ادعای مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه ادعا کرد که ایران به سختی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری می‌کند.

ادعای مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران

رافائل گروسی که در مجمع جهانی اقتصاد در داووس حضور داشت، همچنین مدعی شد که آژانس «گروگان» اختلافات ایران با کشورهای غربی شده است.

گروسی در مصاحبه‌ای در مجمع جهانی اقتصاد در داووس گفت: «این یک وضعیت بسیار ناامید کننده است. ما فعالیت‌های خود را در ایران ادامه می‌دهیم، اما به صورت حداقلی. آنها همکاری را به شیوه‌ای بسیار بی سابقه محدود می‌کنند و بازرسان از سوی ایران به دلیل ملیت آنها رد شده است.»

به ادعای گروسی، «وقتی چیزی وجود دارد که فرانسه، انگلیس یا ایالات متحده درباره ایران می‌گویند و ایران این ادعاها را دوست ندارد، تهران هم آژانس بین المللی انرژی اتمی را به گروگان اختلافات سیاسی خود با دیگران تبدیل می‌کند.»

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در بخش دیگری از ادعاهایش از افزایش میزان و سرعت غنی‌سازی اورانیوم در ایران خبر داد و مدعی شد: «جمهوری اسلامی همزمان با مذاکرات غیرمستقیم احیای برجام با آمریکا سرعت غنی‌سازی اورانیوم خود را کاهش داد اما این روند را بار دیگر در اواخر سال ۲۰۲۳ سرعت بخشید.»

گروسی در عین حال افزود: «دیپلماسی، دیپلماسی، دیپلماسی، این چیزی است که ما نیاز داریم. ما باید به گفتگو ادامه دهیم، باید از وخامت اوضاع تا حدی جلوگیری کنیم که بازیابی آن غیرممکن باشد.»

ادعاهای مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی در حالی است که «محمد اسلامی»، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به رویکرد جهت دار آژانس به تازگی گفته است: «در شورای حکام نیز انتظار بود به موضوع اسرائیل پرداخته شود که با توجه به لابی سنگین صهیونیست‌ها در سازمان‌های بین‌المللی این اتفاق رخ نداد. ما همچنان انتظار داریم به این موضوع پرداخته شود چون تهدید آشکار استفاده از سلاح هسته‌ای محکوم است و باید به آن پرداخته شود.»

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ناشناس
    4

    آیا زمان آن فرا نرسیده که بمب اتم را علنی کنیم ، اوضاع قمر در عقرب است

  • ناشناس
    8

    بله اگه همکاری کامل انجام بده هرچی اطلاعات سری طبقه بندی شده روتقدیم شماکنه شمادرعوض بهش شکلات میدیدواسم مراکزو اطلاعاتم تقدیم رژیم صهیونیستی میکنید مرگ برصهیونیست....

  • یاسر
    2

    همین ادعا ها بعدا کار دستتان میده فکر نکنید که زرنگ یا خیلی قدر هستید

  • ناشناس
    5

    اونقدر ابراز نگرانی کنید که یه روز صبح پاشید ببینید نصف اروپا با بمب اتم ویران شده...

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اره

  • ناشناس
    0

    من نمی دانم درحالی که آمریکا و اسرائیل همیشه ایران را تهدید می کنند چرا ایران نباید صلاح هسته‌ای داشته باشد؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      جرات می خواد بزنی هروقت اسراییل زدید بعد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها