بایدن: به ارتباط با قطر، مصر و اسرائیل برای بازگرداندن گروگان‌ها ادامه می‌دهیم

رئیس جمهوری آمریکا بر تصمیم خود برای ادامه ارتباط با رهبران قطر، مصر و رژیم صهیونیستی با هدف آزادی همه افراد تحت اسارت گروه های مقاومت فلسطینی در نوار غزه تاکید کرد.

بایدن: به ارتباط با قطر، مصر و اسرائیل برای بازگرداندن گروگان‌ها ادامه می‌دهیم

شبکه خبری «الغد» مصر بامداد امروز (دوشنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا در یک بیانیه که روز یک شنبه به وقت محلی در وبسایت کاخ سفید منتشر شده، خاطر نشان ساخته که کشورش هرگز از تلاش برای بازگرداندن شهروندان آمریکایی و دیگر افراد تحت اسارت گروه های مقاومت فلسطینی در نوار غزه به کشورهای خود دست نخواهد کشید.

بایدن در بیانیه خود در صدمین روز آغاز تجاوز نظامی رژیم صهیونستی به نوار غزه، درباره افراد تحت اسارت گروه های مقاومت فلسطینی آورده است: ما با هماهنگی نزدیک با مصر و قطر، برای توقف هفت روزه جنگ در غزه میانجی گری کردیم که به آزادی ۱۰۷ گروگان منجر شد.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه نیز تصریح کرد: ما مشتاق حفظ ارتباط نزدیک با همتایان خود در مصر، قطر و اسرائیل برای بازگرداندن همه بازداشت شدگان به خانه های خود و بازگشت آنها نزد خانواده هایشان هستیم.

بایدن ضمن تاکید دوباره بر تعهد خود به همه افراد تحت اسارت گروه های مقاومت فلسطینی مبنی بر این که در کنار آنها بایستد، اعلام کرد که «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته در جست و جوی راهی برای دستیابی به یک توافق جهت آزادی افراد مذکور، بار دیگر به منطقه خاور میانه سفر کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین مدعی شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) یک هفته پس از دستیابی به توافق منجر به آزادی افراد تحت اسارت خود، از آن خارج شده، جایی که عنوان کرد: متاسفانه حماس تنها پس از یک هفته، از توافقنامه آزادی گروگان ها خارج شد با این حال، ما و شرکایمان توقف نکردیم.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها