حماس: به همه شروط خود پایبندیم/ توافق در سایه تداوم جنگ معنی ندارد

یک منبع وابسته به حماس با تاکید بر پایبندی مقاومت فلسطین به همه شروط خود در هر توافق آتش‌بس و تبادل اسرا گفت، نتانیاهو در رسیدن به توافق جامع، جدی نیست و اشغالگران بدانند بعد از شکست نظامی، نمی‌توانند در مانورهای رسانه‌ای و دیپلماتیک پیروز شوند.

حماس: به همه شروط خود پایبندیم/ توافق در سایه تداوم جنگ معنی ندارد

درحالی که چارچوب توافق پیشنهادی پاریس برای تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده است، یک منبع آگاه در جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که این جنبش همچنان با میانجی‌های قطری و مصری در ارتباط است تا پاسخ صهیونیست‌ها را درباره توافق آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا بداند.

این منبع در گفتگو با الجزیره تاکید کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر درحال انجام مانور رسانه‌ای است تا بتواند با فشار‌های جامعه اسرائیلی و خانواده‌های اسرای صهیونیست و نیز فشار‌های بین‌المللی که خواستار پایان جنگ علیه غزه هستند، مقابله کند و او در مسیر رسیدن به یک توافق جامع، جدی نیست.

منبع مذکور افزود، هیچ توافقی که منجر به برقراری امنیت، ایجاد سرپناه، امدادرسانی مستمر به مردم غزه و بازسازی این منطقه و تامین یک زندگی شرافتمندانه برای مردم ما نشود، معنایی ندارد و تداوم تجاوزات اشغالگران علیه مردم فلسطین و ادامه محاصره ضد غزه تحت هیچ شرایطی قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد، اشغالگران صهیونیست باید بدانند آن‌ها که در میدان نبرد نظامی شکست خورده‌اند، هرگز در مانور‌های رسانه‌ای و دیپلماتیک یا مذاکره پیروز نخواهند شد.

از سوی دیگر وبسایت عبری والا گزارش داد که اسرائیل پاسخ خود را به قطر و مصر ابلاغ کرده و بسیاری از خواسته‌های حماس را نمی‌پذیرد و آماده مذاکره بر اساس پیشنهاد اصلی نشست پاریس است.

درحالی که طی دو هفته گذشته مباحثات زیادی درباره وضعیت غزه و آتش‌بس در این منطقه و همچنین پرونده تبادل اسرا وجود داشت و اخیرا مذاکراتی در پاریس در این زمینه انجام شده بود، اخیرا قطر اعلام کرد که دوحه پاسخ مثبتی از حماس در رابطه با توافق آزادی اسرا دریافت کرده است. در بیانیه حماس به این منظور آمده است: پس از مشورت با رهبری جنبش و جناح‌های مقاومت، پاسخ خود درباره چارچوب پیشنهاد پاریس را به اطلاع قطر و مصر رسانده‌ایم و برای تضمین آتش بس جامع، پایان دادن به تجاوز، رفع محاصره و تبادل اسرا با روحیه مثبت با این پیشنهاد برخورد کردیم.

اما حماس در سند پاسخ خود به چارچوب توافق پیشنهادی پاریس چندین شروط مهم را جهت انجام این توافق ذکر کرده که توقف کامل تجاوزات صهیونیست‌ها به غزه و خروج ارتش اسرائیل از این منطقه و رفع محاصره غزه و ... از جمله بارزترین آنهاست.

روز پنجشنبه یک منبع در مقاومت فلسطین اعلام کرد، مقاومت از همه امکانات نظامی و نیروی انسانی کافی برای مقابله با دشمن برای طولانی‌ترین زمان ممکن برخوردار است. پاسخ مثبت مقاومت فلسطین به چارچوب طرح پاریس در درجه اول منافع مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری و قدس و همچنین منافع نیرو‌های مقاومت و ملت‌های منطقه را در نظر می‌گیرد و هرگز به معنای کاهش قدرت مبارزه مقاومت نیست.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • زند
    0

    بسم الله الرحمن الرحیم

    موضع ایران در قبال غزه و سرنوشت آن بشدت و به عمد تضعیف شده است.

    ایران پا پس کشیده.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها