اطلاعیه وزارت اطلاعات پیرامون حادثه تروریستی کرمان/ ملیت یکی از تروریست‌ها تاجیکستانی است

وزارت اطلاعات در خصوص حادثه تروریستی چهارشنبه عصر در کرمان اولین اطلاعیه را صادر کرد.

اطلاعیه وزارت اطلاعات پیرامون حادثه تروریستی کرمان/ ملیت یکی از تروریست‌ها تاجیکستانی است

روابط عمومی وزارت اطلاعات دقایقی پیش در اطلاعیه شماره یک، برخی جزئیات در خصوص حادثه تروریستی کرمان را منتشر کرد که به شرح زیر است:

با تأسف و اندوهی عمیق از فاجعه‌ی تروریستی اخیر که در سالگرد شهادت سردار بزرگ جهان اسلام، شهید سپهبد قاسم سلیمانی (ره) اتفاق افتاد و با عرض تسلیت شهادت مظلومانه‌ی جمعی از هم‌ وطنان بخون خفته، به ملت سرافراز ایران، به مردم «سلیمانی پرور» کرمان و بویژه به خانواده‌های عزیز داغ دیده، و با مسئلت خاضعانه از درگاه احدیت برای شفای عاجل و کامل آسیب دیدگان، به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند:

۱. در زمان کوتاهی پس از وقوع آن حادثه‌ی جان سوز، سربازان گمنام امام زمان (عج) اولین ردهای عوامل تروریست داعشی را کشف و به منظور شناسایی سایر عوامل همکار و حمایت کننده‌ی تروریست‌ها و نیز جنایتکاران احتمالی دیگر، با همکاری کلیه‌ی واحدهای امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی کشور، اقدامات گسترده‌ی اطلاعاتی، فنی و امنیتی سراسری را به اجرا گذاشتند.

۲. از دو تروریست معدوم انتحاری، یک نفر ملیت تاجیکستانی داشته و هویت تروریست دوم هنوز به صورت قطعی احراز نشده است.

۳. با شناسایی عوامل انتقال تروریست‌ها به داخل کشور، اولین عملیات دستگیری عوامل مذکور در غروب روز حادثه انجام شد.

۴. در بامداد روز بعد (پنج‌شنبه ۱۴ دی ماه) اقامتگاه مورد استفاده‌ی دو تروریست معدوم در حومه‌ی شهر کرمان شناسایی و نیز ۲ عنصر پشتیبانی و تأمین کننده‌ی اقامتگاه مذکور، شناسایی و بازداشت شدند.

۵. در ادامه‌ی عملیات، ۹ نفر از شبکه‌ی پشتیبانی تیم تروریستی و مرتبطین آن در ۶ استان کشور شناسایی و بازداشت شدند. قطعاً این عملیات تا بازداشت آخرین فردی که به هر شکل و به هر اندازه در پشتیبانی از جنایتکاران مورد نظر دخالت داشته‌ است، استمرار خواهد یافت.

۶. عدم صدور بیانیه تا این لحظه، به دلیل کشف تجهیزات انفجاری آماده در محل اقامت تروریست‌ها بود که می‌توانست بیانگر احتمال وجود و مراجعه‌ی عوامل دیگر برای انتقال مواد انفجاری و بکارگیری در سایر اماکن باشد. بخشی از تجهیزات مکشوفه عبارت‌اند از: ۲ جلیقه انفجاری، ۲ دستگاه ریموت کنترل از راه دور، ۲ چاشنی انفجاری، چند هزار ساچمه‌ی مورد استفاده در جلیقه‌های انفجاری، سیم کشی‌های آماده شده برای جلیقه‌ها و مقادیری مواد اولیه‌ی انفجاری.

۷. از آن جا که عملیات شناسایی و نیز اقدامات تأمین ثانویه در گستره‌ی داخل و خارج از کشور، با تمام ظرفیت‌های موجود در حال انجام می‌باشد، لذا سایر اطلاعات حاصله، در زمان مقتضی به استحضار ملت شریف ایران خواهد رسید.

۸. حضور گسترده‌ی ملت شریف ایران اسلامی در ادامه‌ی گردهمایی‌های بزرگداشت شهید سلیمانی (ره) و نیز در مراسم تشییع شهدا و محکومیت شدید آن اقدام کورِ تروریستی، همچون همیشه خنثی کننده‌ی فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان، من‌جمله مزدوران داعشی و داعش‌سازان آمریکایی و صهیونیستی بوده و خواهد بود. سربازان گمنام امام زمان (عج) ضمن تعظیم در برابر عظمت این ملت بزرگ، با تأسی به منویات رهبر حکیم انقلاب اسلامی، اطمینان می‌دهند که «سربازان راه سلیمانی به رذالت جنایت‌کاران، پاسخ سختی خواهند داد».

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • ناشناس
    12

    خدا قوت ، تا در دل افغانستان و پاکستان باید سر منشأ این جنایت سر سختانه به اتش کشیده شوند

  • ناشناس
    3

    نوشدارو پس از مرگ سهراب؟!حالا كه قريب به ٣٠٠ كشته و زخمى داديم؟علاج واقعه را بايد قبل از وقوع كرد برادر من!

  • محمد گلکار
    0

    سلام علیکم
    نوش دارو بعد از مرگ سهراب!!!!!
    هر چند که عاملان این جنایت باید شناسایی و به اشد مجازات اعدام را در انظار عمومی برای آنها در نظر گرفته شود و حتی هر کسی در داخل کشور با آنها به هر نحوی در ارتباط بوده باید مجازات مرگ را برای ایشان تعین و اجرا کنند تا درس عبرتی باشد برای دیگران.
    ولی ما که چنین سیستم امنیتی و اطلاعاتی قوی داریم چرا زودتر تدبیر و اندیشه نکردند که چنین اتفاق ناگواری پیش نیاید و کام مردم را تلخ نگردد!!!

  • سیما خانه دار
    5

    سلام چه راحت از کشور دیگه میان و جوونای ایرانی رو یا در مرز یا درون کشور میکشند. این همه ادعا از امنیت کشور شعار میدن . الان باید پاسخگو باشند.
    فقط صف حجاب بان درست میکنند . موی دختران ما امنیت رو از بین نمیبره .

  • ناشناس
    8

    انشاالله تمام دلسوزان ایران عزیزوسربازان گمنام که همیشه دردل وقلب ملت ایران هستندسلامت وسرافرازباشندخداقوت

  • ناشناس
    2

    چطوره هر جنایتی این افغانی ها انجام می‌دهند آرش می‌شوند تبعه تاجیکستان؟ کل ملت ایران می دانند تروریست‌ها تبعه افغانستان هستند نه تاجیکستان

  • رابی
    4

    ماشاالله. چقدر سریع متهمان را شناسایی و دستگیر کردید.به غیر از اون وسایلی که فرمودید کشف شده چیز دیگری شبیه روغن بنفشه پیدا نکردید؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      8

      خجالت بکش. شرم بر تو

  • ناشناس
    2

    چطور در همچین مراسمی تدابیر امنیتی ضعیف کار شد!!! به تمامی خانواده شهدا تسلیت میگیم و آرزوی صبر برای بازماندگان داریم

  • ناشناس
    4

    مشخص شد امنیت هم نداریم که هی میزدن تو سر ملت عوضش امنیت داریم

  • دخو
    2

    لابد اونیکی هم اهل باکوست ؟؟!!!

    نظرات شما -
    • دخو
      5

      بانمک جان ، خوشمزه ، جز حرف مفت زدن کار دیگه ای هم ازت ساختس ؟؟؟

    • رابی
      0

      نه جمیز وب جدیدا کشف کرده که در سیارات دیگر احتمال حیات وجود دارد. احتمالا اون یکی از همون سیارات اومده باشه.

  • ناشناس
    1

    سفیر تاجیکستان را احضارکنید و اخراج کنید از ایران و سفارت تاجیکستان را به خاطر جنایتی که توسط تبعه اش انجام شده و انسانها بیگناه را کشته تسخیر کرده و قطع رابطه سیاسی با تاجیکستان کنید.دشمن ایرانی ها همین تاجیک ها هستند که جنایت شاهچراغ را آنها انجام دادند.

    نظرات شما -
    • J
      0

      خیر . مواظب باش گول نخوری
      بیش از ۸ میلیون افغانی در ایران است و آن وقت در دو حادثه تروریستی دو تبعه از تاجیکستان میان ایران ؟ فریب نخورید

    • ناشناس
      0

      انگار خبر نداری که دولت تاجیکستان در جنگ خونین شدیدا گروه های تندروی مذهبی را سرکوب کرد تا به ارامش و پیشرفت فعلی برسه. سر همین قضیه روابط ما با انها که مدعی بودند ایران حامی همین شبه نظامیان مذهبی است شکراب شد.

  • ناشناس
    0

    چرا تبعه های افغانی و تاجیکستانی براحتی آب خوردن وارد کشور میشن ؟ این چندمین جنایت توسط تبعه این کشوره

  • ساحل
    0

    وقتی مرز رو برای برادران افغانتون باز گذاشتید تروریستها هم به راحتی وارد کشور میشن وبه راحتی مردم بی گناه کشورمان رو میکشن

  • روژین
    0

    تروریست ها از برادران افغانمون هستن که به صورت غیرقانونی وارد کشور میشن وحالا روشون،نمیشه بگن افغان بوده،میگن تاجیک بوده،تو مملکتمون هرچی میشد می‌گفتیم حداقل امنیت داریم،به لطف سیاست سران داریم امنیتمون هم از دست بدیم،

  • مادر سه بچه
    0

    اطلاعات بعد از حادثه فایده نداره برادر من ....قبل از حادثه چکار میکردین؟ هربار اتفاقی افتاد و عده ای شهید شدند اطلاعیه میدید که چه کردیم و چطور لوامل رو گرفتیم...اما وقتی میدونید مرزهای کشور درو پیکری نداره و هرکی بخواد راحت میاد بخصوص طالبان تروریست پرور رو کنار دستتون دارین چرا مردم رو یه جا جمع میکتید‌؟ چرا وقتی جمع میکنید مراقبتی نمیکنید ؟ جواب خون این کودکان کشته شده یک اطلاعیه نیست ..

  • ناشناس
    1

    21:14 دلبندم کی میگه سیستم امنیتی قوی داریم مرز ایران و افغانستان میدونی چند صد کیلو متر کلا باز ه تردد هم ازاد ه 90 درصد جنایت ها هم توسط افغان ها هست حالا تو اومدی از سیستم امنیتی حرف میزنی ببین برو خوش باش ایران ابر قدرت جهان ه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها