عضو فراکسیون زنان مجلس:

محرومیت‌های اجتماعی برای بی‌حجابان، اوضاع را بهبود می‌بخشد

عضو فراکسیون زنان مجلس می‌گوید: موضوع نفوذ بر حوزه فرهنگی کشور، خیلی سال قبل توسط دشمن صورت گرفته است، وضع موجود، نشان‌دهنده عملکرد یکی، دو سال اخیر نیست. معارضان جمهوری اسلامی، سال‌ها سرمایه‌گذاری کردند تا بر مهم‌ترین موضوع فرهنگی ما، یعنی حیا و عفت زنان، تاثیر منفی بگذارند.

محرومیت‌های اجتماعی برای بی‌حجابان، اوضاع را بهبود می‌بخشد

به نظر می‌رسد لایحه عفاف و حجاب پس از کش‌وقوس‌های فراوان در حال تبدیل‌شدن به قانون است. چند روز پیش، شنیده شد که هیات عالی نظارت، مصوبه اصلاحی مجلس شورای اسلامی در خصوص «لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را مغایر با سیاست‌های کلی نظام ندانست» و پس از ایراد بار اول شورای نگهبان و ارجاع آن به مجلس، حال شورای نگهبان می‌باید نظر نهایی خود را اعلام کند.

در همین خصوص، فاطمه رحمانی، نماینده مشهد و عضو فراکسیون زنان مجلس گفتگو کرده است که در ادامه می‌توانید مهم‌ترین بخش‌های این مصاحبه را بخوانید:

اگر بخواهم به موضوع عفاف و حجاب بپردازم باید بگویم دو سال پیش و حتی قبل از آن، با قوانینی که در این رابطه داشتیم، می‌توانستیم با این چالش مقابله کنیم و امکان مدیریت جامعه را داشتیم. ما حتی این موضوع را از زبان آقای رئیسی و آقای اژه‌ای هم شنیده بودیم.

به هر حال، با وجود قوانینی که داشتیم و قابل قبول هم بود، در اجرا و مدیریت ضعیف عمل شد و در ادامه گفتند می‌باید قوانینی جدیدی در این رابطه وضع کنیم. پس از اینکه لایحه عفاف و حجاب به مجلس آمد، دیدیم که لایحه بیشتر موادش، سلبی است و در مجلس آن را تکمیل کردیم و مواد ایجابی، آموزشی و فرهنگی هم به آن اضافه کردیم و باید منتظر باشیم و ببینیم پس از رفت و برگشت‌هایی که بین مجلس و شورای نگهبان صورت گرفت، موضوع به کجا خواهد رسید.

به دولت انتقاد دارم، چون دولت به واسطه همان قانون قبلی، می‌توانست اوضاع و احوال را مدیریت کند. باید بدانیم که این قانون احتمالی، کمک‌کننده به دولت و قوه قضاییه است. اصرار دارم بگویم اگر با همان قانونی که داشتیم و داریم، کار به خوبی مدیریتی می‌شد، اصلاً به این نقطه نمی‌رسیدیم. در شورای عالی انقلاب فرهنگی در این خصوص مصوبه داشته‌ایم و در قانون مدنی خود هم برای این موضوع، تصمیم‌گیری شده بود، ولی در میدان عمل به خوبی روی به اجرای قوانین نیاورده شد.

نمی‌توانم بگویم قانون حجاب در گذشته، نقص نداشته است. مجریان امر هستند که این خلاء‌ها را متوجه می‌شوند، ولی صحبت من این است که چرا این‌قدر در ارائه لایحه به مجلس، تاخیر کردند؟ به باور من، فشار افکار عمومی و متدینین، در موضوع تدوین و ارائه لایحه از سوی دولت به مجلس تاثیر داشت.

اینکه قانون جدید چقدر بتواند در موضوع کشف حجاب بازدارندگی داشته باشد، به خالص مواد تاییدی لایحه دارد. یعنی باید دید این رفت و برگشت‌ها، نهایتاً به چه قانونی منتج می‌شود. در عین حال، قانون هرچه باشد، حتماً در موضوع نظم و نسق‌دادن به عفاف و حجاب جامعه، موثر خواهد بود و قطعاً به دولت و قوه قضاییه کمک خواهد کرد که با دست بازتری، مدیریت بر این چالش داشته باشند. در قانون جدید، برخی محرومیت‌های اجتماعی برای متخلفان تعریف شده است که حتماً در بهبود اوضاع تاثیر خواهد داشت.

موضوع نفوذ بر حوزه فرهنگی کشور، خیلی سال قبل توسط دشمن صورت گرفته است. وضع موجود، نشان‌دهنده عملکرد یکی، دو سال اخیر نیست. معارضان جمهوری اسلامی، سال‌ها سرمایه‌گذاری کردند تا بر مهم‌ترین موضوع فرهنگی کشور کهحیا و عفت زنان است، تاثیر منفی بگذارند. پیش از فوت خانم مهسا امینی، دشمن روی این موضوع کار کرده بود، اما پس از آن ماجرا، شرایطی را پیش آوردند که کارشان بیشتر دیده شود.

به نظر من، شاید بهتر باشد موضوع حجاب را از بحث اعتقادی‌مان کنار بگذاریم و بر قانون کشورمان بیشتر اتکا کنیم. ما جمهوری اسلامی هستیم و در قانون رعایت حجاب را داریم. رعایت قانون باید برای همه محترم شمرده شود. حال هرکسی قانون را رعایت نکرد، باید منتظر بازتاب و انعکاس کار خود باشد. نظام ما، اسلامی است و ما در این خصوص حکم داریم. رعایت حجاب، علاوه بر موضوع قانونی‌اش، شرعی هم هست. حال اگر کسی اعتقاد به حجاب ندارد، باید به قانون کشور که رعایت آن است، احترام بگذارد. حتماً باید در برابر کسانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند و روی به هنجارشکنی می‌آورند، ایستاد و با آن‌ها براساس قانون برخورد کرد.

منبع: رویداد 24
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 45
  • ترک
    5

    مگر شما نماینده خدا هستید درباره حجاب صحبت کنی از اسم دین وخدا اب گرمی درست نکنید خیانت است هم برای خودتان هم به بشریت

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      درسته
      درست مانند قضیه خیانت مردان
      مردان دماغ شونو بالا میگیرن و میگن از نظر شرعی اشکال نداره مرد خیانت کنه
      چون اسلام تنها دین و قانونی است که چند همسری مرد رو مجوز داده البته شروط داره ولی مردان مغرور و قانون ضد زن ،،آیه های قرآن رو ناقص و به نفع خودشون دستکاری تفسیر و تعریف می‌کنند
      پس به نام دین حق زنان رو پایمال نکنید

    • ناشناس
      6

      قرآن چیز دیگری نگفته؟؟؟
      چرا در دادگاه های ایران حق زنان ضایع میشه ؟؟
      چرا باید زن رو در فشار قرار بدید که برای گرفتن طلاق از حق شرعی مهریه چشم پوشی کنه؟؟؟
      حتی در بعضی موارد زن مهریه شو میبخشه اما مرد طلاق نمیده و سال‌ها زن رو آزار میده و قانون منفعلانه و یکجانبه گرایانه رفتار میکنه؟؟
      آیا در قرآن شما ننوشته هرگاه خواستید زنی را طلاق دهید به نیکی طلاق دارید
      زن را آزار ندهید
      حقوق زن را به طور کامل پرداخت کنید
      پس همه اسلام به حجاب زن خلاصه میشه؟؟
      یا قوانین دیگری هم هست؟؟در مورد دزدی هم همینطور در مورد ربا .. شرابخواری ،رشوه وووو.
      لطفاً اگر این کشور اسلامیه باید تمام قوانین مو به مو اجرا باشه
      یا همه قوانین یا هیچکدام.....
      انتظار نداشته باشید لااقل زنان با وجود این همه رفتارهای ضد زن با حجاب مخالفت نکنند
      وظیفه من بود گوشزد کنم تمام

    • ناشناس
      1

      بری دیگر قوانین هم همین فاز بده!

    • مسعود
      1

      سوره منافقون - آیه ۴
      وَإِذَا رَأَيْتَهُمْ تُعْجِبُكَ أَجْسَامُهُمْ ۖ وَإِنْ يَقُولُوا تَسْمَعْ لِقَوْلِهِمْ ۖ كَأَنَّهُمْ خُشُبٌ مُسَنَّدَةٌ ۖ يَحْسَبُونَ كُلَّ صَيْحَةٍ عَلَيْهِمْ ۚ هُمُ الْعَدُوُّ فَاحْذَرْهُمْ ۚ قَاتَلَهُمُ اللَّهُ ۖ أَنَّىٰ يُؤْفَكُونَ

      سوره نساء - آیه ۱۴۵
      إِنَّ الْمُنَافِقِينَ فِي الدَّرْكِ الْأَسْفَلِ مِنَ النَّارِ وَلَنْ تَجِدَ لَهُمْ نَصِيرًا

      حالا سواله واقعا که درد دین دارید یا برای پوشاندن ضعف‌هاتون مدام حجاب حجاب می‌کنید! اگر بحث دینه ما کشورهای اسلامی رو دیدیم، اگر هم میخواید بگید که نه اونها شیعه نیستند، خب باید بگم یک‌سری به عراق یا لبنان بزنید. در این دو کشور هرکس آزاده حجاب داشته باشه و شیعیان هم هستند که چیزی که من دیدم البته اکثریت شیعیان حجاب رو رعایت می‌کنند، ولی از شیعیان کسانی رو هم داریم که حجاب ندارند و البته کسی هم سر این قضیه مسئله ای نداره! فقط و فقط در این کشور بخصوص و یک قشر بخصوصی چنین تفکری دارند، در صورتیکه نظر فقهی هم بر اجبار نیست. پس اگر درد دینه که مسئله ختم شد.
      اگر واقعا مذهبی هستید، هزارماشالله در این کشور اینقدر مشکل ریخته که هر نفرمون یه طرف قضیه رو بگیره از پس مشکلات برنمیایم پس برید این مسائل رو حل کنید.
      اگر هم قصد ریشه‌کن کردن دین و اعتقاد مردم رو کردید که باید بگم خوب جایی رو گرفتید چون در تاریخ کسی چنین به دین ضربه نزده

    • ناشناس
      2

      می دانید اگر به خاطر لج بازی با مردم، از فردای روز مورد تحریم ملت قرار گرفتید و مردم از خدمات خود شما قشر ۱۰ درصدی را محروم کردند چه وضعیت اسفباری پیدا می کنید ؟ اینقدر با مردم لج بازی نکنید ، خودتان را اصلاح کنید مردم با شما راه می آیند .

    • ناشناس
      1

      هروقت فهمیدی گناه آشکار چی هست در مورد دیگر کشورها هم می فهمی!!

    • ناشناس
      3

      بله انسان مومن خدا جو خلیفه الله است روی زمین

  • بردی
    1

    ابتدا باید تکلیف امثال تو روشن شود که بدون صلاحیت لازم در مجلسی هستی که برای مردم قانون تصویب می کند .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      دشمن افکار شماست . که حتی نون ساده رو از دست مردم گرفتید . فقط شبو روزتون شده با حجاب چای بخورید ؟

    • ناشناس
      9

      آخه خیلی سخته یک نفر لباس راحتی خانه را موقع حضور در اجتماع کنار بگذارد خودش را بپوشاند برهنگی زن در خانه و بیرون برای مرد خانه یکنواختی بوجود میاره و بنیان خانواده را از هم متلاشی می کنه ضمن اینکه خانم محترمی نمی تواند برهنه بیرون بیاد و به جوان ملامال از شهوت بگوید تو نگاه نکن
      کمی به مغز مبارک فشار بیاورید حجاب مصونیت و اعتبار و عزت زن را حفظ می کند و او را برای خودش میخواهند نه برای بدن عریانش

  • ناشناس
    2

    قابل توجه دکتر بشار اسد و مدافعین حرم مطهر ایشان ، عجب مدافعین بی غیرت هستند که بخاطر زن و دختر بی حجاب بشار خودشان به کشتن میدن و صدها هزار سوری کشتن

  • شهرام.ر
    1

    تا شماها هستید، نیازی به نفوذ دشمن در فرهنگ ایرانیان نیست.البته اگه چیزی از فرهنگ ایرانیان باقی گذاشته باشید.

  • ناشناس
    1

    شاید برعکس آن عملیاتی شود

  • 🐜
    1

    عیبی ندارد ماملت ایران زمین هم شماها از رأی محروم می کنیم

  • ناشناس
    1

    مشکل مردم ایران حجاب نیست چون براشون اهمییت نداره کی چطور زندگی میکنه شما اگه عرضه دارید اقتصاد وزندگی مردم درست کنید وکمتر به نوع زندگی وپوشش مردم گیر بدهید .

  • ناشناس
    1

    تو عددی نیستی که نظر میدی حقوق خودتو ما میدیم و حرام است

  • همرزم هادی
    1

    مقابله با بی حجابی کارفرهنگی بوسیله معلمین دین که سنگرشان رارها کردندوبدنبال امور دنیوی مشغول هستند را می طلبد بازور ومحرومیت کاربدتر میشود دین درقلوب انسانها نفوذ میکنداین شرایط به خاطر تفکر مثل شماها سرکار خانم ایجاد شده و خانم های دیگررابرای مقابله بااین تفکربخط کردیدهیچ انسانی منکرنجابت وپاکدامنی برای حفظ کانون خانواده نیست

  • ناشناس
    1

    فقط میدونم بازورنمیشه کسی روباحجاب کردبدترمیشه دخترخودم نمونش

  • ناشناس
    1

    روزی که از صیغه زنان گفتند کجا بودی که از حیثیت زنان دفاع کنی وبگویی زنی که چند بارهذصیغه این وان شود شرفی ولبرویی وبرایش نمی ماند کدام بدتر است از نظر شما چند لاخ مو یا صیغه این وان شدن وبیماری روخ وجسن را رواج دا ن چه خانوادهایی که از هم پاشید چه بیماری هایی که رواج پیداکرد ایا کردید که بگویید اینذحرفهارا رواج ندهید وفبهذچنین کار زشتی را نریزید

  • کوروش
    0

    بازهم توهم توطئه فرهنگ ذات مشخص ندارد تمام دنیا از فرهنگهای هم وام گرفته اند ومخلوط شده اند مهم اینه اگر اون فرهنگ حرفی برای گفتن داشته باشه بقیه هم جذب اون میشن

  • اسدالله خان
    1

    آیا آنچه گویی خود هستی؟

  • ناشناس
    1

    با مردم ایران نباید با لجبازی برخورد کرد شما اقتصاد را درست کنید حجاب را مردم خودشان درست میکنند این مردم مسلمان وشیعه هستند از حجاب سیاسی ناراحتند نه از حجاب اسلامی

  • ناشناس
    1

    نماینده ای که با آرای کم وارد مجلس میشود، نماینده واقعی ملت نیست و مشروعیت مردمی قوی ندارد و هر قانونی هم که تصویب میکند جای اشکال دارد و از دید اکثریت مردم غیرقابل اجرا است.

  • سعید
    1

    من موندم شما چرا اینقدر دشمن دارید. شما چه جور موجوداتی هستید که کل دنیا با شما دشمن هستند

  • ناشناس
    1

    این سرکار علیه چای دبش میل کرده اند؟!

  • ناشناس
    1

    حاج خانم میزان حقوق و داراییتون رو شفاف اعلام کنید

  • ناشناس
    1

    از اختلاس، دزدی بیت المال، دروغگویی و تبعیض عدالت اجتماعی و .... چه خبر؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ایران من
    0

    اول ببینید چ جوری و با چه تعداد رای،وارد مجلس(:) شدین،بعد در مورد جامعه و آدماش نظر بدین

  • محمد
    1

    اوضاع چیوبهبودمی بخشه؟!!اختلاس,دزدی,گرونی,فقروفلاکت,بی عدالتی,تبعیض!!دست برداریدتوروخدا.

  • ناشناس
    0

    عزیزم حیا کن زن مردم را رها کن؛چقدر سیاست لاپوشانی تاراج ملت را کلید می زنید قفلش خراب شده است.

  • ناشناس
    0

    کدام اوضاع ،نکنه اقتصادی یا سیاسی؟

  • ناشناس
    3

    با سیصد هزار تا رای اومده برای ۸۰ میلیون تصمیم بگیره

  • ناشناس
    1

    کاهش این همه پول این ملت صرف حماس و لبنان نمیشد خرج کشور عزیزمان ایران میشد دچار مشکل بی حجابی وجود نداشت با توجه به اینکه این کشور از انقلاب دست روحانیون است حجاب بدتر از رژیم پهلوی شده

  • ناشناس
    0

    از چای دبشمحرومشون کنید

  • ناشناس
    0

    حالا چرا چادر گرفته رو صورتش،بگو کی نگاه تو میکنه حالا

  • ناشناس
    0

    میره.

  • ناشناس
    0

    شما یه کاری کنید چادری ها بی چادر نشوند سرکار خانم و امثال سرکار خانم

  • م
    0

    کاش به شما پست نمی‌دانند سطحی فکر میکنید تو اگر راست میگی فقر فحشا ودزدی ها را جامعه کم کن ایمانها از بین داره می‌ره

  • علی
    1

    گ.ه زیادی نخور هر ایرانی توی این سرزمین باید از حقوق شهروندی کامل برخوردار باشد از هر مسلکی که میخواهد باشد

  • ناشناس
    5

    قوانین اسلام عالی هستند فقط همه را اجرا کنید نه فقط حجاب را ‌و عین دستور قرآن کریم اجرا بشه . مردم نوکر کلام الله هستند .

  • ناشناس
    0

    مساله اصلی اقتصاد هست باید بفهمین

  • ناشناس
    0

    انتخابات نزدیکه لطفا هر خانم بد حجابی خواست وارد محل رای گیری بشه اجازه ندید . چه معنی داره یه بی حیای بی عفت برای کشور تصمیم گیری کنه که کدوم مسئول خدوم و زحمت کشی برای مبارزه با فساد انتخاب بشه ؟
    راهپیمایی 22 بهمن هم نزدیکه ما خون ها دادیم برای این انقلاب لطفا تو همین راهپیمایی گشت ارشاد و حجابان ها با قدرت فعال باشن و هر بی حجابی رو همونجا سوار ون کنن ببرن ارشاد کنن

  • ناشناس
    1

    مردم ما همه با حیا هستن چه زن و چه مرد
    زنای عشایر قسمتی زیادی از موهاشون بیرونه ولی هیچ مردی از عشایر نگاه خاصی به موهای زن عشایر نداره
    زنان شالیکار هم یه زمانی ساق پاشون برای کار تو مزرعه بالا بود و هیچ مرد شمالی به این قضیه نگاه جنسی نداشت و هیچ وقت هم حرفی در موردش زده نمیشد
    شما حجاب رو نشونه دین و حیا نمی دونید و نشونه حمایت از خودتون می دونید و قطعا پاسخ محکمی می بینید چون زمان انقلاب حضور در مسجد رو نشونه طرفداری از خودتون و سیاست هاتون جا انداختید و الان اوضاع مساجد کاملا مشخصه . پس این کار رو نکنید و زنانی که دوس دارن با حجاب باشن برای نشون دادن مخالفتشون با شما بی حجاب نکنید

  • ناشناس
    1

    دینی که با جبر به مردم تحمیل بشه دین نیست.....بلکه یه تفکر از یه عده خود برتر بین هست.....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها