نخست وزیر ارمنستان: در جنگ با اوکراین، متحد روسیه نیستیم

نخست وزیر ارمنستان گفت: ما متحد روسیه در جنگ علیه اوکراین نیستیم.

نخست وزیر ارمنستان: در جنگ با اوکراین، متحد روسیه نیستیم

رویترز نوشت: نیکول پاشینیان در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه منتشر شد، گفت: کشورش متحد روسیه در جنگ با اوکراین نیست، اما تاکید کرد که پروژه‌های همکاری نظامی ایروان علیه هیچ کشوری انجام نمی‌شود.

پاشینیان همچنین گفت: امیدوار است که همسایه و رقیب دیرینه، آذربایجان، علیرغم اظهارات رئیس جمهور این کشور در مورد تعیین مرزها، به انعقاد یک معاهده صلح پایدار پایبند بماند.

ارمنستان و آذربایجان در ۳۰ سال گذشته دو جنگ بزرگ بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی داشتند. این منطقه مدت‌هاست که به عنوان بخشی از آذربایجان شناخته شده است و نیروهای آذری در سپتامبر گذشته کنترل کامل آن را به دست آوردند.

پاشینیان در ماه‌های اخیر گفته بود که ارمنستان دیگر نمی‌تواند برای اطمینان از نیازهای دفاعی خود به روسیه تکیه کند، زیرا کشورش کمک‌های لازم را از مسکو دریافت نکرده است. پاشینیان در اظهارات خود به دیلی تلگراف بریتانیا گفت: از ابتدای حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ گفته بودم که نمی توانیم در کنار مسکو به عنوان متحد بایستیم. در وضعیت اوکراین، ما متحد روسیه نیستیم. و این واقعیت است. اما من همچنین می‌خواهم به شما بگویم که با ایالات متحده یا فرانسه یا سایر شرکا، همکاری امنیتی ما علیه دیگر شرکای دیگرمان نخواهد بود.»

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    بالاخره حتی تو هم فهمیدی که از روسها خیری به کشورتون نمیرسه. دیر فهمیدی اما بالاخره فهمیدی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها