناختن کشور فلسطین را رد کرد.

وی گفت: حوادث اخیر در غزه پیامدهای تأثیرگذاری بر امنیت دارد و رأی دادگاه درباره این پرونده مهم است.

پیشتر دیوان بین المللی دادگستری حکمی را درباره شکایت آفریقای جنوبی در پرونده حمله زمینی احتمالی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه صادر کرده بود.

در پی اعلام قصد رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به رفح، دفتر رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی اعلام کرده بود دولت این کشور یک «درخواست فوری» برای بررسی این مساله در دیوان بین‌المللی دادگستری ثبت کرده است.

دیوان بین‌المللی دادگستری در این باره اعلام کرد وضعیت خطرناک غزه مستلزم اجرای فوری اقداماتی است که در حکم صادره در ۲۶ ژانویه به آن اشاره شده است.

دیوان بین‌المللی دادگستری مستقر در لاهه ۲۶ ژانویه در مورد شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی مبنی بر ارتکاب نسل‌کشی، حکمی اولیه علیه این رژیم صادر کرد و از این رژیم خواست اقدامات لازم برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه انجام دهد.

دیوان بین‌المللی دادگستری اعلام کرد رژیم صهیونیستی همچنان موظف به تبعیت از کنوانسیون نسل‌کشی، از جمله تضمین امنیت فلسطینیان در غزه است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    البته دادگاهه لاهه تو تمام احکامی که در رابطه با اسرائیل صادر کرده ، کلمه اسرائیل را به کار برده نه رژیم صهیونیستی ، شما هم اگر دادگاه لاهه را قبول دارید باید به جای رژیم صهیونیستی بگید اسرائیل.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها