طالبان با «ابراز ناراحتی» از قطعنامه شورای امنیت معرفی نماینده ویژه را «غیرضروری» دانست

حکومت طالبان در واکنش به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد افغانستان از تصویب آن «ابرازناراحتی» کرد.

طالبان با «ابراز ناراحتی» از قطعنامه شورای امنیت معرفی نماینده ویژه را «غیرضروری» دانست

وزارت خارجه دولت طالبان در کابل همچنین معرفی نماینده ویژه برای امور افغانستان را «غیرضروری» دانست. قطعنامه ۲۷۲۱ شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه در حالی در مورد نحوه تعامل با طالبان تصویب شد که روسیه و چین به آن رای ممتنع دادند. 

در این قطعنامه بر لزوم گفتگوهای موثرتر در راستای «تهیه نقشه راه برای مشارکت سیاسی» تاکید شده است. اعضای شورای امنیت همچنین خواستار هماهنگی بیشتر در زمینه ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شده‌اند. 

به گفته وزارت خارجه طالبان این قطعنامه در حالی به تصویب رسید که «مشورتی» در مورد آن با دولت مستقر در کابل صورت نگرفته بود.

در بخشی از بیانیه وزارت خارجه طالبان دولت معرفی‌شده از سوی طالبان آمده است: «افغانستان کشوری درحال جنگ نیست و اکنون در آن حکومتی مرکزی حاکم است که منافع کشور را حفظ کرده و می‌تواند مکلفیت‌هایش را انجام دهد و از توانایی مدیریت مسائل از طریق میکانیزم‌های دوجانبه و چندجانبه برخوردار است.»

طالبان در بخش دیگری از این بیانیه به «باورهای مذهبی تغییرناپذیر» خود اشاره کرده است. دولت مستقر در کابل تاکید کرده که رویکردش «مبتنی بر باورهای مذهبی تغییرناپذیر، ارزش‌های فرهنگی و منافع ملی مردم افغانستان» است. 

قطعنامه شورای امنیت در پی ارائه گزارشی از یک ارزیابی مستقل که فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل آن را ارائه کرده بود تصویب شد. در بخشی از این قطعنامه بر لزوم تضمین کامل احترام به حقوق برابر و معنی‌دار شهروندان به ویژه مشارکت ایمن زنان در امور جامعه تاکید شده است.

منبع: یورو نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علیرضاامینی
    0

    دولت ایران بجای دشمنی باکشورهای دورتر امریکاواسراییل بفکر تجاوز همسایه هممرز خود افغانستان به حقآبه هیرمند بیشتر تمرکز کند وگستاخی های روسیه کمونیست هر وقت دولت ایران توانست طالبان را گوشمالی دهد آنوقت میتواند بااسراییل وامریکا هم بجنگد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها