آملی لاریجانی: تبیین مفاهیم دینی برای نسل جوان اجتناب ناپذیر است

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تبیین مفاهیم دینی برای نسل جوان جامعه باهدف مقابله با نفوذ فرهنگی دشمنان ضروری و اجتناب ناپذیر است.

آملی لاریجانی: تبیین مفاهیم دینی برای نسل جوان اجتناب ناپذیر است

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی روز چهارشنبه به مناسبت بزرگداشت ارتحال آیت الله شیخ علی اکبر الهیان در مصلی جواد الائمه شهرستان رامسر افزود : امروز باید منابعی که ممکن است برخی رویکردهای روشنفکری مبادی اصول دینی را نفی کنند بهتر شناخت و برای مواجهه با آن با دانش اسلامی رو به جلو برویم.

وی اظهار کرد: هرچه که ما می‌بینیم ناشی از نور حق است و خداوند نور آسمان ها و زمین بوده و چنانچه به این امر واقف نباشیم مشکل از خودمان است. اگر حجاب‌ها را کنار بزنیم معنا برای ما ظاهر می‌شود.

وی یاد آور شد : افرادی مانند آیت‌الله الهیان این موارد را درک و مشغولیات دنیوی را رها کرده بودند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به یکی از مهم‌ترین آموزه‌ها شخصیت هایی همچون آیت‌الله الهیان که نظرش بر مسلک تفکیک مستقر بود اشاره کرد و توضیح داد : این شخصیت وارسته مهم ترین ویژگی اش رجوع به قرآن و اهل بیت(ع) بود.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: متاسفانه در زمانی زندگی می‌کنیم که برخی رجوع به این موارد را نفی می‌کنند و می‌خواهند این باب را ببندند.

به گفته وی، برخی روشنفکران در نظریاتشان مدعی هستند که رجوع به کتاب و سنت در چارچوب علوم عصری است و معتقد هستند که کتاب و سنت مصرف کننده علوم عصری است.

وی گفت: ما باید در مقابل چنین تفکراتی بایستیم چراکه قرآن و اهل بیت منبع معارف است و نباید خودمان را از این منابع اصیل محروم کنیم.

آیت الله آملی لاریجانی با توضیح اینکه اهل معرفت برای آیه نور خصایص شگفت‌انگیزی قائل هستند توضیح داد: یکی از محرومیت‌های ما این است که افرادی مثل آیت‌الله الهیان که اهل ذکر، فکر و اهل وصول به عوالم دیگر بودند را درک نکردیم. کسانی توانایی درک این افراد را دارند که زندگیشان مطابق با قرآن بوده است.


آیت الله حاج شیخ علی اکبر الهیان تنکابنی از علمای رامسر، فرزند شیخ محمد تقی از علمای وارسته و فقهای وقت بود.

این عالم ربانی حدود سال ۱۳۰۵ قمری در قزوین متولد شد و پدرش شیخ محمدتقی الهیان تنکابنی، دانشمندی عالیقدر و نویسنده ای فاضل بود

وی در سامرا چند سالی از محضر میرزای بزرگ شیرازی و سید اسماعیل صدر مستفیض شد و به درجه اجتهاد نایل آمد. شیخ محمدتقی در قزوین وجهه بسیار عالی کسب کرد و مرجع علی الاطلاق آن سامان شد. از وی کتاب‌هایی در فقه و اصول فقه برجای مانده است که عبارتند از: «حاشیه بر نجاةالعباد»، «فوائدالعسکریه»، «مصابیح»، حاشیه بر «عین الاصول» و تقریرات درس فقه و اصول میرزای شیرازی برجای مانده است.

علی اکبر الهیان، دایی مرحوم آیت الله شیخ مجتبی قزوینی خراسانی بوده است.
شیخ علی‌اکبر الهیان در سن حدود ۷۰ سالگی در روز سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۳۹شمسی بدرود حیات گفت و در قبرستان وادی السلام قم به خاک سپرده شد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    پس تا الان چی کار میکردید!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها