واکنش آفریقای جنوبی به حکم دیوان لاهه علیه اسرائیل/ تبریک امیرعبداللهیان به آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی از حکم اولیه دیوان بین‌المللی دادگستری درمورد شکایت این کشور از رژیم صهیونیستی استقبال کرد.

واکنش آفریقای جنوبی به حکم دیوان لاهه علیه اسرائیل/ تبریک امیرعبداللهیان به آفریقای جنوبی

به گزارش الجزیره، دولت آفریقای جنوبی تاکید کرد که از تدابیر موقت اعمال شده توسط دادگاه دادگستری بین المللی علیه رژیم صهیونیستی استقبال می‌کند.

دولت آفریقای جنوبی اعلام کرد: این حکم پیروزی قاطع قانون‌مداری بوده و نقطه عطف مهمی در زمینه تحقق عدالت برای مردم فلسطین است.

وزیر همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی نیز در این خصوص گفت:"نمی‌توانیم تنها شاهد هزاران نفر از مردم فلسطین باشیم و اقدامی نکنیم."

وی با اعلام اینکه "دوست داشتیم که دیوان بین‌المللی دادگستری حکم آتش‌بس غزه را صادر می‌کرد" تاکید کرد که بدون ایجاد آتش‌بس اجرای دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

خانم ماشابانه گفت که حکم دادگاه بین‌المللی اقدامی مهم بوده و آزمایش و ارزیابی میزان پایبندی رژیم صهیونیستی به قوانین بین‌المللی است.

تیم حقوقی آفریقای جنوبی نیز تاکید کرد که برای ممانعت از نسل‌کشی مردم فلسطین تلاش خواهد کرد و رژیم صهیونیستی در قانع کردن دادگاه مبنی بر عدم نقض قوانین شکست خورد.

این تیم از تمام کشورها خواست که به حکم دادگاه بین‌المللی پایبند باشند و تاکید کرد که حکم امروز این پیام را برای اسرائیل دارد که هیچ کس بالاتر از قانون نیست.

بر اساس این گزارش، امروز جمعه حکم اولیه دیوان بین‌المللی دادگستری در مورد شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی صادر شد.

این حکم رژیم صهیونیستی را ملزم می‌کند که اقداماتی در راستای ممانعت از نسل کشی مردم غزه اتخاذ کند.

امیرعبداللهیان موفقیت آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری را تبریک گفت

 وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تبریک موفقیت دیپلماتیک آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری از همتایان خود در کشورهای جهان تقاضا کرد تا از اقدام آفریقای جنوبی حمایت کنند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: موفقیت آفریقای‌جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری در جریان طرح شکایت از رژیم صهیونیستی را به دولت و ملت آفریقای‌جنوبی، ملت فلسطین و خانم نالدی پاندور وزیر امور خارجه این کشور تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: ‌بار دیگر بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از ابتکار عمل دولت آفریقای جنوبی تصریح می‌کنم.

امیرعبداللهیان خطرنشان کرد: ‌امروز مقامات رژیم جعلی اسراییل منفورترین افراد نزد افکار عمومی جهان هستند که باید به دلیل ارتکاب نسل‌کشی و جنایات بی‌سابقه جنگی علیه فلسطینیان فورا به دست عدالت سپرده شوند.

دیپلمات ارشد کشورمان افزود: ‌لازم است تاکید کنم حمایت همه‌جانبه کاخ‌سفید از جنایات صهیونیست‌ها نیز هیچگاه فراموش نخواهد شد و مورد توجه و پیگیری افکارعمومی قرار دارد. از همه‌ی همتایانم در کشورهای جهان تقاضا دارم از اقدام آفریقای جنوبی در دیوان کیفری بین‌المللی حمایت کنند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ناشناس
    0

    ای بابا مگه سازمانهای بین المللی تحت نفوذ غرب وامریکا واسراییل نبودند ؟اگه علیه ما صادر بشه وابسته میشن .

  • ناشناس
    0

    به نفع صلح ودودولتی ودقیقا کارفتح روانجام دادیه مترجم هم بیادنوشته شعرهای حضرت دکترروترجمه کنه به خودش بسپارن مثل سازمان ملل متحد کولاک میکنه وتوهین به ملل میشه

  • ناشناس
    0

    آخه کی حرف شماها رادرجهان گوش میده که پیام میفرستی!!

    نظرات شما -
    • رابی
      0

      عزیزم واسه ساندیس خورها پیام داده

  • ناشناس
    1

    خخخخخخخخ. آفریقای جنوبی رو انداختن جلو خودشون پشت قایم شدن چون مثل موش ترسو از اسراییل ترس دارند

  • رابی
    0

    خیلی جالبه.نه ایران و نه هیچ یک از کشورهای عربی و اسلامی علیه اسرائیل به دادگاه بین‌المللی لاهه شکایت نکردند به غیر از آفریقای جنوبی.

  • ناشناس
    0

    امیرعبداللهیان فارسی تبریک گفته یا انگلیسی؟؟؟!!!
    🤪🤪🤪🤪🤪

    نظرات شما -
    • رابی
      0

      به گویش برره ای تبریک گفته.

    • زر زر زر ز رگرگرگر
      0

      به زبون زر گری گفته

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها