امیرعبداللهیان: از ابتکار عمل پاشینیان مبنی بر چهارراه صلح استقبال می‌کنیم

وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با همتای ارمنستانی خود گفت: از ابتکار عمل مطرح شده توسط پاشینیان مبنی بر چهارراه صلح استقبال می‌کنیم

امیرعبداللهیان: از ابتکار عمل پاشینیان مبنی بر چهارراه صلح استقبال می‌کنیم

حسین امیرعبداللهیان که صبح امروز به ارمنستان سفر کرده بود، در نشست خبری مشترک با نیکول پاشینیان همتای ارمنستانی خود اظهار کرد: از ابتکار عمل مطرح شده توسط پاشینیان مبنی بر چهارراه صلح استقبال می‌کنیم.

وی افزود: ایران آمادگی دارد رویکرد تقویت خط ترانزیتی شمال و جنوب را با سرعت بیشتر پیگیری کند

وزیر امور خارجه ارمنستان با بیان اینکه صلح و ثبات ارمنستان همان چیزی است که جمهوری اسلامی می‌خواهد، ادامه داد: تحقق صلح پایدار در قفقاز جنوبی بدون دخالت قدرت‌های خارجی و از طریق ضامن‌های منطقه‌ای می‌تواند منافع سرشار برای همه طرف‌ها در پیش داشته باشد.

رسیدن به صلح پایدار دست یافتنی است

امیرعبداللهیان همچنین بیان داشت: شب گذشته در مذاکره تلفنی که با وزیر خارجه آذربایجان داشتم مشاهده کردیم اظهارات او ناظر بر تداوم تلاش‌ها برای رسیدن به صلحی پایدار بین آذربایجان و ارمنستان است. با لاوروف هم طی هفته گذشته در خصوص رابطه ارمنستان و آذربایجان دو بار تلفنی گفتگو کردیم.

او اظهار کرد: خوشبین هستیم با رویکرد مثبتی که در منطقه وجود دارد و بدون مداخله و تحریک نیرو‌های خارجی و با ضمانت منطقه‌ای ایران و روسیه و ترکیه، به تحقق صلح پایدار در منطقه قفقاز جنوبی بین باکو و ایروان امیدوار باشیم.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    کسی اصلا اسم شماروبرد پریدی وسط میز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها