تمام عوامل دخیل در انفجار کرمان بازداشت شدند/ ۱۶ بمب قبل از مراسم کشف شد

دادستان کرمان با اشاره به آخرین جزئیات از انفجار تروریستی کرمان، گفت: ظرف ۲۴ ساعت تمام عوامل دخیل در این انفجار تروریستی دستگیر و بازداشت شدند.

تمام عوامل دخیل در انفجار کرمان بازداشت شدند/ ۱۶ بمب قبل از مراسم کشف شد

مهدی بخشی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان امشب در جمع خبرنگاران با تسلیت جان باختن تعداد زیادی از زائران در ورودی مسیر‌های منتهی به گلزار شهدای کرمان، اظهار داشت: در لحظه انفجار تروریستی نزدیک گلزار شهدا بودم و بعد از انفجار اول به سرعت به سمت محل حادثه حرکت کردم که انفجار دوم اتفاق افتاد.

در ۳ مرحله عملیات شناسایی تروریست‌ها آغاز شد‌

وی با بیان اینکه در همان ابتدای کار در سه مرحله با دستورات رئیس کل دادگستری استان کرمان فعالیت را آغاز کردیم، گفت: از لحظات اول در سه محور بررسی‌های ما آغاز شد و در مرحله اول بررسی شد که در بحث پیشگیری و برآورد اطلاعاتی وظایفی که در شورای تامین مصوب شده بود چه کار‌هایی انجام شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با بیان اینکه در مرحله دوم اینکه طرح و برنامه چه بوده است، بررسی شد، افزود: در مرحله سوم نیز بررسی شد که در اقدام و عمل در مرحله اجرا چه کار‌هایی انجام دادند.

از چند ماه قبل تامین امنیت مراسم آغاز شد

وی با اشاره به اینکه مردم در هر سه محور سوالاتی دارند که باید پاسخ داده شود، ادامه داد: ستاد برگزاری مراسم سالگرد شهادت شهید سلیمانی از سه سال قبل آغاز به کار کرده و کمیته ایمنی و امنیت آن هم تشکیل شده است.

بخشی با بیان اینکه آسیب‌شناسی سالگرد‌های قبل نیز انجام شد و برای برگزاری امسال چهار جلسه تشکیل شده است، افزود: از چند ماه قبل کار امنیتی در ارتباط با تامین امنیت برگزاری این مراسم آغاز شد و به همین دلیل قبل از مراسم کشفیاتی داشتیم که ۱۶ بمب در کرمان کشف شد.

امسال حجم تهدیدات دشمن بسیار زیاد بود

وی با اشاره به اینکه امسال حجم تهدیدات دشمن بسیار زیاد بود، ادامه داد: اسرائیل با شکستی که از جبهه مقاومت خورده بود مانند مار زخمی به دنبال ضربه زدن بود و افراد و گروه‌های زیادی را اجیر کرده بودند تا اقدام تروریستی را در این ایام انجام بدهند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با بیان اینکه داعش از جمله گروه‌هایی بود که از شهید سلیمانی ضربه سنگینی خورده بود، گفت: شب قبل از حادثه تروریستی تمام منطقه محدوده مراسم با وسایل الکترونیکی و سگ‌های مواد منفجره یاب رصد و بررسی شد و هیچ چیز کشف نشده است.

۲۳ عنصر داعشی در استان کرمان دستگیر شدند

وی با اشاره به اینکه در دو ماه گذشته تعداد زیادی از عوامل انتحاری در کرمان توسط وزارت اطلاعات کشور و اطلاعات سپاه شناسایی و دستگیر شدند، عنوان کرد: ۲۳ عنصر داعشی در دو ماه گذشته در استان کرمان دستگیر شده است.

بخشی با بیان اینکه یکی از شواهدی که نشان می‌دهد عامل انتحاری انفجار نتوانسته است وارد جمعیت اصلی شود شهادت و مصدوم شدن تعداد زیادی از نیرو‌های نظامی و انتظامی مستقر در محل بوده است، گفت: در عکس‌ها یک خودرو پژو است که در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که این خودرو کارت تردد داشته و از خودرو‌هایی بوده که به موکب‌ها خدمت‌رسانی می‌کرده است.

اگر پژو در محل نبود تعداد شهدا بیشتر می‌شد

وی با اشاره به اینکه در بررسی که انجام شد مشخص شد که اگر این پژو در آن محل وجود نداشت، تعداد شهدا بیشتر می‌شد، افزود: این خودرو جلوی برخورد خیلی از ترکش‌ها به مردم را گرفته بود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با بیان اینکه به همت نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی ظرف ۲۴ ساعت تمام عوامل دخیل در این انفجار تروریستی دستگیر و بازداشت شدند، ادامه داد: عصر حادثه، محل ساخت جلیقه‌های انفجاری در حاشیه شهر کشف شد که قرار بود در مراسم تشییع شهدا در صبح روز بعد استفاده شود.

در این حادثه هیچ قصوری از نیرو‌های امنیتی و نظامی نبود

وی با اشاره به اینکه شورای تامین تدابیر لازم را اندیشیده بود و استاندار دو جلسه در شورای عالی امنیت کشور صحبت کرده بود، گفت: زیرساخت‌های اطلاعاتی و امنیتی کرمان ارتقا پیدا کرده بود و چندین جلسه شورای تامین تشکیل شد.

وی با بیان اینکه از لحظه اول انفجار بررسی‌های لازم آغاز شده و حتی امروز با حفاظت اطلاعات نیرو‌ها جلسه‌ای برگزار شد، افزود: همه به اتفاق اعلام کردند که در این حادثه هیچ قصوری از نیرو‌های امنیتی و نظامی نبوده است.

اگر قصوری انجام شده حتماً با عوامل آن برخورد خواهد شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به اینکه از ستاد کل نیرو‌های مسلح و کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی نیز در استان کرمان حضور دارند و در حال بررسی حادثه هستند، ادامه داد: اگر در آینده براساس نظر کارشناسان به نظری برسیم که قصوری انجام شده حتماً با عوامل آن برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال اقدامات پیشگیرانه امنیتی بیشتر شده و تعداد نیرو‌ها نیز افزایش پیدا کرده بود، گفت: فقط سپاه پاسداران ۵۰۰ نیرو از استان‌های دیگر به کرمان آورده بود.

۳۲ نفر در این پرونده دستگیر شدند

بخشی با اشاره به اینکه یکی از دو عامل انتحاری تابعیت تاجیکستانی داشته است، ادامه داد: دو عامل انتحاری نیز قبل از مراسم تشییع شناسایی و دستگیر شدند؛ تاکنون ۳۲ نفر در این پرونده از افرادی که پشتیبانی می‌کردند، دستگیر شدند و در حال بازجویی و مراحل مقدماتی بازجویی هستند.

وی با بیان اینکه برخورد دستگاه قضایی با عاملین این حادثه قاطع است، افزود: به هیچ وجه به این نتیجه نرسیدیم که بسته انفجاری در آن نقطه تعبیه شده بوده است و در هر دو انفجار توسط عامل انتحاری بوده که به درک واصل شده‌اند؛ نفری که انتحاری تخت دریاقلی بیگ را انجام داده بود شناسایی شده و دیگری نیز در حال شناسایی است.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 30
  • رابی
    0

    نیروهای امنیتی هیج قصوری نداشته اند!🧐🤕😨
    پس حتما قصور از پدربزرگ من بوده!
    یک کمی دیگه هم بگردید شاید کسی دیگه باقی مانده بود که دستگیر کنید🤥🤥🤥🤥🤥🤥🤥🤥🤥

  • ناشناس
    2

    ای کاش اون دوتای آخری هم کشف می شد

  • ناشناس
    1

    داستان سرایی شروع شد...

  • پژو پارس حلب نشان
    0

    همیشه پژو ایرانی باعث مرگ میشه و خدا را شکر ایندفعه منجی بود

  • 🐜
    1

    نوش دارو پس از مرگ سهراب!!!

  • ناشناس
    0

    16 بمب قبل مراسم کشف شد؟!!!!! پس با این ریسک بالا چرا مراسم را ملغی نکردید؟!!!! چرا به مردم اطلاع ندادید؟!!!! فقط مسئولین در جریان این خطر بودند؟

  • ناشناس
    1

    اگر قصور نبوده چطوری تروریست با جلیقه انفجاری قاطی جمعیت شده ؟ آنهم یک خارجی؟؟؟؟؟؟
    چرا فیلم های انفجار را پخش نمی کنید در بحث دوربین که الی ماشا اله دوربین دارید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      26 بمب طبق گفته خودتون کشف کردید شب قبلش هم خودرو بمب گذاری شده رو خنثی کردید و هیچ اطلاع رسانی و لغو برنامه در دستور کارتون قرار نگرفت . خدا از تقصیرتون بگذره

    • ناشناس
      12

      اگر قرار بر لغو مراسم بود باید کل برنامه های کشور رو لغو کنیم!
      دشمن همیشه در کمین هست. اگه خیلی نگرانی همیشه تو خونه بشین

    • ناشناس
      0

      ناشناس 16:12
      آره اگر خطر جانی داشته باش باید کل برنامه را تعطیل کنید. سرو ته برنامه های شما و همه تبلیغات و هارت و هورتتون ارزش حتی یک قطره خون یک کودک بیگناه را نداره.

  • خدا
    6

    واقعا کسانی هم هستند این خزعبلات رو بارو کنند؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      آقای دادستان کرمان سپاه کرمان خبرکشف 16بمب قبل مراسم راتکذیب کرده که درهمین خبرگزاری منتشرشده

    • دهاتی
      18

      آقای خدا ولی شیطان، چرا فکر می‌کنی همه چیزو میدونی?!!!😐😐

  • زحمت کشیدین ولی کافی نیوده
    1

    ابتدا تشکر ولی جای گلایه هست 1368تاکنون هیچ مشکل امنیتی در مراسم سالگرد امام نبوده است ..در چهارسال دوبار مردم بی گناه کشته شدند .اگر قبل حادثه کشفیاتی بوده .که باید اقدامت امنیتی بیشتر میشد ویا حتی برنامه هم محدود به مصلی میشد.

  • عالی بود ممنونیم
    1

    عالی عالی هال ی
    گزارش عالی و دقیق و توجیه کننده بود
    نیروهای داخلی اصلن اصلن قصوری نداشتن
    اگر هم یک ذرررررررررررره قصوری داشته باشن
    خودمون برخورد میکنیم
    مث اون اپراتور که اشتباهی دستش به دکمه قرمز خورد 4 سال قبل و الان معلوم نیست کجاس !؟
    اشتباه اپراتور بود دیگه
    این جا هم همه کار کردن عالی بودن . من تشکر میکنم . حالا تعدادی شهروند هم .....
    فراموش میشه

    نظرات شما -
    • ابراهیمی
      11

      کسی که نخواد توجیه بشه هیچ وقت توجیه نمیشه

  • ناشناس
    1

    پس چرا مراسم رو لغو نکردید؟

  • ناشناس
    1

    با این حجم از بمبهایی که می گویید قبل مراسم خنثی کردید چرا اصرار به برگزاری مراسم داشتید؟؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • آب منگول
      25

      چه ربطی داره ?!!!

    • ناشناس
      1

      منگول جان نظر ناشناس 11:19 را بخوان

  • علی
    0

    کل امار زخمی و کشته های مراسم سلیمانی و کل هزینه خرج شده را میشود اعلام کنید؟

  • ناشناس
    0

    چی بگم

  • ناشناس
    0

    برای یک گزارش حتی دروغ بمب گذاری یک فرودگاه بین المللی را تخلیه می‌کنند بعد شما ۱۶ تا پیدا کرده اید و .... لابد برای همینه که خودی ها حضورنداشتند

    نظرات شما -
    • محمد گلکار خوزانی
      1

      یه دروغی از اول گفتن. بعد هی همش میزنن. گندش از یه جای دیگه میزنه بیرون

  • ناشناس
    1

    خخخخخ

  • ناشناس
    1

    اگر این خبر درسته یعنی روز های قبل ۱۶ بمب حالا یا کمتر خنثی کردین و چند نفر عوامل تروریست رو هم گرفتین بعد روز سالگرد مدرسه ها رو تعطیل کردین امتحانات رو لغو کردین و مردم عادی رو با بچه هاشون روانه جایگاه کردین که چی بشه واقعا در این مورد شفاف سازی بشه

  • رضا
    0

    باشه بابا باور میکنیم

  • ناشناس
    0

    واقعا خجالت بکشید قبل از مراسم بمب کشف کردید و اجازه برقراری مراسم رو دادید مثل روز روشنه غافلگیر شدید

  • ناشناس
    0

    من متوجه نشدم که آخرش چه شد عکس این دستگیر
    شدگان را منتشر کنید اگر پژو نبود یعنی چه

  • ناشناس
    0

    القصه قصه قصه تا ما نخوریم غصه!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها