۴ سال پس از ترور سردار سلیمانی

منطقه در نقطه جوش/ اوج التهابات در دریای سرخ؛ تهدید، ارسال ناو و تغییر استراتژی/ میان ایران و آمریکا جنگ دریایی رخ می دهد؟

تنش در دریای سرخ بالا است و با تغییر موقعیت ناوهای ایران و آمریکا و نزدیک شدن آنها به یکدیگر و حائل شدن قایق های تندرو یمنی میان آنها، امکان تصادم و برخورد میان آنها زیاد است. ارسال ناوهای انگلستان و کشورهای دیگر به دریای سرخ، احتمال درگیری را بیشتر هم می کند.

منطقه در نقطه جوش/ اوج التهابات در دریای سرخ؛ تهدید، ارسال ناو و تغییر استراتژی/ میان ایران و آمریکا جنگ دریایی رخ می دهد؟

به گزارش خبر فوری، در 24 ساعت اخیر اتفاقات مختلفی در دریای سرخ به وقوع پیوسته و تنش میان جبهه مقاومت و غرب بیش از پیش شده است. پیش از این گفته شد که افزایش تنش میان مقاومت و غرب ممکن است شرایط را غیر قابل کنترل کند (اینجا بخوانید).

اگرچه هنوز اوضاع در کنترل است اما ممکن است وضعیت بدتر و بدتر شود.

افزایش تنش در دریای سرخ؛ تهدید، ارسال ناو و تغییر استراتژی

نیروهای یمنی بعد از حمله اسرائیل به غزه و طرفداری کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی شروع به توقیف کشتی های مرتبط با اسرائیل کردند. این اتفاق باعث درگیری میان نیروهای مقاومت و آمریکا شد. این درگیری ها در 48 ساعت اخیر اوج گرفته است. روز قبل سنتکام اعلام کرد که تعدادی قایق‌ مربوط به ارتش یمن به یک کشتی در دریای سرخ حمله کردند که با دخالت نیروهای آمریکایی تعدادی از قایق‌ ها غرق شدند.

از آن سو، انگلستان نیز اعلام کرده که قصد فعالیت نظامی در یمن را دارد. روز قبل، وزیر دفاع انگلیس مدعی شد که کشورش آماده انجام اقدامات مستقیم برای جلوگیری از تهدیدهای کشتیرانی در دریای سرخ است.

روز یک شنبه هم نشریه انگلیسی «تایمز» گزارش داد که ارتش انگلیس در حال تدارک یک طرح تحریک آمیز برای دست زدن به موجی از حملات هوایی علیه مواضع نیروهای یمنی در دریای سرخ است که چشم‌انداز تشدید چشمگیر تنش ‌ها در منطقه را مطرح می‌ کند. به نوشته تایمز، بر مبنای این برنامه، نیروهای بریتانیا به نیروهای آمریکایی و احتمالا نیروهای یک کشور اروپایی دیگر (احتمالا فرانسه یا آلمان) ملحق شده تا حملات موشکی علیه اهداف از پیش برنامه ‌ریزی شده در یمن را اجرا کنند.

یک منبع وابسته به دولت انگلیس گفته که لندن برای اجرای این حملات هماهنگ از جنگنده ‌های نیروی هوایی خود و ناو جنگی اچ.ام.اس دیاموند بهره خواهد گرفت (اینجا بخوانید).

همزمان، نیویورک تایمز آمریکا نیز مدعی شد که آمریکا در حال تدارک برای حمله به یمن است. نیویورک تایمز در مقاله اخیرش نوشته که درگیری بین جنگجویان حوثی و بالگردهای نیروی دریایی آمریکا در دریای سرخ، در حالی به وقوع پیوسته که آمریکا در حال بررسی طرح حمله مستقیم به نیروهای نیابتی و متحد ایران (انصار الله یمن) است.

بعد از انتشار این اخبار، نیروهای مقاومت نیز شروع به اقدام متقابل کردند. در مهم ترین اقدام، ناو جنگی «البرز» در قالب ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران وارد دریای سرخ در نزدیکی یمن شد و با این اقدام، ناوهای آمریکایی را که با قایق های یمنی درگیر شده بودند، تهدید کرد.

همچنین، ایران و عراق اعلام کردند که به زودی نخستین رژه دریایی مشترک شناورهای دو کشور را برگزار خواهند کرد. طبق اعلام ایران، این رژه دریایی روز 13 دی همزمان با سالروز شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس برگزار خواهد شد.

این رژه دریایی می تواند تهدیدی علیه آمریکا و غرب و حضورشان در دریای سرخ باشد.

آیا میان ایران و آمریکا جنگ دریایی رخ می دهد؟

در حالیکه اخبار تهدیدات کشورهای غربی و جبهه مقاومت ادامه داشت، اخباری در مورد درگیری قایق های یمنی و ناو جنگی آمریکا در دریای سرخ منتشر شد. این اخبار در رسانه های یمنی منتشرگردید اما توسط مقامات رسمی تایید نگردید. با این حال، صرف انتشار این اخبار نشان می دهد که تنش در دریای سرخ بالا است و با تغییر موقعیت ناو ایران و آمریکا و نزدیک شدن آنها به یکدیگر و حائل شدن قایق های تندرو یمنی میان آنها، امکان تصادم و برخورد میان آنها زیاد است.

اگر انگلستان یا کشور دیگر اروپایی نیز وارد ماجراجویی  شده و ناوهای خود را به دریای سرخ بفرستند، تراکم ناوهای مخالف بیشتر شده و احتمال درگیری بیشتر هم می شود. شکی نیست که درگیری دریایی ایران و متحدانش یا غرب به انفجاری بزرگ تبدیل می شود و ممکن است نتایج غیرقابل باور و اجتنابی داشته باشد.

با این حال، همانطور که پیش از این گفته شد، نه آمریکا و نه ایران علاقه ای به درگیری مستقیم ندارند (اینجا بخوانید) چرا که با توجه به وضعیت سیاسی جو بایدن و نزدیکی به انتخابات، ورود به یک جنگ بزرگ می تواند جو مسمومی علیه دموکرات ها ایجاد کرده و همه چیز را به هم بریزد.

ایران نیز با مشکلات اقتصادی روبه رو است و ترجیح می دهد وارد جنگی که هزینه های بالایی دارد نشود. با این حال، همان طور که در «تئوری بازی» بیان شده (اینجا بخوانید)، افزایش تنش ها و بالا رفتن ضربات محدود می تواند اوضاع را از کنترل خارج کند.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 84
  • ناشناس
    46

    اصحاب یمانی و اصحاب خراسانی پیروز نبرد نهایی اخرالزمانی حق و باطل. ان شالله به حق امام زمان

  • ناشناس
    7

    نه بابا جرات جنگ ندارید نهایتش اینه خط قرمز بکشید یا اعلام کنید امریکا هزارسال اینده را نخواهد دید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      23

      به تمامی کامنت های نق
      ۱_ سوالی که الان بین مردم جهان وغرب مطرحه اینه که آمریکا ی ابر قدرت چرا در مقابل یمن ایتلاف تشکیل داده؟
      ۲_اسراییل چرا در مقابل حماس نتوانست به یکی از خواسته های خود بزسه؟جوابدر یاد داشتهای صدام؛
      که گفته بود اینکه من گفتم ۷ روزه تهران با حساب این بود که با ارتش شاهنشاهی رو به رو هستیم
      اما۰۰۰

    • ناشناس
      1

      خبر فوری کامنت‌هایی که حرف درست و واقعیت
      کشور را میگوید چرا پخش نمی‌کنید

  • ناشناس
    0

    جنگ روی آب و دورتر از مرز سرزمینی جسارت عمل و تاکتیک گریز از معرکه دشمن را افزایش میدهد و نتیجه نهایی در صورت درگیری عملی قابل پیش بینی خواهد بود یک در برابر ۴ و نزاع جمعی که عامل و عاملین در تاریخ مجهول خواهند بود تجدید نظر تاکتیک نظامی و راهبرد سیاسی و علت اقدام قبل از وقوع ضروری به نظر میرسد درگیری کشور آرام با شیاطین جهانی چه محاسن و معایبی دارد

  • ناشناس
    8

    با ناو اسباب بازی های ایران فقط میتوان غرق شد ، پس مواظب باشید جو گیر نشوید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      17

      خدا پدرت را بیامرزه نمیگی فتوشاپه ی مرحله پیش رفت کردی ؛ بابا جهشی برو زلو

  • ناشناس
    5

    10 میلیون نفر (البته با احتساب بچه های شیرخواره!) مگه برای دفاع از غزه ثبت نام نکردید؟! خوب 20 درصدشون (میشه 2 میلیون نفر) را بفرستید مقابله با اسرائیل تارومار کنند. خخخخخخ

  • ناشناس
    112

    باید به این زورگویان تاریخ بفهمانیم که این جا نمی‌توانند جولان دهند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      8

      ول کن‌ چی میگی با این وضعیت ملت نفست از جای گرم بلند میشه

    • ناشناس
      6

      باچی ؟؟؟؟؟؟ با کشتی کانتینر بر که روش موشک زمین به زمین گذاشتین ؟ با کشتی جنگی با موتور چاه آب ؟ یا پهباد هایی که روسیه درجنگ تمام کد هاش را لو داد ؟ یا هواپیما های ده 60 میلادی ؟
      اگر طالب جنگ هستید اول تمام فرزندان مسولین ، مدیران و دست اندکاران حکومت ، به خط 1 2 3 حرکت

    • ناشناس
      4

      بسم‌الله. بفهمانید

    • ناشناس
      7

      فرزندان هیچکس به جنگ نخواهد رفت این‌ها تنها بولف زدنشان برای مردم ما خوب است. خانواده‌هایشان را که ببینی به پوچ و توخالی بودن حرف‌هایشان پی میبری، خیلی از اینها در داخل ایران یک زندگی دارند به خارج که می‌روند دیگر آن آدم گذشته نیستند، از خارجی ها خارجی‌تر هم می‌شوند و اینقدر که اظهار فضل به فرهنگ کشور خارجی می‌کنند که انگار به اصطلاح از پاپ هم کاتولیک تر هستند.
      نمونه جناب خاوری با داغ قاشق برروی پیشانی در داخل ایران و با گردنبند صلیب در خارج از ایران

    • مهدی
      4

      متاسفانه شماها حرفه‌ای بودن رو به حساب ترس میگذارید و گمان میکنید چنین کشوری از چهاردونه قایق تندروی شما میترسه
      به شما اخطار داده میشه و شما اینرو جوری تعریف می‌کنید که انگار آمریکا داره ناز ایران رو میخره این واقعا مسخرس چیزهایی که شماها معمولا در فضای اینترنت میگید!
      بنظرمن بیشتر از قدرت هسته یا حمله نظامی فلان کشور ابرقدرت جهان که بصورت جدی فعالیت نظانی داره، باید از حماقت افرادی که توهم قدرتمند بودن دارند و کله‌شان باد دارد ترسید.
      احتمالا متوجه باشی که برای حمله نظامی حتی نیاز به پیاده شدن یک دونه سرباز در خاک ایران نیست. در ضمن اینجور بنظر میرسه آمریکا جدیدا از کشورهای عربی بدی دیده دیگه مثل قبل توجهی نداره که چه بلایی سر اینها بیاد، شاید که اینجوری کسی مثل بن سلمان قدری تنبیه هم بشه.
      متاسفانه چون آمریکا سالهاست فعالیت جدی نظامی انجام نداده این تفکر رایج شده که این کشور ضعیفه و توانایی نظامی نداره! شما فکر کنید محاله و براش توجیه بتراشید ولی اگر یک حمله هسته حتی به بیابانی در ایران! بشه بنظرتون چه نتایجی خواهد داشت؟ شما فکر کنید نمیشه ولی من باز میگم شما فرض کنید بشه بعد چه اتفاقات زنجیره‌ای میافته؟
      شاید خیلی‌ها به جامعه ایرانی نقد داشته باشند اما بنظر من این جامعه‌ای بود با فرهنگ خوب و میشه درست بشه یک ضرب المثل خوبی هست که میگه یه نادونی سنگی رو میندازه توی چاه صدتا عاقل نمیتونه درش بیاره خلاصه اینکه فعلا از انداختن سنگهای بعدی در چاه جلوگیری کنید حالا بعدا یه فکری برای درآوردن سنگهای انداخته شده میکنیم.

    • ناشناس
      2

      جناب ناشناس از دوحالت بیشتر خارج نیست یا نجومی بگیری و یا درک و فهم ندارید

    • ناشناس
      2

      خیلی زرنگید جلوی چای دبش را میگرفتید البته که خودتانید

  • عادل
    23

    بشین سرجات ایران در حد اندازه نیست که با اروپا وارد جنگ بشه از ترس خودش خیس کرده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      72

      حالا تو خودتو خیس نکنی.

    • ناشناس
      87

      ساکت شو غرب گدای فلک زده . مگه یادت رفته ایران 8 سال مقابل اروپای مکار و آمریکای شیطان ایستاد

    • ناشناس
      56

      اشتباهی مثبت دادم هزاران منفی هم برای جملات مهمل عادل کمه

    • به عادل منافق
      38

      یه نگاه به خودت کردی فکر کردی همه مثل تو آلبانی نشین منافق ترسو هستن؟

    • ناشناس
      2

      خوب فرضا جنگ بشه اولین کسانی که بدبخت تر میشن مردم هستند چای دبش اندازه ده نسل غارتگران جواب میده

    • ناشناس
      4

      جبهه غزه سلام میرسونه کسی نمیره بروبچ شجاع؟ هههههه

  • ناشناس
    6

    با ناوشکنی که از زمان شاه باقی مانده در دریای سرخ به جنگ امریکا و 20 کشور متحدش برویم؟؟؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      ازدرعقب شمابرو بودی اسراییل میزدی

  • ناشناس
    3

    البرز در مقابل ناوهای آمریکا؟؟؟؟ نتیجه از همین الان مشخصه ، خاطره ناو پیکان را یادتان هست؟ چه معنی داره ایران بخاطر چهار تا لنگ پوش وارد درگیری بشه؟ به ما چه ربطی داره؟

  • 🐜
    8

    کاملآ مشخص شد آمریکا و اروپا زدوبند های مشکوکی با ایران دارند!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      35

      زدوبندبا درکارنیست وقتی زدن می فهمی

    • ناشناس
      3

      حالا فهمیدی؟؟؟!!!! از سال ۵۷ زد و بندهای مشکوکی دارند!!!!

    • 🐜
      1

      اره حالا فهمیدم!!! توکه سال ۵۷ فهمیدی امنیت مالیت خیلی ازمن بهتر است نوش جونت

    • 🐜
      1

      اره من خربودم حالا فهمیدم!!!

  • ناشناس
    5

    هرگز هرگز هرکز ایران وارد جنگ نمیشه،چون از جو داخلی ایران آگاه است،مردم بدنبال یک فرصت هستن،حتی اگه به ایران حمله محدود هم بشه،حکومت ایران بخاطر بقای خودش سکوت خواهد کرد.در ضمن الان حکومت ایران و گروه‌های شبه نظامی غیر قانونی وابسته به خودش،بهترین خدمت را دارن به غرب و اسرائیل می کنند،مگه دیوانه هستن که با هم جنگ کنند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      مرحبا بهترین تحلیل ۲۰

    • ناشناس
      2

      قیمت نفت که ارزان هست. تمام پولها و معادن ایران را هم که دارند می بلعند و به خاطر ایران هم که کلی سلاح می فروشند. تمام آقازاده ها هم که آمریکا هستند وپولهای مردم را میدزدند و می برند وبا دولت آمریکاوحزب دموکرات تقسیم می کنند.با این جنگهای زرگری هم که جمعیت دنیا را کاهش می دهند. چه کسی مثل ایران میتونه به آمریکا اینجوری خدمت کنه.

  • ناشناس
    90

    روی سخنم با عادل غربزده : اروپا و آمریکا در جنگ هشت ساله ایران با صدام که ایران حتی سیم خاردار هم نداشت نتونست کاری بکنه حالا که برترین تجهیزات نظامی رو داره، شتر در خواب بیند پنبه دانه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      بهت پیشنهاد میدم برو رویارویی ناوشکن سهند وسبلان درخلیج فارس با ناو آمریکایی را مطالعه بکن بعدش بیا نظر بده .امیدوارم جنگ نشه

    • امین
      6

      توی جنگ 8 ساله آمریکا اسراییل لیبی به ایران کمک کردن خاطرات فرمانده های جنگ بخون صحبت های آدمای جنگ ندیده رو گوش نکن البته آمریکا به عراق هم کمک میکرد چون هدفش تضعیف ایران و عراق بود

    • ناشناس
      1

      تو هنوز تو چهل سال پیش موندی امروز با چهل سال پیش فرق میکنه نه این ایران اون ایرانه نه این مردم اون مردم

    • علیرضا
      4

      روی سخنم با اون دوستی که باعادل صحبت کرد
      بقولی جوونهایی که رفتن و از وطنشون دفاع کردن رو کس دیگه ای تربیت کرده بودو شما ببین جوونهایی که شما تربیت کردید چنددرصد اونا عشق وطن دارن که بخاطر شما برن بجنگن
      دوم اینکه 8 سال که میفرمایید ، 4 سالش رو با تجهیزاتی که از رژیم منحوسی که میگی (یادباد) بجا مونده بود و تجهیزات بروز دنیا بود نه موشک کرم ابریشم و هواپیمای 50 سال پیش و ....
      اگه هم جنگ بشه عمده بچه هایی که شهید میشن سربازهایی هستن که بدون هیچ اموزشی به اجبار میرن جبهه و دیگه برنمیگردن (این رو بودم که میگم )
      پس زیاد به این هارت و پورتها دل نبند گلم
      طبل توخالی صداش بلنده
      درضمن غرب گدا و این داستانهای مزحرفی که شما باد شده ها میگید نیستم واقع بینم

    • ناشناس
      1

      اروپا و امریکا و شوروی نمی خواستند آن جنگ برنده ای داشته باشه
      بلکه می خواستند ظرفیتهای این دو کشور قدرتمند که باید صرف پیشرفتشان می شد از بین بره و با به جیب قدرتها برای خرید مستقیم و غیر مستقیم تسلیحات بشه.

    • ناشناس
      32

      دقیقا هموطن عزیز با شما موافقم و تعجب میکنم از اون عده ای که منفی دادن . یعنی اون 8 سال دفاع مقدس رو به خاطر ندارن؟

    • ناشناس
      2

      بزرگترین زراد خانه خاور میانه ، بزرگترین و مجهز ترین نیروی هوایی ، دریایی و هلی برد خاورمیانه و به روز ترین تجهیزات جنگی دنیا را از پهلوی در اختیار داشتید ! حتی تا پایان جنگ گلوله های تفنگ ژ3 آرم شاهنشاهی داشت !!!

    • J
      2

      سر جدت اگر سواد داری یه کم تاریخ بخون
      زمان جنگ تمام ارتش عراق تجهیزات ساخت شوروی رو داشت . تانک تی۵۵ تانک تی۶۲ تانک تی ۷۲ ، موشکهای ضد تانک روسی مالیوتکا ، مسلسلهای سنگین دوشکا که خیلی از نیروهای ایران را شهید کرد ، میگ ۲۱ ، میگ ۲۳ ، میگ ۲۵ ، میگ ۲۷ ، توپولوف ۲۲ و ۱۶ ، ناوچه های روسی ،موشکهای اسکاد که باهاش شهر ها رو میزد و ...... اون وسطا فرانسوی ها هم بهش سلاح دادن . ایران هم اتفاقا از امریکا سلاح جدید خرید ( ماجرای ایران کنترا و داستان مکفارلین ) و از اسراییل موشک تاو خرید ( بعد از انقلاب ) و از شوروی و کره شمالی و چین و لیبی هم خرید میکرد . پس اینطوری نبود ایران دست بسته باشه فقط با چند برابر قیمت میخرید انقدر که بودجه کل مملکت کم اومد . جالبه شوروی ( بابابزرگ همین پوتین امروزی ) به هر دو طرف جنس میفروخت

    • ناشناس
      1

      نداشت تحریم شدیم کرم ازخوددرخته

    • ناشناس
      2

      در جنگ تحمیلی فقط جسبیدی به صدام .....کشور عراق به ایران حمله کرد ارتش عراق که متشکل از مردم عراق است به ایران حمله کرد و کلی خسارت
      جانی و مالی به کشور وارد کرد و الان آقایون با کشور عراق دوست و صمیمی هستند !!!!!!

  • ناشناس
    1

    بیچاره نیروهای ناو ایرانی که اولین قربانی این درگیری می شن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      اعتراض کنند بزدلان

  • وحید قنبری
    1

    اولا ناو البرز یک ناو قدیمی و مربوط به پنجاه سال پیشه که به تنهایی در دریای سرخ هیچ کارست.درسته که قایق موتوری هم در کنارش هست اما دیروز در حالی که قصد راهزنی داشتند،دو تا از قایقها رو در لحظه آیی منهدم کردند و یکیش هم از مهلکه گریخت..تا زمانیکه منطق و مردم دوستی و وطن پرستی از ناحیه حکومت نسبت به مردم و همچنین برخورد منطبق بر سیاست حساب شده با دیگر کشورها انجام نشه اوضاع بدتر هم خواهد شد ..شاید هیچوقت جنگ گسترده آیی در قبال ایران و متحدانش صورت نگیرد و روش‌هایی مثل تحریم که همه چیز رو از مردم و حکومت گرفته خیلی هولناکتر از جنگ باشه ..نمونه های آثار مخرب تحریم در زندگی تک‌تک مردم ایران و همچنین در تعامل کشور با دیگر کشورها به وضوح پیداست ...تنها کسانی مخالف منطق و صلح هستند که منافع شخصی و صدارت چند صباحی خودشان رو در نظر دارند و این ملت استدهمواره متضرر میشه ..کاش این قطار حرکت پیشرفت ی جایی ترمز کنه و چای دبشی با خیال راحت بخوریم...

  • حسن
    2

    دوماه پیش گفتم بعدازغزه نوبت حزبالله وحوتی ها ونظام ایران است مردم آماده باشند با اتفاقات مهمی روبروخواهندشد که سالهابود زجرکشیدن ‌انقلابیونی که بهادادن اینبار همه باهم بدون هزینه

  • ناشناس
    3

    برادر ساندیس خور در جنگ هشت ساله ایران از لحاظ مالی و پشتیانی مردمی مشکلی نداشت ولی الان که ضعیفترین پول دنیا و اقتصادی ورشکسته دارد و از پشتیبانی داخلی برخوردار نمی باشد اصلا جرات جنگ کردن را ندارد فقط شعار می دهند که این هم بدرد شماها ساندیس خورها می خورد

  • ناشناس
    1

    احتمالا میخوان چند ارتشی را به کشتن بدن چند روزی
    تنور تبلیغیشون گرم بشه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      آیا ارتشی و نیروی انتظامی بازم فریب میخورند

    • ناشناس
      1

      ناوچه اعزامی ایران ، حتی یک سیستم ضد هوایی خوب نداره !!!
      آخه چه اصراری است که ناوچه ریزه میزه 1500 تنی را به زور جای ناو شکن 7000 تنی جا بزنید ... با دروغ در اصل مسئله تغییری ایجاد میشود ؟

  • بهلول
    1

    فكرنكنم امريكابخوادمترسك خودش راازدست بده

  • بتول خانم
    2

    وقتی آمریکا بدون جنگ،بدون زحمت، ایران رو به فلاکت و بیچارگی رسونده مگه دیوانه است جنگ راه بندازه ؟؟؟
    بدون هزینه بدون تلفات با تحریم و فشار ایران رو فلج کرده
    همه که مثل ما خل نیستن 😂😂😁😁😎

  • ایرانی
    3

    اگه کسی دیده چاقو دسته خودش رو بریده، ایران و آمریکا هم با هم میجنگند!!!!!

  • ناشناس
    8

    باید از سرور زنان جهان بانو جنیفر لوپز خواهش بکنیم تا میانجیگری بکند و آتش این جنگ را بخواباند.ما همه سرباز توایم جنیفر گوش به فرمان توایم جنیفر

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      لازم نیست میانجیگری. کنه. اگر راست میگند بجنگند فقط قبلش آقازاده ها را بندازند بیرون.

    • ناشناس
      34

      سرور زنان جهان حضرت فاطمه است نه این فاحشه ها چقدر شما غرب گدا هستید که استغفرالله حضرت فاطمه را با جنیفر لوپز مقایسه میکنید و مثبت هم میدهید واقعا با اعتقادات جوانان ما چه کرده اید

  • فرهادی
    1

    هزینه ی این ناوها همه از جیب مردم ایران هست

  • ناشناس
    2

    این تیترا رو از کجاتون در میارین ؟ یه چی بگین بگنجه . ایران شیر خشک بچه هاشم نمیتونه تامین کنه . از طالبان میترسه . اون وقت بره با امریکا که قویترین کشور و ارتش جهانه بجنگه !!!!!! همین حرفارو هم به حماسیا زدین شیرشون کردین رفتن خودشونو با مردم بدبخت غزه رو به هاچ دادن

  • ناشناس
    1

    از موتوری جنس نگیرین بچه ها

  • اسدالله خان
    0

    در مقابل نیروهای آمریکایی کشتی ایرانی یک حلبی شناور روی آب است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      مثل قبلاً بابا فتوشاپه
      چندروز گذشت ؛ بابانفرستید به روسیه
      چند روز بعد بابا ازنهاور هیچ اسرا را بدید
      این حلبیها چیکار میکنن؟

  • ناشناس
    0

    آقا یکی پیدا بشه به این سایپا بگه ساینا کفتی تحویل بده جنگ پیشکش

  • علی
    14

    در طول دوران جمهوری اسلامی ،،،هیچگاه کشور ما شروع کننده جنگ نبوده مطمئن باشید زمانی ایران وارد جنگ مستقیم میشه که تمامیت عرضی کشور به خطر بیفته ...این مانور دادن ها در دریای سرخ و پیغام و پسغام برای ناوهای خارجی و تهدید به گسترش جنگ غزه و چیزهای دیگه فقط به نوعی نمایش و پیشگیری از جنگ هستش....

  • ناشناس
    24

    سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرض چند ثانیه کل ناوگان دریایی و هوایی آمریکا و اسرائیل را نابود می کند!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اره همونطور که جام جهانی هشت تا به انگلیس زدیم.

  • ناشناس
    0

    جنگ بشه اخراجیها میرم آقازاده‌ها فلنگ می‌بندن میرن

  • سخن
    0

    کدام جنگ ؟ نیم قرن هست که چنین ذهن مردم را مشغول کرده و از این نمدها برای خود کلاهی !!!!!!!!!

  • ناشناس
    0

    به هیچ وجه!
    این همه با هم رفیق گرما به گلستان قدیمی هم هستن هوای هم رو دارن.
    بیچاره ملت های مظلوم و بی دفاعی منطقه خاورمیانه که وسط این ها گیرافتادن

  • قربانی
    0

    آنچه مسلم است همه این ناوها برای نجات حکومت ایران در منطقه است

  • ناشناس
    4

    تمام بدبختیهای ملت ایران از دست امریکاست
    که از این دولت حمایت می کند
    هر چه می کشیم از دست امریکاست

  • عادل
    1

    من به نظر همه احترام قایل ام اما درجنگ بیشتر پشتبانه یه ملت مهمتر از همه چیز هست جمهوری اسلامی پشتبانه ملت از دست داده جنگ ایران عراق حکومت ملت داشت ملت بسیج شد نگذاشت دشمن خاک ایران بگیره اما حالا کاملا فرق داره بعد اینهایی که می‌نویسن م غرب گرا اگر غرب بد بود تمام مسولین فرزندانش در غرب چکار میکنند ؟؟ جواب این اگر راست میگویید بدهید تا ماهم بفهمیم غرب اگر دشمنه فرزندان سران حکومت. اونجا قبرش می‌کنه

  • ناشناس
    1

    حافظ می گوید
    ارامش دو گیتی تفسیر این دو حرف است
    با دوستان مروت با دشمنان مدارا
    جنگ ویرانی دارد و مردم کشته می شوند اگر شما یک موشک زدی طرف مقابل هم که نمیشینه موشک می زند و ویرانی برای هر دو طرف است

  • کرگدن
    1

    ایران در هیچ جنگی با هیچ کشوری شرکت نمیکند به دو دلیل اول عدم داشتن توان مالی و سرمایه دانشی و دلیل دوم فاصله زیاد مردم با حاکمیت که باعث از بین رفتن سرمایه های انسانی شده

  • علیرضا امینی
    2

    قابل توجه طرفداران وشاگردان رائفی پور لطفا ساکت بشید ملت نه طرفدار جنگ هستندنه اعتقادی به دشمنی با کشورهای قاره ای دیگر فعلا حقآبه هیرمند رابگیرید که طالبان بالا کشیده وبه ریشتان میخندد نیروهای مرزی ایران را می‌کشند و حتی جرات شلیک یک گلوله را به خاک آنهارا نداریدفعلا دشمن دربغل گوش خودتان است روسیه کمونیست که خودتان را به خواب وتوهمات رائفیستی زده اید بزرگترین سلاح برای نابودی یک ملت جهل آنهاست

  • امیر
    13

    در صورت جنگ از دشمنان داخلی بیشتر ضربه می خوریم تا دشمن بیرونی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      پس شعار جنگ ندید

  • ناشناس
    5

    آمریکا باید پوست ایران را بکند و فرمانده را رسوا کند

  • علی اشراقی
    0

    اونایی که میگن چرا آمریکا دنبال متحد هست برای حوثی ها.واقعا اینجور آدما فکر هم میکنن؟جوابش مشخصه.کدوم ادم عاقل میاد برای کسای دیگه بیخود هزینه کنه.؟امریکا میگه این یه مسئله جهانی هست و همه باید شرکت کنن و اینکه چرا من فقط هزینه کنم !!!!!حالا فهمیدید ؟البته بعید میدونم

  • چوپان دروغگو بیدار شو
    0

    سئوال !بر فرض محال ایران با امریکا جنگ بکنه !!آیا این ادمایی که ادعای انقلابیشون گوش فلک رو کر کرده چه مواضعی میگیرند؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      سر چی جنگ بشه؟ گروههای تروریستی را که خودشون ایجاد و مدیریت و تامین مالی می کنند.

  • آرش
    0

    با ناوشکن البرز میخوان برن به جنگ آمریکا؟
    اعتماد به نفس شما حضرات رو اگه علف هرز داشت روزی یک کیلو زعفران میداد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها