علم الهدی به وزیر ارشاد: به‌صورت هدفمند هنرمندیابی کنید تا فرزندان انقلابی و متدین ملت از گمنامی خارج شوند

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد با بیان این که هنرمند، فرزند این ملت است، گفت: در این شرایط، باید به‌صورت هدفمند هنرمندیابی کنید تا فرزندان انقلابی و متدین ملت از گمنامی خارج شوند و بتوانند در فضای بالطافت سینما، تئاتر، موسیقی و سایر ساحت‌های هنر، باتقوای خود تأثیر چشمگیری بر اطرافیان و جامعه بگذارند.

علم الهدی به وزیر ارشاد: به‌صورت هدفمند هنرمندیابی کنید تا فرزندان انقلابی و متدین ملت از گمنامی خارج شوند

 آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به میزبانی دفتر نماینده، ولی فقیه در استان برگزار شد، راهبرد مهم عملکرد این وزارتخانه را توسعه فرهنگ دینی در جامعه دانست و اظهار کرد: فضای مدیریتی وزارت فرهنگ، مناسب‌ترین فضا برای ایجاد وحدت فکری و همگرایی فرهنگی در جامعه است. برادران بزرگوار در هر گوشه از دستگاه فرهنگی کشور باید آگاه باشند که سیاست‌گذاری‌های آنان در ایران اسلامی باید بر بستر مبانی انقلاب، ارزش‌های دینی و باور‌های مردم باشد.

وی افزود: این حساسیت کار شماست و باید به آن توجه داشته باشید. در یک نمونه، در این شهر علی‌بن موسی‌الرضا (ع) با بیش از ۱۰ میلیون زائر خارجی، تأثیرگذاری فرهنگ و هنر بر زائران و مجاوران غیرقابل‌انکار است. اینجاست که هنر با مردم پیوند برقرار می‌کند و معارف رضوی را به گوش جان مردم می‌رساند.

وی ادامه داد: هنر یکی از محوری‌ترین بستر‌های جنگ نرم است که شما اهمیت آن را در سراسر کشور و به‌خصوص کلان‌شهر‌هایی با هویت فرهنگی و معنوی همچون مشهدالرضا (ع) بیشتر درک می‌کنید. اینجا اقتضائات زیارتی ویژه‌ای دارد که باید به آن توجه شود. اگر این ابزار در خدمت جریان انقلاب اسلامی و کارکرد‌های زیارتی مشهدالرضا (ع) باشد، آن‌وقت است که اهمیت مضاعف پیدا می‌کند و گره بزرگی از شرایط موجود باز می‌کند. به همین ترتیب، باید هنرمندان دغدغه اسلام و انقلاب داشته و فضای هنری کشور به گونه‌ای باشد که هنرمند دینی بتواند در آن با قدرت فعالیت کند.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: فضای هنری، فضای تهدید و ارعاب نیست. هنرمند فرزند این ملت است. در این شرایط، باید به‌صورت هدفمند هنرمندیابی کنید تا فرزندان انقلابی و متدین ملت از گمنامی خارج شوند و بتوانند در فضای بالطافت سینما، تئاتر، موسیقی و سایر ساحت‌های هنر، باتقوای خود تأثیر چشمگیر بر اطرافیان و جامعه بگذارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این وزارت‎خانه در بخش‌های مختلف اجرایی، هنری و سیاست‎گذاری گفت: در دو سال اخیر بیش از ۳۰ فیلم با محوریت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ساخته شده و به‌طور خاص در جشنواره امسال بیش از ۱۷ اثر سینمایی فاخر با حمایت وزارت ارشاد و همت فیلم‌سازان مستقل و دغدغه‎مند حضور خواهند داشت.

وی بیان کرد: فضای هنر، فضای تعامل و تفاهم است. سالانه بیش از ۱۰ هزار مجوز تئاتر در کشور صادر می‌شود و همین موضوع، یکی از مصادیق آشکار تعامل‎پذیری نهاد‌های متولی است. باور ما این است هنر در صورتی که چهارچوب‌های فکری جامعه و مردم را رعایت کند، در هر شکل موردقبول است و از آن استقبال خواهد شد.

اسماعیلی تصریح کرد: یک نمونه از این موضوع، همین انیمیشن بچه زرنگ است که با محوریت فرهنگ رضوی هم‌اکنون بر پرده سینما‌ها اکران می‌شود. این فیلم تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد تومان فروخته و یکی از پرفروش‌ترین آثار سینمایی غیرطنز تاریخ سینمای ایران شده است. این مصادیق نشان می‌دهد که مردم به باور‌های دینی و ارزش‌های خود دل‌بسته هستند و اگر ما فیلم خوب بسازیم، مردم می‌روند با اشتیاق می‌بینند و لذت می‌برند.  

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 25
  • ناشناس
    1

    هر چی بود همینه ، بیشتر نمیشوند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      شما که به وزیر دولت دستور میدهی و یا توصیه میکنی اندکی از خودتان بپرسید شما برای این مملکت و مردم در این 44 سال چه کار مفیدی انجام دادی که مردم دعاگوی شما باشند ؟ مردم را نه تنها از انقلاب و شعایر انقلابی دور کردید با رفتارهای خودتان تخم شک و تردید در دین و معنویت مردم ایجاد کردید . در زمان گذشته دروغ در میان مردم بخصوص مسئولین ان زمان یک ننگ بزرگ بود ولی الان نردبان ترقی و پیشرفت و کسب میز و مقام دنیوی شده . از راه رفتن مردم و تا خوابیدن و نوع غذاخوردن مردم و از چه تفریحاتی مردم باید خوششان بیاید و از چه کسانی بدشان بیاید و کجا بروند و کجا زندگی کنند مردم خسته شدند . مگر مردم برده و اسیر شما هستند که در قرن 23 برای انان در همه زمینه ها نسخه تجویز میکنید . سطح دانش و علم شما در چه مرتبه اجتماعی است که احاد مردم را امرو نهی میکنید . خود شما در ان استان این همه ببند و بگیر راه انداختید انهم در لوای اسم مبارک ثامن الحجج نتیجه و خروجی این همه امر و نهی شما برای مردم ان منطقه ایجاد کردید شده فرار اکثریت مردم از ان منطقه به مکانهای دیگر . ایجا خانه های عفاف و تن فروشی تا دلتان بخواهد . هجوم عربها و افغان ها به ان منطقه و برهم زدن نظم و انضباط شهری و سلب اسایش و ارامش از مردم منطقه . مشهدی که حکومت طاغوت ؟ به حرمت بارگاه منور ثامن الحجج اجازه ساخت سینما در ان را نمیداد می توانست بسازد ولی به حرمت شخصیت مردم احترام میگذاشت ؟ حالا مشهد شده پاتوق لهو و لعب عربها و افغانها .اقای علم الهدا اداره مملکت سخت و توانفرساست علم و دانش میخواهد سیاست به روز میخواهد با ببند و بگیرهای شما حتی نمیتوانید فرزندان خودتان را به میل خودتان دراورید ؟ چه برسد به مردم این کشوربزرگ ؟ شما حتی اگاهی ندارید دنیا در واقع شده دهکده جهانی مردم ایران از نوع صبحانه ای که در انور دنیا در لوس انجلس میل میکنند را اگاهی دارند ! و بقیه امورات زندگی را . این کشور با خون شهدا و سلحشوری و جان نثاری جوانان این مرز و بوم و ایضا سیاست های مدبرانه بزرگان مملکت تا کنون روی پای خودش ایستاده و دستخوش ناملایمات قرار نگرفته . اینقدربا تفکرات خودتان مردم را در تنگنا های زندگی قرار ندهید این کارهای شما فقط به فقط پول و مال این مملکت را به کشور های همسایه ما سرازیر میکند لطفا بعنوان یک پدرکه سالها از دیدن فرزندش محروم بوده بشما میگویم به جوانان ظلم نکنید و انها را به ناکجا اباد های دنیا فراری ندهید ؟ خانمان سوز بود اتش اهی گاهی -- ناله ای میشکند پشت سپاهی گاهی ////

  • سام
    0

    ایران داره خشک میشه نه بارش نه برف....

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      علتش ظلم وستم به مردم است

  • محمود
    0

    از هنرمند گرامی جمیله دعوت می کنیم بروی صحنه بیاید و برنامه خودشو برای بینندگان اجرا کنه .
    خانم ها آقایان این شما و این هنرمند ارزنده و گرامی خانم جمیله
    به افتخار جمیله کف مرتب بزنید .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تازه جزو پا برهنگانم بود.

    • ناشناس
      0

      به صورت هدفمند همه آقازاده ها و بسیجیان را جزو هنرمندان قرار دهند.

  • امیر
    2

    جمیله چه بلایی چقدر تو دلربایی
    دلم خونه زدستت نمیدونم کجایی

  • علیرضاامینی
    0

    آقای علم الهدی بهتر نیست کشف نخبه کنند که حداقل مدیران فاسد و اختلاسگر کمتر بشه تو راس حکومت وفرزندان صالح پرورش بدند نه رانت خوار وظیفه شماها درقبال اختلاسگران فقط سکوت بوده تا الان اما برای حقوق کارگران ومعلمین نه

  • ناشناس
    0

    رأی بی رأی فقط برگزاری رفراندوم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اصلا کلا مجلس را تعطیل کنند بره پی کارش.یک مشت مفت خور دزد کمتر می شود و تورم کاهشی می شود.فقط دیکتاتوری مثل رضا شاه میتونه مملکت را نجات بده چون دموکراسی توی ایران میشه حکومت ملوک الطوایفی

  • بهلول
    1

    اين افرادى كه گفتى فقط ميتوانندنقش خشن بازى كنن

  • ناشناس
    0

    هنرمندتر از شماها کیست؟!

  • ناشناس
    0

    زرگترین مشکل شما وهمپالگیهاتون هستید اقای علم به اسم هدی باتبعیض وظلمتون

  • ناشناس
    0

    هنرمند انقلابی لابد اخوندا و سانديس خورا هستن حاجی اینقدر خوردی خسته نشدی باعث وبانی همه مشکلات موجود کشور متدین ها و بچه عنقلابی هستن یکی ش خود ت

  • ناشناس
    0

    اونا هنرشون اختلاس وچپاول وغارت ووووو ازاین قبیله .البته ارتباطیم با هنر دارند صدا وسیما حامی و پشتیبانشونه .

  • ناشناس
    0

    فقط زبان بدن وزیر

  • ناشناس
    3

    چرا صندلیها رو اینجوری میچنن.مگر روحانیت دنبال سمت و جاه طلبی است.به نظرم باید مراعات کنن ومتواضع باشن.درخت هرچه بارش بیش سربه زیر تر

  • ناشناس
    0

    حاجی فرزندان انقلابی و متدین تو عرصه سیاست و اقتصاد خودشونو وتقواشونو نشون داد

  • ناشناس
    0

    حاجی دیگه بیخیال سینما شو، ،فرزندان انقلابی و متدین تو عرصه سیاست واقتصاد خود وتقواشونو نشون دادن

  • ناشناس
    0

    هدف غایی پول است

  • زهرا
    0

    تورو خدا نگاه کنین طرز نشستن این دوتا رو ما چقدر بدبختم که اینا برامون تصمیم میگیرن

  • ناشناس
    0

    ذرررررررررررررررررررررررررررررررررررت.

  • ناشناس
    0

    واقعا چرا مسولین اعمال خودشان را اصلاح نمیکنند تا بارندگی شروع شود

  • ناشناس
    0

    کی به کی راهکار می دهد هردو دشمن هنر و هنرمند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها