جمهوری‌خواهان، توهم توطئه و تیلور سوئیفت/ آیا پدیده بسیار موفق تیلور سوئیفت ساخته و پرداخته دولت بایدن است؟

​ بدون هیچ حرف و حدیثی باید گفت امسال، سال تیلور سوئیفت بود و باید او را پربحث‌ترین، مورد توجه‌ترین و البته موفق‌ترین چهره موسیقی و شاید عرصه هنر در سال ۲۰۲۳ دانست. آلبوم تازه ملکه این روزهای موسیقی پاپ آمریکا به نام «اکنون صحبت کن» به دوازدهمین آلبوم او بدل شد که پس از انتشار به سرعت به صدر جدول هفتگی بیلبورد راه یافته است.

جمهوری‌خواهان، توهم توطئه و تیلور سوئیفت/ آیا پدیده بسیار موفق تیلور سوئیفت ساخته و پرداخته دولت بایدن است؟

به این ترتیب، سوئیفت نه تنها رکورد «باربارا استرایسند» را شکست بلکه به نخستین خواننده زن بدل شد که همزمان ۴ آلبومش در میان ۱۰ آلبوم برتر تاریخ موسیقی پاپ رده‌بندی شده توسط بیلبورد قرار دارد. او همچنین تنها هنرمند در قید حیات است که همزمان ۱۱ آلبومش در میان ۲۰۰ آلبوم برتر قرار گرفته است.

روزهای خوش تیلور سوئیفت ۳۳ ساله زمانی اتفاق می‌افتد که او در تور جهانی خود که اِراس نام دارد، رکوردها را جابه‌جا کرد. کنسرت‌های برگزار شده تیلور سوئیفت در قالب تور جهانی اداس تاکنون بیش از 2/1 میلیارد دلار فروش داشته و او را به پرفروش‌ترین خواننده تاریخ موسیقی جهان بدل کرده است.

موفقیت‌های سوئیفت به اینجا ختم نمی‌شود و او توانست در سال ۲۰۲۳ به عنوان چهره سال مجله تایم برگزیده شود. مجله تایم در سنتی که از سال ۱۹۲۷ تاکنون مرسوم است، طی هر سال، چهره برگزیده خود را انتخاب و روی جلد خود چاپ می‌کند. این چهره‌های برگزیده، از میان افراد، گروه‌ها یا مفاهیمی که در ۱۲ ماه گذشته بیشترین تأثیر را بر جهان داشته‌اند، انتخاب می‌شوند.

سوئیفت برای رسیدن به این عنوان رقبایی مانند اعتصاب‌کنندگان هالیوود، قضات پرونده‌های قضایی دونالد ترامپ، شی جین پینگ، ولادیمیر پوتین، سم آلتمن، جردم پاول و شاه چارلز سوم داشت اما در نهایت تصویر او در حصار قابی قرمز روی مجله تایم رفت.

در نهایت باید این نکته را نیز اضافه کنیم که چند روز دیگر جشنواره موسیقی گرمی در پیش است و سوئیفت در ۶ رشته از این جشنواره که از آن به عنوان معتبرترین جشنواره موسیقی جهان یاد می‌شود، نامزد شده و به احتمال فراوان بر رقبای خود غلبه خواهد کرد و جوایز را با خود به خانه خواهد برد. این موفقیت‌های دنباله‌دار سبب شده است تا او به یک چهره مهم و تاثیرگذار ملی تبدیل شود.

از این رو کارشناسان و تحلیل‌گران موسسات افکارسنجی و همچنین مدیران و متخصصان کمپین‌های انتخاباتی معتقدند رقابت سنتی افراد در انتخابات ۲۰۲۴ چندان محلی از اعراب ندارد و باید منتظر ماند و دید تا سوئیفت از کدام نامزد حمایت خواهد کرد.

اینطور که آمار و ارقام نشان می‌دهد، از هر ۵ آمریکایی واجد شرایط برای شرکت در انتخابات، یک نفر به نامزدی رای خواهد داد که مورد حمایت سوئیفت است. به عبارت دیگر سرنوشت ۲۰ درصد صندوق رای انتخابات ۲۰۲۴ را سوئیفت مشخص خواهد کرد.

سابقه سوئیفت نشان می‌دهد که به دموکرات‌ها نزدیک‌تر است و در انتخابات گذشته نیز از بایدن در برابر ترامپ حمایت کرده بود. با این اوصاف کمپین انتخاباتی جو بایدن روی حمایت او حسابی ویژه باز کرده است. از این رو، برخی از جمهوری‌خواهان به سبک و سیاق گذشتگان و اسلاف خود سعی دارند تا در صحت و سقم موفقیت‌های سلسله‌وار تشکیک به عمل آورند و آن را برساخته نفوذ و برنامه‌های دولت بایدن، به ویژه پنتاگون بدانند.

در ماه‌های گذشته شبکه خبری فاکس نیوز که به طور سنتی از جمهوری‌خواهان حمایت می‌کند و روزگاری به روابط عمومی فعل و انفعالات دونالد ترامپ بدل شده بود، سعی دارد تا با مطرح کردن تئوری‌های توطئه، این فرضیه را جا بیاندازد که تیلور سوئیفت یک مامور مخفی پنتاگون است که وظیفه او اجرای یک عملیات پیچیده روانی برای گمراه کردن مردم و هدایت آن‌ها به صندوق رای برای پیروزی جو بایدن می‌باشد.

سردمدار پرداخت به این تئوری توطئه را می‌توان جسی واترز دانست که مجری برنامه «پرایم تایم» است. شاید باورش کمی سخت باشد اما برخی از جمهوری‌خواهان محافظه‌کارتر، پا را فراتر می‌گذارند و می‌گویند سوئیفت یک مامور اطلاعاتی عضو ناتوست و ماموریت او هدایت اذهان جوانان کشورهای عضو این پیمان به سمت و سویی است که دموکرات‌ها بتوانند از آن بهره ببرند. 

در تازه‌ترین مورد، پای ویوک راماسوامی، کارآفرین جوان و هندی تبار آمریکایی که تا چند هفته پیش یکی از نامزدهای حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ۲۰۲۴ بود و سرانجام به نفع دونالد ترامپ از رقابت‌ها خارج شد، به این موضوع باز شده است.

این اظهارات راماسوامی پس از صعود تیم کانزاس سیتی شیفز به فینال رقابت‌های فوتبال آمریکایی، موسوم به سوپربول، رخ داد. گفتنی است این رویداد، پربیننده‌ترین رویداد تصویری کشور آمریکاست و ده‌ها میلیون بیننده این مسابقه را به طور زنده تماشا می‌کنند.

یکی از اعضای این تیم تراویس کلسی است که در ماه‌های اخیر با سوئیفت وارد رابطه عاطفی شده و سوئیفت برای حمایت از او هر هفته به استادیوم می‌رود. راماسوامی معتقد است صعود کانزاس سیتی شیفز نیز یک توطئه است و در مسیر اجرای این توطئه، این تیم به طور قطع قهرمان سوپربول خواهد شد تا تصویر سوئیفت و کلسی در جشن قهرمانی، ذهنیت جوانان آمریکایی را برای حضور این دو چهره در کمپین انتخاباتی بایدن آماده سازد

و این حس همدلی ایجاد شده به این دو نفر در نهایت به نوشتن نام بایدن بر روی برگه‌های رای بیانجامد. به گزارش ایندیپندنت،  این نظرات راماسوامی پاسخی به توییت جک پوسوبیک، چهره راست‌گرا و مروج نظریه پیتزاگیت بود که نوشت به این فکر می‌کند که «زمانی تیلور سوئیفت در سال ۲۰۱۹ از خانواده سوروس به دلیل خرید حقوق موسیقی‌ او انتقاد کرد و بعد چطور در سال ۲۰۲۰ فوق لیبرال شد».

گفتنی است شرکت سهامی خاص که سوروس آن را تاسیس کرد، یکی از چندین شرکتی بود که در شرکت مادر متعلق به اسکوتر براون که سال ۲۰۱۹ ضبط‌های اصلی آثار نسخه‌های مستر سوئیفت را خرید، سهام داشت. البته برخلاف ادعای پوسوبیک که «سوئیفت در سال ۲۰۲۰ فوق لیبرال شد»، حمایت عمومی سوئیفت از دموکرات‌ها پیش از خرید ضبط‌های اصلی آثار او رخ داد.

او سال ۲۰۱۸ از دو دموکرات که برای تنسی نامزد شده بودند، حمایت کرد. هرچند سوئیفت بیشتر اوقات در زمینه مسائل سیاست سکوتش را حفظ می‌کند، در سال ۲۰۲۰ برای ریاست‌جمهوری از بایدن حمایت کرد و در ماه سپتامبر با یک پست اینستاگرامی در روز ملی ثبت‌نام رای‌دهندگان، باعث شد بیش از ۳۵ هزار نفر برای رای دادن ثبت‌نام کنند.

منبع: روزنامه هفت صبح
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها