حملات هوایی و موشکی آمریکا و انگلیس به نقاط مختلف یمن/ ارتش یمن بیانیه داد/ آمار رسمی شهدا/ ویدئو

گزارش های منتشر شده از سوی رسانه های غربی حاکی از آن است که آمریکا و انگلیس در حال آماده سازی نظامی برای حمله گسترده علیه اهداف و مواضع مرتبط با انصارالله یمن در خاک این کشور هستند.

حملات هوایی و موشکی آمریکا و انگلیس به نقاط مختلف یمن/  ارتش یمن بیانیه داد/ آمار رسمی شهدا/ ویدئو

مقام آمریکایی: حملات آمریکا و انگلیس به یمن پایان یافت

۱۴۰۲/۱۰/۲۲ - ۰۳:۵۱
یک مقام آمریکایی بامداد جمعه به شبکه الجزیره گفت که حمله به مواضع حوثی‌ها در یمن پایان یافته است.

 این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود مدعی شد: حملات به مواضع حوثی‌های یمن به هدف برخورد کرده است.

وی که به نامش اشاره نشده افزود: انگلیس و آمریکا سکوهای پرتاب پهپاد، شلیک موشک و مواضع رصد ساحلی به همراه سایت رادی حوثی‌ها را هدف قرار داده است.

مقام آمریکایی حمله به یمن با موشک و جنگنده صورت گرفت

۱۴۰۲/۱۰/۲۲ - ۰۳:۵۰
 مقام آمریکایی در گفت‌وگو با رویترز مدعی شد حملات آمریکا و انگلیس در یمن با هواپیما، کشتی و زیردریایی انجام شد.

 از سوی دیگر یک مقام آمریکایی به شبکه سی ان ان گفت که ارتش آمریکا هدف های مختلفی در مناطق تحت کنترل حوثی ها در یمن را هدف قرار داده است.

وی در تشریح این حملات گفت که این حملات با جنگنده بمب افکن و موشکهای تام هوک انجام شده است.

حمله یمن به یک هدف آمریکا در دریای سرخ

۱۴۰۲/۱۰/۲۲ - ۰۳:۵۰
منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند که ارتش ملی یمن در پاسخ به تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس به این کشور، یک هدف متعلق به ایالات متحده در دریای سرخ را هدف قرار داده است.

 یمن یک هدف متعلق به ایالات متحده در دریای سرخ را هدف موشک های بالستیک قرار داده است.

براساس این گزارش، یک موشک زمین به زمین به یک کشتی آمریکایی در دریای سرخ اصابت کرده است.

برخی منابع غیر رسمی نیز مدعی شدند که ناوهواپیمابر آیزنهاور هدف حملات موشکی نیروهای مسلح یمن بوده است. هنوز اطلاعاتی از نتیجه این حملات گزارش نشده است.

مقام های آمریکایی حمله به یمن را تایید کردند

۱۴۰۲/۱۰/۲۲ - ۰۳:۴۹
خبرگزاری رویترز بامداد جمعه به نقل از «چهار مقام آمریکایی» تایید کرد که ایالات متحده و انگلیس حمله به مواضع مرتبط با انصارالله یمن را آغاز کرده‌اند.

این مقام‌های که نخواستند نامشان فاش شود، به رویترز گفتند که بزودی بیانیه‌ای رسمی درباره جزئیات این حملات منتشر می‌شود.

انصارالله: آمریکا فرودگاه بین‌المللی صنعا را بمباران کرد

۱۴۰۲/۱۰/۲۲ - ۰۳:۴۷
یک عضو ارشد گروه انصارالله حملات هوایی آمریکا و انگلیس به صنعا و استان‌های الحدیده، صعده و ذمار را تأیید کرد.

آمریکا و انگلیس ۱۰ موضع را در یمن هدف قرار دادند

۱۴۰۲/۱۰/۲۲ - ۰۳:۳۵
شبکه الجزیره به نقل از یکی از مقامهای ارشد انصارالله گزارش داد که چندین حمله به شهرهای صنعا، الحدیده، صعده و ذمار انجام شده است. 

شبکه اسکای‌نیوز به نقل از یک مقام پنتاگون مدعی شد آمریکا و انگلیس ۱۰ موضع را در یمن هدف قرار داده‌اند. 

یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با رویترز مدعی شد حملات آمریکا و انگلیس در یمن با هواپیما، کشتی و زیردریایی انجام شد. 

حملات شدید به صنعا

۱۴۰۲/۱۰/۲۲ - ۰۳:۱۹
گزارش‌های اولیه حاکی از بمباران الحدیده و صنعا توسط هواپیماهای آمریکایی و انگلیسی است.
حملات هوایی آمریکا و انگلیس به یمن آغاز شد+ جزئیات
 
کشتی‌های انگلیسی مستقر در منطقه به سمت یمن موشک‌های کروز شلیک کردند.
رسانه ها از صدای 4 انفجار در صنعا گزارش می دهند.

هشدار مقاومت عراق درباره هرگونه حمله احتمالی به یمن

۱۴۰۲/۱۰/۲۲ - ۰۲:۴۹
 در پی انتشار گزارش‌هایی از قصد آمریکا و انگلیس برای حمله به یمن مقاومت عراق در بیانیه‌ای هشدار داد در صورت حمله به یمن، مقاومت با تمام قوا به پایگاه‌های آمریکا حمله خواهد کرد. 

شبکه المیادین هم به نقل از رسانه‌های اسرائیل گزارش داد که تل‌آویو سطح هشدار پدافند هوایی را افزایش داده است. 

حرکت یک هواپیمای اطلاعاتی آمریکا به سمت یمن

۱۴۰۲/۱۰/۲۲ - ۰۲:۴۷
منابع رژیم صهیونیستی بامداد جمعه مدعی شدند: یک هواپیمای اطلاعاتی آمریکایی از یک پایگاه نظامی در قطر به سوی یمن برخاست.

 این هواپیما اکنون وارد حریم هوایی عربستان شده است.

از سوی دیگر شبکه المیادین نیز گزارش داد که هواپیماهای نظامی و اطلاعاتی «ائتلاف بین المللی» از پایگاه های خود در خلیج فارس به سمت یمن و خلیج عدن برخاستند.

اشتباه بزرگ آمریکا و انگلیس برای حمله به یمن

۱۴۰۲/۱۰/۲۲ - ۰۲:۴۴
آندریاس کریگ، استاد کینگز کالج لندن و کارشناس حوزه خاورمیانه: این یک اشتباه بزرگ برای بریتانیا و آمریکا خواهد بود که جنگ را به یمن بکشانند:
 
 ۱) ۸ سال کارزار عربستان، حوثی‌ها را باز نداشت، بلکه جسور کرد
 
 ۲) حوثی‌ها شبکه‌ای از بازیگران مقاوم/غیرقابل نابودی هستند که نمی‌توان آنها را از هوا از بین برد.
 
 ۳) هرگونه حمله هوایی/دریایی به مواضع حوثی ها تنبیهی خواهد بود و آنها را فقط خشمگین می کند تا عملیات خود را گسترش دهند. 
 
 4)  تنش فعلی محدود به پارامترهای جنگ غزه است؛ هر گونه تشدید تنش می تواند شبه نظامیان را به گسترش دامنه عملیاتی علیه تجارت جهانی (فراتر از غزه/اسرائیل) سوق دهد.
 
 ۵) زیرساخت پرتابگرهای پهپادها/موشک ها متحرک است و از بین بردن آن ها از دور سخت است.

یمن: منطقه را به آتش می‌کشیم

۱۴۰۲/۱۰/۲۲ - ۰۲:۴۴
عضو مجلس یمن و عضو کمیته امنیت و دفاع یمن در واکنش به تهدیدات احتمال حمله به یمن گفت: فقط دو کلمه می‌گوییم؛ منطقه را به آتش می کشیم.

«عبدالسلام جحاف» عضو مجلس یمن در این باره در پاسخ به ادعای روزنامه وال استریت ژورنال در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: این سخن من را کامل به یاد داشته باشید، نمی گوییم که اقدام خواهیم کرد؛ اقدام خواهیم کرد.

وی افزود: سخنی نمی‌گوییم که برخی آن را اغراق آمیز بدانند، فقط دو کلمه می‌گویم؛ منطقه را به آتش خواهیم کشید.

حمله به یمن منجر به گسترش جنگ خواهد شد؟ 

۱۴۰۲/۱۰/۲۲ - ۰۱:۲۷
 

تریتا پارسی معاون اندیشکده کوئینسی:

چند نکته در مورد برنامه‌ ایالات متحده و بریتانیا برای بمباران یمن در تلافی حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها در دریای سرخ، که حوثی‌ها برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل جهت توقف کشتار خود در غزه به آن مبادرت کرده‌اند.
 
 اول از همه، قطعنامه سازمان ملل که حوثی‌ها را محکوم می‌کند، مجوز استفاده از زور را نمی دهد، اگرچه حق دفاع از خود را برای کشورهایی که کشتی‌هایشان مورد حمله قرار گرفته است، به رسمیت می‌شناسد.
 
 ثانیاً، اگر هدف تهاجم، توقف حملات حوثی‌ها بدون تشدید تنش به سمت یک جنگ تمام عیار باشد، بمباران آنها در گذشته کاملاً ناکارآمد بوده است. می توانید این را از سعودی ها بپرسید.
 
 علاوه بر این، بمباران آنها به احتمال زیاد تنش ها را تشدید خواهد کرد، به این معنی که نه تنها حملات متوقف نمی شوند، بلکه جنگ گسترده تری که بایدن به دنبال جلوگیری از آن است، احتمالاً به واقعیت تبدیل خواهد شد.  در واقع، اگر هدف متوقف کردن آنها باشد، آتش بس در غزه به احتمال زیاد، آن را حل خواهد کرد.  حوثی ها اعلام کرده اند که در صورت توقف جنگ اسرائیل، آنها هم متوقف خواهند شد. در طول 6 روز آتش بس (در ماه نوامبر) تنها یک حمله در دریای سرخ صورت گرفت که می توان آن را به حوثی ها نسبت داد.
 
 آتش‌بس جدا از آزادی گروگان های اسرائیل، همچنین تنش‌ها را در عراق و سوریه در قبال ایالات متحده آرام می‌کند. 
 
پس سؤال اینجاست که چرا ایالات متحده و بریتانیا آتش بس را که به احتمال زیاد موفق از اب در خواهد آمد را رد می کنند و در عوض سیاستی را دنبال می کنند که بیشترین احتمال را برای تشدید تنش دارد؟
 
 این موضوع یک بار دیگر نشان می‌دهد که هر روز که آتش‌بس در غزه برقرار نمی‌شود، به گسترش جنگ نزدیک‌تر و نزدیک‌تر می‌شویم و آمریکا بار دیگر با جنگ انتخاب ها در خاورمیانه روبروست.
 

دو رسانه غربی شامگاه پنجشنبه مدعی شده‌اند آمریکا و انگلیس درحال برنامه‌ریزی برای حمله به مواضع انصارالله یمن هستند. 

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال مدعی شده که احتمال دارد آمریکا سایت‌های شلیک موشک یمنی‌ها را هدف قرار دهد. طبق ادعای این روزنامه، دیپلمات‌های غربی به مقام‌های صنعت کشتی‌رانی گفته‌اند الحدیده و حجه هدف حمله قرار خواهند گرفت. 

روزنامه انگلیسی تایمز هم مدعی شد که دولت انگلیس هم جلسه‌ای برای رایزنی درباره این موضوع برگزار کرده است. تایمز مدعی شده انتظار می‌رود ائتلاف آمریکا پایگاه‌های انصارالله را هدف حمله قرار دهد. 

این روزنامه همچنین نوشته که وزارت خارجه انگلیس نگران است که اوضاع از کنترل خارج شود به همین جهت هر گونه اقدام علیه انصارالله احتمالاً محدود خواهد بود. 

 سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انقلاب یمن ساعاتی قبل‌تر هشدار داده بود که صنعا هر گونه تجاوز از سوی آمریکا را پاسخ خواهد داد. 

وی گفت: «در پاسخ به حملات آمریکا، تردید نخواهیم کرد. پاسخ به هر گونه تجاوز آمریکا، فقط در سطح عملیات اخیر نخواهد بود که با بیش از 24 پهپاد و چند موشک انجام شد، بلکه سطح آن بسیار فراتر خواهد بود. ملت یمن، ترسی از آمریکا ندارند و از کسانی نیستند که نهایت موضعگیریشان این باشد که آمریکا را خشمگین نکنند.

وی با بیان اینکه یمن از ناراحتی آمریکا، اسرائیل و انگلیس، بسیار خرسند است، تأکید کرد: آمریکا و انگلیس همه تلاش خود را به کار می‌گیرند تا [در ائتلاف خود]، سایر کشورها را شریک کنند، ولی هر کس خود را شریک حمله به ملت ما کند، بازنده خواهد بود.

نشست اضطراری دولت انگلیس درباره تحولات دریای سرخ

منابع خبری انگلیس پنجشنبه شب اعلام کردند که دولت این کشور برای بررسی آخرین تحولات در دریای سرخ، جلسه اضطراری تشکیل خواهد داد.

 دولت لندن نگران است که حملات علیه کشتی‌های اسرائیلی باعث گسترش جنگ غزه در کل منطقه است. بر اساس گزارش‌ها این جلسه اضطراری امشب (پنجشنبه به وقت محلی) در دفتر نخست وزیر انگلیس تشکیل می‌شود.

سنتکام مدعی حمله یمنی‌ها با موشک بالستیک شد

سازمان تروریستی سنتکام مدعی شد ارتش یمن روز پنجشنبه یک موشک بالستیک ضد کشتی به سوی مسیر دریانوردی بین‌المللی شلیک کرد.

مرکزی فرماندهی نیروهای آمریکا در منطقه (سازمان تروریستی سنتکام) ادعا کرد «حوثی‌ها» (انصارالله) روز پنجشنبه اقدام به شلیک یک فروند موشک بالستیک ضد کشتی به سمت مسیر دریانوری بین‌المللی کرد.

این در حالی است که نیروهای مسلح یمن هنوز صحت و سقم این خبر را تأیید نکرده‌اند.

روز سه‌شنبه هم سنتکام مدعی شده بود ارتش یمن در عملیاتی با موشک‌های کروز، موشک بالستیک ضد کشتی و پهپادها یک کشتی در جنوب دریای سرخ را هدف قرار داد.

پیشتر ارتش یمن پس از شهادت ۱۰ نفر از نیروهای دریایی این کشور در حمله هوایی آمریکا به دریای سرخ اعلام کرده بود که پاسخ یمنی‌ها به این حمله هوایی آمریکا، «سخت» و «دردناک» خواهد بود.واکنش ریاض به حمله علیه یمن

واکنش ریاض به حمله علیه یمن

در پی حملات تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس علیه مواضعی در یمن، وزارت خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای درباره افزایش تنش‌ها در منطقه دریای سرخ هشدار داد.

وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای که بامداد جمعه منتشر کرده، آورده است: «با نگرانی عملیات‌های نظامی در دریای سرخ و حملات به مکان‌هایی در یمن را دنبال می‌کنیم.»

ریاض در ادامه گفته «بر حفظ امنیت و ثبات در منطقه دریای سرخ تاکید می‌کنیم و خواستار خویشتن‌داری و پرهیز از افزایش تنش هستیم.»

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس بامداد جمعه از حملات مشترک هوایی-دریایی به اهدافی در یمن خبر دادند.

بایدن گفته هلند، استرالیا، کانادا و بحرین هم در حملات به یمن، به آمریکا و انگلیس کمک کردند.

مقام‌های یمنی می‌گویند آمریکا و انگلیس به اهدافی در صنعا، الحدیده، صعده و ذمار حمله کرده‌اند.

یک مقام آمریکایی به وال استریت ژورنال گفته آمریکا و متحدانش به ۱۲ هدف متعلق به انصارالله  حمله کرده‌اند.

این رسانه آمریکایی همچنین به نقل از یک دیپلمات آمریکایی نوشته عربستان سعودی به‌دلیل تاثیر بالقوه بر مذاکرات صلح، قویا مخالف عملیات نظامی در یمن بود.

«حسین العزی» معاون وزیر خارجه یمن گفت لندن و واشنگتن باید خود را برای پرداختن بهای سنگین در پی این حملات آماده کنند.

انصارالله یمن به عربستان، امارات و قطر  هشدار داد

 گزارش‌های غیررسمی از پرتاب هواپیماهای تهاجمی از ناو هواپیمابر آیزنهاور آمریکا به سمت یمن حکایت دارد. 

عمان حریم هوایی خود را به روی هر هواپیمای نظامی که به سمت یمن حرکت می‌کند، می‌بندد.

عبدالسلام جحاف عضو مجلس شورای دولت نجات ملی یمن نیز در در صفحه مجازی خود نوشت: با آمریکا مقابله می‌کنیم، او را به زانو در می‌آوریم و ناوهای جنگی و همه پایگاه‌هایش را به آتش می‌کشیم.

خبرنگار بلومبرگ در کاخ سفید اعلام کرد: طبق برنامه امشب کاخ سفید، امشب هیچ اظهارنظری از سوی رئیس جمهور بایدن وجود نخواهد داشت.

انصارالله یمن به عربستان، امارات و قطر  هشدار داده که باز کردن حریم هوایی برای هواپیماهای آمریکا و انگلیس به معنی جنگ رسمی آنها با یمن است.

حزب الله لبنان اعلام کرد: تجاوز علنی آمریکا و انگلیس به کشور دوست و برادر یمن را به شدت محکوم می‌کنیم.

تجاوز آمریکا به یمن ثابت کرد که این کشور در همه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه دست دارد.

بیانیه سران آمریکا و انگلیس 

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «ما با همکاری با بریتانیا و با حمایت استرالیا،بحرین، کانادا و هلند حملات موفقیت‌آمیزی علیه چند هدف در یمن انجام دادیم.»

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد حملات انجام‌شده علیه مواضعی بوده‌اند که انصارالله از آنها برای تهدید آزادی تردید دریایی استفاده می‌کند. 

بعد از بایدن، ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس هم بیانیه‌ای صادر کرد. او گفت: «نیروی هوایی سلطنتی حملات هدفمندی علیه تأسیسات نظامی مورد استفاده حوثی‌ها در یمن انجام داد. عملیات ما حملاتی ضروری، محدود و متناسب برای دفاع از خودمان بود. 

انصارالله یمن: حمله به کشتی‌های رژیم صهیونیستی را متوقف نخواهیم کرد

«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصار الله یمن افزود که صنعا به هدف قرار دادن کشتی‌های رژیم صهیونیستی یا کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها اراضی اشغالی فلسطین باشد، ادامه خواهد داد.

رئیس هیات مذاکره کننده انصارالله یمن تاکید کرد که بدون توجه به شرایط، موضع این کشور در حمایت از غزه ثابت است و تغییری نخواهد کرد.

محمد عبدالسلام در خصوص حملات آمریکا و انگلیس برای حمایت از رژیم صهیونیستی و توقف عملیات یمن در حمایت از مردم مظلوم غزه اظهار داشت که آنها با این حملات خائنانه مرتکب حماقت شدند و اگر فکر می کنند که یمن دست از حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه دست می کشد سخت در اشتباه هستند و یمن به مواضع دینی و انسانی خود در حمایت از مردم فلسطین و غزه ادامه می دهد.

 

ارتش یمن: حمله به کشتی‌های رژیم صهیونیستی را متوقف نخواهیم کرد

وی افزود: ما تاکید می‌کنیم که هیچ تهدیدی برای کشتیرانی بین‌المللی در دریای سرخ و عرب وجود نداشته و ندارد و حمله اخیر آمریکا و انگلیس به یمن مطلقا" هیچ توجیهی ندارد و عملیات نظامی نیروهای یمن در دریای سرخ تنها کشتی‌های رژیم اسرائیل یا کشتی‌هایی که به سمت بنادر فلسطین اشغالی می‌رفتند را هدف قرار می دهد و خواهد داد و هیچ تهدیدی برای کشتیرانی بین المللی نبوده و نخواهد بود.

 

آمریکا و انگلیس پنجشنبه شب به وقت محلی (آمریکا) در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حملات حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند. منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند که ارتش ملی یمن در پاسخ به تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس به این کشور، یک هدف متعلق به ایالات متحده در دریای سرخ را هدف قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شبکه خبری سی ان ان آمریکا پنجشنبه شب به وقت محلی به نقل از یک مقام آمریکایی که نام او را بیان نکرد، گزارش داد: به چند هدف متعلق به حوثی ها (انصارالله) در مناطق تحت کنترل آنها حمله کرده‌اند.

سی‌ان‌ان به نقل از این مقام آمریکایی گفت: زیردریایی آمریکایی یو اس اس فلوریدا در حملات به مواضع حوثی‌ها (انصارالله یمن) شرکت کرد.

شبکه خبری سی ان ان وابسته به دموکرات های آمریکا گزارش داد که دولت بایدن قبل از حمله هوایی به یمن، کنگره آمریکا را از این حمله مطلع کرده بود.

ارتش یمن در هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که عازم سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب بودند، هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمنی متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

«قمار» به سبک آمریکا؛ حمله به یمن بازدارنده نیست

مقامات آمریکایی انتظار دارند که یمنی‌ها به حمله علیه کشتی‌ها در مدت کوتاهی پس از حملات ما ادامه دهند تا نشان دهند که این گام‌ها «بازدارنده نیست و آن‌ها به تهدید کشتی‌های دریای سرخ ادامه خواهند داد»، این گزیده‌ای از تحلیل روزنامه وال‌استریت ژورنال است.

روزنامه نیویورک‌تایمز هم به تبعات منطقه‌ای این رویداد پرداخته و نوشت که «بیم آن می‌رود حملات به یمن باعث تداوم درگیری بین نیروهای یمنی و نیروی دریایی آمریکا وشود».

«قمار» به سبک آمریکا؛ حمله به یمن بازدارنده نیست

هدف قرارگرفتن کشتی آمریکایی عازم بنادر اسرائیلی توسط یمن

این رسانه آمریکایی در ادامه می‌نویسد که کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله قطر و سلطنت عمان نگرانی‌هایی را مطرح کرده و معتقدند که «حملات در یمن ممکن است منطقه را وارد جنگ گسترده‌تری کند».

روزنامه واشنگتن‌پست در تایید این نگرانی‌ها نوشت که «حملات به یمن تقریباً به طور قطعی منجر به افزایش تنش در سراسر خاورمیانه خواهد شد».

«قمار» به سبک آمریکا؛ حمله به یمن بازدارنده نیست

حمله نیروهای آمریکایی به مواضعی در یمن

بامداد امروز آمریکا و انگلیس در پاسخ به عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ علیه کشتی‌های اسرائیلی و نیروهای آمریکایی، بیش از ۱۲ نقطه در یمن را با هواپیما، کشتی و زیردریایی مورد هدف قرار دادند. براساس اداعای مقامات آمریکایی سایت‌های آموزشی، پایگاه‌های هوایی و تأسیسات نگهداری پهپاد متعلق به انصارالله یمن، اهداف این حملات بوده‌اند.

بلافاصله بعد از این حملات، نیروهای انصارالله یمن خبر دادند که در حال شلیک موشک‌های بالیستیک به سمت مواضع دشمن هستند. عضو دفتر سیاسی صنعاء محمد البخیتی تاکید کرد که «آمریکا و انگلیس با این حمله، خودشان را از حرکت در دریای سرخ و باب المندب محروم کردند».

«قمار» به سبک آمریکا؛ حمله به یمن بازدارنده نیست

توقیف ناو گلکسی لیدر توسط نیروهای یمنی در دریای سرخ

خبرگزاری بلومبرگ با توصیف این حملات آمریکا به «قمار» هشدار داد که واشنگتن در شرایطی حمله کرد که بارها اعلام کرده بود «در بحبوحه جنگ بین اسرائیل و حماس، جلوگیری از تبدیل درگیری به یک جنگ منطقه‌ای بزرگتر اولویت ماست».

این رسانه آمریکایی ضمن تاکید بر اینکه «بازداشتن صنعاء مسئله آسانی نیست»، نوشت «یمن موفق شد در برابر عملیات نظامی به رهبری عربستان سعودی برای سرنگونی آن مقاومت کند و هنوز هم [عزم آن] به شدت راسخ است».

 وزارت دفاع انگلیس، اولین ویدئو از حملات هوایی شب گذشته علیه اهداف یمنی را منتشر کرد

 ارتش یمن بیانیه داد/ آمار رسمی شهدا

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای درباره حمله امروز (جمعه) آمریکا و انگلیس به یمن گفت: دشمن آمریکایی و انگلیسی تجاوزی را با ۷۳ حمله به یمن انجام داد. این تجاوز منجر به شهادت پنج تن و زخمی شدن شش تن از نیروهای مسلح یمن شد. ما در هدف قرار دادن تمام طرف‌هایی که از سوی آن تهدید می‌شویم تردید نخواهیم کرد. این تجاوز هرگز ما را از موضع خودمان درباره حمایت از مظلومیت ملت فلسطین باز نخواهد داشت.

در بیانیه ارتش یمن آمده است: دشمن آمریکایی-انگلیسی مسئولیت این تجاوز جنایتکارانه علیه ملت یمن را بر عهده دارد. حمله آمریکا و انگلیس بدون پاسخ و مجازات باقی نخواهد ماند. ما در هدف قرار دادن تمام منابع تهدید و تمام اهداف متخاصم در زمین و دریا در راستای دفاع از یمن و حاکمیت آن تردید نخواهیم کرد. ما همچنان به ممانعت از عبور کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که در دریای سرخ و بحرالعرب به سمت بنادر اراضی اشغالی می‌روند، ادامه خواهیم داد.

به گزارش المسیره آمریکا و انگلیس امروز حملاتی را به مناطقی در صنعا، حجه، ذمار، تعز و سایر مناطق یمن انجام دادند.

کدام پایگاه‌های آمریکا در تیررس یمنی‌هاست؟

حجم ویدیو: 882.54K | مدت زمان ویدیو: 00:00:13 | دانلود ویدیو
منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 142
  • محمدایمان
    3

    بله یه چیزهایی فهمیدم وقتی تسلیحات ایرانی ب جنوب منتقل شدن از ۵ روز پیش
    یمن نباید اسیب ببینه دوتا راه هست
    یا بیخیال بشیم و غزه هرچی شد شد
    یا قید حزب الله و یمن و سوریه و بزنیم جنگ جهانی سوم و راه بندازیم
    اینم ب صورت جدی بگم ایران زیاد نمیتونه دور بمونه از جنگ

    نظرات شما -
    • عمو دونالد
      4

      درود بر اسراییل صلح طلب

  • محمدایمان
    21

    امریکاییها چ غلطی میکنن بخاطر داشتن یه بمب اتم هر غلط ی دلشون بخواد میکنن حمله میکنن موشک میزنن
    ایران باید همین حالا بمب اتم بسازه همین حالا

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بمب اتم به درد نمیخوره.مگر کسی جرات میکنه که استفاده کنه.

    • چاااااااااااااااااای دبشی نوشیدم که مپرس
      1

      اول بزار کارت ملی مردم رو بسازه
      شبکه هوشمند سوخت که هر ساله هک میشه رو بسازه
      مدارس فرسوده رو بسازه
      سالی یک میلیون خانه را بسازه
      خیلی چیزا برای ساختن وجود داره که حضرات بدلیل مشغله کاری زیاد
      هنوز وقت نکردن بسازه

  • محمدایمان
    18

    من دوتا دوست یمنی دارم بچه ها عجیب اینا دلیر و نترس هستن بخدا داشته باشید و ببینید یمن چیکار میکنه اینو جدی میگم اینا از هیچ چیزی نمیترسن امیدوارم بتونن یه ناو غرق کنن تا امریکا بفعهمه امروز چن شنبه هس

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      درباره حماس هم عین همین مزخرفات رو میگفتید

  • ناشناس
    91

    همین که یه کشتی را زده برایش یه خفت

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      باشه قبول ، شما بگین کشتی را زده و ما هم میگیم زده ، خب آخه خوبیت نداره !
      مثل عین الاسد که زدید ، ما هم میگیم زدید ، اما خودتون بعد از ۴ سال گفتید که فیک بود .
      غزه که نابود شد ظاهرا الان نوبت یمن است . نصراله هم که همچنان در سوراخ موش .

    • ناشناس
      3

      یک موجودی داریم مدام صدا در آورد، دنبالش که میکنی پا به فرار میگذارد، سپس بیخیال که میشوی دوباره ایستاده و صدا در میاورد، بار دیگر که دنبال کنی باز پا به فرار میگذارد. حالا این شده حکایت شماها

    • ناشناس
      9

      یمن دفاع مشروع میکند ههههه

    • تبریز
      50

      در جواب13:۵۹, آن موجود بجز شیطان بزرگ و توله های قلاده بگردن داخلیش موجود دیگری نیست بخیال نجس خودش ضعیف را میزند تا دیگران بترسند هیچ غلطی نمی‌تواند بکند یقین داشته باش . شلوارکش را به سرش کشیده اند این دلاوران یمن . تو و امثال تو در ذلت و مزبله دان فقط جیغ بکش....

    • مظفر عباسی اردلی اهل روستای ده کهنه
      67

      همه مردم ایران در انتخابات شرکت کرده و مشت محکمی بر دهان استکبار خواهند زد

    • به ده کهنه
      0

      خیال باطل اگه همه مردم تفکرودید امثال تو داشتندشرکت میکردند

  • ناشناس
    22

    بیچاره ملت ایران

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      در سیر تاریخ هم اکنون پایان تاریخ پرچمدار ملت ایران دلاور ملت ایران
      برار حوثی کلاهک اتمی را رونمایی کنید
      در بیدا منتظر خسف هستیم

    • ناشناس
      11

      چرا ؟؟؟؟

    • ناشناس
      45

      بابت نق‌نق‌های ایرانیها دچار سوءتفاهم نشوید
      ایرانیها عادت دارند نق بزنند. نق جزو فرهنگشونه
      زن و مردشون عین بچه‌ها نق‌نقو هستند
      ولی این نق‌ها مثل گلایه‌های عاشق از معشوقشه
      با وجود همه این نق‌ها ایرانیها ته دلشون عاشق حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن هستند و اگه پاش بیفته جان ناقابل خودشون و خانوادشون رو فدای یک تار موی آنها میکنند
      جان ایران و ایرانی به فدای یک وجب خاک غزه و لبنان و یمن

    • ناشناس
      2

      چون یارانه بعضی ها همراه با مالیات دیگه میره یمن از سوریه راحت شدیم یمن درآمد یکیش اینه به چرا

    • ناشناس
      13

      به چون یارانه
      غزه را یادت رفت بگی که از همه فقیر ترند
      اگه عینک تخریب را از چشمت برداری وعینک حقیقت را بزنی به این نکته خواهی رسید که
      همین غزه شاید به ایران نیز کمک بکنه ؛ چطوری؟
      سرمایه داران قطر عربستان ترکیه حتی امارات ۰۰۰!!!!

    • ناشناس
      3

      اونهایی که علتشو نمیدونن
      از فردا دلار میره بالا بورس ریزش میکنه خرج حوثیها چندبرابر میشه تحرمیهای ایران بیشتر میشه و.....
      که البته مردم ایران باید تاوان همه رو پس بدن نه حضرات
      اینه که این بنده خدا خیلی خلاصه نوشت بیچاره مردم ایران

  • علوانی
    26

    برای کسانی که آتش جنگ غزه را روشن کردند متاسفم آنها می گفتند اسرائیل را محو می کنیم اما حالا نوبت نابودی یمن است

    نظرات شما -
    • محمد ایمان
      125

      فعلا که اربابات حالشون خوش نیس نتانیاهو هم خاکستر فقط ازش مونده موساد رویایی شماهم که توسط یه گروه دیوارش فروریخت
      صیر کن برای پایان

    • ناشناس
      116

      یک کم سطح سواد رسانه ایت رو لااقل بالا ببر، دست برتر با یمن هست. فعلا آمریکا و اسرائیل و انگلیس به زانو در آمدن

    • ناشناس
      1

      محمد ایمان خداقل 23 هزار نفر فلسطینی کشته شدند! غزه غیر قابل سکونته! کی خاکستر شده؟!!!!!

    • من
      6


      دیدید که اروپایی ها برای اوکراین چه کردند؟ کاش مسلمانان هم اینقدر حامی هم بودن

    • ناشناس
      0

      ناشناس حوثی‌ها از دلار ملت ایران برخوردار هستند بیچاره مردم عادی یمن هزار سال عقب بودن بدتر هم شد

    • مرادی
      0

      دست برتر 🤣

    • ناشناس
      2

      اربابان در صحنه اوکراین درگیر بودند باید به نوعی توجه‌ها منحرف میشد

    • تبریز
      25

      خزعبلات شیطان بزرگ را بخورد خودت نده. محو میشود بدست دلاوران ایرانی.... یمن شلوار اربابانت را به باد داده بشقاب ماهواره را به واقعیت تنظیم کن....

    • بمح ایمان
      0

      امثال توجواب حرف منتطقی رابا فکرپوسیده وثوهم میدهید

    • به ساندیسیها
      0

      جالبه خودشون توی خبرها اعلام کردن باوجود اینکه حماس جنگ رو شروع کرد حالا دنبال آتش بس افتاده
      ولی یه عده اینجا از واقعیت خودساخته خودشون میترسن!

  • ایران غیرتمند
    19

    یمن جان اگر دلت به حمایت حمایت کنندگان ات گرم است ول معطلی ، قربانی چون تو زیاد گوشت جلوی توپ داده است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      131

      اسمت رو از ایرانی غیرتمند بزار بی غیرت،
      ایرانی غیرتمند این حرفها رو نمیزنه

    • محمدایمان
      7

      یمن جان خودش دلگرمی کشور دیگس غزه دلش ب یمن جان خوشه
      و یمن طوفانی شروع میکنه که بایدن متوهم این بار دست پدربزرگش و بگیره بره

    • ناشناس
      1

      خیلی حامی یمن هستی برو بجنگ

    • ناشناس
      0

      در پاسخ به ناشناس اونایی که از یمن و حماس حمایت میکنن و برای پوتین و چین دم تکون میدن و کشور آباد ایران را که طی کمتر از پنجاه سال به ویرانی کشونده شده را نمیبینن ایرانی نیستن یه مشت مزدور از سلسله اندک ساندیسیون اگر فقط نظرات مردم را در سایت های داخلی که تحت نظارت شدید و سانسور قرار داره را بررسی کنی متوجه میشی کمتر از چهار درصد هستین که فقط با ارعاب و زور و سرب حرف و نظر خودتون را به ملت ایران تحمیل میکنید حادثه متروپل حادثه هواپیمای اوکراینی حادثه شاهچراغ و کرمان و .... اختلاس های میلیارد دلاری را نمیبینی ؟؟؟؟، ارزش پول ملی را چطور ؟؟؟؟ تورم و گرانی ؟؟؟؟ رد صلاحیت های گسترده ؟؟؟؟ خشک کردن دریاچه ها ؟؟؟، نابودی محیط زیست ؟؟؟، قراردادهای بلند مدت با کمونیست ها ؟،،، و .....

    • ناشناس
      1

      ایرانی غیرتمند!!!! شما یمنی هستید؟؟؟

    • ناشناس
      1

      یمن بعدازاین جزمستعمرات اسراییل

    • ناشناس
      5

      ایرانی هستن یمنی که نیستن که برای یمنی‌ها سینه چاک کنن

    • ناشناس
      8

      ن عربا ن غربیا جانم فدای ایران

    • ناشناس
      9

      ن عربا ن غربی‌ها جونم فدای ایران

    • ناشناس
      5

      غیرتمند چون ایرانیهه چون عجمه ،نه عرب یمانی و عرب فلسطینی و عرب عراق و عرب لبنان و عرب سوریه

    • ناشناس
      5

      به ۱۰و۶دقیقه غیرت اون نیست به یمن بسوزی غیرت آن است که به حال ایران بسوزی

    • ناشناس
      6

      یکی نیست به یمن یکه که تو چکاره فلسطین هستی خود و مردم خودت را بیچاره و آواره میکنی
      عجب کشورهایی وجود دارد

    • به نادان
      4

      کمی دقت کن ، ایران غیرتمند !!!!! که دیگران را قربانی میکند و نه ایرانی غیرتمند ،،، افتاد

    • تبریز
      14

      آب سرد سهند را بیارم برات ای متوهم شیطان بزرگ.....

    • ناشناس
      0

      ب 10:06:45دوست عزیز خوردو خوراک باید باشه که بخوری قوت بگیری تا غیرت هم داشته باشی/در یک هیئت داروهای روانگردان میدادن ب خلق خدا میگفتن یک هفته ای خوب میشی بعدا که اثرش ازبین میرفت میشد بی غیرت/حالا با یک تخم مرغ یا باد هوا غیرت میشه

    • ناشناس
      0

      اون فردی که گفته ایرانی غیرتمند از این حرفا نمیزنه. باب بهت بگم خواب تشریف داری یا خودتا به خواب زدی!!
      مردم پاش بیفته شماهایی که منافع مردم ایران براشون در اولویت نیست ایرانی نیستن و...

    • ناشناس
      1

      خدایا چقدر بی مخ داریم به تو پناه میبرم

    • ناشناس
      0

      شما بگو زدیم ماهم میگیم زد

  • محمد
    5

    خدا خودش به فریاد مظلومان برسه. ای کاش وقتی جنگی درمیوفته نظامی ها با هر افکار و ایدولوژی که هستن چه درست چه غلط فقط نظامی ها کشته بشن نه زن و کودکی که سپر میشن.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      اتفاقاا یانکی ها و دزدان انگلیسی فقط مردم و میکشند

    • ناشناس
      0

      جل الخالق، دو کلمه هم از مادر عروس.
      یک کم فکر کن رو مطالبی که نوشتی.
      مرغ پخته هم خندش میگیره

    • محمد ایمان
      6

      نظامی ها هم فقط لباس نظامی دارن
      ادم اگر سنش از ۳۰ بالاتر باشه و به منطق واقعی رسیده باشه
      و بدون جوگیری تفکر کنه خواهد فهمید امریکا مایع فتنه تمام جهانه از اون سر دنیا ب همه چی دخالت میکنه حمله میکنه تحریم میکنه کشتی توقیف میکنه اموال مردومو غارت میکنه تو سوریه هم همین تمام پالایشگاهای نفت اون بیچاره هارو اشغال کرده بعدش یه عده جوگیر میگن ن امریکا خیلی حوبه

    • به بیگانه دوست
      5

      نگاهمابفرداست شما گذشته هایید باماسرود میلاد بابیگانهومرگ همصدایید

    • به ساندیسی بیسواد
      0

      به عربی مینوشتی مجبور نیستی هنوز فارسی رو درست یادنگرفتی فارسی بنویسی!!!

  • م
    4

    خدا بزرگتر است
    سلام به همه شیرمردای یمن که ۸ سال جنگیدن کسی کمکشون نکرد ولی ی یانکی و سگای دستاموزش دو تا سگ نجات میدهند تمام شبکه های خبری پوشش میده
    درد و بلاتون تو سر حاکم امارات و قطر و عربستان بی خاصیت بخوره

  • ناشناس
    0

    چی فکر کردند؟ به کشتی ها حمله کنند و اینور اونور موشک و پهباد بزنن و کسی بهشون کار نداشته باشه و الا می شه تجاوز؟!!!!! همون برادر کمونیستتون چین هم اگر تجارت جهانیش اسیب ببینه اول از همه طناب دارتونو گره می زنه.

  • ناشناس
    0

    ما کارگرا باید روزی چندساعت اصافه کاری کنیم خرج یمنم بدیم

  • ناشناس
    0

    حوثیها هر چی می خوان هارت و هورت کنن و و مرگ بر اینو و اون بگن و پرچم آتش بزنن و مردم خود شونو دق بدن و منکوب کنن کسی باهاشون کار نداره ولی اگه در صدی خطری برای تجارت جهانی داشته باشن دو سوته کله پاشون می کنن همان کاری که با ضام که این انگشت کوچیکش هم نمی شن کردن.

  • م
    78

    انگلستان دزد دریایی و امریکای وحشی و پادو های جیره خور که هم زبان خود را بخاطر دلار میفروشند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تو هم زبانت اعراب هستند .

    • ناشناس
      0

      روسها و چینیها هم شما را

    • ناشناس
      5

      عربی وحشی چی؟

    • منم
      3

      جنگ ویتنام
      ایران و عراق بعد جنگ عراق
      یمن فلسطین
      افغانستان
      افریقا
      تولید داعش
      خودت کلاهت و قاضی کن وحشی کیه و حامیانش چ کشورهایی هستند

    • ایرانی
      13

      فقط غرب وحشی

    • ناشناس
      1

      جیرخورغرب باشی حامی مثل آمریکا داری آقا آویزون شرق باشی یعنی هواپیمایی سوخو اس ۳۰۰ نمیده بیانیه جزایری گانه توامارات تاییدمیکنند

    • ناشناس
      3

      فقط شرق اهلی

    • ایرانی
      1

      خدا بزنه به کمر شرق پرستان ، نوکران چین و روسیه
      شرق گدایان مزدور دشمن ایران و ایرانی هستند .

  • مرتضی نامور
    6

    ایول به شجاعت یمنی ها!
    دمشون گرم

  • 🐜
    0

    حمله آمریکا و انگلیس به یمن باعث شد این جمعه هم مطلبی و سخنی از اختلاس ۳/۷میلیاردی چای دبش نباشه!!! امامان جمعه امروز ب شعارهای تبلیغاتی مجلس و شعارهای مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر انگلیس باشه!!!

  • ناشناس
    4

    کلا از این همه داستان کی بیشترین سود را می برد؟ اسرائیل

  • ناشناس
    3

    بلید تمام دزدان دریایی از بین بروند

  • ناشناس
    5

    یمن. بچه ها حلالم کنید

  • ایرانی آباد و آزاد
    1

    مردم بیچاره یمن قربانی گرو کشی ایران و عربستان و آمریکا و اسرائیل شدن متاسفانه در حملات موشکی و جنگنده ها باید مواضع حوثی های جانی و قدرت طلب بمباران شود و به مردم مظلوم آسیبی نرسد

  • علی
    0

    جالبه ایران مثل یک کشور بد شگون با هر کشوری دست دوستی میده اون کشور نابود میشه ، حالا کی نوبت به طالبان برسه

  • ناشناس
    5

    آمریکا اگر زرنگه خودش تنهایی بجنگه مثل لات گندها هی زنگ میزنه به یمن سریلانکا فقط میخواد پای کشورهای دیگه را بکشه تو جنگ ،حالا یمن فقط اول انگلیس دوم آمریکا را تو دریا بزنه کشتیهاشو ،روسیه هیچ پوخی نیس اگر بود قطعنامه را وتو میکرد

  • ناشناس
    0

    اون عقربه ساعت داره به صفر نزدیک و نزدیکتر میشه و کل منطقه خاورمیانه میره رو هوا .

  • ناشناس
    0

    از فردا هم به خاطر کشتی آمریکایی با ایران درگیر میشن . و یا از ترس زود آزادش می کنند. خلاصه دلار و طلا و گرانی رو به بالا . فشار فقط رو مردم ایرانه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      یعنی هر کی به ما ظلم کرد باید نگاش کنیم؟
      آمریکا نفت ما رو سرقت کرد ، ما هم جوابش رو دادیم.
      آمریکا اگه میخواست حمله کنه چند وقت پیش میکرد ، هنوز جای موشک باران پایگاهشون پا برجاست.

  • ناشناس
    2

    دست انصارالله درد نکند،مرگ بهتر از زیر بار ذلت زندگی کردن است،اف بر کسانیکه ضد مقاومت سخن پراکنی می کنند،آنها انسانهای خود تحقیر کن ووطن فروش هستند،اگر همه مثل این ها فکر میکردند خودشان و ما ملت تاحالا تولت تمیز کن اجنبی بودیم،به امید خداونترسیدن از مرگ وشهادت عمر صهیونیست ها نزدیک است وبازنده پشتیبانان این رژیم خواهند بود،بجای اراجیف کمی واقع بینانه فکر کنیم واطلاعاتمان را بدون تعصب خاص کامل کنیم تا خدای ناخواسته دچار کج فهمی نشویم

  • حسن
    0

    گفتم بعدازغز نوبت حزب الله وحدتی ها بوداییان

  • حزب اللهی
    4

    میخواهم برم یمن کجا باید ثبت نام کنم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      وقتی که هدفی یا ایده ای یا آینده ای نداری همین یمن بری نفله بشی بهتره برو تعویض پلاک ثبت نام کن

  • ناشناس
    3

    چه با حال گفت نمی گوییم اقدام خواهیم کرد اقدام خواهیم کرد ....می گوید عربستان قطر و امارات را به آتش می کشیم آفرین به این صلابت ...

  • ناشناس
    0

    حماس ایران یمن سوریه عراق لبنان فلسطین کرانه باختری ویکی دوتای دیگه یک تیم اسرائیل مادر مرده یک تیم چند نفر به یه نفر وچرا مسلما در این شرایت دوستان وفامیل های اسرائیل ننه مرده از راه می رسند بدجوری هم می رسند چهلمین روز درگذشت غزه پیشاپیش وفات یمن را به حامیان و هندوانه زیر بغل دهندگان تبریک عرض میگویم انشاءالله آخرین غمه تان باشد ببخشید مرده

  • ناشناس
    3

    خط قرمز ایران حمله زمینی به یمن است...

  • ناشناس
    0

    باید ریشه تروریست از کل دنیا پاک شود تا امنیت و آرامش و صلح در جهان برقرار شود

  • ناشناس
    3

    خداروشکر

    نظرات شما -
    • علی
      20

      خدا بزنه به کمرت آمریکاپرست غربگدا😏

    • محمد
      5

      امان از مغزهای متوهم و زنگ زده

  • ناشناس
    2

    چرا یک نظامی که در ملارد یک نفر را کشت به اعدام محکوم شده و نظامی که یک هواپیما انسان بی گناه را به کشتن داد هنوز وله یا ما معنی عدالت را نمی دانیم یا عدالت ما را نمیشناسد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      28

      نظامی هواپیما را نزد کسی زد که در حالت احتمال درگیری در حد جنگ، مجوز پرواز را صادر کرد.حالا هم انداختند گردن یک نظامی خودشون هم دنبال انتخاب مجدد هستند.

    • تبریز
      22

      چون قانون نمی فهمی! چون فرق عمد و غیر عمد را نمی فهمی چون فرق قاتل وطن فروش را با دلاوران کشور نمی فهمی!!!!!

    • ناشناس
      1

      به تبریز یه تنه به همه می پری و خیال می کنی حرف حق میزنی فقط فکر کنم یه چیزی میزنی اسم تبریز را هم خراب نکن تبریزیها همش مخن تو مفت خور و ساندیس خور ی

    • ناشناس
      0

      تبریز
      تبریزی ها از روی عقل صحبت می کنند احتمال این حرفا چیه مقصر اصلی ترسه وفرمانده ای که نتونسته نیروها شو با هم چنچ کنه از همه مهم تر در جنگ تکنولوزی که امریکا دست برتر رو داره ونیروهای ما رو فریب داده بوده وچون از قبل به امریکا اطلاع داده بودند به هواپیما های داخلی توجه نداشتند وفکر نمی کردند این اتفاق بیوفته پس مقصر اصلی کیست دقت کن ؟فقط مردم هستن که تاوان بلند پروازی ها رو میدن

  • ناشناس
    2

    حماس و یمنی ها فکر میکنند جنگ بچه بازی است و چهارتا سلاح که میبینند جوگیر میشوند . اینبار آمریکا مستقیم وارد شده و طبق معمول اعتلاف هم کرده و پاسخی سخت به یمنی ها خواهند داد. واقعیت تلخ است

  • ناشناس
    0

    شروع شد محکوم میکنیم قمار شکست خورده

  • ناشناس
    0

    خخخخخ

  • امیر
    0

    آیا یمن توانایی رودروشدن با آمریکا و انگلیس را دارد آیا از یمن حمایت خواهد
    شد

  • ناشناس
    43

    لبیک یا حسین.

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      برادر ارزشی، تا یمن با قایق تندرو سپاه از بندر عباس دو ساعت راهه، این دیگه غزه نیست بگید ویزا نمیدن، راه بسته، راه دوره و غیره
      بسم الله ، حرکت کنید بسمت یمن تا درهای بهشت بازه .

    • حوثی
      5

      اسمم عبد الملک نه حسین ، لبیک یا عبد الملک بگویید

    • ناشناس
      2

      لبیک یاپوتین

  • رابی
    3

    وحشی های نادان فکر کردند که اسرائیل و آمریکا نیز عربستان هستند.یک دماری از این وحشی ها دربیاورند که بیفتند غلط کردن.

  • الف
    1

    ولایتی ابوالمشاعل خیلی عاشق حوثی ها بود حالا موقع اش است برود و لنگ در کمر و نان خشک در دست بجنگد !!

  • احمد
    7

    جای تاسف است که بگیم کسی آتش جنگ را روشن کرده خوب زمان جنگ جهانی اول ودوم کی آتش جنگ را را روشن کرد که کشور ما اشغال شد ،استعمار کارش اینه هر چی کوتاه بیایی وبترسی بیچاره ات میکنه انگلیس و آمریکا انشاالله همین مردم شجاع یمن گورشان را در منطقه می کنند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      فرض کن اسرائیل را گرفتیم و دو دستی تقدیم فلسطین و اعراب کردیم ، پس از آن اگر اعراب اعم از سوریه و لبنان و عمان و عربستان و عراق و.... که در اجلاس هایشان دائم بر این نکته تاکید میکنند که سه جزیره ایرانی مال امارات است یا حوزه نفتی آرش مال عربستان است و به عرب های خوزستان ظلم میشود و ... ، نیروهای نظامیشان را آوردند در جنوب و گفتند میخواهیم جزایر اشغال شده را پس بگیریم و .... ، آن وقت چه میخواهی بگویی ؟!

  • مهدیار
    1

    بالاخره دنیا اینجوریه هر کسی ادعا می‌کنه ، باید پای ادعاش باشه.
    دروه لاف و زر مفت زدن تموم شده ،
    فقط خدا کنه نوبت خودمون که میرسه، مسئولین عزیز خالی نبسته باشن ، وگرنه دهانمون سرویسه.،😂😂

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      بعدازیمن نوبت ایرانه

  • بهرام
    2

    احتمالأ هزینه اینها را باید با مالیات های که سال آینده از ملت بیچاره ایران خواهند گرفت جبران کنند .. مالیات بر ارزش افزوده نه درصدی رو کردند ده درصد ...چهل سال از عمرمان گذشت تنها جمله ای که حفظ شدیم این بود « در مقطع حساس کنونی» این مقطع حساس واسه نسل ما همش رنج و درد و بدبختی و فقر بود ...انگار تقاص همه دنیا را خداوند متعال از نسل جوان ایرانی گرفت

  • ناشناس
    24

    تمام پایگاههای مزدوران آمریکایی نا امن خواهند .
    گروه های باید در دریا آنها را زمین گیر کنید‌

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      رو دریا چطوری زمین گیر میشن؟
      آخه

  • ناشناس
    3

    رئیس حوثی ها بچه ها حلالم کنید

  • ناشناس
    6

    جنگ یمن و حماس و حزب الله و سوریه و افغانستان و..و..از جیب ملت بیچاره ایران باید برود.

  • ناشناس
    6

    مردم ایران بیچاره تر شدند ..‌

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      با حمایت شمارشگر حریف منم

  • متخصص جنگهای جهانی هستم
    7

    الان وارد جنگ نیمه جهانی شدیم میرود تا در آینده نزدیک وارد جنگ جهانی شویم یمن لنگپوشان چیزی برای از دست دادن ندارد آینده بشر در خطر است کبریت کشیده شد پس از هر آتش سوزی جنگل جنگل دوباره احیا میشود جان انسان چقدر بی ارزش شده دنیا ویران میشه سپس آباد میشه گورستان هم نایاب میشه و پول قبر دست جمعی میشه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      جنست خوب نیست سر درد داری ساقیتو عوض کن

    • ✌✊
      1

      ب 15:55:09دوست عزیز شک نکن جنگ جهانی در راه است جان انسان خیلی وقت بی ارزش شده

  • ناشناس
    29

    مجاهدان راه حق در هیچ سنگری شکست نمیخورند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      حتی امامان و پیامبران هم در جنگ شکست خوردند چه برسد به یمن وغزه وسوریه

    • ناشناس
      0

      بجز عراق و سوریه لبنان و یمن و یه چند جا دیگه

  • مهدی کریمی
    0

    من نمیدونم چی گیر مردم ایران میاد فقط جیب سمت راست هالی میشه

  • ناشناس
    1

    به ۱۳و۵۹ موشه

  • ناشناس
    1

    خدا را شکر عروسی هست.

  • ک.ق
    2

    همین بایدن حوثی های لنگ پوش و از لیست ترورستی خارج کرد و نذاشت عربستان اونها را تارو مار کنه ! حالا فهمیده اگه بهشون رحم کنه میان خود آمریکا هم میزنن . با این تفاسیر اسیاب به نوبت . ایران کشور بعدیه ..

  • ناشناس
    8

    خدا را شکر دیگر امریکا انگلیس قرت نمای نمی توانند کنند تنها دفا از خود میکنند

  • ناشناس
    1

    شاید تو عاشق غزه مزه ولبنان مبنان وغیره میره باشی چون شکم تو سیرست ولی مانیستیم هیچ کدوم از مردم نیستن

  • مطلع
    3

    خوب حالا موشک های بالستیک رو به یمن بدید تا اسرائیل رو تو سه دقیقه نابود کنه.
    تنبیه ائتلاف هم بمونه برای بعد، اول باید محل زخمشون رو ضد انعقاد بریزیم تا خونریزی شدت پیدا کنه و بفهمن که با یاغی گری به نتیجه نمیرسند.

  • ناشناس
    3

    بالا اخره امتیاز را دادی روسیه جهت تزیه اکراین روسیه خیاتکار با این روش که حمله به یمن را وتو نکرد که خیلی وقت بود که منتظر بود بایدن خر اکراین را ازدست دادین ودر باتلاق یمن گرفتار شدی روباه مکار راه گریز پیدا مکنه ومیرود خسته نباشید

    نظرات شما -
    • ✌✊
      2

      خواهشن بهم توهین نکنید والا گرسنگی خیلی سخته...من خودمم نمیدونم کی هستم زنده هستم....گوره پدرمادره اونوریها....باهم بحث کنیدولی باکلام وبا عزت...خدایا تمام وطن فروشها رو آشکار و خار و روسوا کن....هرکس ب ایران و ب مردم بی زبان و انسان مظلوم؛ ظلم وستم کرده خارو ذلیل کن و ب زمین گرمش بزن مخصوصا این شخص(فریدون لاله ) که در هیئت ب خلق خدا قرص اکس میده ب زمین گرم بزنش...آمین...

  • ناشناس
    8

    احسنت به یمینی های دلیر و شجاع که روایت داریم که اکثر یاران امام زمان عج یمنی ها هستند و اینکه هر نفرشان زور دهها نفر را دارد انشالله قطعا شما پیردز هستید زیرا سلاح های مدرن امریکا و انگلیس نمیتوانه همانند ایمان قدرتمند باشه به زودی شاهد اخراج و فرار امریکایی ها از منطقه مون خواهیم بود که انتقام از سردار سلیمانی هست
    و حشد الشعبی هم گفته وقتی به یمن حمله کردید پایگاهای شنا رو تو عراق میزنیم

  • شهروندلرستانی
    10

    به امید خدا قدرت آمریکا بسر خواهد آمد.

  • ناشناس
    2

    من هر روز میام نظرات رو می‌خونم و کلی می‌خندم
    مرسی که باعث خنده و شادی می‌شید امروز هم خندیدم 😂😁🤩🤩😂😂

  • به به ده کهنه
    2

    این ده کهنه اومده اینجا آمار بگیره مزه دهن مردمو بفهمه لازم نیست بهش اطلاعات بدی بذار بمونن تو خماری

  • ناشناس
    0

    شغل اصلی یسری ادمای نفهم راهزنیست ، خونریزیست ، دعواست ، چاقوکشیست وووووو
    اینا آدمن ؟؟

  • ناشناس
    0

    مزدوران یمنی . . .

  • قمصری
    0

    اخه ابرقدرت!!!!!! یمن چیه که با چنتا کشور ائتلاف کردید یبارگی ناتو رو هم در گیر میکردی خجالت بکشید ابروی ابر قدرتها رو هم بردید

  • ناشناس
    4

    مرگ بر آمریکا و انگلیس جنایتکار و حامیانشان

  • حاعری
    2

    سلام گفار وهابیت اسراعیل وآمریکا ..... هیچ وقت به هم نوع خود ضرر نمی رسانند ودر فتنه گری وازبین بردن علم ودانش وریختن خون بی گناهان در کشوراز مزدوران داخلی به نحواحسن استفاده می کنند آنها بخاطر پول حاضرند هم وطن خود را فدا کنند دشمنان داخلی خطر ناک تر ازدشمنان خارجی هستند؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها