منابع آگاه ایرانی ادعای وال استریت ژورنال درباره حادثه تروریستی کرمان را رد کردند

منابع آگاه ایرانی، ادعای روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال مبنی بر هشدار اطلاعاتی واشنگتن به تهران درباره حمله تروریستی کرمان را رد کردند.

منابع آگاه ایرانی ادعای وال استریت ژورنال درباره حادثه تروریستی کرمان را رد کردند

یک مقام آگاه امنیتی  در واکنش به این ادعای وال استریت ژونال گفت: اگر پیامی امنیتی از سوی آمریکا رد و بدل شده باشد، با هدف در امان ماندنش از پاسخ ایران بوده است.

این مقام امنیتی تصریح کرد: «اگر پیامی امنیتی از سوی آمریکا رد و بدل شده باشد، با هدف در امان ماندن واشنگتن از ضرب شست ایران، خصوصا پس از جنگ اسرائیل در غزه بوده است.»

بیشتر بخوانید: آمریکا پیش از حمله تروریستی کرمان به ایران هشدار داده بود

پیش از این، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، هفتم دی ماه در سیزدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سخنانی درباره اوضاع جاری در غزه پس از عملیات طوفان الاقصی به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: آمریکا با تمام توان پشت کار آمد و دائما به ما پیام داد که اولا ما دنبال گسترش دامنه جنگ نیستیم و دوم به گروه‌ها نیابتی خود در منطقه توصیه کنید که علیه ما اقدامی نکنند.

‌وزیر خارجه ایران اول آذرماه نیز در گفتگو با المیادین درباره پیام‌های آمریکا گفت: «بله آمریکایی‌ها از روزهای اول چندین پیام فرستاده‌اند مبنی بر اینکه ایران خویشتنداری کند. آمریکا پیام داد که ایران خویشتنداری کند. نکته دیگر در این پیام‌ها که گفته شد این بود که آمریکا دنبال توسعه دامنه جنگ نیست. در همه پیام‌هایی که آمریکا داد، از ایران خواست که از گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه و یمن و منطقه بخواهد که کاری علیه اسرائیل و پایگاه‌های آمریکایی نکند. ایران هم گفت که اگر آمریکا دنبال توقف جنگ است باید در عمل این کار را بکند نه اینکه از اسرائیل جانبداری کند.»

روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال روز پنجشنبه به وقت ملی به نقل از مقامات آمریکایی ادعا کرد که ایالات متحده مخفیانه به ایران هشدار داده بود که داعش در حال آماده شدن برای انجام «حمله تروریستی» است.

به گفته این منابع، این هشدار محرمانه از آنجا به تهران مخابره شد که ایالات متحده اطلاعاتی به دست آورده بود که گروه وابسته به داعش خراسان در حال برنامه ریزی برای حمله به ایران است.

دو انفجار تروریستی ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ برابر با سوم ژانویه ۲۰۲۴ در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان رخ داد که ۹۵ شهید و ۲۸۴ مجروح برجای گذاشت. این حادثه تروریستی محکومیت منطقه‌ای و بین‌المللی گسترده‌ای به همراه داشت.

گروه تروریستی تکفیری داعش در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو انفجار شهر کرمان که به شهادت و مجروح شدن ده‌ها نفر منجر شد، کار این گروه تروریستی تکفیری بود.

اما معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعای روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال مبنی بر هشدار اطلاعاتی واشنگتن به تهران درباره حمله تروریستی کرمان از اظهار نظر دراین باره خودداری کرد.

«ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالات آنان درباره ادعای روزنامه وال استریت ژونال مبنی بر هشدار آمریکا به ایران درباره حمله تروریستی کرمان، این مطلب را بیان کرد.

خبرنگاری از معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پرسید: بر اساس گزارش وال استریت ژورنال آمریکا به ایران در مورد حملات کرمان هشدار داده بود، آیا این به معنی همکاری اطلاعاتی آمریکا و سپاه است؟

ودانت پاتل پاسخ داد: اظهار نظر و ارزیابی عمومی در این زمینه ندارم . بر اساس اطلاعات ما حمله تروریستی کرمان تمام ویژگی‌های یک حمله از سوی داعش را داشت و ما می خواهیم همدردی خود را با مردم ایران تکرار کنیم.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 25
  • ناشناس
    1

    انتظار دیگه ای داشتید!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      35

      خوراک غربگدا ها و نوکران صهیونیست و خودفروشان آماده شد بفرمایید میل کنید.

    • ناشناس
      0

      خودفروش اونیه که ازحق اساسی کاروازدواج ومعیشت وزندگی سالم مردم سهمیه وجیره برای حکومت لیسی میکنه

    • ناشناس
      0

      نیاز به هشدارآمریکا نبود وقتی 16تا بم خنثی شد خودش بهترین هشداربود حالا وال استریت ژورنال راست بگه یادروغ فرقی نمیکنه 16بمب را که آمریکا کشف نکرده بود

    • ناشناس
      0

      شرق گدایان مزدور نه غیرت دارند نه شرف فقط به منافع خودشان فکر می کنند . بدبخت اون امتیازی که در قبال نوکری بهتون میدن ارزش بیگاری و نوکری داره ؟ قول استخدام / وام / امتیاز در دبیرستان و دانشگاه و . . .

  • شهرام.ر
    1

    این مقام آگاه امنیتی !! اسم نداره؟ امریکا چرا باید از عکس العمل ایران بترسه؟ به خاطر سیلی سختی که در عین الاسد از شما خورده؟؟؟؟.جمع کنید بساط رو.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اینا همه رو زدن در توهماتشان آمریکا را شکست داده اند . آنقدر ضعیف و بی سوادند که با تکنولوژی آمریکا پیام مرگ بر آمریکا می فرستند . حماقت و خودبرتربینی توی خون و رگ شونه .

    • ناشناس
      2

      منظور شوم سخنگوی نحس امریکائی از تکرار همدردی با مردم ایران یعنی باز هم از این خبرها خواهد بود!بیچاره مردم ایران,که حاکمیت کشورش شب و روز مردم مردم می گوید و جز اه و ناله چیزی برای مردم بار نمی اورد .امریکائیها هم با مردم ایران همدردی می کنند و لوتی داعش شان را می اندازند به جان مردم بیچاره ایران.بینوا ایران!

    • هی ی یییی زززززززاااااااااااااررررررررط ط
      0

      مقام امنیتی راست میگه
      مسئولین پاک دست و با تقوا و با ایمان ایران راست میگن
      در ایران مقامات همه راست میگن
      الباقی کشورها همه دروغ میگن
      همه خبرگزاریهای خارجی همه رسانه های خارجی دروغ میگن
      همه دروغ و اشتباه هستن
      فقط و فقط مسئولین ایران درست و راست هستن و حق با مسئولین ایرانه
      سازمان ملل و آژانس انرژی اتمی و .... همه باید حرف گوش کن و مطیع بلامنازع و مطلق مسئولین ایران باشند

  • ناشناس
    25

    عجب از این همه دروغ ، امریکا با همین دروغ ها این همه نفاق و فتنه در جامعه ما به وجود اورده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      دوست عزیز نفاق وفتنه را آمریکا بوجود نیاورده مسعولین فتنه ونفاق رابوجود آوردند با دزدی بی عدالتی وفساد

    • ناشناس
      0

      تو غیرت داری ؟ این همه ظلم و گرانی رو می بینی و بخاطر امتیازی که قراره بهت بدن پیام دروغ ارسال می کنی ؟ صد درصد مشخصه آینده ای سرشار از تنبلی و مفت خوری خواهی داشت . بجای کار کردن و درس خوندن راه آسان استفاده از امتیاز رو انتخاب کردی اما نمی دونی آنقدر مثل تو تو صف خوابیده که هیچی به تو نخواهد رسید . خودت بعدا متوجه خواهی شد .

  • ناشناس
    0

    اسناد زا آمریکا نشون داده

  • ناشناس
    6

    هشدار سازمانهاز اطلاعاتی آمریکا لازم نبود!!! با وجود این همه دشمن داخلی و خارجی طبیعیه که عده‌ای در صدد ضربه زدن باشند. باید مراقبت‌های اطلاعاتی و حراستی در این گونه مناسبت‌ها ده برابر شود.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      احسنت واقعا راست گفتی اینهمه بمب کشف شد هشدارازاین بالا تر

    • ناشناس
      3

      مناسبتها یکی دوتا دتا صدتا نیست که.هرروز غیر از زیارتگاهها و مساجد,دهها مناسبت عمومی بزرگ در سراسر کشور است.کدام دستگاه اطلاعاتی می تواند این همه را پوشش امنیتی بدهد؟!

  • ناشناس
    0

    پس چرا هیچکدام از مقامات از جمله دختر خود ایشان به مراسم نرفتند

  • عادل
    0

    نتیجه میگیرم حکومت ایران آمریکا شریک دوزد رفیق قافله هست فقط کلاه سر ملت ایران بگذارند آیا ساندیس خور آن نظرشان چیه

  • ناشناس
    0

    اگر مطلب وال استريت علیه ال سعود یا اسراییل بود تصدیق میکردی ولی چون علیه شما تکذیب میکنید

  • حامد
    0

    این مقام امنیتی حتماً دروغ میگه، مثل سایر دروغ ها.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      این منبع اگاه نگفته چرابعدازکشف سه تابمب نگفن

  • ناشناس
    0

    آخه افت داره سرباز ... از آمریکا اطلاعات بگیره حتی اگر پای جان هزار نفر هم در میان باشد

  • ناشناس
    0

    آقا اطلاعات دادن بده

  • جرج
    0

    این اتفاق باید میوفتاد،چون مسکن دی 98 داشت کمرنگ میشد و اثرش از بین میرفت

  • دانا
    0

    وقتی اسناد بیرون اومد که در انتقام های سخت با کشورها و دولت هایی که شامل حالشان می شد هماهنگی وجود داشته ،چرا هشدار آمریکا را انکار کنیم؟چه راست چه دروغ جان انسان با ارزش است.چه آن انسان ارزشی باشد چه نباشد.بیایید مانند یک انسان به هم رحم کنیم و به نیروهای امنیتی یادآوری کنیم که آنها حقوق می گیرند تا ایجاد امنیت کنند.هر چند تا بمب به ادعا ی خودتان هم خنثی کردید نتوانستید از جان مردم کشورتان محافظت کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها