افزایش بی سابقه شمار کودکان کشته شده در کرانه باختری

صندوق کودکان سازمان ملل یونیسف با اعلام اینکه تعداد کودکان کشته شده در کرانه باختری به سطح بی سابقه‌ای رسیده تاکید کرد این امر نباید تحت الشعاع درگیری موجود در غزه قرار گیرد.

افزایش بی سابقه شمار کودکان کشته شده در کرانه باختری

عادله خُدِر Adele Khodr، مدیر منطقه‌ای خاورمیانه (غرب آسیا) و شمال آفریقا گفت: «با توجه به اینکه خشونت‌های ناشی از درگیری به سطح بی سابقه‌ای رسیده، امسال مرگبارترین برای کودکان کرانه باختری، از جمله شرق قدس بوده است.»
وی تصریح کرد: «همزمان با افزایش عملیات نظامی اسرائیل، ۸۳ کودک در ۱۲ هفته گذشته کشته شده اند. این رقم بیش از دو برابر کودکانی است که در کل سال ۲۰۲۲ کشته شدند.» وی افزود: «بیش از ۵۷۶ کودک زخمی شده اند و گفته می‌شود کودکان دیگری نیز بازداشت شده اند. همچنین کرانه باختری با محدودیت‌های شدید برای حرکت و تردد رو به رو بوده است.»
خدر گفت: «در حالی که جهان با وحشت نظاره گر اوضاع در نوار غزه است، کودکان در کرانه باختری کابوس خود را دارند. متاسفانه زندگی در ترس و غم تقریباً دائمی برای این کودکان امری بسیار عادی است. درد و رنج کودکان کرانه باختری، از جمله شرق قدس نباید با توجه به درگیری موجود (در غزه) تحت الشعاع قرار گیرد و نادیده گرفته شود. این هم بخشی از همان درگیری است.»

لازم به ذکر است که این امار شامل کودکان کشته شدن در جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نمی شود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    شما که گفتید مقاومت بیروز است. این چه بیروزی است که بچه ها و فرزندان در حال کشته شدن هستند. اورین اورین. بکشید انها را تا بیشتر احساس بیروزی کنند

  • ناشناس
    0

    به درک.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها