رویکرد متفاوت چهره‌های اصلاح‌طلب با جبهه اصلاحات؛ انشقاق در انتخابات مجلس و خبرگان؟

به نظر می‌رسد برخلاف رویکرد جبهه اصلاحات، شخصیت‌ها و چهره‌های اصلاح‌طلب می‌خواهند حضوری پررنگ در انتخابات مجلس و خبرگان داشته‌باشند؛ اما آیا مردم به آنها اعتماد خواهندکرد؟

رویکرد متفاوت چهره‌های اصلاح‌طلب با جبهه اصلاحات؛ انشقاق در انتخابات مجلس و خبرگان؟

در فاصله چند ماه به انتخابات، هنوز آرایش جناح‌های مختلف در فضای سیاسی ایران، غبارآلود و نامشخص است. نه تکلیف لیست واحد اصولگرایان مشخص شده و نه حضور یا تحریم انتخابات توسط اصلاح طلبان.

در این میان، جبهه اصلاحات سعی کرده موضعی نسبتا خصمانه بگیرد و در بهترین حالت، نه کسی را دعوت به مشارکت کند و نه لیست بدهد، اما به نظر می رسد این تاکتیک، خیلی مورد استقبال برخی احزاب و چهره های اصلاح‌طلب قرار نگرفته و باید منتظر لیست های مختلف باشیم.

به جز کارگزارانی‌ها که حساب خود را مدتی است از اصلاح‌طلبان جدا کرده‌اند و از حضور در انتخابات مجلس گفته‌اند، این روزها شاهد فعالیت مضاعف روحانی و حتی امثال عارف هستیم.

روحانی که بعد از مدتی سکوت، در انتخابات خبرگان ثبت نام کرده، هر چند وقت یک بار درخصوص مسائل روز کشور اظهاراتی را مطرح می کند و به تیتر خبرها تبدیل می‌شود.

عارف، کاندیدای انصرافی ریاست جمهوری 1392 و نماینده اصلاح طلب سابق مجلس هم مثل روحانی فعالیت‌هایی را آغاز کرده و انگار علاقه‌ای به رویکرد آذر منصوری و دوستانش در جبهه اصلاحات ندارد. 

محمدرضا خباز نماینده ادوار اصلاحات در مجلس شورای اسلامی در خصوص عارف گفته: جلساتی داریم که تعدادی از استانداران به عنوان شورای مشورتی عارف حضور دارند. عارف علاقه‌مند است که کشور به سمت انتخابات حداکثری برود. ایشان همچنین مایل است که بتوان یک لیستی که مورد قبول اصلاح‌طلبان و مردم است ارائه کرد. ایشان یکسری فعالیت دارند.

فارغ از فضای فعلی جامعه، اصلاح طلبان امیدوارند در 2، 3 ماه آتی بتوانند به رویارویی رییسی و قالیباف بروند. عارف در قالب مجلس و روحانی در چارچوب خبرگان.

این سلسله فعالیت‌های زیرپوستی انتخاباتی به نظر می رسد یک پیام مشخص دارد. بخشی از اصلاح طلبان دوباره با تاکید بر اهمیت صندوق رای می خواهند رقابت کنند، اما آیا آنها موفق به جلب اعتماد مردم و افزایش مشارکت خواهندشد؟ سوالی سخت که با توجه به فضای فعلی جامعه، پاسخش منفی به نظر می رسد.

 

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • ناشناس
    1

    ایناروخدانصیب گرگ بیابون هم نکنه بلابدورخدایاخودت به دادایران برس بخدامردم گناه دارن دوباره این ....میخادایران روویران ترکنه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      اینا از اول هم برای ویران کردن آمده بودن /برای آبادی نیامدن برای خرآبادی آمدن/

    • ناشناس
      0

      چای دبش زمان همین .....پیراتفاق افتادحالابوگندش دراومداین جدیده همش داره گندهای اینودرست میکنه تموم بشوهم نیست

  • ناشناس
    2

    نماینده با هر طرز تفکر بالای ۶۰ سال کارآیی ندارد، لطفا احترام
    نگه دارید.

  • رضا
    1

    اینها امتحان پس دادند و بهتر هست شرکت نکنند

  • ناشناس
    3

    مردم دیگه به هیچ شخصیت اصلاح طلبی اعتماد ندارند

  • ناشناس
    0

    لعنت به اصلاح وطلب واصول گرا وهرکسی که داره با گرونی به مردم ایران ظلم میکنه لعنت به حماس حزب الله حوثی سوریه عراق

  • رضا فلاح نژاد
    1

    اگر ممکن هست جواب بدهید لطفا
    چرا قبلا اصلاحات به لیست جهت خبرگان اقدام نکرد آیا مرحوم هاشمی به شما ولایت داشت چرا بعد فوت ایشان اقدام نشد به نظر میاد این هم به دلیل سیاست منافع هست نه عدالت

  • ناشناس
    0

    هیچ فرقی بین اصلاح طلب و اصولگرا نیست مردم دیگه نه اصولگرا را قبول دارند نه اصلاح طلب

  • Jkijai
    1

    رییس جمهور بی بدیل ایران سید محمد خاتمی تورم تک رقمی داشت و هرگز شعار اقتصادی نداد

  • ناشناس
    0

    لطفا هیچ کس مالیات ندهد چون چایی دبشی ها و امثال اینها برای خوردن و یغمابردن مالیات ودست رنج مردم و بابک زنجانیها برای خوردن پول نفت با اکثر حکومتیها آماده اند

  • ناشناس
    0

    اکر مردم به انها رای ندهند قطعا به اصولگرا ها که کشور را به ورشکستکی اقتصادی رساندند رای نمی دهند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها