رسانه اسرائیلی:

قطر آماده اعلام آتش بس در غزه در «روز شنبه» می‌شود/ حماس تکذیب کرد

در طرح قطر از اسرائیل درخواست آتش بس نخواهد شد، بلکه یک آتش بس طولانی مدت خواهد بود و ارتش اسرائیل از نوار غزه عقب‌نشینی نخواهد کرد، بلکه صفوف خود را در خارج از شهرهای نوار غزه تجدید می‌کند.

قطر آماده اعلام آتش بس در غزه در «روز شنبه» می‌شود/ حماس تکذیب کرد

شبکه ۱۴ عبری فاش ساخت که دوحه آماده اعلام مذاکرات آتش بس جدید «روز شنبه پیش‌رو» در نوار غزه می‌شود.

منابع عبری زبان از قریب الوقوع بودن اعلام آتش بس در نوار غزه خبر دادند.

وبگاه روسیا الیوم شامگاه چهارشنبه به نقل از شبکه ۱۴ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که قطر در حال آماده شدن برای اعلام آتش بس در نوار غزه در روز شنبه پیش‌رو است.

این شبکه عبری نوشت: «شبکه ۱۴ عبری شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که یک مقام عرب که با حماس برای آزادی هزاران زندانی در ازای اسرا در غزه به توافق رسیده است، اعلام کرد که قطر در حال آماده شدن برای اعلام آتش‌بس در روز شنبه است».

به گفته این مقام عرب، پیشرفت‌های واقعی بین دو طرف وجود دارد، زیرا مصر در مصمم است تا این پیشرفت‌ها را قبل یا در اولین روزهای سفر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به دست آورد.

وی افزود که از اسرائیل درخواست آتش بس نخواهد شد، بلکه یک آتش بس طولانی مدت خواهد بود و ارتش اسرائیل از نوار غزه عقب‌نشینی نخواهد کرد، بلکه صفوف خود را در خارج از شهرهای نوار غزه تجدید می‌کند.

حماس: آتش‌بسی در روز شنبه وجود نخواهد داشت

اسامه حمدان از رهبران حماس روز چهارشنبه گفت این جنبش در حال بررسی معامله تبادل اسراست و آنها دیدگاه‌ها و نقطه نظرات اساسی درباره آن دارند.

حمدان تصریح کرد: «در مذاکرات خود به دنبال تضمین‌هایی درباره پایبندی اسرائیل خواهیم بود و بزرگترین تضمین، توانایی ما در پاسخگویی به تجاوزات از عرصه های مختلف است».

بنا بر گزارش روسیا الیوم، او خاطرنشان کرد «حماس با نیروهای مختلف مقاومت در حال بررسی تفاهمی است تا پاسخ واحدی را برای ارائه به میانجی‌گران آماده کند.»

حمدان تاکید کرد که آنچه ارتش رژیم صهیونیستی موفق به انجام آن در میدان نشد، در سیاست نخواهد توانست محقق کند.

او همچنین گفت نابودی «سازمان آزادی‌بخش فلسطین» را نخواهند پذیرفت.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    1

    جالبه حماس مخالفه .اونوقت بعضیها به اسراییل بد وبیراه میگن !

  • ناشناس
    0

    کم دروغ بگویید.........

  • مردم
    0

    جنگها همه بازی سیاسیه فقط مردم بیگناه کشته می‌شوند آنچه برا ابر قدرتها مهمه فروش انبارهای اسلحه و منافع خودشان است مهم نیست ملتی ویران شود حماس یا هر کوفتی همه جیره خوارن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها